View Full Version : Digitaal instrumenten paneel van kadett
vwleusden
18-12-2004, 17:49
Ik heb een complete kadett GSI gekocht voor de cross maar er zit een digi dash in, is dit goed in te bouwen in een Golf 2 ?
ken iemand die heeft het in een golf3 gezet, alles werkt. Bent er wel een poosje mee bezig, als ik het goed heb, heb je een gedeelte van de aansluiting van de bak van de opel nodig om je kmteller te laten werken.
Pedaalemmer
18-12-2004, 18:43
waarom zou je dat in godsnaam doen???
waarom zou je dat in godsnaam doen???
omdat deze erg mooi zijn, al zeg ik het zelf:
http://www.motorscene.de/LCD-Cockpit/LCD_Bilder_von_Opel/Astracabrio_Kadett_GSI_LCD/AstracabrioGSILCD02.jpg
http://www.motorscene.de/LCD-Cockpit/LCD_Bilder_von_Opel/KadettGSI_LCD-Blau/KadettLCDblau02.JPG
ik zou absoluut geen opel onderdelen op mijn vw willen. Denk ook als ik een opel wiel monteer dat hij het ook niet meer doet. Auto's hebben ook hun trots.
Wahnsinn
19-12-2004, 11:59
Mijn broer heeft een kadett GSI met zo een digitaal ding. Ziet echt wel mooi uit hoor :)
vwleusden
19-12-2004, 12:33
http://www.motorscene.de/LCD-Cockpit/LCD_Bilder_von_Opel/Astracabrio_Kadett_GSI_LCD/AstracabrioGSILCD02.jpg
http://www.motorscene.de/LCD-Cockpit/LCD_Bilder_von_Opel/KadettGSI_LCD-Blau/KadettLCDblau02.JPG
dat bedoel ik dus :)
en met de cross hebben we dat ding tocht niet nodig :) vind het wel wat voor in mijn golf2.
Ron21 ???? waar bent u :)
Dat is wel de mooiste uitvoering, er waren volgens mij ook al D Kadetts met zo'n ding maar die vind ik echt lelijk. Daar zit zo'n raar knikje in de toerenteller.
Enige jammere van deze is dat de dag en totaal teller niet digitaal zijn.
evilnyntje
19-12-2004, 12:53
ik zou absoluut geen opel onderdelen op mijn vw willen. Denk ook als ik een opel wiel monteer dat hij het ook niet meer doet. Auto's hebben ook hun trots.
Hahaha, ja, mijn broertje had een Opel accu in zijn golf 1, deed het na 2 dagen al niet meer.
In 't blauw ziet ie er iig al 10x beter uit.
Hahaha, ja, mijn broertje had een Opel accu in zijn golf 1, deed het na 2 dagen al niet meer.
Blijf er dan ook af Jinx ...
begon ie ook al te roesten??? besmettelijk die opels. zelfs plastic wil roesten bij die dingen
MauSeR35
19-12-2004, 15:34
ziet er leuk uit ja maar niet voor in een vw vind ik, je zet toch ook geen digifiz in een broodje?
ff off-topic, maar toch ook weer niet. Probeer me er maar eens van te overtuigen dat dit geen goeie shit is. Dat gedoe altijd tussen Opel en VW, laat ieder merk in zn waarde en profiteer gewoon van de kwaliteiten van beide merken. Zo'n GSI blokje in een golf, dat wil wel. Stukkie sterker als de 16v van VW (Golf2 blok dan).
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=147&mode=normal
MauSeR35
19-12-2004, 16:33
voor t geld wat dat kost kun je ook makkelijk een kr opfokken of je moet opel gek zijn en het eigenlijk niet toe willen geven
voor t geld wat dat kost kun je ook makkelijk een kr opfokken of je moet opel gek zijn en het eigenlijk niet toe willen geven
Geef me nu eens een GOEDE reden waarom je dat niet zou doen.
@Dennis (vwleusden) als je het teveel gezuer vind dan schonen we dit zaakje ff op en openen we een andere topic
Heb ooit een C Kadett gehad .. simpele 1200
Voor de hagenezen onder ons : Dragracen in de Tinaarlostraat
MET verkeersdrempels
Eind van de straat met 120 gaan vliegen over de laatste drempel
Probeer dat eens met een VW ..
Kortom : als je over een ander merk wil zeiken dan zijn daar andere fora voor .
Prettige zondag ;)
MauSeR35
19-12-2004, 17:17
sorry hoor, wist niet dat t zo erg was.
voor mij is t een goede reden om er van af te zien als het te duur wordt, trouwens nog iets en dat meen ik wel serieus ook, een kadett heeft tocht een veel betere stroomlijn dan een golf2? waarom doet ie t dan zo? want die auto was toch gebouwd om over der ring te raggen?
vwleusden
19-12-2004, 17:44
denk dat ik ron21 ff een pb stuur.
