View Full Version : Zoektocht/aanschaf Mk3??
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een Mk3!(ook Cabrio) Nu heb ik een aatal dingetjes gehoord maar waarop moet ik precies letten bij mijn zoektocht/eventueele aankoop?
Vanaf 96 daarvoor vaak veel roest etc..??
GEEN vr6(ben hiervoor wel kijken want ja het geluid blijft geweldig) alleen jammer dat ze altijd zijn afgetrapt en veel km's hebben...
welk model kan ik het beste nemen gti of cl of....??
welke motorinhoud is het beste waar je tog nog beetje mee kan spelen qua vermogen etc.?(praat hier niet over 200 pk maar gewoon rond de 100/125 pk)
zijn er nog meer argumenten? alles is welkom
Alvast bedankt,
Greetz MickaD
Qua roest moet je niet echt naar bouwjaar kijken. Kom ze regelmatig tegen en je kunt een keiharde 94' en een verrotte 96'. Gewoon erg goed controleren bij aankoop, vooral dorpels/spatbordranden.
Een goede VR6 is idd een zoektocht. Als je een GTI koopt heb je ook een leuke motor. Komt nog best rap van z'n plek, en als je er gewoon normaal mee doet blijven ze gaan.
Succes :thumbup:
Ik heb gehoord dat ALS je een vr6 wilt.. je die het beste uit Duitsland kan halen! Dit omdat de auto daar een soort status symbool is en ze erg goed onderhouden zijn en niet zijn afgetrapt(tuurlijk trek je zo'n auto soms ff goed door maar dat moet kunnen:))
en ja is een mk3 ook het zelfde als een mk3 cabrio?(behalve een stukje minder dak) :tongue:
En hoe zit het met de Gti'tjes dan? worden die vaak afgetrapt? is dat ook een zoektocht naar een goeie?
Greetz MickaD
Der Einzer
16-02-2010, 21:37
of anders een 1.8 (90pk) zoeken
Of een gewone 2.0 GL oid. Heb ik ook, zelfde blokkie als de gti. Loopt best lekker!
Bedankt voor de tips! meer is altijd welkom...
Vanaf 1995 is de carosserie verzinkt.
Daarnaast is roestvorming ook afhankelijk van de vorige eigenaren.
Verkeerd op krikken, ooit iets geraakt of gewoon weg nooit de bodem schoon maken.
zijn genoeg opties in golf 3 1.6 met 101pk, gti 8v met 116pk, gti 16v met 150 pk let goed op de dorpels, wielkast randen, chassis balken en de randen om de ramen heen
Dorpels idd goed opletten, bij mijn variant waren ze ook aardig rot!
zijn genoeg opties in golf 3 1.6 met 101pk, gti 8v met 116pk, gti 16v met 150 pk let goed op de dorpels, wielkast randen, chassis balken en de randen om de ramen heen
zijn dit standaart gegevens? of wat je hiermee eventueel KAN bereiken?(door motorische aanpassingen?)
Greetz
Zijn standaard gegevens. De 1.6 met 100pk is overigens pas vanaf ik meen '96 geleverd....
En wat roest betreft.... je moet gewoon geluk hebben. Vergeet ook niet dat het een auto van minimaal 12 jaar oud is en vaak al het nodige aan kilometers heeft gelopen.....
zijn dit standaart gegevens? of wat je hiermee eventueel KAN bereiken?(door motorische aanpassingen?)
Greetz
deze zijn standaart de 1.6 met 101 pk zijn ook nog lekker zuinig ipv de oude carberateur blokken met 75 pk
Ik heb een heele mooie cabrio van eind 97 te koop staan aleen voor de liefhebbers ik moet er uiterst 4000 voor hebben dan koop je een goede mk3 groeten 101PK nul naar 100 binnen de 10.9 sec
Vanaf 1995 is de carosserie verzinkt.
:confused: volgens mij pas vanaf de Golf 4. Mijn 95-er had nog behoorlijke gaten in de bodem anders ;)
Een VR6 is veruit de leukste maar een goede is erg moeilijk te vinden. Zorg dat je eentje neemt die aantoonbaar een kettingrevisie heeft gehad. Dat scheelt al weer. De mijne heeft in twee jaar tijd 3500,- gekost aan onderhoud, revisie en een paar ugrades en das best veel als je er ook maar 3500km mee gereden hebt :shake: Hij is te koop maar tot eind maart gereserveerd.
Verder staat en valt het met je budget. Beneden de 3000,- koop je op VR6 gebied alleen maar ellende en ook een GTI van 1500,- zou ik lekker laten staan.
Nee hoor, vanaf '95 zijn ze toch echt verzinkt. Is tegelijkertijd gedaan met de ''facelift'' herkenbaar aan de ovale zijknippers ipv de hoekige.
Of een Golf uit Duitsland halen. Hier zijn genoeg mooie en roestvrije te vinden voor heel redelijke prijzen.
deze zijn standaart de 1.6 met 101 pk zijn ook nog lekker zuinig ipv de oude carberateur blokken met 75 pk
carburateur?monopoint bedoel je...
de 75pk 1.6 van de vrouw is licht gekieteld en doet(als ik er niet mee heb gereden :D ) 1 op16...vind ik keurige waarden.
Nee hoor, vanaf '95 zijn ze toch echt verzinkt. Is tegelijkertijd gedaan met de ''facelift'' herkenbaar aan de ovale zijknippers ipv de hoekige.
Of een Golf uit Duitsland halen. Hier zijn genoeg mooie en roestvrije te vinden voor heel redelijke prijzen.
Hier een "roestvrije" van 1996:
http://s1.postimage.org/1e1IAA-584bbc593715d2e01e8d8cde20c833f8.jpg
http://s3.postimage.org/Ho_v0-584bbc593715d2e01e8d8cde20c833f8.jpg
;)
Als er al zink op zit dan iig niet op de crusiale plekken waar het zou moeten... Bovenstaande foto's zijn van een 96-er VR6 van een pietlut eerste klas. Zelden heb ik een nettere Golf 3 gezien. Succes met zoeken naar een roestvrije :thumbup:
carburateur?monopoint bedoel je...
de 75pk 1.6 van de vrouw is licht gekieteld en doet(als ik er niet mee heb gereden :D ) 1 op16...vind ik keurige waarden.
dat bedoel ik ja maar 1 op 16 :eek: heb een keer een tank rustig/zuinig proberen te rijden reed ik 1:13 en gemidelt is het nu zo`n 1:11
ik heb um al bijna 5 jaar,het is mij nog nooit gelukt om 1op11 te halen:D
aar ik zou als ik jou was de basisinstelling van de ontsteking eens af laten stellen.
klant van me had pas hetzelfde met een net aangekochte 1.6,netjes afgesteld en klaar.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.