View Full Version : achterste baksteun g60 bak
Hallo ik zit met een probleem. :mad: Ik ben bezig om een 8v g60 blok in mijn 1.8gli cabrio te hangen, alleen wil ik ook de bak overzetten.
Heb het blok er al in hangen maar hij hangt nu aan 2 punten aan de distributiezijde en aan de bakzijde aan rechter bovenkant naast het schakelmechaniek.
Maar nu de achterkant, ik kom er niet uit moet ik voor deze bak zelf een steun maken of kan ik de steun gebruiken die op deze foto staat:
http://i150.photobucket.com/albums/s99/VWForummer/P9233989.jpg
Want die heb ik al maar zou de bevestigingspunten niet weten!
Als iemand mij hierbij kan helpen al is het maar een fototje ik word er vrolijk van het weer word weer beter dus wil weer lekker kunnen touren :D
Alvast bedankt.
Peter Veldhuizen
De steun op de foto is wel de juiste steun.
Deze word bevestigd aan de bouten die de bakhelften aan elkaar houden.
Dus 3 bouten eruit steun tegen de bak aan en de bouten er weer in.
Voor de verdere bevestiging gebruik je de rubberen steun en het onderste gedeelte wat aan de bodem komt van de oude gli motorsteun.
Gr Jan
Pewi Vwteam
01-03-2010, 22:22
je kan de steun gebruiken die op de foto staat alleen komt deze steun niet op de orginele ophangpunten van je g60 bak, je moet namelijk 3bouten uit je bak draai [ achterkant bij je differentieel] deze vervang je door drie langere bouten. die je door de bak heen draait van links naar rechts de steun van de foto komt namelijk rechts tegen je differentieel huis geschroeft, je kan je steun dan op de drie langere bouten monteren die je door je bak heen hebt gedraait, je bent echter wel drie lange m8 moeren nodig aangezien de ruimte heel erg beperkt is. verkrijgbaar bij de bouwmarkt.
Pewi Vwteam
01-03-2010, 22:25
@ j-9a-n de bouten zitten toch normaal van links naar rechts door je bak helften?!?! kep meerdere g60 bakken in mk1 gemonteerd maar altijd langere bouten gebruikt met lange m8 moeren. maar misschien kan het op meer manieren?!
Waar heb je de steunen vandaan?? IK zoek deze nog! :)
Pewi Vwteam
01-03-2010, 22:33
bolku heeft nog een setje liggen 150 euro ben je de man is wel zonder remadapters. anders gewoon ff op ebay kijke scheelt enorm met nederland kep een setje rem adapters zoals op de foto hier boven voor 75 euro kosten bij bolku 150 euro dus reken uit de winst. moest alleen een weekje wachten voordat ze binne waren.
@ j-9a-n de bouten zitten toch normaal van links naar rechts door je bak helften?!?! kep meerdere g60 bakken in mk1 gemonteerd maar altijd langere bouten gebruikt met lange m8 moeren. maar misschien kan het op meer manieren?!
3 langere bouten monteren is idd beter. :thumbup:
De originele zijn eigenlijk net te kort om het goed vast te zetten.
Top mannen badankt allemaal ik dacht dit al maar zocht eigenlijk naar een orginele ophanging! Maar dit is idd een hele mooie oplossing ik haal gewoon 3 langere bouten bij de winkel!
bij mijn volgende post zal ik eens wat pics uploaden van mn trots :D
fijne avond! en bedankt!
Sorry dat ik jullie weer stoor maar ik kan met geen mogelijkheid langere bouten vinden ben naar 5 verschillende speciaalzaken geweest en helemaal niks :(. Misschien dat een van jullie nog een setje weet of kan regelen met moeren dan kan ik ze ook mooi vast draaien op de steun! ik hoor het wel!
En de andere vraag is hoe doe je dat met de voorste steun die op je front zit moet je dan de orginele steun hebben van de cabrio 1.8 of van het g60 blok! Ik heb nu alleen de g60 varriant maar dat word niks als ik er zo naar kijk!
Wat is DE oplossing! bedankt :thumbup:
ronnie_v
13-03-2010, 09:45
Volgens mij moet je de cabrio steun dan gebruiken.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.