View Full Version : Golf 2 centrale vergrendeling
bigmarco
23-02-2010, 20:38
Ik heb laatst een cv voor de golf 2 gekocht alleen heb ik wat problemen met aansluiten. Kan namelijk niet vinden waar de aansluiting op de zekering kast zit.
Ook heb ik 5 draden van de pomp uit de bestuurders deur komen en die moeten worden aangesloten op een stekker met 3 aansluitingen. Kan iemand mij hiermee helpen?
Foto van de bedrading staat hier:
http://www.vwforum.nl/resources/bedrading/2509
Djinn_4fun
23-02-2010, 22:06
welkom hier.
Heb je originele cv gekozen?
golf mkII 16v
23-02-2010, 22:37
Welkom
Bouwjaar
Type zekeringkast?
Soort/model cv
bigmarco
24-02-2010, 11:39
Volgens mij is het wel de originele set, met pompjes voor beide deuren, tank klepje en achterklep en een vacuum pomp in de koffer.
Bouwjaar: 1984
Type: gti 8v
Zekeringkast type weet ik zo niet
Djinn_4fun
24-02-2010, 11:41
de kabelboom heeft bij de pomp een 3 pin stekker aansluiting en een aarde kabel.
Die 3 pins kabel loopt naar de pomp in de bestuurders deur.
Je heb een plus en een massa bij de zekeringkast.
Type kast maakt niet uit, je pakt alleen stroom.
bigmarco
24-02-2010, 13:09
Ik heb de 3 pins met aarde bij de pomp aangesloten.
Maar bij het pompje in de bestuurders deur zitten 5 aansluitingen, zwart paars grijs rood en blauw, en er gaat een 3 pins stekker naar toe. Moet er nog extra stroom vanaf de accu bij op komen?
Hoe moet ik de plus en de massa op de zekeringkast zien?
Turbo-Variant
24-02-2010, 17:03
Originele pomp heeft maar 3 aansluitingen, net als de stelmodule in de bestuurdersdeur. Daar klopt dus iets niet!
bigmarco
24-02-2010, 19:54
De bestuurders deur pomp die ik erbij heb gekregen heeft dit dus wel
Is te zien op deze foto (helemaal links zie je nog een klein deel van de pomp met de 5 draden die eruit komen en de 3 pins die ernaar toe gaat
http://www.vwforum.nl/resources/bedrading/2509
heb je niet het merk van de cv..?
bigmarco
24-02-2010, 21:37
Ik heb even gekeken en op het pompje van de bestuurders deur staat geen merk maar wel 18 apr 2002. Ook heeft hij een andere kleur als de rest van de pompjes. Wat groener dan de andere pompjes
golf mkII 16v
24-02-2010, 23:11
Orgineel van VW is blauw en van VDO
klopt, dit moet blauw zijn.
maar 5 draden klopt toch?
hij krijgt plus en min vanuit de zekeringen kast (dat is al 2 draden)
en dan 3 draden naar je pomp toe (3+2=5)
maar zover ik me kan herinneren gaan er maar 2 draden vanuit je bestuurdersportier naar de pomp. en pakt je pomp zelf achter in je auto een massa.
dus iets klopt hier niet.
Djinn_4fun
25-02-2010, 08:14
Ik heb de 3 pins met aarde bij de pomp aangesloten.
Maar bij het pompje in de bestuurders deur zitten 5 aansluitingen, zwart paars grijs rood en blauw, en er gaat een 3 pins stekker naar toe. Moet er nog extra stroom vanaf de accu bij op komen?
Hoe moet ik de plus en de massa op de zekeringkast zien?
plus is Rode stekker rechts boven op zekeringkast, min kan je links pakken bij de A stijl zitten 8 of 10 punten waar je massa kan pakken.
Ik denk dat je bestuurderspomp niet origineel is daarom 5 stekkers heeft.
Waarschijnlijk had de auto waar deze uitkomt CPV op afstand.
Als je origineel wil moet je een bestuurdersdeur pomp hebben.
Anders de verkoper mailen hoe hij/zij het had.
bigmarco
26-02-2010, 13:45
Ik heb een aantal dingen geprobeerd maar er komt geen beweging in de pomp.
Waarschijnlijk heb ik hem nog niet goed aangesloten of moet ik een originele bestuurders deur pomp hebben.
Ik ben nog niet zeker of ik hem wel goed heb aangesloten op de zekeringkast, want er gaat 1 rood draadje vanaf de 3 pins naar de zekeringkast. Aan die rode draad zitten dan weer 2 aansluitingen die beide op de zekeringkast moeten?
