Log in

View Full Version : Motorfiets CV carburateurs op je vw.

Pages : 1 [2] 3

Jel Golf 2 GTI
18-07-2012, 21:07
Zo een had ik ook van QSP...levert te veel druk en stopt niet

Zeker dat er geen probleem is met je carbs??
Ik gebruik deze nu een maand of 6 zonder problemen.
Ik weet wel dat de orginele pomp van een yamaha R6 die bij mij carbs horen normaal op een nog iets hogere druk werken.

Mijn pomp zelf slaat ook niet af, blijft heel de tijd tikken maar als hij op druk is pompt hij nx extra erdoor. Ik heb de pomp getest door een drukmeter in de pompleiding te stoppen en dan gezien op welke druk hij stopte. (+/- 0.6 - 0.7bar)

fearless
18-07-2012, 21:31
Nou mn oude circuitauto heb ik voorzien van r1 carbs met een Qh lagedruk pomp.
Zodra ik mn slang dicht kneep stopte ie met pompen. Ideaal.

De brandstof stroomt uit de toevoer.....heb nog geen rubbers gechecked maar ben er vrijwel zeker van dat de pomp die ik heb niet werkt met mijn setup.

Ik zal eerst even de mechanise pomp proberen, en dan bestel ik zoiezo weer een qh pomp.

Jel Golf 2 GTI
18-07-2012, 21:35
ik heb eerst ook getest met de mechanische pomp, probleem daarmee was dat je retour nogal moeilijk valt af te regelen. Of je moet er een drukregelventiel tussen plaatsen zodat de druk voor je carbs steeds dezelfde is.

Voor stationair draaien was het geen probleem maar als ik wou rijden dan moest ik men retour slang een beetje knijpen. Met als gevolg dat wanneer ik stationair draaide hij eigenlijk iets teveel benzine kreeg.

Maar het is wel te doen. Ik heb mijn pomp vervangen om een beetje van de slangenzooi af te zijn en omdat een drukreductieventiel duurder was dan een electrische pomp.

fearless
18-07-2012, 22:00
De retour regelen? Dat vind ik appart.
Ben ik in iedergeval niet gewend van mn oude wagen. Daarbij had ik zelfs geen retourslang aangesloten. En met de pomp stroomde ie ook nooit over, kon ook niet want hij stopte netjes.

Morgen krijg ik mn spruitstuk van de poedercoater weer, ik zal eens kijken wat die doet met mijn zxr carbjes. Mischien wil het, mischien wil het niet. Die elecktro pomp komt er zoiezo, alleen de levertijd is drama.

fearless
22-07-2012, 12:53
Wat voor inlaatslangen gebruikt iedereen?

Op mn vorige wagen heb ik heel wat slangen geprobeerd. zelfs een benzinebestendige slang van 100 euro meter!
Op een gegeven moment gebruikte ik silicone koppelslangen (voor turbo's) Dat ging perfect.

Heb dat dus nu weer maar telkens wat valse lucht, en deze slangen vinden de slangenklemmen niet fijn en beginnen iets te scheuren.

Het loopt, maar nog lang niet optimaal, mede door iets valse lucht.
het randje van de carbs is ook maar een cm, dus dat werkt voor geen streep.
Ik moet wel iets betrouwbaarders hebben want ik wil niet komen te staan omdat er een slang loopt te lekken.

http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/20120721_141134.jpg

Heb nu eindelijk een Qh pomp, alleen het rare is...hij tikt soms nog iets door als de boel volzit.
Carbs al los gehad en op de kop gelegd, dan kan ik niet door de slang blazen dus de vlotters sluiten wel zoals het hoort.
Zolang de boel niet overstroomt vind ik het dikke prima, maar had dit bij mn vorige auto ook niet dus wel appart.

jones
22-07-2012, 15:00
ik gebruik de originele rubbers die bij de carbs horen

fearless
22-07-2012, 17:01
Ja die hebben altijd zon mooi randje er in die er goed invalt.
Dat zal ik ook eens proberen. Als het goed is zijn het gsx-r carbs, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik moet er wel wat aan doen, want zo afstellen is ook niet wat. Ik maak er ook gelijk een beugel aan zodat ie niet alleen op de rubbers hangt.

jones
22-07-2012, 17:05
dat heb ik ook gedaan idd, alleen aan de rubbers is niet goed voor die rubbers, helemaal als je auto lekker stug is stuiterd het alle kanten op

Jel Golf 2 GTI
22-07-2012, 18:02
mijn pomp blijft ook doorlopen terwijl ze vol zijn, maar geeft geen extra druk dus is geen probleem.

Ik gebruik slangen die worden gebruikt voor warm water van kachels door te laten gaan.

Kosten iets van een 8€/meter en zijn gemaakt van een soort siliconen.

fearless
22-07-2012, 19:16
En dat blijft goed? Ik heb ze er nu een paar dagen op, en nog weinig gereden en de scheuren staan al in het silicone.....
Waar haal je die slangen?

Ik ga ook de slangenkemmen weer vervangen voor t-bolt klemmen. Die zijn veel fijner.

Sjon
23-07-2012, 09:01
.

Steilheck
23-07-2012, 09:50
Wat bij mij werkt:

oliebestendige vulslang met spiraal, t-bolt klemmen en ijzer op ijzer mbt runners en carbs.
Verder een gebogen stukje buis van voormalige 2e3 carbsteun naar motorfietscarbs.

Vele oplossingen dus mogelijk. Nieuwe setje carbs heeft overigens wel de ori rubbers :thumbup:

fearless
23-07-2012, 10:14
Volgens mij hebben de gsxr inlaatrubbers zelfs een flensverbinding.
Zal er eens naar op zoek gaan, kan ik dus wel weer mn spruitje gaan verbouwen. Maar zon flens verbinding is toch wel ideaal.

Die oliebestendige slang heb ik op mn oude auto eens geprobeerd, dat was een doorzichtige slang met een wittige spiraal er doorheen. Die heeft het ook zeer lang vol gehouden.

Net even bezig geweest, heb nu de boel ook goed synchroom kunnen stellen.

Carbtune Pro:

http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/20120723_113406.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/20120723_114147.jpg

Dit maakt een wereld van verschil. Loopt al heel wat beter als voorheen.

Volgende week weer aan het werk en dan hang ik hem aan de Co kast.

fearless
23-07-2012, 21:45
Verdomt.....nu heb ik eens goed gereden en nu lijkt het wel alsof ie onder in toeren te veel brandstof krijgt.

Heb nog niets met sproeiers geklooid......

als ik meer toeren maak wil het wel, als ie maar over het verzuipen heen is...dan peert ie m wel mooi door.

Ben wel met de co schroeven aan het draaien geweest, al kan ik dat beter doen op de co kast op het werk. Volgende week moet ik weer werken, dan ga ik wel weer verder klooien.

Steilheck
24-07-2012, 09:52
Te veel benzinedruk en dus benzine die door de sproeiers geperst wordt ?

Welke QH heb je nu? Er zijn twee soorten. Je moet degene met de laagste druk hebben.

QUINTON HAZELL
Brandstofpomp
QFP173E
Eigenschappen
electrisch, Druk 0,15 bar, Aantal 110 l/h, Inlaat ø 8 mm, Uitgang ø 8 mm

fearless
24-07-2012, 18:26
Oh kutje, ik heb de 171e er op...... Dus goed dat je me er even op wijst!

Kan hem waarschijnlijk wel ruilen, heb goeie connecties met mn leverancier.

Hij blijft ook telkens ietsje doorpompen, alleen zie ik geen brandstof stromen door de carb de inlaat in (iets wat wel het geval was toen de vlotters vast zaten)

edit: ik zie dat mijne 0.20bar heeft, zou ie 0.05 bar zoveel verschil maken?

Steilheck
24-07-2012, 19:02
Ja, helaas wel.

Verder goed bezig!

fearless
24-07-2012, 19:14
Damn!

Morgen even achteraan bellen.

fearless
25-07-2012, 17:08
Heb gebeld....
degene die ik heb...de 171E moet o.15bar doen...
en de 73 juist 0.20 of 0.25.....
Huh......zal is even googlen vanavond.

Steilheck
25-07-2012, 19:29
0.15 bar variant. Dus de 171E. Excuus voor de verwarring.

fearless
25-07-2012, 21:40
...ik schrok al een beetje.... :P

Probleem zit dus gewoon in de afstelling. Binnenkort maar eens verder klooien. Waren deze week te druk met de schuur verbouwen.

fearless
01-08-2012, 17:37
Iemand enig idee?

Auto wou vandaag niet starten na een 4 uurtjes stilstaan. Moest de choke aantrekken om iets gas te kunnen geven ( dus te weinig benzine)
Daarbij bleef ie moeilijk lopen en gasgeven wou niet echt. Na een tijdje draaien kon ik weer gassen.
Ik vermoed zelf vuiligheid in de carbs.

Heb hem deze week aan de cokast gehangen om hem iets beter af te stellen. co zit om en nabij de 4.5. (met apk zal ik m onder de 4.5 draaien)
Heb hierna geen synchroomtest nog gedaan.

Motor liep gelijk een stuk beter en pruttelde maar iets. zelfs een snelheid van 160 op het klokje gehaald (en dat voor een 1100!!!)

Mn bougies zijn grijs tot wit (nieuwe bougies, electrode is alleen nog maar verkleurd)

Ik wil nog wat klieren met de gasnaalden, maar hiervoor moet ik een hele lange en smalle segeringtang hebben, en natuurlijk kan ik die nergens vinden/lenen.
Ik weet dus ook niet of er clipjes op de naalden zitten die eventueel lager gezet kunnen worden.

Zou ik dan toch aan grotere sproeiers toe zijn?

Sjon
02-08-2012, 16:58
.

fearless
02-08-2012, 17:11
Ik heb de luchtsproeiers al eens dicht gehad met spijkers. Gewoon eens om te zien wat het dan deedt. Hierbij kleurde de bougies zwart. Dus dat was te veel van het goede.

Co zal ik lager zetten aankomende week.

Ik heb 34 mm mikuni carbs van een gsx-r. (tenminste zo heb ik ze overgenomen, ik weet niet zeker of ze van een gsx-r afkomen)
Naast de hoofdsproeier zit nog een sproeier, deze is geblokt door een plastic plugje.
Dat lijkt me haast origineel omdat het vlotterbakje precies zo gemaakt is dat dat plugje er in blijft zitten. Waar dat goed voor is??
De maat van de hoofdsproeiers kan ik zelf voor geen meter aflezen.

Wat is een mooie co-waarde bij dit soort praktijken?

jorg-maashees
02-08-2012, 18:50
Sjon zei toch al: Remlucht sproeiers dicht zetten, en wat kleinere sproeiers erin. Dan krijgt je motor dus in verhouding meer benzine waardoor de bougi's zwart kleuren.(= verzuipen ) Dit ondervang je dan dus weer met kleinere sproeiers. Alleen wel lastig als je de maat van de sproeiers niet weet :screwy: :thumbup:

Jel Golf 2 GTI
02-08-2012, 19:14
ik heb 36mm mikuni's van een R6 van 1999.
Hier zit een stage 1 kit in van DYNO op.

Dus ik vind het raar dat je kleinere sproeiers zou moete steken aangezien er bij mij grotere insteken. Zitten ook op een 1100cc.

Ik heb volgens mij nog een set orginele sproeiers liggen als je het daar eens mee zou willen proberen.