Pedaalemmer
19-12-2004, 17:48
die digitale teller ziet er inderdaad leuk uit...maar dat staat toch niet in een golf!
je verneukt je dash alleen al om hem in te bouwen...kun je net zo goed je kadett dash erin frotten..
enne opel blokjes gsi..
kheb van de week nog een 2.016v calibra zien verliezen van een scirocco 16vkr...dus sneller zijn ze ook niet altijd laat staan beter.
jakkesgolf2
19-12-2004, 18:14
Waarom niet digitaal dashboard van golf gti gebruiken = een pak gemakkelijker
vwleusden
19-12-2004, 18:19
Ik vind digifiz wel leuk maar niet mooi. Dan komt erbij dat ik niet wist dat er een digitaal dashboard in de Kadett zat :) Vind het er erg mooi uitzien dus daarom wil ik het erin hebben. Is weer eens wat anders ;)
Christiaan
19-12-2004, 20:06
Juist dennis....laat ze maar lullen....erinbouwen dat ding!
Wahnsinn
19-12-2004, 22:21
Gewoon er in bouwen :) Maak het wel blauw is inderdaad wat mooier.
Bij ons voor de deur staat een Volkswagen Golf GTI en een Opel Kadett GSi broederlijk naast elkaar, nog nooit ruzie gehad :tongue:
Grote voordeel van de Golf (omdat ik in ook wel eens in de opel rij) dat die een stuk lekkerder stuurt en geen roest heeft. Zelfs nu mijn broer stuurbekrachtiging in de Opel heeft stuurt die net iets minder als de golf.
die digitale teller ziet er inderdaad leuk uit...maar dat staat toch niet in een golf!
je verneukt je dash alleen al om hem in te bouwen...kun je net zo goed je kadett dash erin frotten..
enne opel blokjes gsi..
kheb van de week nog een 2.016v calibra zien verliezen van een scirocco 16vkr...dus sneller zijn ze ook niet altijd laat staan beter.
Toevallig al gekeken naar het pk/gewicht verhouding van beide??
Opel Calibra 2.0i 16V = 1185kg met 150pk = 0,12pk/kg
Volkswagen Scirocco GTX 16V = 950 kg met 139pk = 0,14pk/kg
Kortom, beide auto's in standaard uitvoering zal de calibra het bij gelijke omstandigheden met een gelijkwaardige chauffeur (dat wordt nog wel eens vergeten) het afleggen.
No offence, maar volgende keer ff eerst je huiswerk doen :)
Dennis, als je handje nodig hebt, ze zeggen nog wel eens dat ik handig ben met toutjes. Dus als ik ff middagje moet komen helpen om dat ding erin te knopen hoor ik het wel
Jurgen Santana
19-12-2004, 23:45
Vergeet je nu niet nog een boel dingen. Banden, overbrengverhoudingen, gewichtsverdeling etc etc etc...?
wel grappig hoor zo'n opel/VW diskussie.
Mijn broer heeft ook een kadett GSi, en ik een golfie 2 1.6, toch helemaal geen probleem? (oke geen vergelijk met snelheid en acceleratie natuurlijk).
wel vind ik, ik heb zelf hiervoor ook een kadett gehad, dat de golf veel stabieler is bij hogere snelheden enzo en het voelt veel degelijker aan, rammelt velen malen minder. Alles lijkt bij volkswagen wat beter in elkaar gezet (voorbeeld: deurpaneel klik je bij kadett vast, na 1 keer loshalen eigenlijk al versleten. bij vw netjes met schroefjes enzo.) En vooral het roestgevecht bij Kadett is niet te vergelijken met een kijharde golf. :p .
voor de rest...maakt het allemaal nie zo uit...
oh ja, ik heb ook nog zo'n GSi digidash liggen, wel zonder bedrading. iemand interesse?
VolkswagenRacing
20-12-2004, 16:43
Dat klokkenspel ;) van de foto hier is niet van de kadett maar van de eerste generatie Astra. Van de Kadett ziet er iets goedkoper uit.
vwleusden
21-12-2004, 17:42
Dat klokkenspel ;) van de foto hier is niet van de kadett maar van de eerste generatie Astra. Van de Kadett ziet er iets goedkoper uit.
die is gewoon precies hetzelfde ;)
VolkswagenRacing
21-12-2004, 18:13
Oww.. vraag me af waarom er Kadtett GSI jongens waren die opzoek waren naar digitaal van Astra? :S
Stukkie sterker als de 16v van VW (Golf2 blok dan).
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=147&mode=normal
Eerste serie twee liter Kadeath 16V motoren kwamen bij Cosworth vandaan :D
vwleusden
21-12-2004, 22:05
Oww.. vraag me af waarom er Kadtett GSI jongens waren die opzoek waren naar digitaal van Astra? :S
deze ziet er exact hetzelfde uit namelijk, dit is een 86er Kadett GSI origineel nederlander maar voorzien van veel luxe, kan natuurlijk achteraf ingebouwd zijn ofzo.
Eerste serie twee liter Kadeath 16V motoren kwamen bij Cosworth vandaan :D
Kijk, dat zijn nou eens berichten waar een ieder hier nog wat van kan leren. Kon ook niet anders zijn dat jij dat wist als semi ford guru :)
niels_g60-power
21-12-2004, 23:19
Heb hier niks aan toe te voegen. Neem dan een digifiz.