De bestuurdersdeur pomp moet dan vervolgens op de 3 pin worden aangesloten, waarvan 2 naar achter gaan naar de pomp en 1 van de zekeringkast komt.
Volgens mij klopt er iets niet met deze bedrading.
Djinn_4fun
26-02-2010, 15:40
Van waar kom je, je mag bij mij wel kijken hoe het zit.
bigmarco
26-02-2010, 16:31
Ik zit in enschede, zou je er anders een foto van kunnen maken? als dat mogelijk is.
Djinn_4fun
26-02-2010, 22:31
Ik zal wat foto's nemen v/d week.
Rode stekker zit met 2 verdeler voor als je geen ruimte meer zou hebben op de kast dat je een extra plus hebt. (dacht ik hoor).
De pomp in de bestuurders deur gaat 1 stekker heen met 3 pinnen.
Je moet trouwens wel een plus pakken waar constant stroom op zit, anders gaat het niet werken.
Zet de wagen eens op contact, doet de pomp het dan wel dan heb je een geschakelde plus genomen.
ik heb nog wel een bestuurders deur pompje liggen
zal wel ff foto maken
Jurgen Santana
26-02-2010, 23:54
Als je origineel wil moet je een bestuurdersdeur pomp hebben.
Origineel zit daar geen pomp omdat je die deur met de sleutel open en dicht doet. Er zit alleen een schakelaar die de pomp aanstuurt.
HannoverEdition
27-02-2010, 00:01
Dan heb ik gelijk ook een vraag:
Op mijn Mk2 zit ook orginele centrale vergerendeling,op de bestuurderskant werkt dit dus prima,en gaan alle deuren en de koffer op slot,echter als ik de bijrijderskant op slot doe gaat alleen die deur op slot en de rest dus niet,klopt dit wel? naar mijn idee moet als je de bijrijderskant op slot draait toch ook alles mee op slot gaan of niet?
bigmarco
27-02-2010, 01:26
Dan heb ik gelijk ook een vraag:
Op mijn Mk2 zit ook orginele centrale vergerendeling,op de bestuurderskant werkt dit dus prima,en gaan alle deuren en de koffer op slot,echter als ik de bijrijderskant op slot doe gaat alleen die deur op slot en de rest dus niet,klopt dit wel? naar mijn idee moet als je de bijrijderskant op slot draait toch ook alles mee op slot gaan of niet?
Als het goed is hoort dit zo, omdat de bestuurder deur de enige is die de vacuum pomp aanstuurt die de rest ook op slot zet.
bigmarco
27-02-2010, 01:26
Kun je de foto's hier plaatsen of moet je mijn mail adres hebben?
Djinn_4fun
27-02-2010, 09:26
Dan heb ik gelijk ook een vraag:
Op mijn Mk2 zit ook orginele centrale vergerendeling,op de bestuurderskant werkt dit dus prima,en gaan alle deuren en de koffer op slot,echter als ik de bijrijderskant op slot doe gaat alleen die deur op slot en de rest dus niet,klopt dit wel? naar mijn idee moet als je de bijrijderskant op slot draait toch ook alles mee op slot gaan of niet?
Bestuurdersdeur zit de aansturing in. De rest van de pompjes zijn "slaves".
De bijrijderskant dichtdoen moet ook zwaar gaan omdat er druk achter zit.
Djinn_4fun
27-02-2010, 09:27
Kun je de foto's hier plaatsen of moet je mijn mail adres hebben?
Ik zal ze eerst proberen hier te zetten, anders mail ik je wel.
Moet vandaag werken dus wordt waarschijnlijk morgen of maandag.
Ik heb wel een foto van bij de pomp, zal ik zo even uploaden.
Djinn_4fun
01-03-2010, 18:34
Foto's laten even op zich wachten waarschijnlijk morgen of woensdag
bigmarco
02-03-2010, 13:07
Is goed, lukt het om ze hier te plaatsen?
Djinn_4fun
02-03-2010, 18:10
Ik kan ze hier zetten of ik kan je mailen.
Je kan mij ook mailen door mijn naam aan te klikken en email Djinn_4fun aanklikken.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/02032010593.jpg
dit is orgineel
Djinn_4fun
02-03-2010, 18:33
Dat is degene die hij mist alberto, misschien kan hij die beter overnemen van jou?