Heb geen flauw idee of ze passen bij jou. Zo groot is mijn kennis over motorcarbs niet.

fearless
02-08-2012, 20:06
Sjon zei toch al: Remlucht sproeiers dicht zetten, en wat kleinere sproeiers erin. Dan krijgt je motor dus in verhouding meer benzine waardoor de bougi's zwart kleuren.(= verzuipen ) Dit ondervang je dan dus weer met kleinere sproeiers. Alleen wel lastig als je de maat van de sproeiers niet weet :screwy: :thumbup:

Als ik nu de sproeiers tijdelijk dicht met een spijker er in worden mn bougies dus zwart.
Dan zou ik dus een kleinere sproeier moeten plaatsen, maar ik kan nu toch ook gelijk grotere halen (als ik weet wat er in zit want lastig leesbaar) en de remluchtsproeiers open laten?
Of is het gewoon beter om ze dicht te zetten?

De Pul
02-08-2012, 20:15
Als ik nu de sproeiers tijdelijk dicht met een spijker er in worden mn bougies dus zwart.
Dan zou ik dus een kleinere sproeier moeten plaatsen, maar ik kan nu toch ook gelijk grotere halen (als ik weet wat er in zit want lastig leesbaar) en de remluchtsproeiers open laten?
Of is het gewoon beter om ze dicht te zetten?
ik zou zeggen,sjon is 1 van de pioniers op dit gebied dus als die zegt dichtmaken zou ik dat gewoon doen.

fearless
02-08-2012, 20:21
Daar twijfel ik niet aan.
Uitdraaien en iets anders er in schroeven of het gat dichten? Lijkt me dat dat niet veel uitmaakt?

Hoop dat ze bij de motorzaak ook een beetje meewillen werken met sproeiers, die lui kijken altijd alsof ze water zien branden als je ze om simpele onderdeeltjes vraagt.

Sjon
02-08-2012, 20:29
.

Sjon
02-08-2012, 20:34
.

fearless
02-08-2012, 20:37
Een wideband lambda met kastje is me te duur. Heb toen ook op mn circuit auto zitten loeren naar zoiets.
Die liep ook nooit helemaal top, maar goed genoeg. Nu ik dit zo lees had ik bij die auto ook de remluchtsproeiers eens moeten proberen dicht te maken.

Denk dat ik het zo doe.....Remluchtsproeier dichten (dan wordt het mengsel dus te rijk) en kleine sproeiers kopen. Met een sproeierruimer setje.
Dan hoef ik niet telkens sproeiers te halen maar maak ik ze zelf telkens iets groter. (aan de hand van de kleur van de bougies, en gevoel)

Weet je ook wat ik bedoelde met dat afgedopte sproeiertje in de vlotterkamer? Naast de hoofdsproeier. Elke carb heeft een plastic plugje die er vast ingedrukt wordt als het vlotterbakje vast gezet wordt.

Sjon
02-08-2012, 22:48
.

hansiebaba
03-08-2012, 11:36
vraagje. heb nu een setje luchtfilters er achter gedaan want dat kon de oorzaak zijn dat hij met veel toeren niet wou lopen (ff bij de motor zaak langs geweest). alleen rook ie nou zwart. het maakt niet uit waar ik de co schroef heen zet, remluchtsproeier weer open gemaakt maakt ook niet uit. hooftsproeier verkleinen van 150 naar 145?

jorg-maashees
04-08-2012, 16:42
Zwarte rook is een te rijk mengel, dus de hoofdsproeiers verkleinen :thumbup:

fearless
05-08-2012, 20:05
Ik heb de remluchtsproeiers (ja toch?) er uit gedraait, nog geluk gehad ook, want 1 viel net voor de gasklep.
Heb er 6 imbusboutjes ingedraait....

http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/20120805_203256.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/20120805_203318.jpg

De 2 bovenste kanalen zijn blinde kanalen en de onderste is voor de vlotterkamer, aangezien er uit de onderste een keer benzine kwam zeiken toen de vlotter vast zat.

Nu moeten de sproeiers dus kleiner. (kan beter zo rijden dan te arm)

http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/20120805_204755.jpg

Volgende week langs de motorzaak met een sproeiertje.

Sjon
06-08-2012, 09:37
.

fearless
06-08-2012, 22:11
Ik haal morgen de boel er achter uit, ik krijg originele rubbers met flensjes dus ik pas het spruitstukje iets aan.

Ik had vandaag niets anders als drama, met de remluchtsproeiers dicht staat ie dus te rijk maar kon er prima mee rijden.
Vanmiddag wou ik even een uurtje naar huis vanaf het werk...Slecht aanslaan (pas met volgas een keer aanslaan) slecht lopen enz enz. Verzuipen enz.

Ik wil de carbs in een ultrasoonbak laten reinigen. en dan ga ik weer van voor af aan beginnen met afstellen.
Dit is dikke drama. Ik maak eerst de basis in orde, te beginnen met de inlaatrubbers.

fearless
07-08-2012, 17:49
De boel uitelkaar gehaald,

als ik het goed aflees heb ik 177,5 sproeiers aan de buitenkant en 174.5 aan de 2 binnenste.

hier ook een foto, onder de hoofdsproeier zit een afgedopte sproeier.

Afgedopt laten of??? Het is niet voor de choke trouwens.
Als ik aan de choke trek opent ie een kanaal in de vacuumkamers bovenin
http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/20120807_183830.jpg

Ik heb me er nog nooit zo in verdiept als nu met de golf. Heb mn oude Corsa C20xe laten afstellen op een testbank nadat ik de sproeiers met 1.85mm doorgeboord had. Die liep altijd fijn, al stond ie iets aan de te rijke kant.

jorg-maashees
08-08-2012, 18:17
Dat gaat dus helemaal goed komen :thumbup: Je sproeiers zijn waarschijnlijk dus nogal aan de grote kant. Daar de meesten rond de 140 150 uitkomen :thumbup: Succes, blijf deze volgen :D

fearless
08-08-2012, 18:29
Vreemde is...met de remluchtsproeiers open had ik grijs/witte bougies, dus te arm zou je denken.

Van de week liep de motor ruk, en heb ik alles er af gehaald. Bougies gitzwart.
Ik vermoed een slechte ontsteking. Ik kijk straks alles een keer na.

Heb de originele rubbers binnen dus ik kan weer knutselen aan het spruitstuk.
De rubbers hebben aan 1 kant een flens, die passen NET NIET op de cilinderkop. De boutgaten zijn net iets anders. Dus gewoon mn zelfgemaakte inlaatje verder aanpassen. Jammer, was wel grappig geweest als het zo op de motorfietsrubbers kon aan de kop :)

Jel Golf 2 GTI
08-08-2012, 19:04
Vreemde is...met de remluchtsproeiers open had ik grijs/witte bougies, dus te arm zou je denken.

De rubbers hebben aan 1 kant een flens, die passen NET NIET op de cilinderkop. De boutgaten zijn net iets anders. Dus gewoon mn zelfgemaakte inlaatje verder aanpassen. Jammer, was wel grappig geweest als het zo op de motorfietsrubbers kon aan de kop :)

Het probleem met de orginele rubbers had ik ook. :D
Heb zelfs nog getwijfeld om de kop aan te passen maar heb uit eindelijk toch maar alles zelf gemaakt.

hansiebaba
11-08-2012, 18:38

leuk setje ik vind terijk ook geen kwaad kunnen. als ie er lekker op blijft lopen waarom dan ook niet. maar ik heb een vraag. wat voor stationair sproeiers maat word er het meest gebruikt ik heb er namelijk een 38 in maar wil er niet op blijven lopen en trek ik er een bougie uit is ie helemaal schoon gebrand. teken van te wijnig brandstof lijkt mij.

Sjon
12-08-2012, 07:39
.

Sjeesbeest
12-08-2012, 08:31
Als ik naar je foto kijk van je motor zitten je carbs niet in lijn, dus niet alle runners zijn even lang. Heb je de carb ook synchroon gezet?

Remluchtsproeiers gewoon open laten en stationeer sproeiers gewoon laten zitten. De juiste sproeier voor je motor weet ik zo niet maar als je een 1100 heb hoef je niet veel groter dan een standaard 1000cc motorfiets 150 a 155.

Vermoedelijk heb jij een vacuum lek, of een membraan bovenop je carb is beschadigd.

Als je een ontsteking met vacuum gebruikt moet je op elke runner een vacuumaansluiting hebben. Carbs die gaan vacuum aansluiting hebben hebben namelijk geen vacuum achter de carb als die stationeer loopt. Starten gaat dan ook moeilijk.

Tevens moet je je CO meten bij stationeer, half en volgas. De stand van de gasnaald moet je ook goed hebben. Het makkelijkste is gewoon een Innovate MTX-L meter te plaatsen.

http://www.performance-parts.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/MTX_L_display_ki_4d2056fb73c99.jpg
klik voor info (http://www.performance-parts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=722&category_id=14&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=nl)

Met bovenstaand kun je altijd je verbranding in de gaten houden.

Zelf rij ik met een msd 6al programmable op mijn KR en kan op elk gewenst tijdstip mijn voorontsteking programmeren, probleem met vacuum had ik namelijk ook.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z8AAYHGF.jpg

hansiebaba
12-08-2012, 12:20
Stationairsproeiers gewoon lekker met rust laten.
oke dan denk ik dat ik eens een andere brandstof pomp ga proberen want rij met de orgiaale rond maar trok gister een vlotter bak er onder weg en die zat niet eens vol met brandstof missschien levert de pomp wel niet genoeg druk.suggesties wat het beste pompje tot nu toe is ?

fearless
12-08-2012, 14:12
Als ik naar je foto kijk van je motor zitten je carbs niet in lijn, dus niet alle runners zijn even lang. Heb je de carb ook synchroon gezet?

Remluchtsproeiers gewoon open laten en stationeer sproeiers gewoon laten zitten. De juiste sproeier voor je motor weet ik zo niet maar als je een 1100 heb hoef je niet veel groter dan een standaard 1000cc motorfiets 150 a 155.

Vermoedelijk heb jij een vacuum lek, of een membraan bovenop je carb is beschadigd.

Als je een ontsteking met vacuum gebruikt moet je op elke runner een vacuumaansluiting hebben. Carbs die gaan vacuum aansluiting hebben hebben namelijk geen vacuum achter de carb als die stationeer loopt. Starten gaat dan ook moeilijk.

Tevens moet je je CO meten bij stationeer, half en volgas. De stand van de gasnaald moet je ook goed hebben. Het makkelijkste is gewoon een Innovate MTX-L meter te plaatsen.

http://www.performance-parts.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/MTX_L_display_ki_4d2056fb73c99.jpg
[url=http://www.performance-parts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=722&category_id=14&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=nl]klik voor info[url]

Met bovenstaand kun je altijd je verbranding in de gaten houden.

Zelf rij ik met een msd 6al programmable op mijn KR en kan op elk gewenst tijdstip mijn voorontsteking programmeren, probleem met vacuum had ik namelijk ook.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z8AAYHGF.jpg[img]

Heb de inlaat er al af gehaald en ben bezig met flenzen te maken om zo originele rubbers op de inlaat kwijt te kunnen. De runners zijn zo goed als even lang (tis maar een 1100, dat steekt niet zo nauw)

Ik kwam 2 kleine gaatjes tegen in een afgeslepen las. Als straks de flensen opgelast zijn zijn die ook weer dicht. en is mn spruitstukje weer vrij van valse lucht.

Dit heeft niet meegeholpen dus :thumbup:

Je hebt het over sproeiermaten 150...das leuk., maar niet elk merk heeft de zelfde maatvoering in sproeiers.

Ik heb nu solex sproeiers liggen maatje 100. Deze zijn iets kleiner als de huidige sproeiers (en daarop staat 177!!) Ga ik dus gewoon proberen met de remluchtsproeiers DICHT.
Daarop ga ik verder afstellen, mocht die te arm zijn boor ik hem iets op. Met boortjes van 1mm 1.1mm 1.2mm enz enz.