Kon ook niet anders zijn dat jij dat wist als semi ford guru :)
In de Classic Ford scene is het al lang en breed geaccepteerd dat als je echt
makkelijk en betaalbaar veel vermogen in je klassieke Ford wil,je er een Vauxhal
twee liter 16V inhangt ;)
Alles is daarvoor te koop ... in- en uitlaatspruitstukken,versnellingsbakadapterplaten,
speciale oliecarters,ontstekingsmodules,enzovoorts ...
Inderdaad, ik zat al te kijken, is dat nog echt anoloog? Vreemd...
En laten we eens ophouden over dat gezeur over merken. Laat dat maar over aan andere fora, we zijn hier toch inmiddels oud en verstandig genoeg om te weten dat andere merken hele vette en mooie auto's hebben gebouwd... :cool: :cool:
Pedaalemmer
22-12-2004, 11:13
Inderdaad, ik zat al te kijken, is dat nog echt anoloog? Vreemd...
En laten we eens ophouden over dat gezeur over merken. Laat dat maar over aan andere fora, we zijn hier toch inmiddels oud en verstandig genoeg om te weten dat andere merken hele vette en mooie auto's hebben gebouwd... :cool: :cool:
idd elke merk heeft zijn eigen mooie auto`s gebouwd...
maar geef eens een goede reden waarom je dat zou doen? kost je alleen extra werk en waarvoor?
polopower
22-12-2004, 15:24
Omdat hij het een mooi klokje vond toch? 10 tegen 1 dat het steken van een stack instrumentarium juist wel positief werd onthaald terwijl die krengen ook lastig aan de praat te krijgen zijn.
Pedaalemmer
22-12-2004, 16:37
Omdat hij het een mooi klokje vond toch? 10 tegen 1 dat het steken van een stack instrumentarium juist wel positief werd onthaald terwijl die krengen ook lastig aan de praat te krijgen zijn.
ik vind tracktor banden ook mooi maar die prop ik ook niet op me golfje ;)
Gaat prima, hoor ! :p
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8249&mode=normal
MauSeR35
23-12-2004, 11:51
dan toch liever een kadett dash, dit is zo lastig in/uitstappen telkens. ;)
vwleusden
23-12-2004, 18:08
dan toch liever een kadett dash, dit is zo lastig in/uitstappen telkens. ;)
je hoeft je er niet voor te schamen dat je hoogtevrees heb :tongue:
heb wel eens een duitse type 1 gezien met zo,n dash erin, vond het wel wat hebben .
deze zelfde wagen heeft ook een keer in een scene gestaan.
Allart-Ghetta
24-12-2004, 11:58
Dat is wel de mooiste uitvoering, er waren volgens mij ook al D Kadetts met zo'n ding maar die vind ik echt lelijk. Daar zit zo'n raar knikje in de toerenteller.
Knikje?? Da's de vermogenskromme man! Vet cool.
DesertWind
24-12-2004, 21:27
voor degene die geen opeldingen op hun VW willen: schaf dan maar geen ATS wielen aan, lol, die zijn toch echt origineel op Opel geleverd en niet op VW.
@ VWLeusden. van de aansluitingen kan ik je niks vertellen, wel dat je je dash moet aanpassen omdat de vormen anders zijn. als je het gaat doen: Succes en dan wille we foto's he :)
DesertWind
24-12-2004, 21:36
Toevallig al gekeken naar het pk/gewicht verhouding van beide??
Opel Calibra 2.0i 16V = 1185kg met 150pk = 0,12pk/kg
Volkswagen Scirocco GTX 16V = 950 kg met 139pk = 0,14pk/kg
Kortom, beide auto's in standaard uitvoering zal de calibra het bij gelijke omstandigheden met een gelijkwaardige chauffeur (dat wordt nog wel eens vergeten) het afleggen.
No offence, maar volgende keer ff eerst je huiswerk doen :)
Dennis, als je handje nodig hebt, ze zeggen nog wel eens dat ik handig ben met toutjes. Dus als ik ff middagje moet komen helpen om dat ding erin te knopen hoor ik het wel
op mijn kenteken staat toch echt 934kg hoor, en jij zegt dat iemand zijn huiswerk moet doen?! :wink: :biggrin:
dat komt dus uit op 0.1488 pk/kg ipv 0,1463 :p
maar een 2.0 heeft meer koppel, bij een ander toeren gebied, en waarschijnlijk een heel ander verloop, andere bakverhoudingen, enz, enz.
serge pot
25-12-2004, 10:27
zucht.
inbouwen dat dash ,heb je tenminste iets aparts .een digifizz zie ik al te vaak in een verneukte 1 of 2 .en doen wat je zelf leuk vind onderschijd je je mee van de rest van de zielige meelopende kudde dieren die onderschijt moeten maken tussen opel en vw .en ja schijt is expres zo gespeld
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.