View Full Version : omkeuren Benzine naar Diesel,waar op te letten?
ik ga m'n audi binnen nu en snel ombouwen naar diesel,is er behalve op motorombouw-gebied nog iets anders waar op gelet word?
dit omdat m'n wielophanging voor en achter niet helemaal super is en de banden vrijwel zeker afkeur,wou dit eigenlijk vooruitschuiven tot net voor de apk(begin zomer).laatste keer dat ik dit geintje bij de hand heb gehad was in 2007,er is volgens mij aardig wat veranderd(had toen ook de geluids en weggedragtest)
wie kan me duidelijkheid geven over de punten nu?
bvd gr gerben
mk2 td driver
18-02-2010, 23:19
ik ga m'n audi binnen nu en snel ombouwen naar diesel,is er behalve op motorombouw-gebied nog iets anders waar op gelet word?
dit omdat m'n wielophanging voor en achter niet helemaal super is en de banden vrijwel zeker afkeur,wou dit eigenlijk vooruitschuiven tot net voor de apk(begin zomer).laatste keer dat ik dit geintje bij de hand heb gehad was in 2007,er is volgens mij aardig wat veranderd(had toen ook de geluids en weggedragtest)
wie kan me duidelijkheid geven over de punten nu?
bvd gr gerben
ik was toevallig gisteren nog met men kameraad in almelo bij de rdw. we gingen vragen of het zo mogelijk was om een golf 1 cabrio om te bouwen naar diesel. de man van rdw vertelde ons dat wanneer het motorvermogen niet extreem toenam (in ons geval zelfs iets afnam) en het allemaal deugdelijk was bevestigd, hij zo naar diesel omgekeurd kon worden
hij vertelde wel dat je nog rekening moest houden met een eventuele roetmeting :D
voor het bedrag van 50 euro!
dus als ik hem helemaal dicht schroef en heen kachel hoef ik voor de rest nergens op te letten?
mk2 td driver
18-02-2010, 23:49
dus als ik hem helemaal dicht schroef en heen kachel hoef ik voor de rest nergens op te letten?
je moet het in principe zien als een apk, waar ze in het speciaal even naar je ophanging en afwerking van je motor kijken.
een paar fatsoenlijke banden is denk ik wel handig, beter gezeur voorkomen dan.....
succes verder met je ombouw :) :thumbup:
okee,ga dan eerst alles maar in orde maken.
keur ik hem dan eerst wel voor,zodat ie APK-proof is.
thanx:thumbup:
ik was in januari met de passat voor ombouwkeuring.
kostte me 26 euro! :D
ik heb wel een motorcode die ook in de passat 32b geleverd is, weet niet of jij dat ook hebt??
nee,hoezo?
maken ze daar nou wel een probleem van dan?
vroeger was het dus zo dat je zoals Zollie een motor moest hebben die er ooit in is geleverd (daar is dus ooit een typegoedkeuring voor afgegeven). en met andere gevallen (lees: andere motoren/combinaties) moest je voor die weggedragtest naar Lelystad voor een 800a 900 euries.
nu kun je (mits de auto van voor 1998 is) in beide gevallen gewoon de test bij het RDW ondergaan voor een paar tientjes. dan doen ze een soort apk en kijken ze of het deugdelijk gemonteerd is. dus bijvoorbeeld slecht gelaste motorsteunen komen er niet door. daarbij komt een roetmeting van rond de 5 tientjes, wat het geheel tot ongeveer 75 brengt.
er gaan nu wel geruchten dat ze het voor 1 maart zouden terugdraaien naar de oude situatie maar heb laatst nog met iemand van het RDW staan praten en die vertelde dat daar niks van klopte.
er is hier trouwens al een topic over, het heet geloof ik: bij welke rdw zijn jullie geweest?
edit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62173
ik heb(voor m'n werk) meerdere malen auto's laten keuren met blokken die er niet eens in de buurt gelegen hebben,moezt dan een rekening laten zien als bewijs dat het blok eerlijk was,daarna werd gekeken of alles netjes ingebouwd was en daarna op de kombaan in lelystad een weggedrag en geluidstest.
maargoed dat was toen;)
zal mij benieuwen,ik zorg gewoon dat ik alles goed voor mekaar heb.
@joost;dat topic kende ik al, staat veel in,maar geen duidelijk antwoord.
Ik heb een scirocco 2 benzine omgekeurd naar 1900TD, scirocco's
zijn nooit in diesel geleverd.
Gewoon keuring voor motorombouw, geen weggedragtest,
geen geluidsmeting, geen moeilijke herkomst van het blok verhalen.
De scirocco is daar grotendeels visueel gekeurd en even over de
weegschaal geweest. Staat nu als diesel op kenteken.
(zoals min of meer ook al in het eerder geven topic staat)
okay,heb het topic niet helemaal doorgespit,zodoende:D
nog een vraagje trouwens,hij staat origineel als GT5S op kenteken,wat komt er voor in de plaats of blijft dit ongewijzigd?
Mijn scirocco stond als GT op kenteken en nu nog steeds
Vermogen, gewicht, cil inh. en brandstofsoort zijn gewijzigd in de nieuwe papieren
Let er ook op dat je diesel in de tank doet ipv benzine :thumbup:
;)
denk dat je die fout in dit geval eerder zal maken ja. niet eens zo'n gekke opmerking van gijs.
Heb wel eens gehoord van iemand die voor de anwb werkt dat hun dat 500x op een jaar meemaken :screwy:
maak het op m'n werk ook vaak genoeg mee,heb het zelf nog nooit gehad...
moet er wel bij zeggen dat ik er erg goed op let,zal wel komen door alle ellende die ik er al van gezien heb;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.