Motorfietszaken ga ik niet meer langs, ben er bij 3 geweest. Ze zaten allemaal te zeuren over ouderwets en er was er zelfs 1 die beweerde dat ze tegenwoordig geen motorfietsen meer afstellen.......Stelletje sukkels.
Wordt je echt niet goed van.

Ik gebruik een contactpunt onsteking, maar heb de vacuumvervroeger niet aangesloten.
Hij zou eventueel wel aangesloten kunnen worden op 1 van mn nippeltjes of op de 3e carb achter de gasklep (is nu afgedopt)
ik heb namelijk op mijn spruitstuk 4 nippeltjes gelast voor mijn synchroommeter. (carb tune pro)

zon lambdasensor setje is wel mooi, maar voor mijn auto ga ik hem niet aanschaffen.Zoveel geld wil ik niet in mn oude golfje pompen
Ik ga voor de ouderwetse manier van afstellen, met de co kast op het werk en aande hand van de kleur van de bougies.

Mn auto heeft een tijdje mooi gelopen op de carbs, ook vaak niet zo mooi, en soms ook slecht starten/aanpakken. Nu ik zie dat er in het spruitstuk wat kleine gaatjes zitten kan ik het me wel voorstellen dat ie niet fatsoenlijk af te stellen was.

Aankomende week bouw ik hem weer op. en beginnen we weer opnieuw

fearless
12-08-2012, 14:21
Ik had trouwens op mn oude wagen een goedkope air fuel ratio meter. Deze had ik op een enkel draads lambda aangesloten. Dat werkte op zich ook wel, maar lang niet zo fijn als een duurdere wideband lambda zal doen.

hansiebaba
15-08-2012, 17:59
een vraag ik zit te zoeken naar een goed werkende brandstof pomp voor men carbs. nou had ik er een paar gevonden. alleen wat is tot nu toe de beste pomp om te nemen ik dacht zelf aan een. Hardi. iemand nog een goeie optie voor een pompje

Sjeesbeest
15-08-2012, 18:02
Ik gebruik gewoon een immitatie/vervangende Yamaha R1 "dotter"pomp die afslaat als de vlotterkamers vol zitten.

Jel Golf 2 GTI
15-08-2012, 18:21
Ik wist dat mijn carbs van een yamaha R6 kwamen van 1999.
Heb opgezocht wat de orginele pomp aan druk gaf en dan een klikkerpomp gekocht die dezelfde druk geeft.
Nog geen problemen mee gehad.

Het goedkope pompje gaat retour.
DEZE STOPT NIET MET POMPEN........jammer twas te proberen.

Ik gebruik een klikker pomp. (+/-50€)

Gekocht bij R-power (http://www.rpower.be/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=270)

1 tje tot 0.6 Bar
http://www.rpower.be/components/com_virtuemart/shop_image/product/1301832269.jpg

Grtz Jel

Sjon
16-08-2012, 07:38
.

hansiebaba
16-08-2012, 12:26
Ene Polo met bijbehorende motorfietsbrandstofpompje 0,15 bar.
(wel panne mee gehad: contactpuntjes in pompje vzv condensator => geen last meer)
Andere Polo met af-fabriek injectiepompen achteraan en vlak voor de carb's
een brandstofdrukregelaar afgesteld op 0,15 bar: als die ook maar 1 klikje verkeerd
staat, start ie gelijk niet lekker.

daar heb ik ook aan zitten denken. gewoon een injectie pomp alleen dan met een overdruk vaatje er tussen. voor als de carbs de druk niet meer aan kunnen alleen heb ik daar niet zoon vertrouwen in. dus dacht vraag ik ff wat er allemaal mogelijk is.

Sjon
16-08-2012, 12:35
.

hansiebaba
16-08-2012, 14:00
Die injectiepompen doen zo al jaren rond pompen, t-stukje richting brandstofdrukregelaar,
overige brandstof gaat gewoon retour.
Door de regelaar krijgen de carb's nooit meer dan 0,15 bar druk, want daar houden ze niet van.

Zoals zo vaak: er zijn meerdere wegen naar Rome.
Ik heb 't dus op 2 verschillende manieren, domweg omdat de ene Polo af-fabriek
al een carb-motor had en de andere was 'ooit' (in a galaxy far far away :D ) injectie.

nou ga ik dat eens proberen. want ik reed namelijk met de orginaale klop pomp op de kop alleen kwam ik er achter dat die de vlotterkamers niet vol kun drukken. warschijnlijk was de pomp lek dus geen goeie druk opbouw. en wou ik gelijk een electrice pomp er op.

Audi1981
16-08-2012, 18:07
Naast de facet pompen heb je ook die van Hardi, werken ook erg goed :thumbup:

fearless
16-08-2012, 21:25
Heb mijne weer aan het lopen.

Het spruitstuk lichtelijk verbouwd ivbm de inlaatrubbers.
Het is er al met al niet mooier op geworden maar technisch wel wat beter als de slangen.
http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/20120814_183102.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/20120815_205115.jpg

Begon met sproeier 100 en de remluchtsproeier dicht - te rijk.
Remluchtsproeiers terug geplaatst, liep al beter. Maar met inhouden bij deellast/volgas.

Sproeiers 117 er in, pruttelen/inhouden is over, maar bougies blijven grijzig/wit.
Dat wordt dus nog groter er in.

Mischien dan toch gelijk die 150 er in??? Denk zelf dat dat teveel gaat worden.

Ben iig weer blij dat ie loopt en start zoals het hoort. Volgende week grotere sproeiers halen en dan hoop ik dat ie het voorlopig probleemloos doet, want heb zelf al over een andere motor lopen denken met al die ellende :P

Had zelfs problemen met de pomp!!!
Deze moet 0.15bar leveren???? Mooi dat ie overstroomde en door bleef tikken.....
als ik zelf in de inlaatslang ging blazen kon ik NIET doorblazen. Dus de vlotters sluiten goed af. Die pomp levert volgens mij wel wat meer druk dan aangegeven, zullen ze de verkeerde pomp in de doos gestopt hebben? :confused: Heb het nu "tijdelijk" opgelost door een buisje in de slang te persen, dan stopt ie sneller met doorpompen.

Sjon
17-08-2012, 07:30
.

hansiebaba
17-08-2012, 12:31
Naast de facet pompen heb je ook die van Hardi, werken ook erg goed :thumbup:

ja daar zat ik ook aan tedenken de Hardi alleen waar kun je die het beste van daan halen heb al wat sites af ge gocht en nou had ik deze gevonden www.hap-automaterialen.nl/.../Hardi_brandstofpomp_2089.php alleen staat er verder gaan info bij van hoeveel bar druk hij levert.

hansiebaba
17-08-2012, 16:29
[QUOTE=hansiebaba]ja daar zat ik ook aan tedenken de Hardi alleen waar kun je die het beste van daan halen heb al wat sites af ge zocht en nou had ik deze gevonden www.hap-automaterialen.nl/.../Hardi_brandstofpomp_2089.php alleen staat er verder geen info bij van hoeveel bar druk hij levert.

Sjon
17-08-2012, 16:54
.

hansiebaba
18-08-2012, 18:01
Voor de juiste info ga je dan op zoek naar de site van de fabrikant.
http://www.hardi.de/verg.htm

ja daar was op wezen kijken. maar had ff een mail naar hap-automaterialen gestuurt en nou blijkt dat de hardi pomp van 60 euro 0.80 bar aan zuigt en 0.15 bar drukt. dus dat gaat hem worden

fearless
18-08-2012, 19:48
http://www.hap-automaterialen.nl/Producten/Hardi_brandstofpomp_cb2980_2089.php

Die dus?

bestel ik hem ook even, Ik geloof dat mijn QH pompje meer drukt als de aangegeven 0.15. Hij tikt gewoon door, en ga ik zelf blazen met de vlotters dicht krijg ik er geen extra lucht ingeblazen.. Dus die pomp doet veel meer als 0.15 bar van mij.

Verder is die hardi pomp het zelfde apparaat van buiten.

fearless
22-08-2012, 17:37
Klein updatje van mijn kant.

Reedt met sproeiers 117 (ik dacht in het begin dat het 177 was :$ )
Hiermee te arm aan de bougies te zien.

Sproeiers besteld in 135 en 150, alleen passen ze niet.
Heb 4 100sproeiers doorboord met 1.5. Dus zou het nu een 150 sproeier moeten zijn (?) Hiermee loopt ie ook mooi, maar boven in toeren pruttelen, net alsof je in de begrenzer trapt.
Moet dus iets kleiner

Ga een boor 1.4mm kopen en boor daarmee de 117 sproeiers uit.

Naalden pas mee gaan klooien als ie stottervrij rijdt en de bougies netjes van kleur zijn toch???
Ik moet hier een hele lange smalle segeringtang voor halen omdat de segeringveertjes heel diep in de gasschuif zitten, heb hier dus ook nog niet mee geéxperimenteerd.

het 1100 is er iig een stuk van opgeknapt nu met de inlaat verder aangepast met flenzen. Rijdt veel beter, en mooier als met de std carb.

fearless
22-08-2012, 21:01
Vanavond nog even gereden zonder filters!
Resultaat: geen stotteren boven in toeren meer en net zo mooi lopen. bougies begonnen bruin te kleuren.

Dus weg met die el-cheapo filters. Ga zelf iets van zeef-gaas bouwen. Dan maar wat meer vuiligheid aanzuigen.

of weet iemand of dit te krijgen is in 54mm????
http://www.scooterdiscounter.nl/media/catalog/product/cache/9/thumbnail/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/e/kelk-filter-str8-35mm.JPG

hansiebaba
23-08-2012, 15:33
zo heb een hardi brandstofpomp besteld zou volgende week wel binnen zijn een T splitsing voor de zeker heid je weet maar nooit wat ie doet. en dan maar hopen dat het eindelijk goed is en ie nenoeg brandstof krijgt.

fearless
24-08-2012, 19:26
Xenos FTW......4 eurotjes kwijt :P

http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/20120824_201102.jpg

Bluepower
24-08-2012, 19:30
Hahaha, de kleine zeefjes met steel, dus steeltje eraf zagen en klaar?

fearless
24-08-2012, 19:38
Juistem! en rubbertjes er tussen om de boel wat op te vullen zodat het stevig zitten blijft.

Als ik kelkjes in de juiste maat vind komt dat er ooit eens op, voorlopig laat ik het hierbij. Ik zit met de afstelling nu goed, hij rijdt nu ook probleemloos. Niets meer aan doen dus :D

hansiebaba
25-08-2012, 12:39
nou hardi pomp binnen maar nou overstromen men vloterbakkenb steeds. vlotters zijn los maar nog steeds benziene uit men vacumme pijpjes zou je zeggen benziene druk te hoog. druk meter er tussen doen. en wat is een goeie druk meter?

Jel Golf 2 GTI
25-08-2012, 16:41
Juistem! en rubbertjes er tussen om de boel wat op te vullen zodat het stevig zitten blijft.

Als ik kelkjes in de juiste maat vind komt dat er ooit eens op, voorlopig laat ik het hierbij. Ik zit met de afstelling nu goed, hij rijdt nu ook probleemloos. Niets meer aan doen dus :D

Wat was het probleem met de kelken die erop stonden?
Ik gebruik namelijk dezelfde en heb eigenlijk nergens last van.

deze dus
http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/20120815_205115.jpg

fearless
25-08-2012, 16:45
Nou het probleem is het volgende:

Heb dus de sproeiers uitgeboord met 1.5mm (zeg maar sproeier 150)
En met de filters er op hield ie volgas in, en begon ie iets te pruttelen.
Met de filters er af heb ik dat niet. Dus dan kon ik 2 dingen doen.
De sproeiers kleiner, of zonder luchtfilters gaan rijden.

