PDA

View Full Version : dak/deurrubber vervangen, hoe?

bugsnbusses
22-02-2010, 17:58
ik ben van plan mn deurrubbers/dakrubbers te vervangen,daarmee bedoel ik die rubber die vanaf de a stijl helemaal doorloopt over het dak tot aan de achterklep. kun je daar gewoon 2e hands exemplaren voor grbruiken of moet je er een nieuwe voor kopen? en nog belangrijker eigenlijk hoe krijg je ze los? heb je daar speciaal gereedschap voor nodig? zijn ze makkelijk weer te monteren? :confused:

Ghost13c
22-02-2010, 22:01
dat is een goeie. ik zou dat ook wel eens zekker willen weten ik wil het zelf ook doen.
volgensmij kan je er een deel van af trekken.
je deur rubber een gedeelte. meer weet ik ook niet :(

De Pul
22-02-2010, 22:04
is een geheel,moet je vanaf de astijl voorzichtig omhoog zien te klikken/schuiven.
mooiste is met spatbord eraf,is echt een precies k&twerkje....

VeeDubber
22-02-2010, 22:07
Je trekt ze meestal krom, dus een nieuwe is aan te bevelen als je voor een strak resultaat gaat. Ze zijn alleen wel lastig te krijgen

tim_j
22-02-2010, 22:11
k gebruikte een beitel met een doekje.
deze zet je dan onder het rubber en die wrik je rustig omhoog, het is bij mij aardig gegaan. je kan zien dat die niet helemaal strak is..

er zit een alu rails in, mischien kun je die van te voren een beetje buigen zodat ie strak recht vastgeklikt zit.

De Pul
22-02-2010, 22:11
Je trekt ze meestal krom, dus een nieuwe is aan te bevelen als je voor een strak resultaat gaat. Ze zijn alleen wel lastig te krijgen
heb voor mijne gelukkig 2 nette 2ehandse kunnen vinden,maar idd ze gaan er alleen heel af als je heeeeeeel erg veel geduld hebt.