PDA

View Full Version : achterschijfremmen welke achteras ?

Ghost13c
20-02-2010, 16:51
hey ik vraag me af welke achter as er onder een mk2 past met schijf remmen?

any idea ? i dont ! :D

patjetta
20-02-2010, 16:52
die van een mk2 gti bv.

Ghost13c
20-02-2010, 17:53
tnkx

golf mkII 16v
20-02-2010, 18:35
Jetta GT

mk2kevin
21-02-2010, 00:04
gewoon de klauwen en schijven op je achteras schroeven en gti handremkabels monteren;)

Gertjan
21-02-2010, 01:16
Achterassen zijn allemaal hetzelfde, je kan gewoon de astap van een schijfrem erop monteren.

redbull
21-02-2010, 01:57
van een corrado

Ghost13c
21-02-2010, 14:02
ok ik ga dit allemaal zelf doen.
is het veel werk?
maar bedankt voor support.

Dutch_Jetta_GT
21-02-2010, 14:42
Achterassen zijn niet allemaal hetzelfde, Die van een GT/GTI hebben een inwendige stabistang.....

Qua hoeveelheid werk valt het mee, trommels eraf, remwerk van de trommelrem verwijderen en de astap met 4 boutjes losnemen van de as.....

Het schijfrem gedeelte opbouwen, en de handremkabels overzetten.....

Als je een beetje handig bent is dit allemaal wel gedaan in een middagje!

Erwin G60
21-02-2010, 14:54
van een corrado
Die heb ik nog wel voor je liggen mocht je eentje zoeken :thumbup:

Ghost13c
21-02-2010, 18:20
van een corrado? liever gti

golf mkII 16v
21-02-2010, 19:07
Achterassen zijn niet allemaal hetzelfde, Die van een GT/GTI hebben een inwendige stabistang.....

Met of zonder ABS zit ook verschil

Ghost13c
21-02-2010, 22:01
ik heb geen luxe golf zo standaard mogelijk .
dus ik zal waarschijnlijk zonder abs.
maar het is dus ook mogelijk met de originelen achteras schijf remen er op zetten.
(ik bestel zowiezo nieuwe onderdelen omdat ik heel me auto wil reviseren en het lichtse "beste" onderstel / aandrijf/remmen dan wel banden.

snap je waar op uit ben ?

floris-jan1
22-02-2010, 00:28
Zijn er ook achterschijfremmen zonder abs dan? Het is dus eigenlijk plug & play!:D Zijn die zonder abs alleen geleverd voor de gewone 1.8? Of ook voor de gti?
En hoe zit het met je remverdeler? Moet daar geen groter op?

Anders overweeg ik ook zo'n optie!

indewarre
22-02-2010, 11:14

Qua hoeveelheid werk valt het mee, trommels eraf, remwerk van de trommelrem verwijderen en de astap met 4 boutjes losnemen van de as.....

Het schijfrem gedeelte opbouwen, en de handremkabels overzetten.....

Als je een beetje handig bent is dit allemaal wel gedaan in een middagje!

geld dit ook dan voor de corrado achteras en wat voor nut heeft die stang dan?

Turbo-Variant
22-02-2010, 12:12
ABS zit niet erg vaak op Golfjes 2... Meeste zijn zonder, zeg 90%. Naar mijn weten alleen standaard op de G60.

Nut van de stabilisatorstang is om de as te verstevigen en zo minder flex in de as te krijgen. Dit heeft als gevolg dat de wagen minder overhelt.

Ombouw is inderdaad niet zo'n probleem, hoewel je best wat delen nodig hebt. Dit begint bij de complete remmerij die aan de as wordt bevestigd. Dan nog de remkrachtregelaar (dit betekent dus in sommige gevallen een andere as monteren), remleidingen van voor naar achter en hoofdremcilinder (evt. ook bekrachtiger) vervangen door een grotere.

Wat ik mij afvraag... Werken Golfjes 2 met trommels ook met hoofdremcilinders die restdruk op het systeem houden? Ofwel, is een hoofdremcilinder voor trommels ook te gebruiken met schijven achter, of blijft dit aanlopen vanwege de restdruk?

indewarre
22-02-2010, 13:15
ik heb mijn golf 3 ook uitgerust met schijven achter hier zit het zelfde syteem op als de golf 2 (nog wel binnenkort voor 288 en abs en eds) en heb geen problemen met aanlopen enz. de remprestaties zijn wel behoorlijk verbeterd is goed merkbaar tov trommels, ik ga mijn golf 2 nu ook uitrusten met schyven achter en dus zo"n achteras van een corrado ik wou eerst gewoon de schyvenremmen overzetten maar kan dus voor de stabiliteit dus beter ook de achteras overzetten.