Ik heb die boortjes niet zo liggen en vond het wel mooi geweest met telkens proberen. Dus vandaar nu die theefilters er op :D krijg ik iig geen blad in de motor. Het fijne stof zal die wel aanzuigen wat mischien niet zo best is voor de motor....maar daar heb ik niet zo veel moeite mee. Het is meer een 1.1 en wil ooit weer eens een dikke motor opbouwen voor het circuitracen. Dus het mag kapot :P

Ook hebben de rubbers van het filter een rand binnenin wat de carb al een heel eind afsluit, sloot bij mij zelf al het poortje voor 3/4 af voor de gasschuif.

Jij hebt hem gewoon prima afgesteld op de luchtfilters die je gebruikt. :thumbup:

fearless
25-08-2012, 16:50
nou hardi pomp binnen maar nou overstromen men vloterbakkenb steeds. vlotters zijn los maar nog steeds benziene uit men vacumme pijpjes zou je zeggen benziene druk te hoog. druk meter er tussen doen. en wat is een goeie druk meter?

Als je zelf je carbs volblaast met lucht? Carbs dan wel op de kop houden en blazen in de toevoer. Dan moet ie afsluiten.
Ik had dit probleem ook met mijn pomp en heb een klein pijpje in de toevoer gedrukt zodat ie sneller stopt met pompen.
0.15 bar zou die moeten doen, volgens mij doet ie meer want hij drukte zo de vlotternaalden terug.

Jij wil nu een brandstofdrukregelaar monteren?

hansiebaba
25-08-2012, 19:14
Als je zelf je carbs volblaast met lucht? Carbs dan wel op de kop houden en blazen in de toevoer. Dan moet ie afsluiten.
Ik had dit probleem ook met mijn pomp en heb een klein pijpje in de toevoer gedrukt zodat ie sneller stopt met pompen.
0.15 bar zou die moeten doen, volgens mij doet ie meer want hij drukte zo de vlotternaalden terug.

misschien maar ga eerst jou tip ff proberen en als het dan nog niet is zo als het hoor dan ga ik een brandstofdrukregelaar monteren

hansiebaba
27-08-2012, 13:22

nou met het buisje in de toevoer van de leiding helpt niet dus ik ga een druk regelaar plaatsen alleen zoek ik nog een goeie druk regelaar weet een van jullie een goeie hoeft geen duur ding te zijn of een met een meter er op als ie maar zen werk doet en vanaf 0.1 bar kan leveren.

Sjeesbeest
27-08-2012, 16:10
vlotters in de vlotterkamer zijn gewoon af te stellen hoor. Die van jou zijn of versleten of ze sluiten te laat de brandstoftoevoer af.

Controleer eens de vlotternaald of daar het rubberen dopje nog opzit, of dat de vlotternaald er uberhaubt wel in zit.

fearless
27-08-2012, 16:35
Hmmm...dat ga ik ook is checken op de mijne. Ik dacht dat het enkel koperen puntjes waren die de toevoer afsloot.

Als ik ze op de kop had liggen en ik ging blazen, kreeg ik er met geen mogelijkheid lucht door heen geblazen. Dus het lijkt me wel dat ie afsluit.

Afstellen? door ze bij te buigen mischien?

Sjeesbeest
27-08-2012, 17:18
yep de vlotters moet je dan iets verbuigen. Als je koperen kopjes heb kan heel goed hoor, moet je des te voorzichtiger zijn. Die zijn namelijk heel gevoelig voor kleine putjes waardoor die dus niet goed afsluit.

Vlotters niet te laag afstellen want dan kan het zijn dat je pomp de kamers niet optijd vol kan pompen als je een lang stuk volgas rijdt.

Ik heb de mijne destijds gecontroleerd om ze in dezelfde hoek in de bankschroef te zetten als ze op mijn blok zitten en dan via de brandstoftoevoer lucht ingeblazen totdat ik de goede hoogte had.

fearless
29-08-2012, 20:44
Dacht eindelijk een probleemloos motortje te hebben. Scheurt er een inlaatrubbert...
Wordt dus zoeken naar nieuw spul.
Ben het een beeetje zat aan het worden, maar ga niet opgeven want had hem net fijn voorelkaar dat ie niet meer stotterde enz.

Haal de boel er dus weer achterweg en leg het even aan de kant. Ik ga een nieuw inlaatje maken. Met nieuwe flenzen en inlaatrubbers.

Ik ga dus de originele pict 7 er tijdelijk op gooien, deze heeft het bij mij nooit goed gedaan. Altijd stilvallen enz. Ik vermoed een slechte mechanische pomp.
Die elecktrische pomp tegen het schutbord zal het toch wel gaan doen op de originele carb?

Dan kan ik iig met die wagen naar Dumpd....al ging ik daar liever met motorcarbjes heen :(

hansiebaba
01-09-2012, 12:36
Dacht eindelijk een probleemloos motortje te hebben. Scheurt er een inlaatrubbert...
Wordt dus zoeken naar nieuw spul.
Ben het een beeetje zat aan het worden, maar ga niet opgeven want had hem net fijn voorelkaar dat ie niet meer stotterde enz.

Haal de boel er dus weer achterweg en leg het even aan de kant. Ik ga een nieuw inlaatje maken. Met nieuwe flenzen en inlaatrubbers.

Ik ga dus de originele pict 7 er tijdelijk op gooien, deze heeft het bij mij nooit goed gedaan. Altijd stilvallen enz. Ik vermoed een slechte mechanische pomp.
Die elecktrische pomp tegen het schutbord zal het toch wel gaan doen op de originele carb?

Dan kan ik iig met die wagen naar Dumpd....al ging ik daar liever met motorcarbjes heen :(

jammer van je inlaat rubbers ik heb zelf een inlaat gemaakt en daar op de carbs bevestigt met 34mm raditeur slang nog geen scheurtje er in en de slang zo kort mogelijk op het spruitstuk bevestigt. die van mij loopt nou persies zo als ik het graag wou geen gestotter meer bleek dat de vlotter nalden vats zaten ff schoon gemaakt klaar is het geen lekkerij meer.
ik wens je succes met je carbs en hopen dat het goed komt

4Prez
01-09-2012, 14:09
Ik heb nu een afh met cbr600 36mm op testbank gehad en 125,7pk. Niet slecht voor een 1.4.

PROBLEEM

Zowel met de Facet pomp als met een yamaha r6 pomp lijkt het er op dat ie geen brandstof meer krijgt na 5 a 10 min. Als ik de snelweg op rij en gas geef dan begint ie te stotteren en uiteindelijk valt ie zelfs uit.

Iemand een idee?

Sjeesbeest
01-09-2012, 14:17
Als je voertuig dan even stilstaat, kun je m dan weer normaal starten als je de wagen op contact laat staan?

Zo ja,

vlottersafstellen, vermoedelijk is de vraag naar brandstof groter dan de aanvoer. Als je vlotterbakken te vroeg afsluiten zul je een brandstof tekort hebben.

Zo nee,

aansturing controle van je brandstofpomp, of zelfs je montage van de carbs.

4Prez
01-09-2012, 14:37
Als je voertuig dan even stilstaat, kun je m dan weer normaal starten als je de wagen op contact laat staan?

Zo ja,

vlottersafstellen, vermoedelijk is de vraag naar brandstof groter dan de aanvoer. Als je vlotterbakken te vroeg afsluiten zul je een brandstof tekort hebben.

Zo nee,

aansturing controle van je brandstofpomp, of zelfs je montage van de carbs.

Ja klopt als ik hem dan stil laat staan dan doet ie het weer (even). Hoe stel ik de vlotter af?

Sjeesbeest
01-09-2012, 14:46
De Vlotter iets verbuigen zodat er meer brandstof in het huis kan zodat je sproeiers in het brandstof blijven i.p.v. er net boven zweven. Nooit te ver anders blijven ze lekken en stroomt je vlotterbak over.

timomk1
03-09-2012, 18:39
Ter aanvulling,

Het afstellen
Als je de hele zaak hebt ingebouwd kan worden begonnen met het afstellen van de carburateurs.
De stationair sproeier hoeft niks aan te worden veranderd. Alleen de hoofdsproeier moet worden aangepast. Dit varieert per setup.
Voor 38mm op een 1.3 is dit 140 tot 150.
Voor 36mm op een 1.3 135 tot 140.

Dit zijn idicaties de sproeiermaat verschilt per carb en per carb motor combie, het kan zelf zijn dat een 36mm keihin een andere sproeier nodig heeft als een 36mm mikuni.

(Tip. Boor de sproeier met kwalitatief goede boortjes uit in een machineklem en zorg dat je recht boord. Smeer de boor tijdens het boren. Hoe mooier je boort, hoe mooier het gat, hoe beter de versproeing van brandstof.)

Als je de zaak aan het lopen hebt moeten de carbs synchroon gesteld worden. Dit kan je laten doen bij een motorfietsenzaak. Je kan het ook zelf doen.
Je kan het zelf op twee manieren doen.

-Je kan een trechter een een slang pakken, de trechter steek je in de slang en je houdt de trechter tegen de carb. Vergelijk nu met lopende motor het aanzuiggeluid van iedere carb met elkaar. Het verschil is duidelijk hoorbaar. Als er verschil in geluid is dan kan je dit bijstellen met de COschroefjes die naast je vlotterdeksel zitten.

-Je kan ook een kleine computerfan een multimeter en een condoom gebruiken. Sluit hierbij het fannetje met het condoom luchtdicht aan op de inlaatzijde van je carb. Sluit daarna je multimeter aan op het fannetje. Als de motor loopt zal het fannetje gaan draaien en een voltage afgeven. Om de carbs synchroon te krijgen moet het voltage bij iedere carb evenhoog zijn.

(Tip. Laat bij optie twee de motor iets hoger stationair draaien zodat de fan meer snelheid maakt. Hierdoor kun je nauwkeuriger afstellen. Zorg er wel voor dat het motortoerental bij iedere carbs even hoog is. Anders krijg je foute waardes.)

(Tip. Probeer of je je polo met cv carbs bij een garage aan een viergasmeter kan hangen. Hierop kun je precies zien hoe je ze op dat moment heb afgesteld. Ook kun je er eventueel op aflezen of je te arm of te rijk hebt afgesteld en hoe je uitstoot is.)

Heb je niet de beschikking over een viergasmeter, dan zal je het moeten doen met je brommerkennis. Laat de vw een tijdje lopen, rij er desnoods een stukje mee en draai daarna de bougies eruit. De kleur van de bougies verteld ook al een hoop over het mengsel. De kleur zou koffiebruin moeten zijn bij een ideale afstelling. Is de kleur veel lichter of zelfs wit, dan staat de motor veels te arm. Is de kleur veel donkerder of zwart, dan staat de motor veels te rijk. Ook dit is weer een beetje spelen maar opzich goed zelf te doen.
Als het mengsel nu goed is kun je kijken hoe de motor loopt over het hele toerengebeid.
Houdt de motor onderin in. Dan kan je dit compenseren met de Co-schroeven. (Let wel op dat je in dat geval de zaak weer synchroon moet stellen)
Houdt de motor bovenin in, dan kan je de naalden ophogen. Haal hiervoor de zwarte kappen van de carbs af. Haal voorzichtig het membraan eruit en draai een schroefje waarmee de deksel vastzit in het pikkie van de schuif. Nu kun je het pikkie eruit trekken. De naalden komen dan ook los. Pak nu m3 ringetjes en hoog hiermee de naalden op (een ringetje per naald per keer). Monteer de zaak nu weer.
(Tip. Zorg ervoor dat de membranen goed in de carb vallen als je ze weer terug monteerd. Als ze namelijk scheef of niet in goed in de rand vallen en je draait de zaak aan kan het membraan scheuren en werken de carbs niet meer. Reserve onderdelen zijn niet/nauwelijks te krijgen of heel duur.)
Als het de motor over het hele toerengebied goed loopt ben je klaar.