Djinn_4fun
02-03-2010, 18:42
Rechterdeur
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/9/8/02032010448.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/9/8/02032010449.jpg
Kofferklep
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/9/8/02032010451.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/9/8/02032010452.jpg
Onderdrukpomp (ik heb de mijne niet in de kofferbak zitten... maar op een andere plaats)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/9/8/18022010444.jpg
Dit zijn de foto's die ik tot nu toe gemaakt heb, meerdere volgen nog.
bigmarco
03-03-2010, 12:10
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/02032010593.jpg
dit is orgineel
Dat is inderdaad degene die ik mis, als ik het voor elkaar kan krijgen om de kabels goed op de zekeringkast aan kan sluiten wil ik deze wel van je overnemen.
Djinn_4fun
03-03-2010, 12:11
Je kan deze als het goed is zo insteken op de zekeringskast.
hij komt uit een complete set die ik te koop heb
mijn broer heeft nog een set liggen voor 3 deurs golf evt
staat wel op MP
bigmarco
04-03-2010, 08:48
Verkoopt hij deze ook los of alleen als volledige set?
Djinn_4fun
08-03-2010, 12:18
Aansluitschema.
Vanaf de pomp 3 stekkers:
1x zwart (vastmaken aan massapunt kofferbak)
1x rood/wit (openen)
1x rood/geel (sluiten)
Richting de zekeringkast (niet erin):
1x rood/wit (openen)
1x rood/geel (sluiten)
Op de witte stekker 3 kabels:
1x rood (constante plus in zekeringkast)
1x rood/wit openen,
1x rood/geel (sluiten)
Vanaf de bestuurdersdeur: Witte stekker 3 kabels:
1x rood (constante plus)
1x rood/wit (openen)
1x rood/geel (sluiten)
Hopelijk heb je hier genoeg aan.
:thumbup:
Djinn_4fun
08-03-2010, 12:30
Uiteraard...
rood+rood/wit voor openen
rood+rood/geel voor sluiten
:rolleyes:
bigmarco
08-03-2010, 13:05
Oke, dit maakt het allemaal wat duidelijker. Alleen mijn rode kabel naar de zekeringskast heeft 2 aansluitingen moeten die allebei of 1 van de 2 worden aangesloten?
Djinn_4fun
08-03-2010, 13:24
Er hoeft er maar 1 in, hij is vertakt voor eventuele andere opties.
Ik heb er zelf voor mijn carkit de constante plus van gepakt.
Johan1982MK1
09-03-2010, 09:08
Ik heb t ook in mn gti, je kan de rode plus (vierkante stekkertje) doorkoppelen aan een dezelfde rode + stekker achter de zekeringskast, en de massa aansluiten, en dan werkt het al.. je moet idd wel de juiste compressor in de kofferbak hebben..
bigmarco
12-03-2010, 17:14
Het lijkt erop dat er geen stroom vanaf komt, zit er een zekering die ik misschien kan vervangen?
Djinn_4fun
12-03-2010, 18:09
Probeer eens plus vanaf de accu te pakken.
Weet je zeker dat je een goed massapunt hebt gepakt?
bigmarco
12-03-2010, 18:13
Ik heb er nu stroom op, alleen zit ik nu met de aansluiting van mijn bestuurderdeur pomp. als ik hem aansluit kan ik de pomp wel laten blazen maar als ik stroom op de andere kant zet begint hij niet vacuum te zuigen. en hij blijft ook constant door blazen, hoort dat zo?
Djinn_4fun
13-03-2010, 07:42
Hij hoort te stoppen nadat hij alle pompjes opengeblazen heeft.
Onder de groene dop van de pomp zit een hefboompje met een veertje.
Als die helemaal naar rechts gaan hoor je een klik dan stopt de pomp en is alles open, en naar links toe (met klok mee) zuigt hij vacuum.
Probeer eens het hendeltje naar rechts te drukken en kijken of stopt met blazen.
Johan1982MK1
13-03-2010, 12:59
Als je ergens een lekje hebt blijft ie ook doorzeuren..
bigmarco
14-03-2010, 13:03
Er zat een klein lekje in, even de slangen aangedrukt en nou wil hij wel beide kanten op.
Heb ook naar lang proberen gevonden welke van de 5 kabels in de bestuurdersdeurpomp aangesloten moesten worden op het systeem en dat werkt nu ook. Nou heb ik alleen nog 2 draadjes los hangen aan die pomp, en wanneer ik er stroom opzet springt hij omhoog en andersom stroom erop gaat hij naar beneden. Zou dit voor een afstandsbediening zijn? En weet iemand waar ik zo'n systeem kan vinden?
Djinn_4fun
14-03-2010, 13:11
kan je daar niet gewoon elk kastje met ab op zetten?
Worden alleen maar aangestuurd.
bigmarco
14-03-2010, 18:59
ik zal wel even rond kijken.
Heel erg bedankt voor alle hulp!
Djinn_4fun
14-03-2010, 19:02
succes!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.