PDA

View Full Version : catec schroefset

Matheo
17-12-2004, 20:57
hier is een tijdje geleden ook al een topic over geweest alleen toen had nog niemand er ervaring mee. heeft iemand dit nu al? ik vind te prijs wel erg aantrekkelijk.
dempers zullen wel snel verslijten maar daar zitten zo koni's in natuurlijk, en een paar jaar moet wel kunnen.
echt extreem laag hoef ik nou ook weer niet, alleen wel lager als de bekende vaste setjes.
echt een top-schroefset zoek ik dus niet, maar heeft er al iemand ervaringen met deze? issie goed, redelijk of gewoon slecht.
en wat is beter, fijne of groffe draad? ik heb wel eens gehoort dat daar ook verschil in zit.
wie maakt me weer wat wijzer? :biggrin:

evilnyntje
17-12-2004, 21:01
Wat kost het dan? Heb ook misschien een setje nodig.

Matheo
17-12-2004, 21:03
http://www.nlpower.com/images/image.php?188.jpg
Catec Schroefset (Categorie: Verlagingssets)

Traploos in hoogte verstelbaar van 35 - 80 mm
Dit kan voor sommige auto's verschillen.

Setprijs, inclusief verstelsleutels.

3 JAAR GARANTIE

de prijs is 400 euro, maar ik zie traploos verstelbaar staan nu. is niet echt een schroefset dan?? kan iemand het zien op de foto?

Marcski
17-12-2004, 21:07
denk es goed na over het woord trapLOOS, slimme ;)

3 jaar garantie is wel nice..

evilnyntje
17-12-2004, 21:07
Is een schroefset,kangoedkoper op Mania of Essen.

Tommy
17-12-2004, 21:24
3 jaar garantie waarop? meestal op onnozele dingen... :frown:

via Ebay kun je ook wel SuperSport krijgen voor die prijs of minder(heb je het thuis liggen ook nog...)

Matheo
17-12-2004, 21:41
denk es goed na over het woord trapLOOS, slimme ;)

hm.. kheb al bier op dus zo diep denk ik nu ff niet ;) :D
ik dacht dus traploos, als in standen (zoals vaak op de achteras bij een vaste set)

Matheo
17-12-2004, 21:43
Is een schroefset,kangoedkoper op Mania of Essen.
dan toch maar wachten op mania, daar ben ik in ieder geval, is alleen altijd zo laat in het seizoen :frown:

Koen is sleeping
17-12-2004, 22:21
Euh, er staan er tich die goedkoper zijn op ebay. Ben ook in de markt namelijk. Maar eerst nog ff veel sparen. Of de golf verkopen... :D

(En een tijdje geleden stond er een advertentie op MP van een gozer uit St.Willebrord. Was een gebruikte set, maar is voor jou in ieder geval dichtbij genoeg om eens ff langs te vlammen! Maar ik weet niet of de advertentie er nog op staat. Dus.)

Marco
18-12-2004, 01:55
Ik zal jullie dan maar even uit de droom helpen.

Supersport, catec of wat voor merk dan ook, het is allemaal hetzelfde en er is voor zover ik weet niks mis mee. En 3 jaar garantie is 3 jaar garantie :)

evilnyntje
18-12-2004, 05:38
Ik heb ook supersport onder de golf 1, doet het nog steeds prima, alleen rij ik er maar 1 a 2 x per jaar mee.

hajee
18-12-2004, 08:59
heb ook supersport gehad, maar aantal jaren terug, met kunststof veerschotels...die braken doormidden.. schijnt nu inmiddels verholpen te zijn..
wel hard geveerd, maar kan ook mooi laag.

Tommy
18-12-2004, 11:37
is idd verholpen

Tommy
18-12-2004, 12:29
Ik zal jullie dan maar even uit de droom helpen.

Supersport, catec of wat voor merk dan ook, het is allemaal hetzelfde en er is voor zover ik weet niks mis mee. En 3 jaar garantie is 3 jaar garantie :)

voel je je weer geroepen? ;)

raceland is ook geel, dus zijn ook koni's... :D vraag me af of het 100% hetzelfde is... (gaat me dan vooral om de stugheid... maar heb nog nooit iemand over catec gehoord)

ps. als alles hetzelfde is, dan kun je op ebay dus goedkoop!