(Tip. Probeer de auto tot slot nog aan een viergas meter te hangen om te controleren of je alles goed hebt gedaan. Geef hierbij ook gas tot zo’n 4000 toeren en controleer de waardes. Bij 2500 toeren gaat de carb namelijk over van de stationiar sproeier naar de hoofdsproeier. Zo kun je kijken of de hoofdsproeier goed staat.)

De ontsteking
Omdat je geen goed vacuum meer van je spruitstuk hebt kun je de vacuum vervroeging niet aansluiten. Zorg ervoor dat je de ontsteking op een vaste 14 graden voorontsteking zet en laat de onderdrukdoos afgekoppeld. Dit is voldoende om de motor goed te laten lopen. De centrifugaal vervroeging doet de rest.

Ik heb zelf onderstaande onderdelen te koop:

-Spruitstukken Staal,RVS of Alu (costummade of serie productie).
-Smallblock 8v & 16v
-Bigblock 8v & 16v
-Binnenkort ook voor weber carbs en 20v motoren
-Carbs. (ultrasoon gereinigd en nagekeken)
-Complete sets. ( monteren afstellen en gaan)

PM voor meer info.

MVG, Pim Bonne
hej heb jij nog een inlaat pasplaat liggen voor een polo gt 1300 van bouwjaar ''86??

zou je me even iets wille laten weten?

mvg Timomk1

mk2kevin
03-09-2012, 19:22
heeft iemand ook ervaring met motorcarbs op een 1.6 8v 53kw motorcode RF. ik wil het namelijk gaan proberen op die van mij groeten kevin

4Prez
10-09-2012, 19:41
http://img.photobucket.com/albums/v324/180781/1416vkeihin.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v324/180781/20120908_120407.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v324/180781/1416brandstof.jpg

125,7 PK af laten stellen op rollenbank. Sproeiers naar 1,5 geboord

085 8P bak

Maar zoals ik al eerder omschreef een brandstofprobleem.

Zowel met een facet pomp als met de R6 pomp die ik er nu op heb zitten. Na een tijdje rijden (snelweg paar km) valt ie stil. Na even stilstaan en pompen loopt ie weer...wel vaak op 3 poten.

Kreeg eerder de tip om de vlotters te verbuigen. Doe ik liever nog niet. Zijn er andere mogelijkheden? Slangen zijn allemaal 6mm en 8mm, volgens mij is dat goed.

fearless
10-09-2012, 20:52
Daar zit volgens mij niets anders op dan je vlotters naar beneden te buigen, zo komt er net wat meer brandstof in de kamers.
Zou dat wel even op de werkbank doen met de pomp er naast zodat je kunt controleren dat ie niet overstroomt.
Ze moeten natuurlijk wel afsluiten als de vlotterbakjes vol staan.

Steilheck
11-09-2012, 09:12
Logisch denkende: vlotter verbuigen is geen optie om dat er wel meer brandstof in de kamers komt maar er wordt niet snel genoeg aangeleverd. Het enige dat dan gebeurd is het uitstellen van je motoruitval.

Ik zou eerst de brandstofopbrengst controleren.

sander_beer
11-09-2012, 13:02
heb je die r6 pomp nu aan gesloten met retour op het t- stuk ?
als dat een pomp is van een motor met carbs is dat niet nodig die stoppen vanzelf met pompen

Van Limburg
04-12-2012, 17:09
Kan ik deze maten gewoon tekenen/overnemen voor een spruitstuk te maken voor een 1.1 GG? Of kan ik ook wat weglaten en/of verbreden?
Ik zou namelijk de radjes links en rechts van de 4 grote gaten willen verbreden.

Ik kan dit vrij makkelijk maken op school op de plasma brander.

Als nog iemand zo iets wil, kosten zullen vrij laag liggen omdat je geen machine kosten/tekenwerk/programmeer werk hoeft te betalen. Enkel het materiaal.

Ik was zelf aan het denken om een plaat van 10mm dik te gebruiken.

http://img10.imageshack.us/img10/6698/carbpakking.jpg

Jel Golf 2 GTI
09-12-2012, 03:59
ik heb indertijd deze maten overgepakt en een klein beetje verder uitvergroot maar niet veel.

Voor een 1100 zonder verdere aanpassingen werkt dit perfect. :thumbup:

jorg-maashees
15-03-2013, 13:29
Pakken jullie voor de voeding van de brandstofpomp gewoon de + van de bobine, en de massa van het chassis?

Audi1981
15-03-2013, 14:55
Ik zou een inductierelais en een goeie geschakelde plus pakken, zodat als je motor uit valt, je pomp ook stopt, wel zo veilig :thumbup:

Style
15-03-2013, 17:46
Zo heb ik het ook gedaan werk relais gepakt die wordt bekrachtigd door de plus van de bobine.
En krijgt stroom van de accu met een zekering er tussen

85 Masssa
86 Klem 15 bobine
30 Accu
87 Pomp

jorg-maashees
18-03-2013, 09:47
Dit gaat mijn technische kennis wat te boven.

Bedoel je dan een relais op de zekeringkast? En wat voor relais gebruik je dan precies?

Sjeesbeest
18-03-2013, 11:18
Ik gebruikte gewoon een brandstofpomp relais die het signaal van de hall-sensor kreeg. Een normaal relais kun je hier niet voor gebruiken want dan gaat deze gezellig zoemen :) (de toerenteller sturing zou je ook kunnen gebruiken, groene draad op je bobine is nagenoeg hetzelfde signaal van je hallsensor alleen een negatieve (12V-) sturing)

De plus (12V+) op de bobine blijft er namelijk opstaan als je je sleutel op contact hebt staan.

Audi1981
18-03-2013, 12:37
http://www.lpgonderdelenshop.nl/inductierelais

Deze bedoel ik, draadje om de bobinekabel wikkelen, die pikt signaal op en laat het relais schakelen, valt de motor stil, dan schakelt het relais ook af :thumbup:

Style
18-03-2013, 18:30
Dit gaat mijn technische kennis wat te boven.

Bedoel je dan een relais op de zekeringkast? En wat voor relais gebruik je dan precies?

http://img571.imageshack.us/img571/5496/dsc8278s.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/571/dsc8278s.jpg/)

http://img138.imageshack.us/img138/5407/dsc8280s.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/138/dsc8280s.jpg/)

http://img191.imageshack.us/img191/5732/dsc8287.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/191/dsc8287.jpg/)

Origineel VW nr 171 937 503

Nee deze moet je er zelf bij zetten/leggen dus die komt niet in je zekering kast maar er los bij.

85 Massa
86 gaat naar Klem 15 bobine
30 Rechtstreeks op de accu met een zekering er tussen.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/d-3078_958971.png

87 gaat dan naar de plus van je pomp :thumbup:

jorg-maashees
24-03-2013, 18:58
Dankje, helemaal duidelijk :thumbup:

jorg-maashees
06-07-2013, 10:16
Het is gelukt. De pomp zit er op en draait prima. Pasplaat voor de weber 34/34 DAT is in de maak, en de carburateur gaat aankomende week weg voor revisie. ;)

Black Devil
08-07-2013, 19:31
Zo ik ben ook weer eens aan de rommel gegaan en heb de volgende setup en vraag. Ik heb dit al jaren geleden gebouwd en sinds die rijd niets meer aan gedaan, alleen af en toe ermee gereden.

1.3GK motor met CBR 600carbs voor de rest niets spannends.

Vandaag eens gaan rommelen en de vacuumaansluiting eraf gegooid na lezen van dit topic en de onsteking op 14gr gezet. Ik moet zeggen dat hij al lekker reed alleen nu heeft hij onderin net even meer power/koppel, dit is goed voelbaar.

Zit alleen even met het volgende, stationair krijg ik hem niet lager dan 1600tr/min. Kan dat eventueel met het CO te maken hebben, ik heb hem 'ooit' eens op 4.5/5 gezet dacht ik uit mijn hoofd.

Is al zo lang geleden, ik ben het allemaal een beetje kwijt met die carbs enzo :(

Style
08-07-2013, 20:23
Klinkt goed allemaal Black Devil kan niet wachten tot mijn spruitstuk klaar is :D
Kan je helaas niet helpen maar hoe kan je nu je ontsteking op 14Gr zetten.
Hoe weet je nu wat 14Gr is ik heb een timer light voor de originele stand.
Maar hoe kom je op de 14Gr :confused:

Black Devil
08-07-2013, 20:31
Gewoon met een 13 in een dozijn lamp om onsteking mee af te stellen

Style
08-07-2013, 20:54
Dat is apart want ik heb zo 1 maar of dit er 13 in een dozijnis weet ik niet :D
Maar er zit 1 knop op (Geel) en that's it :rolleyes: en die pakt het originele punt op het vliegwiel.

http://s13.postimg.org/akw6h36hj/DSC_0040.jpg (http://postimg.org/image/bn6czmpar/full/)

http://s23.postimg.org/bmkcgskvf/DSC_0041.jpg (http://postimg.org/image/9urdlw1if/full/)

Black Devil
08-07-2013, 21:07
Je kan toch wel graden instellen? Dat is bij iedere motor weer anders.

Style
08-07-2013, 21:08
Euhhh nee druk op de gele knop dan gaat hij knipperen en that's it.
Meer knopjes of schuifjes zitten er niet op :shake:

Style
08-07-2013, 21:18
Laat maar ik zie als dat je 2verschillende modellen heb die van mij is zonder vervroegingswijzer.
Niet dat ik begrijp hoe dit werkt maar dat komt wel als ik zo 1 haal.
Met die van mij zie je gewoon het originele punt op het vliegwiel en draar draai je de ontsteking dan naar toe.

Black Devil
09-07-2013, 11:23
Ik ga morgen nog eens kijken of ze wel goed syncroon staan, met stationair ploft hij ook een beetje in de uitlaat dus staan ze niet helemaal goed, geeft ook gevolg op stationair loop.

Black Devil
11-07-2013, 07:39
Daar ben ik weer, en het is gelukt, en (eindelijk) 2 jaar APK erop, afgelopen jaar maar liefst 300km gereden.

Ik ben helemaal opnieuw begonnen zullen we maar zeggen, behalve sproeiers heb ik laten zitten.
-CO schroeven helemaal ingedraaid en 3 slagen open gezet
-Onsteking 14gr voor (zonder vacuum)
-Synchroon gezet, cil 1 stond helemaal verkeerd, ik heb het met een ouderwetse kwikkolom gedaan en dat werkt echt perfect!
-Stationair staat hij rond de 1000/1100 toeren

Geen ploffen meer uit de uitlaat en loopt netjes over geheel toerenbereik. Ik wil deze winter electronische onsteking erop bouwen en eens kijken voor R1 carbs en een nieuw spruitstuk :)

Style
11-07-2013, 16:19
Klinkt goed allemaal :thumbup: vandaag van Pim te horen gekregen dat het spruitstuk van mij ook klaar is.
Worden nu afgewerkt en dan komt het mij kant op :D
En dan ga ik denk ik ook gebruik maken van dit topic :cool:

jorg-maashees
29-07-2013, 18:12
Ik ben vandasg bezig geweest met de runners op de voetplaat lassen. Echter moeten de runners iets scheef komen staan om tot de goede hart op hart afstand te komen. Maar gast het zaakje straks niet lekken Omdat de runners scheef in de carburateurs komen staan?

