View Full Version : vraag over inbouw golf v gti motor in golf 1
scirocco9
15-02-2010, 20:56
vraag over inbouw golf v gti motor in een type 1.
heeft er hier iemand ervaring in, wat moet er verandert worden aan de steunpunten. past de motor ophanging van een golf 1 op de motor van een golf 5. en hoe zit dat met de bedrading wat moet ik allemaal hebben en veranderen. ik moet de motor nog aankopen, of koop ik het beste een complete golf 5.
wie weet me raad te geven
groeten johan
Hallo,
Heb je wel eens van CAN-bus gehoord? Dat is het bedradingssysteem van de Mk5. Dat komt helaas niet eens in de buurt van de bedrading die er bij de Mk1-Mk4 is gebruikt.
Dat zal het grootste obstakel zijn. Ik zou dat gedeelte eerst eens uitgebreid uitpluizen. Velen zijn op deze manier al gestrand met hun TFSI project.
martiepartie
15-02-2010, 23:23
http://users.telenet.be/peterna/osp/CAN-bus%20cursus.pdf
uitleg over het CAN-bus systeem.
Een normale kabelboom en CANbus systeem zijn niet (makkelijk) met elkaar te combineren. Als je het al werkend wil hebben zul je ook de gehele CANbus en aanbouwdelen over moeten zetten ben ik bang..
scirocco9
15-02-2010, 23:31
ik had daar nog nooit van gehoort daarom da ik er ook eerst iets over vraag voor ik het ga aankopen toch bedankt voor de info
groeten johan
Gewoon 2 stroomschema's in de auto leggen :)
Of motor op KDFI of Megasquirt laten lopen. Maar dan haal je waarschijnlijk niet het vermogen, maar kan je wel opscheppen dat je een Mk5 motor erin heb.
scirocco9
19-03-2010, 16:53
mag slotje op ik ga voor een 16v g60
groeten johan
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.