View Full Version : Verlagings probleem,
VolkswagenRacing
19-12-2004, 16:14
Na het monteren van me schroefset raakt mijn uitlaat de achteras. Jullie hebben ook veel lage golf 2's dus hoe hebben jullie dit opgelost?
Alvast bedankt, Marald
Ik pieker me suf, hoe je dat voor elkaar krijgt....mijn achteras komt niet eens in de buurt van de achtervering....hij blijft met verlagen op precies de zelfde afstand als voor heen.....
Vertel eens welk deel dan je achteras raakt ??
Ik heb het wel eens vaker gehoord Fred, de bocht die over de as gaat die hangt dan op de as. Meestal een kwestie van de uitlaat even van nieuwe rubbers voorzien en even opnieuw ophangen (klemmen los, en dan uitlaat beetje richten)
Hmm, de uitlaat gaat met een ruime bocht over het torsiedeel van de achteras heen....en zit vast aan de auto, dat deel van de as zakt niet met verlagen??
Vandaar dat ik me er over verbaas...
heb ik ook last van gehad op mijn 1300. uitlaat hing al wel wat los hoor. mijn theorie was toen: omdat de afstand van de dempers+veren korter wordt, komt de as dichter bij de auto, waardoor het "gat" waar de uitlaatbocht doorheen moet kleiner wordt. de uitlaat blijft hetzelfde hangen en zou dus dichter op de as moeten komen te hangen.
bij mij hing de uitlaat al zo los dat hij af en toe de as wel aantikte maar na het verlagen lag de uitlaat(bocht) constant op de achteras (zwaar irritant!!)
Het torsiedeel komt wel iets omhoog, dus het kan zijn als de uitlaat al een beetje hangt zeg maar dat ie de uitlaat dan net wel raakt. Precies wat matheo zegt idd
Wat je ook kan doen is het rubber dopje wat op de ophanghaak voor net na de bocht zit verwijderen. Daar hoort namelijk (en zit er meestal ook) een dopje te zitten wat de uitlaat van de carros weg duwt
nieuwe rubbers en nieuwe klemmen doen idd meestal wonderen zoals marco zegt
als immitatiedempers al geen goede pasvorm hebben (bocht net iets anders) en het torsiedeel komt net een tikkeltje meer richting carrosserie, kan het net raken..
Mark is right, ik had ooit een semi-coole demper van een onbekend joekiejakkie merk van een bepaalde zaak. Rammelen en trillen als een malle. Daarna een Sebring voor een golf 2 16V, hangen en klaar. Weg probleem!
Mijn uitlaat hing ook op m´n achteras, destijds bij de 16V. Het scharnierpunt ligt ver naar voren, dus bij verlaging komt de torsiebalk dichterbij de uitlaat. Inderdaad: beter, steviger en netter de uitlaat ophangen of de buis een beetje ovaal knijpen op het punt waar hij de achteras over gaat.
maar die 16v van jou Stijn, dat was toch ook een verschrikkelijk laag ding?? :D
VolkswagenRacing
20-12-2004, 09:08
Die van mij niet zo ;)
Was idd behoorlijk laag ja, volgens mij zat bij stijn de pijp gewoon klem.
Stijn, heb je die foto nog dat je auto vast staat op de brug?? Dat je de hefbomen van de brug niet meer onder je auto vandaan kreeg?
ik heb zelfs nog nooit een lagere gezien.....
om mijn auto op de brug te krijgen moest ik m eerst op van die caravanblokken rijden. En als ik een uitlijning of iets anders op een rijplaatbrug moest doen ging ik altijd zonder voorbumper, enigste manier! :p
Zal eens wat van die oude pics opzoeken, morgen.
Jurgen Santana
20-12-2004, 21:33
Het torsiedeel komt wel iets omhoog
Daarom moet je ook de bouten waarmee de achteras aan de carroserie vast zit (die dor de achteras rubbers heengaan) los draaien en in de nieuwe stand van de achteras weer vast draaien. Anders zitten die rubbers gedraait en zijn eerder versleten dan normaal.
Maar dit is net als het verstellen van de remkrachtverdeler, niemand doet het bijna :biggrin:
VolkswagenRacing
21-12-2004, 18:31
Nee.. die remkrachtverdeler doet het ook bijna bij niemand ;)
Nee.. die remkrachtverdeler doet het ook bijna bij niemand ;)
Klopt..ik heb zelfs helemaal geen remdrukverdeler op mijn Golf....wel een remdrukbegrenzer.... :D :D
Die overigens beter gaat werken als ie niet afgesteld word bij verlagen, dat ding komt namelijk in actie bij remmen, als de carroserie voorover duikt en zo de wielen dreigen te blokkeren..
Als ie niet afgesteld word bij verlagen *denkt* ie dat er zwaar beladen is, dus minder duiken en zal er meer remkracht op de achterwielen komen... soms zelfs teveel :eek: :eek:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.