Ik maak gebruik van cbr 600 carburateurs met de originele inlaat rubbers.

Wat me ook opviel is dat de voetplaat krom trekt door het lassen, hoe gaan jullie dat tegen?

:thumbup:

Dub-Detail
29-07-2013, 18:28
Hoe las je?
Mig, tig of mma?
Wat wij doen is stukje voor stukje lassen met pauzes tussendoor.
Runners lassen wij buitenlangs af.
Runners op voetplaat lassen we van binnen.

Daarna uitgloeien en richten.

Onze bouwpakketten zijn zo vorm gegeven dat ze precies voorgaats uitkomen en dan met gripringen recht in de carbrubbers schuiven.

jorg-maashees
29-07-2013, 19:15
Ik las autogeen, omdat mijn tig skills niet zo denderend zijn. Ik heb ze inderdaad in 1 keer afgelas van buitenuit, en ook van buiten gehecht. Dat ga ik dus anders aanpakken.

En ik zie in je beginpost dat je de runners er ook ietwat schuin op last?

Dub-Detail
29-07-2013, 19:23
Klopt, dat was het allereerste spruistuk wat ik heb gemaakt.
Sinds die tijd hebben we de spruitstukken doorontwikkeld.

Alles wordt nu CNC geproduceerd alleen het lassen niet.
Dat maakt dat het beter past.

jorg-maashees
29-07-2013, 19:29
Oke. Dan moet ik dus overnieuw beginnen. Ik wil het in één keer goed doen zodat ik er ook plezier van kan hebben.

Kun jij mij een prijs pb'en voor een spruitstuk Dub-detail?

Dub-Detail
29-07-2013, 19:37
Alleen het bouwpakket verkopen wij nog.
€250,- voor smallblock

Complete spruitstukken gaat te veel tijd in zitten. en dan kom ik niet meer aan de rest van het maatwerk toe.

jorg-maashees
29-07-2013, 19:53
Oké, dankjewel voor de hulp :thumbup: Ik zo toch zelf nog eens proberen om het zo te krijgen als ik voor ogen heb, zo niet bestel ik een setje bij jouw. :thumbup:

jorg-maashees
31-07-2013, 10:30
Raden jullie trouwens aan om de remluchtsproeiers van mijn cbr carburateurs voor op mijn 1300 al bij voorbaat af te doppen? Of eerst de sproeiers opboren naar 135-140 en dan kijken wat hij doet?

Sjon
31-07-2013, 16:33
.

Dub-Detail
31-07-2013, 17:39
Wat sjon zegt.

jorg-maashees
31-07-2013, 22:39
Oké, dan ga ik ze sowieso afdoppen. Maar in de beginpost staat dat voor 36mm op een 1300 je rond de 140 moet zitten. Het MH blokje is voorzien van een 3f nokkenas ( 214.5 gr, 9.6mm lift ) en verder een katvervanger. De rest is gewoon origineel. :thumbup:

jorg-maashees
13-08-2013, 19:49
Ben vast even bezig geweest met de carbs. Remluchtsproeiers alvast afgedopt met een stukje lasdraad ( 2mm ) werkt echt super. Verder de carburateurs even goed bestudeerd en de hoeksensor verwijderd. Er zitten nu 115 sproeiers in, deze ga ik als basis afstelling opboren naar 130 en van daaruit verder.

Er zitten nu 3 slangen aan de carbs, degene onder bij de vlotterbakken lijken mij de brandstoftoevoer aansluiting. Degene boven uit de carbs lijken mij de overloop? En dan heb ik nog een dikkere die op de luchtfilterbak aangesloten lijkt te hebben gezeten. Wie kan mij dit bevestigen ? En wat moet ik met die dikkere slang?

Het zijn cbr 600f carbs van 1998.

Alvast bedankt :D :thumbup:

Sjon
22-08-2013, 09:22
.

jorg-maashees
24-08-2013, 11:07
De aansluitingen ben ik al uit intussen. Die dikke is inderdaad luchttoevoer van de membranen. Moet hier een filtertje op? IkHeb de carburateurs helemaal uit elkaar gehad en gereinigd. Heb de sproeiers al uitgeboord naar 135. Als ze nu te groot zijn soldeer ik ze wel weer dicht en boor ik ze weer opnieuw op. Hopelijk is over 2 weken het spruitstuk klaar. :thumbup: :D

Sjon
24-08-2013, 21:32
.

Jel Golf 2 GTI
24-08-2013, 21:58
Heb ik gewoon los hangen.
Origineel bij een motorfiets iets met een los filtertje ofzo of aansluiting op luchtfilterbox?

Zit normaal aangesloten aan de voorkant van je airbox, als je +200 rijd met de moto dan worden door de luchtdruk je membramen extra omhoog gedrukt om snelheden boven de 250km te kunnen halen, heeft in een auto 0,0% nut. :D

Bij mij zijn ze ook gewoon open. slangetjes zijn er gewoon af.

jorg-maashees
31-08-2013, 07:15
Klein probleempje hier. Ik heb 4 losse luchfilters gekocht, maar deze passen alleen als ik de kelken inkort of eraf laat. Is dit een probleem?

jorg-maashees
16-09-2013, 18:09
Luchtfilters inmiddels ook passend gemaakt :D :thumbup: Spruitstuk is in de maak, hoop ik deze week binnen te krijgen. Als dat zo is wil ik zaterdag het zaakje erop gaan bouwen.

Moet nog wel even een messing bochtje scoren voor de gaskabel, en een inlaatpakking + vloeibare pakking.

Ik ben benieuwd :thumbup:

jorg-maashees
21-09-2013, 18:03
Vandaag de carburateurs gemonteerd, en uiteraard ging dit niet zonder problemen.

De carburateurs zitten er inmiddels op, en hij heeft voor het eerst gedraaid :D Ben nu al verliefd op het geluid, fantastisch :thumbup:

Echter heb ik dus een brandstofpomp van een motor ( weet niet welk type, maar heb deze bij een sloper gehaald en deze moest goed zijn voor mijn cbr carbs ). De pomp werkt prima, en gaat ook langzamer draaien zodra de vlotters vol zijn, alleen komt er toch benzine uit de overlopen gedrupt???

Ik heb dit nu opgelost door een t stuk in de persleiding te zetten, dit t stuk heeft een 6mm aftakking naar de retour. De pers leiding zelf is 10mm, evenals de aansluiting op de carburateurs. Nu lekken de vlotters niet meer, maar ik vraag me af of hij bij vollast dan wel de vlotters vol houdt, en er niet teveel benzine naar de retour gaat. Maar we zullen zien.....
De ontsteking heb ik afgesteld op 14gr bij ongeveer 1000 toeren. Ik kwam tot de conclusie dit dit overeen komt met de originele merktekens. Zou dit kunnen kloppen?

Het betreft een Mh motor.

Style
21-09-2013, 19:58
Ik ben ook nog op zoek naar een messing 90Gr bocht en het liefst ook 1 van 180Gr voor de Choke :thumbup:

Sjeesbeest
21-09-2013, 20:13
Ik ben ook nog op zoek naar een messing 90Gr bocht en het liefst ook 1 van 180Gr voor de Choke :thumbup:

Ff bij de brommerzaak naar een puch maxi of "Bing" carb onderdelen vragen :thumbup: de mijne is ook van een puch en is 90 graden. De 180 graden moet ik je ook ff schuldig blijven.

Style
21-09-2013, 20:17
Heb jij je choke kabel nu van de andere kant laten lopen ?
Hier nog een plaatje van mijn spruitstuk en carbs vorige week opgehaald bij Pim.

http://s17.postimg.org/7fk2iytdr/DSC_1205.jpg (http://postimg.org/image/trhvccshn/full/)

http://s16.postimg.org/mm6ph1l79/DSC_1206.jpg (http://postimg.org/image/bmli5fus1/full/)

Dub-Detail
21-09-2013, 20:19
http://www.puchshop.de/catalog/bing-elleboog-stelschroef-p-490.html

gr,Pim

Sjon
22-09-2013, 09:29
.

jorg-maashees
22-09-2013, 18:08
Dankje Sjon :thumbup:

Ik heb vandaag voor het eerst gereden in de auto, en ik moet toegeven dat het erg leuk is :D Brandstofsysteem zoals ik het nu heb aangesloten, lijkt prima te functioneren. Kan het desnoods nog altijd veranderen.

Echter nog wel wat vragen m.b.t. de afstelling.

Hij loopt eigenlijk prima, starten = lopen , en geen gekke dingen met rijden verder. Enige wat me opvalt is dat hij vrij lang in toeren blijft hangen bij gas los. ( dit schijnt vaker voor te komen zoals ik gelezen heb ). Is hier iets aan te doen?

Verder zijn de bougi's toch wat grijzig, nu kan ik me herinneren uit de brommertijd dat dit kan liggen aan een verkeerd afgestelde ontsteking, of een de schraal mengsel.

Ontsteking staat volgens een kameraad die hem voor me heeft afgesteld op 14 gr, echter twijfel ik hieraan omdat dit precies de originele afstelling is ( volgens de merktekens ). Heb hem nu wat vroeger gedraaid, en hierdoor blijft hij ook wat minder in toeren hangen bij gas los.

De hoofdsproeier is nu 135, met afgedopte remluchtsproeiers. De co schroeven staan 2 slagen open, en de carburateurs staan uiteraard synchroon.

Zou het kunnen dat ik toch nog een grotere hoofdsproeier nodig heb? ( blok is voorzien van een 3f nokkenas, verder origineel )

Bedankt alvast :thumbup:

Video van hoe hij nu draait

https://www.facebook.com/photo.php?v=235028543313612&notif_t=video_processed

Sjon
22-09-2013, 18:40
.

Style
22-09-2013, 18:40
Klinkt lekker Jorg :thumbup:

jorg-maashees
22-09-2013, 19:10
Dankje Style :thumbup:

Ik ga aankomende week de ontsteking nog eens afstellen en hem aan de co kast hangen. Dan kijk ik ook meteen wat hij bij 3000 toeren doet dan weet ik of mijn hoofdsproeier nog groter moet :thumbup:

Heb al op lekken gescheckt met remmenreiniger, maar ik zal dit nogeens over doen voor de voorzichtigheid.

Jullie horen van mij :thumbup:

jorg-maashees
23-09-2013, 19:26
Hmmm. Vandaag niet zo'n fijne ontdekking gedaan.

Auto loopt al een hele tijd niet lekker stationair. Mijn vermoeden was dat dit kwam door die kl*te pierburg carburateur. Echter loopt hij nu nog steeds belabberd stationar, je hoort het vooral aan de uitlaat, en je ziet dat de motor hobbelt. Met rijden eigenlijk vrij weinig last van gehad, op het feit dat hij bij bepaalde constante snelheden wat hobbelde na.

Ben dus aan het zoeken gegaan, en het blijkt dat cilinder 1 niets doet ( in iedergeval niet bij stationair, op toeren weet ik niet ) hij reageert niet als ik de bougikabel los trek, en dat doet hij bij alle andere cilinders dus wel.Heb alles qua ontsteking gecheckt: bougi's verwisseld, kabels verwisseld, andere rotor , andere verdeler ( overigens was alles gloednieuw, maar je weet maar nooit ). Dit alles maakt geen verschil, cilinder 1 loopt dus gewoon niet mee.

Mijn vermoeden is dus een kromme of ingebrande klep. Morgen gaan we de compressie testen, dat zal uitsluitsel geven.