Ghost13c
22-02-2010, 21:46
ik heb mijn golf 3 ook uitgerust met schijven achter hier zit het zelfde syteem op als de golf 2 (nog wel binnenkort voor 288 en abs en eds) en heb geen problemen met aanlopen enz. de remprestaties zijn wel behoorlijk verbeterd is goed merkbaar tov trommels, ik ga mijn golf 2 nu ook uitrusten met schyven achter en dus zo"n achteras van een corrado ik wou eerst gewoon de schyvenremmen overzetten maar kan dus voor de stabiliteit dus beter ook de achteras overzetten.

kan je mij daar over op de hoogten houden.
het is al weer 4 jaar geleden dat ik echt aan auto's gesleutelt heb.

pb is ook goed.

maar echt supper voor alle respone. :thumbup: :thumbup:

Ghost13c
22-02-2010, 21:48
het was een stuk makkelijker in de garage. met ervaren lui om je heen nu doe ik bijna alles zelf. maar welke onderdeelen heb ik dan allemaal nodig?
bvd

indewarre
22-02-2010, 23:32
je bent nodig je eigen achteras astappen met daarop de remschijven daarop de brackets die de klauw vast houden en daarop een remslang, let op je moet de remleiding wel ff laten aanpassen en een nippel er aanl aten maken om de remslang op aan te sluiten je kunt de de remmerij pakken van een vw van 86 tot 98 is achter allemaal het zelfde zelfs is het mogelijk om van nog een later type golf/passsat te pakken hier heb ik een handleiding/link van moet ik ff opzoeken als je dit wilt

meer ben je niet nodig en toch duidelijk merkbaar resultaat de auto ankert echt 25 procent beter

Ghost13c
22-02-2010, 23:42
je bent nodig je eigen achteras astappen met daarop de remschijven daarop de brackets die de klauw vast houden en daarop een remslang, let op je moet de remleiding wel ff laten aanpassen en een nippel er aanl aten maken om de remslang op aan te sluiten je kunt de de remmerij pakken van een vw van 86 tot 98 is achter allemaal het zelfde zelfs is het mogelijk om van nog een later type golf/passsat te pakken hier heb ik een handleiding/link van moet ik ff opzoeken als je dit wilt

meer ben je niet nodig en toch duidelijk merkbaar resultaat de auto ankert echt 25 procent beter
ok ik heb zelf een uit 91 .
jah als dat kan altijd handiger dan zelf prutsen.

jah ik wil zekker dat de auto mee ankert. meer zekerheid.
:thumbup:

Syncro86
23-02-2010, 16:50
Even tussendoor hoor. Geldt bovenstaande ook voor een syncro uitvoering met abs? :rolleyes:

Of is het alleen geldig met een syncro met achter schijfremmen?

Ghost13c
23-02-2010, 22:20
geen iedee

golf mkII 16v
23-02-2010, 22:34
Even tussendoor hoor. Geldt bovenstaande ook voor een syncro uitvoering met abs? :rolleyes:

Achterwielophanging van de syncro is heel ander
Dan heb je tog echt de delen van een syncro nodig die schijven achter heeft

golf mkII 16v
23-02-2010, 22:35
ok ik heb zelf een uit 91 .
jah als dat kan altijd handiger dan zelf prutsen.

jah ik wil zekker dat de auto mee ankert. meer zekerheid.
:thumbup:
Als de auto achter harder remt dan voor komt de achterkant om[ervaring mee

indewarre
23-02-2010, 22:54

heb je een syncro met trommels of schijven? (abs is ook uitgevoerd met trommels) de syncro met trommels kun je ook ombouwen naar schijven er staan wel eens setjes op ebay.de

indewarre
23-02-2010, 22:57
Als de auto achter harder remt dan voor komt de achterkant om[ervaring mee

natuurlijk wel gewoon je remkrachtverdeler laten zitten

ik rijd vaak op het randje en heb nog nooit problemen gehad ook niet met de gladheid mijn auto (golf variant) kun je met de schijven veel beter in een bocht uitremmen

goede schokbrekers of een goed sportonderstel wil ook wel eens helpen dan :cool:

Ghost13c
23-02-2010, 23:20
natuurlijk wel gewoon je remkrachtverdeler laten zitten

ik rijd vaak op het randje en heb nog nooit problemen gehad ook niet met de gladheid mijn auto (golf variant) kun je met de schijven veel beter in een bocht uitremmen

goede schokbrekers of een goed sportonderstel wil ook wel eens helpen dan :cool:
er zit al een kw schroefset onder

indewarre
24-02-2010, 17:19
das mooi zelf ben ik meer van weitec iets meer comfort nog

als je de achteras ombouwt en de remmen blijven iets hangen achter moet je de remkracht verdeler opnieuw alstellen.

Ghost13c
25-02-2010, 16:29
ok bedankt

Syncro86
25-02-2010, 16:49
Mijn syncro is met trommels inderdaad. Zal eBay is in de gaten houden:)

indewarre
25-02-2010, 19:06
Mijn syncro is met trommels inderdaad. Zal eBay is in de gaten houden:)

wel kijken op ebay.de de duitse zoeken onder bremsen hinterasche golf syncro

Ghost13c
26-02-2010, 21:06
daar heb ik ook een weber gevonden voor me golf uit de uk