PDA

View Full Version : Digifant 1 in MKII 16v pl

Aldrik
28-02-2010, 20:27
Hallo,
ik ben net nieuw op dit forum, en ik had een paar vraagjes.
deze kon ik niet terugvinden tussen de bestaande topics.

Ik heb een MKII 1.8 16v (pl) WOB en ben van plan er deze zomer een turbo op te zetten. Ik reken ong. op een 180pk om het betaalbaar en legaal te houden.
Mijn vraag is: ik wil een digifant1 van een G60 gebruiken als computer (met bijbehorende injectie en brandstofpomp). Is dit fatsoenlijk om te zetten bij een PL of moet ik hierbij ook de kabelboom van een G60 hebben of zelfs nog meer? Er zitten nu nokkenassen van een KR in, kan dit of moeten deze ook G60 worden bij 180pk?

Graag had ik hier wat informatie over gehad.

groeten Aldrik

Rallyegolf20vt
28-02-2010, 21:41
Een goedgemeend advies : Niet aan beginnen!
Niets dan ellende met dit soort ombouw projecten , en het kost uiteindelijk véél meer dan verwacht. :eek:
Voor het zelfde geld of minder bouw je er een G60 of iets anders in wat wel "redelijk" betrouwbaar is.
Er zijn al zoveel van dit soort projecten gestrand . :sly:

vwmk2driver
28-02-2010, 22:03
zoals hierboven genoemt, zou ik er ook niet aan beginnen.
voor een ervaren iemand is dit soort werk peanut,maar aan jouw vraag stelling te lezen gaat het een hele kluif worden.

ten
1ste is de 16v origineel met mechanische injectie en digifant elektronisch dus anders.
2de 16v heeft 2 nokkenassen en de g60 1.
3de 16v is 16 kleps en g60 8 dus je kunt ook niet 2 g60 nokkenassen plaatsen in een 16v kop.
enzo nog veel meer.. dit zijn simpele voorbeelden.

verder word een dergelijk ombouw erg veel werk, en vaker veel meer werk dan in eerste instantie word verwacht.
mensen beginnen met het idee ik doe het low budget, maar waneer je gaat denken dat je het redelijk betrouwbaar wilt maken gaat het altijd meer kosten dan je denkt.
denk hier bij niet aan 1000,- euro maar ergens in de richting van 10.000
:thumbup:

martinus83
01-03-2010, 09:38
Conclusie die ik trek uit je startpost is dat je je eerst eens goed moet verdiepen in de 16v (PL, KR) en de G60 motor.
Daarnaast zou je het verschil moeten weten tussen atmosferische en geblazen motoren.

ferryfast
01-03-2010, 11:45
Conclusie die ik trek uit je startpost is dat je je eerst eens goed moet verdiepen in de 16v (PL, KR) en de G60 motor.
Daarnaast zou je het verschil moeten weten tussen atmosferische en geblazen motoren.

Hoi,
Ben het helemaal eens met de heren hierboven en je moet je echt even inlezen qua motoren.
Wanneer je je 16v wilt laten lopen op digifant heb je een aantal extra sensoren nodig en een fuelrail voor de injectoren (je spinnekop vervalt) vervolgens moet je een chip op maat laten schrijven voor jou nieuwe specificaties (turbo) en hier gaat nogal wat werk in zitten wil je dit goed doen.
Wanneer je doel 180 pk is kun je ook investeren in een goede uitlaat in combinatie met sport nokkenassen en eventueel mechanische komstoters en versterkte klepveren. Je kan hiermee een flinke stijging van het vermogen behalen en nog steeds betrouwbaar rondrijden. 180 pk zal je niet direkt halen maar het is een goed begin :thumbup:

En ondertussen ben je heel wat wijzer qua blok, kan je er als volgend project misschien de turbo opbouwen :)

groeten Ferry

Domi
01-03-2010, 13:31
Doe er een 2.0 16V ABF in en kietel die iets op. Dan zit je gelijk al aan de 180 PK.
Minder gedonder en zo klaar.

Pewi Vwteam
18-03-2010, 18:26
of lepel er een g60 in ko3 s of een ko4 er op bouwen. 200+ pk is dan zeker haalbaar.