Mocht de kop eraf moeten, dan zal deze meteen gevlakt en bewerkt worden :thumbup:

jorg-maashees
25-09-2013, 08:56
Ik heb comprssie, ontsteking en brandstof maar cil 1 loopt niet mee. Enige optie is nog een klep die niet of te weinig open gaat.... :confused:

Sjon
25-09-2013, 09:48
.

jorg-maashees
25-09-2013, 13:26
Dat denk ik ook sjon :thumbup:

Hij tikte laatst ook een keer, maar dat was bij warme motor weer over , en nu tikt hij wel iets maar het is echt minimaal.

Vandeweek maar even 2 andere stoters op cilinder 1 zetten :thumbup:

jorg-maashees
27-09-2013, 08:07
Helaas, klepstoters ligt het ook niet aan.....toch een verbrandde klep ofzo, zou het anders niet weten :confused: :mad:

Sjeesbeest
27-09-2013, 18:32
Heb je in de carb een vacuumlek?

jorg-maashees
27-09-2013, 20:35
Probleem gevonden: vetstopte stationair sproeier. :screwy:

jorg-maashees
28-09-2013, 16:44
Vandaag een kilometertje of 20 getuft met de auto, en het loopt echt heerlijk.

Heb daarna even mijn bougi's eruit gedraait om de kleur te cheken. Cilinder 2 en 4 waren mooi koffie bruin. Cilinder 1 en 3 waren toch wat grijzig. Wie kan dit verklaren?

Hij loopt verder prima, starten lopen en in alle toeren gebieden loopt hij goed. Echter backfired hij nog heel af en toe vanuit de carburateurs bij gasgeven vanaf stationair.

Carburateurs staan synchroon. Valse lucht heb ik ook op gecontroleerd. co moet ik volgende week nog even controleren.

Sjon
30-09-2013, 11:49
.

jorg-maashees
30-09-2013, 18:11
Dankje Sjon. Dan ga ik dat even controleren. De vacuumrubbers zijn sowieso in orde, heb de carburateurs helemaal uit elkaar gehad en gecontroleerd :thumbup:

fearless
30-09-2013, 20:05
Zijn alle sproeiers gelijk? je ziet vaak bij motorfietsen dat ze de binnenste carburateurs van een iets andere bezetting voorzien. Ivbm het eerder warm worden van die cilinders was dat dacht ik.

Sjon
01-10-2013, 07:42
.

jorg-maashees
02-10-2013, 21:00
Dat klopt sjon. Hij staat inderdaad te koop. De reden is simpel: ik heb momenteel maar 1 auto nodig, en aangezien ik het ook zeer druk heb met werk toch maar besloten de hobby voorlopig stop te zetten. Echter zal het nog wel even duren voordat deze ook daadwerkelijk verkocht is, want hij gaat niet voor een appel en een ei weg.

Ik dank je iniedergeval voor de hulp die je geboden hebt via dit topic. Als dit voor jou een reden is om niet meer te reageren vindt ik dat jammer, maar ik snap het :thumbup:

jorg-maashees
03-10-2013, 15:50
Vandaag de golf gekeurd en de afstelling verbeterd.

De ontsteking stond op 0 graden in plaats van 14 graden, dit was door een kameraad gedaan maar klopte dus voor een kanten. Motor is nu een stuk feller en loopt veel beter door in toeren.

Verder de carburateurs netjes synchroon gesteld. De co was gewoon perfect :thumbup:

Dub-Detail
03-10-2013, 17:18
Eind goed al goed.

Style
04-10-2013, 13:49
Je mag mij dadelijk wel helpen Sjon :D verkopen doe ik hem ieder geval niet ;)
,geintje hoor :thumbup:
Wel jammer dat hij weg gaat Jorg ;)

jorg-maashees
09-10-2013, 18:53
Ik twijffel eerlijk gezegd ook nog behoorlijk. Heb ook nog geen serieus geintresseerden gehad.

Elke keer als ik er nu in rij komt die grijns op mijn gezicht van het heerlijke geluid :D

Moeilijk....

Ik heb helaas nog wel steeds dat hij wat in toeren blijft hangen bij gas los, vooral bij warme motor. Van het weekend toch nog maar eens kijken of ik dat weg kan krijgen. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe......

Kevert
09-10-2013, 21:48
Bij de gasklep een sterkere veer plaatsen zodat ie sneller sluit zou je kunnen proberen.
Dit werkte bij me vorige carburateur ook prima.

Jel Golf 2 GTI
09-10-2013, 22:09
Ik twijffel eerlijk gezegd ook nog behoorlijk. Heb ook nog geen serieus geintresseerden gehad.

Elke keer als ik er nu in rij komt die grijns op mijn gezicht van het heerlijke geluid :D

Moeilijk....

Ik heb helaas nog wel steeds dat hij wat in toeren blijft hangen bij gas los, vooral bij warme motor. Van het weekend toch nog maar eens kijken of ik dat weg kan krijgen. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe......

Ik heb dit probleem ook, als ik de gaskabel losmaak en met de hand gas geef aan de carbs zelf dan gaat de klep terug volledig dicht maar als mijn gaskabel eraan hangt dan blijft hij een mm openstaan, ik tik steeds mijn pedaal terug als ik aan het rijden ben maar ik ben ook aan het denken voor een sterkere veer op de carbs of een veer aan men pedaal zodat deze makkelijker terug komt.

Grtz Jel

jorg-maashees
11-10-2013, 07:56
Oke, dankjewel voor de tips heren! ik zat al te denken om sterkere veren boven de gaschuiven te zetten, maar dan zullen ze ook minder ver open gaan dus dat lijkt me niet goed.

Dan maar een veer op het gasmechanisme erbij, of een sterkere erop :thumbup:

Ga het morgen proberen, houd jullie op de hoogte...

jorg-maashees
12-10-2013, 14:58
Vandaag een extra veer op het gasmechanisme gemonteerd, en dit heeft het probleem opgelost. Gas gaat nu wat zwaarder en gaat ook meteen helemaal terug, waardoor hij niet in toeren blijft hangen :thumbup:

Jel Golf 2 GTI
12-10-2013, 19:01
Vandaag een extra veer op het gasmechanisme gemonteerd, en dit heeft het probleem opgelost. Gas gaat nu wat zwaarder en gaat ook meteen helemaal terug, waardoor hij niet in toeren blijft hangen :thumbup:

Heb je ventueel een foto van hoe je dit gedaan hebt?,

Grtz Jel :thumbup:

Style
12-10-2013, 19:10
Ben ook wel benieuwd had vanmiddag tijdens het monteren van mijn carbs ook gekeken of ik er ergens een extra veer aan kon hangen.
Maar zag niet echt een mogelijkheid nu denk ik na dat ik alles aan gesloten heb dit ook niet nodig heb.

http://s13.postimg.org/oxuzx0wrb/DSC_1333.jpg (http://postimg.org/image/r2fcy3ydv/full/)

Kabel is nieuw en loopt mooi recht en is aardig kort :thumbup:

jorg-maashees
13-10-2013, 19:24
Ik zal aankomende week even een foto van mijn simpele maar effectieve oplossing hier plaatsen :thumbup:

Style
13-10-2013, 19:46
Choke ben ik ook wel benieuwd naar :D

jorg-maashees
14-10-2013, 20:18
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/0/6/4/rsz_afbeelding_437.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/0/6/4/rsz_afbeelding_436.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/0/6/4/rsz_afbeelding_435.jpg

Mijn motorruimte is verre van zo netjes als die van jouw peter, maar daar gaat het me ook niet om :D ;)

Zoals je kunt zien heb ik de veer boven aan de bevestiging van de gaskabel gemaakt, en onder aan het gasmechanisme van de carburateurs :thumbup:

Chockekabel moest helemaal rond, dus maar zo opgelost. Is een universele chocke kabel van de auto materialenzaak :thumbup:

Style
14-10-2013, 21:32
Duidelijk dat met het gasmechanisme ging bij die van mij niet maar net wat we zeiden is ook gelukkig niet nodig.
Choke moet ik ook zo maar eens proberen veranderen kan altijd.
Heb de langere kabel voor de choke vanmiddag gehaald post Zaterdag wel wat update foto's ;)

Waar heb jij eigenlijk je vacuüm vandaan voor de bekrachtiger ?

jorg-maashees
15-10-2013, 20:05
Op de runner van cilinder 4 zit een aansluiting gelast voor de rembekrachtiger :thumbup:

Style
15-10-2013, 20:31
Dat is eigenlijk niet zo goed is mij verteld maar als jij er geen last van ondervind :thumbup:
Vind het wel een stoer blokkie jammer dat je hem weg doet ;)

Sjeesbeest
15-10-2013, 20:48
Ik heb een electrische vacuumpomp op de rembekrachtiger, gaat aan als ik de rem intrap. Werkt ook goed, en geen vreemde wervelingen bij de, toch al korte, inlaat.

Jel Golf 2 GTI
16-10-2013, 05:45
Ik heb een electrische vacuumpomp op de rembekrachtiger, gaat aan als ik de rem intrap. Werkt ook goed, en geen vreemde wervelingen bij de, toch al korte, inlaat.

Waar heb je deze vandaan en hoe werkt dit?

Ik gebruik nu ook de aftakking van runner 4 maar ik merk dat ik soms niet genoeg onderdruk creëer om fatsoenlijk te kunnen remmen.

Het werkt wel , maar zou graag een constant vacuum voor de bekrachtiger hebben. :D

Style
16-10-2013, 06:36

Juist zo ga ik het ook doen,constant vacuum gaat hem ook niet worden.
Er is geen pomp die dit aan kan ik ga een druk schakelaar er tussen monteren relais geschakeld.
binnen kort mier hier over pomp heb ik al gekocht is onderweg.
En de druk schakelaar moet van ver komen maar is ook onderweg.

jorg-maashees
16-10-2013, 07:22
Als ik dat vooraf geweten had, had ik dat ook anders gedaan. Maargoed, het werkt nu prima. Misschien ooit nog een keer aanpassen.

Eerst volgende update gaat een zelfbouw spaghettie worden. Daarna een dikkere diameter uitlaat. (16v ofzo).

Er is toch geen animo voor de auto :thumbup:

Style
16-10-2013, 11:21
Ik wist het ook niet mijn voordeel was Pim die heeft er natuurlijk veel
verstand van.
En Joram had ik gevraagd of hij iets wist voor het vacuum verhaal en die kwam met de oplossing voor mij.
Dus door deze twee slimmeriken hobbel ik lekker verder de goede kant op ;)

Kevert
16-10-2013, 12:23
Hmm dat is wellicht ook de oplossing voor mij meteen , ik had er geen pijpje op gemaakt op runner 4.
Ik vroeg me ook al af of dit wel ten goede kwam van de werveling in de pijpjes.
Hoe/waar ga ik zo'n pomp vinden voor de rem bekrachtiger?

Sjeesbeest
16-10-2013, 18:40
vacuumpomp:

Volvo V40 S40 series en waarscijnlijk nog wel wat andere diesels.
BMW E87 E60 E63 E64
Opel Astra diesel
Ook Audi diesels kennen iets soortgelijks.

Het is een Hella UP28.
Origineel Volvonummer 30616992

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben :D

Kevert
17-10-2013, 16:31
Oke dat is duidelijk pomp vinden lukt wel zo, heb er even over zitten googlen maar ik kan het niet echt voor me halen hoe dit precies werkt/aangesloten zit.
De pomp heeft gewoon een 12v aansluiting en een aansluiting voor een slang die naar je bekrachtiger gaat , dan heb je nog een relais (NO?) met een drukschakelaar nodig.
Moet je dan een signaal vanaf je remlicht schakelaar trekken ofzo :confused: kan niks duidelijks vinden op internet van een schema of iets dergelijks.
Welk soort drukschakelaar is er nodig , ik vind verschillende soorten.
Of zit ik nu veel te moeilijk te denken :rolleyes: .
Er zijn namelijk vacuumschakelaars die onder een bepaalde druk automatisch in schakelen of gebruik je een "normale" drukschakelaar die gewoon in gaat zodra je je pedaal in trapt?