Statler
18-12-2004, 12:31
mijn banaan is ook geel maar het is geen koni

VolkswagenRacing
18-12-2004, 12:36
Raceland idd Koni's
En me golf is eigenlijk een Honda

Supersport Cartec Raceland Jamex, allemaal de zelfde troep maar ik mag het niet zeggen, want dan krijg ik commentaar.

Totdat er een iemand in de sloot ligt met een afgebroken zuigerstang ofzo.

Michiel86c
18-12-2004, 12:48
Raceland idd Koni's
En me golf is eigenlijk een Honda

Supersport Cartec Raceland Jamex, allemaal de zelfde troep maar ik mag het niet zeggen, want dan krijg ik commentaar.

Totdat er een iemand in de sloot ligt met een afgebroken zuigerstang ofzo.

Voor dat geld kan je geen kwaliteit kopen idd....
Ik begin er niet aan.

Tommy
18-12-2004, 13:10
TÜV

bla bla bla bla... catec, jamex en supersport is dezelfde troep... bla bla...

vergelijking van mij is opeens zo onterecht, gelukkig was het niet serieus heh... of hadden jullie dat al door... ;) lol

kortom, ik heb veel plezier beleefd aan mijn SuperSportsetje... en wat ik niet ken mis ik niet.. dus begin niet aan duurder voorlopig. :)

MauSeR35
18-12-2004, 15:46
ga je t vaak verstellen dan mathieu? anders zou ik toch proberen om een vast setje van weitec te vinden voor weinig ofzo. of ga je kleinere velgen op je gti leggen?

VolkswagenRacing
18-12-2004, 16:37
Bedoel gewoon te zeggen dat je nooit moet bezuinigen op banden, remmen, schokdempers.

En zijn zat mensen die gele schokdempers koni's noemen hoor.

Tommy
18-12-2004, 16:44
haha, jah... vraag me dan af of het wel slim is om er in dat geval zelf al mee te sleutelen... :D

Maareh, supersport schroefsetje heeft ook wel duurzaamheid hoor, lek is lek.. naja, dan kun je em weer vervangen. Dat zal misschien sneller zijn als een duurdere set, maar daarom niet extra gevaarlijk lijkt mij...? En zo dwarsdoor breken zullen ze ook niet zomaar lijkt me... iig. niet veel sneller als een dure set.

Black Devil
18-12-2004, 16:59
Ik rijd ook met een supersport schroefset op mn vr6, niks mis mee, en het is dus ECHT niet hetzelfde als 'bijvoorbeeld' CATEC, zet maar eens 2 foto's naast elkaar, ik zie zo al dat de veren verschillend zijn, die van supersport heeft bijv al veel meer windingen

Tommy
18-12-2004, 17:05
Ik rijd ook met een supersport schroefset op mn vr6, niks mis mee, en het is dus ECHT niet hetzelfde als 'bijvoorbeeld' CATEC, zet maar eens 2 foto's naast elkaar, ik zie zo al dat de veren verschillend zijn, die van supersport heeft bijv al veel meer windingen

en dat bepaald de stugheid dus ook weer...

Matheo
19-12-2004, 01:13
supersport kan ook lager als die catec set, dus zal zeker niet hetzelfde zijn. en om supersport (en catec) nu gelijk onveilig te noemen vind ik een beetje overdreven, de duurzaamheid en het comfort zal wel minder zijn, maar zuigerstangen die afbreken zal echt wel meevallen.
maar heb besloten om volgend jaar maar eens op de verschillende meetings te kijken, als ze daar goedkoper te krijgen zijn is de keus voor mij makkelijk. in de tussentijd lekker doorsparen voor andere leuke dingetjes voor op de gti :D

chrisjuh
19-12-2004, 01:22
Ik rij met mijn Golfje 1 nu 2 weken met supersport en het is hard maar kan ook heeeeeeeeeeeel laag, en het is mij best zo.....

niels_g60-power
19-12-2004, 11:40
Ik ken wel een golfje die met die catec rijdt, rijdt best. Is lekker hard en kan laag zat. Je kan het nie vergelijken met koni, fk of weitec. Maar het is voor dat geld cker een goede schroefset. Enjah 3 jaar garantie, is 3 jaar garantie.

evilnyntje
20-12-2004, 18:36
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvolkswagen/163431.htm

Deze is 350 euro!

Tommy
20-12-2004, 18:37
en met Essen 250,-, ongebruikt...

evilnyntje
20-12-2004, 18:39
en met Essen 250,-, ongebruikt...

Essen is voorbij :tongue:

Tommy
20-12-2004, 18:46
jah oke, maar geeft wel aan dat 350 teveel is, en nog op gereden ook... 50km lijkt me trouwens onzin.. maar oke... die paar km's

setjes ie er trouwens niet voor type I.... anders had ik dat overwogen met Essen... 250 euro's... wie doet je wat

Koen is sleeping
20-12-2004, 21:32
Welke schroefsets zijn eigenlijk 'comfortabel' ? Vond die van Gert onder de Passat heel erg meevallen qua stugheid. En dat was een Weitec. (toch?)
Ik wil tzt ook een schroefset, maar hoeft niet zo hard te zijn. Heb gele Koni's onder de golf, maar die zijn echt plank! (denk persoonlijk dat ze dichtgedraaid zijn)

MauSeR35
20-12-2004, 22:10
dan probeer je toch zelf ff wat aan die knoppen te draaien om te zien of t verbeterd naar jou smaak?

GTOTHEO
30-03-2007, 15:40
Veel mensen hadden mij gezegd, dat een Jamex SpotLine (in hoogte en hardheid instelbare) schroefset niks was.
Toch had ik er een set gekocht ( praat wel over 1995)
Heb deze tot volle tevredenheid onder mijn VW Scirocco GTO gehad.
De vering was comfortabel te rijden en toch was hij stug ( je kon het voorspatbord niet met de hand omlaag duwen.
Ik heb er tien zomers mee gereden en toen de wagen verkocht.
Nog steeds zitten ze eronder tot tevredenheid van de nieuwe eigenaar.
Natuurlijk kan je pech hebben met een produkt, maar als ik er weer te koop weet,
koop ik ze weer, dat zegt genoeg denk ik.

Scirocco groet, Theo

tdiwolf
07-04-2007, 20:51
ik rij nu al 100.000 km met catec, en in die tijd heb ik beide achterdempers lek gehad, om dat ik vaak met iemand op de achterbank reed.

nu met max 2 man in de auto en dan 8 cm verlaagd, geen problemen meer.

ik heb de ervaring dat ik de catec te stug vind.
ik zou deze set dan ook niet weer kopen, dan liever even doorsparen en een betere set kopen.
aan de andere kant is het feit dat als je een jaar niks aan schoonmaken doet, je de set zo weer kan verstellen.

tis een leuk setje voor weinig geld.
tja en die 3 jaar garantie, is GEWELDIG, dit krijg je echt nergens, voor dit geld
het is meestal 1 jaar.

dus eindconclusie: niet sjeiken gewoon kopen en na 3 jaar weg doen :D

Tjaap
07-04-2007, 21:00
dit topic is 3 jaar oud, en inmiddels rijd het halve fukking forum met supersport

jettaracing
07-04-2007, 21:06
Ik denk dat er tegenwoordig weinig echte 'slechte' sets meer worden gemaakt ,dus kwa kwalitiet zal het met de verschillende merken wel meevallen .
Ik heb wel ervaring met supersport ,en vind die sets ,zeker voor dat geld ,een goede set ,wel iets stug ,maar verder wel een goed product!
Ik rij zelf met een FK schroefset ,die is wel duurder ,maar rijd wel een stuk comfortabeler dan een supersport set .
Maar daar betaal je dan ook 300 euro meer voor ,dus zal de kwalitiet wel iets beter zijn ,en ik heb de mijne er na al zo'n 5 jaar onder ,en de set is nog als nieuw :thumbup:
Ik heb nu onder de rode jetta een vaste set van FK ,een 60/40 set (ja met gele dempers ,zou dat dan ook koni zijn :D ),en die zit nu al 2,5 jaar ,en heb er al zo'n 60.000 km mee gereden ,en de set voldoet mij nog zeer goed ;)