Sjeesbeest
17-10-2013, 16:57
Als je remlichten achter aan gaan krijg je 12V+ geschakeld naar je remlicht deze draad komt ook achter je zekeringskast. Als je deze aftakt naar een relais en dan aansluit op de spoel van het relais en de massa van de spoel op je chassis. Daarna trek je een afgezekerde 12V+ naar het P-contact van het relais en van het NO contact moet je dan een draad trekken naar de 12V+ aansluiting van de vacuumpomp en de 12V- aansluiting van de pomp sluit je aan op je chassis.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YQ4HDWOU.jpg

Kevert
17-10-2013, 21:36
Ah thnx! zo is het meer dan duidelijk :rolleyes: me eerste gedachten van het remlicht was dus wel goed , ik zat al weer veel te moeilijk te denken :screwy:

Audi1981
18-10-2013, 16:57
Zoals ik hem getekend heb wordt de pomp via geschakeld plus en een onderdruksensor geschakeld, ook niet al te ingewikkeld én altijd al vol vacuum als je gaat remmen :thumbup:

Style
18-10-2013, 17:14
Wel zo prettig lijkt mij :D

Kevert
21-10-2013, 11:11
UP 28 pompje gevonden :) die zal ik deze week thuis krijgen denk ik.

Style
21-10-2013, 16:34
Netjes die had ik al liggen staat nu samen met de aangepaste originele Volvo beugel in de grondlak.
Is nu nog even wachten op elektrische drukschakelaar en relais.
en dan nog de 10mm vacuum leiding halen

Style
18-11-2013, 19:22
En welke synchrometer hebben jullie zo al gebruikt ?

En wie heeft er ervaring met de onderstaande manieren.

Als je de zaak aan het lopen hebt moeten de carbs synchroon gesteld worden. Dit kan je laten doen bij een motorfietsenzaak. Je kan het ook zelf doen.
Je kan het zelf op twee manieren doen.

-Je kan een trechter een een slang pakken, de trechter steek je in de slang en je houdt de trechter tegen de carb. Vergelijk nu met lopende motor het aanzuiggeluid van iedere carb met elkaar. Het verschil is duidelijk hoorbaar. Als er verschil in geluid is dan kan je dit bijstellen met de COschroefjes die naast je vlotterdeksel zitten.

-Je kan ook een kleine computerfan een multimeter en een condoom gebruiken. Sluit hierbij het fannetje met het condoom luchtdicht aan op de inlaatzijde van je carb. Sluit daarna je multimeter aan op het fannetje. Als de motor loopt zal het fannetje gaan draaien en een voltage afgeven. Om de carbs synchroon te krijgen moet het voltage bij iedere carb evenhoog zijn.

Black Devil
18-11-2013, 19:25
Ik heb het gedaan met kwikkolommen en ging echt super, maarja die moet je maar net hebben. Ik heb gemerkt dat de motor echt het fijnste klinkt/loopt als ze goed synchroon staan. Op gehoor etc is wel leuk maar nooit precies.

Style
18-11-2013, 20:08
Ik heb het gedaan met kwikkolommen en ging echt super, maarja die moet je maar net hebben.

:D die heb ik idd niet gaat mij voornamelijk om de MK1 zo goed als mogelijk naar Tovami te brengen.
Daar gaat hij dan echt goed afgesteld worden ,maar ik wil het zeker weten ook wel zelf voor dat hebben geprobeerd en gedaan ;)

Plus het zou toch leuk zijn als ik daar gewoon rijdend naar toe kan :D ipv op de trailer :shake:

fearless
18-11-2013, 21:06
Ik heb het gedaan met kwikkolommen en ging echt super, maarja die moet je maar net hebben. Ik heb gemerkt dat de motor echt het fijnste klinkt/loopt als ze goed synchroon staan. Op gehoor etc is wel leuk maar nooit precies.

Heb jij ook de carbtune pro?
Ik zeg ideaal stuk gereedschap

Style
18-11-2013, 21:29
Vraag me af hoe je deze bv op die motorfiets carburateurs aansluit.
Zij toch kleinen slangetjes en volgens mij is er nergens zo''n aansluiting op me carbs.

martiepartie
18-11-2013, 21:34
Trechter met slang is goed genoeg om een redelijke stip te krijgen. Daar kan je de auto goed rijdend mee krijgen om naar tovami te gaan. Is mij in ieder geval wel gelukt, daarna met een flowmeter die je in de kelk stopt, daar kun je het beste minimaal 2 van gebruiken om ze per paar af te stellen.

Style
18-11-2013, 21:37
Dit zijn ieder geval spullen die ik direct in de garage heb liggen :thumbup:

Dub-Detail
18-11-2013, 22:44
In mijn handleiding omschreven zijn echt huis tuin en keuken spullen.

Het alle beste is het met kwikkolommen te doen.

Style
19-11-2013, 19:19
In mijn handleiding omschreven zijn echt huis tuin en keuken spullen.

Het alle beste is het met kwikkolommen te doen.

Neem aan dat ze die wel bij Tovami hebben ;) gaat mij meer om een aardige voorbereiding ;) Daarna schaf ik zelf nog wel eens zo iets aan maar nu even niet :D

Marcski
20-11-2013, 11:17
Ik heb een synchrometer, die mag je best even lenen als je wilt.

guusvandevenne
20-11-2013, 11:25
Ik had het in mn eigen topic ook gevraagd, maar daar is deze natuurlijk voor.

Weet iemand een goede (web)winkel waar ik wat sproeiers zou kunnen bestellen. Ik ben er ondertussen achter welke ik zou moeten vervangen.

Ik heb er nu maatje 115 in zitten met de CO schroeven 3 slagen open. Op de standaard 1.3 liep dit goed. Op de bewerkte 1.4 lijkt dit niet voldoende te zijn. Bij volgas, of na een tijdje 120 rijden gaat de moter inhouden en soms zelfs een beetje kanllen geven. De bougies zijn licht koffiebruin.

Iemand suggesties omtrent winkel en of sproeier ?

Voor de synchro meter hou ik me aanbevolen :D

Sjon
20-11-2013, 15:37
.

Style
20-11-2013, 19:50
Ik heb een synchrometer, die mag je best even lenen als je wilt.

Dat is nog eens vriendelijk Marcski :thumbup: ik hou het even in me achterhoofd ;)
Ga nu eerst toch maar binnen kort zo'n stroboscoop lampje halen met vervroeging.
En de boel stationair krijgen ,over sproeiers gesproken ik heb er nu 130 sproeiers in kijk wel hoe hij hier op reageert als er wat meer afstellingen goed staan :D

Maar het likt me dat je bij elke motorboer toch die sproeiers kan halen of wat !

Kevert
28-11-2013, 14:26
Dat is nog best moeilijk hoor ;) ik had ook verschillende sproeiers nodig een tijd terug en die waren nergens te krijgen bij de motorenzaakjes omdat ze alles zowat met injectie hebben werdt er verteld.
Uiteindelijk had ik toen een boren setje van dremel gekocht omdat die tot heel klein gaan en heb toen zelf de maat geboort die ik nodig had. Je kunt ze zoiezo nog via internet kopen maar het is beter om ze even te zien omdat er ook verschillende maatje schroefdraad zijn etc.

guusvandevenne
24-01-2014, 16:30
Dat afstellen is zo makkelijk nog niet heb ik afgelopen dinsdag gezien bij Tovami in Goes.

Met mn mk1 ben ik die kant op gereden om mn carburateurs af te laten stellen.

Setup:
1.4 aex
Geport en geflowde
maximaal gevlakt.
Schrick 268 nokkenas

fireblade 36mm carburateurs
4-2-1 uitlaatpspruitstuk
groep n powersprint

Vol verwachting ging ik die kant op en eenmaal aangekomen begon de startmotor moeilijk te doen.

Na een paar runs en wisselen van sproeiers wilde de startmotor helemaal niet meer dus maar met een schroevendraaier de polen verbonden om nog te kunnen starten.

Helaas bleek het motortje niet meer dan half gas te willen lopen, ongeacht de sproeier bezetting. Met als resultaat een magere 67 pk op de wielen. :redface:

Teleurgesteld naar huis en van Ruud de taak gekregen de ontstekingsdelen te vervangen. Dus rotor, verdeler, kabels en bougies vervangen (staat van de bougies durf ik niet te laten zien :tongue: ).

Net even proefgereden en trekt al behoorlijk zonder inhouden of wat dan ook.

Woensdag nieuwe afspraak en ik ben heel benieuwd of die volgas toch nog wat meer wilt leveren!

Sjon
24-01-2014, 22:36
.

guusvandevenne
25-01-2014, 20:52
Ontkenings is er een van een polo gt, vacuum is niet aangesloten. Heb nu alles vervangen dat was dus heel erg nodig.
Bobine rotor en verdeler en de kabels zijn nieuw, welke origineel in een mk1 horen te zitten.

Style
25-01-2014, 20:59
Uiteindelijk had ik toen een boren setje van dremel gekocht omdat die tot heel klein gaan en heb toen zelf de maat geboort die ik nodig had. Je kunt ze zoiezo nog via internet kopen maar het is beter om ze even te zien omdat er ook verschillende maatje schroefdraad zijn etc.

:thumbup: dat is idd ook een goed idee :thumbup:

Sjon
27-01-2014, 12:52
.

guusvandevenne
29-01-2014, 17:03
Ja heb je een punt sjon. Ik weet niet precies welke motorcode die bij hoort. gt motortje met hydro stoters komt ie vanaf.

Maar vandaag nog even op bezoek geweest bij Tovami. Resultaat is 89,4 pk op de wielen. :) ik ben er tevreden mee!

Style
29-01-2014, 17:06
Nice wil er zelf ook heen eind Maart ,kijken wat ik op mijn wielen heb mochten de velgen klaar zijn hehehehe

guusvandevenne
29-01-2014, 17:19
Op de onderstaande foto is de eerste run van vorige week te zien en de beste run van vandaag. Mooi verschil lijkt me :D Zit ik qua pk's op de crank toch mooi net over de 100 :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_2942_109572.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_2943_273665.JPG

Style
29-01-2014, 17:26
Hoeveel heeft dit blok standaard als ik vragen mag Guus

guusvandevenne
29-01-2014, 18:10
Het originele 1.4 aex (golf 3 polo) heeft 60 pk.

Nu met:
vdb works cilinderkop (kanalen gepoort en gevlakt)
cbr 600 carbs
268 nokkenas
groep N uitlaat met spaghetti

dus van 60 naar 103 pk (crank) :)

Style
29-01-2014, 18:33
Zo dat is toch niet slecht lijkt mij zo :thumbup: geeft weer een beetje hoop voor mijn ABA orgineel 115PK Injectie dan moet 135PK zeker haalbaar zijn.
Ik heb een 279Gr nokkenstok met schrick stoters en veren,complete Groep N van Simons met een supersprint groep A einddemper :screwy:
En dan 40mm carbs van de R1 :cool:

hansiebaba
29-01-2014, 18:37
hallo ik heb al een tijdje een setje carbs op een ABU alleen wil die niet stationair draaien.
nu is mijn vraag het volgende.
de twee pijpjes die tussen de carbs zitten hebben die een functie?
ik had op men vorige auto 1.3 polo ook een setje carbs waar van die pijpjes op zaten.
nu heb ik een setje waar alleen een benzine aanvoer op zit.
de polo draaide altijd mooi stationair en de ABU wil in wat voor mogelijkheid niet blijven lopen.

guusvandevenne
29-01-2014, 18:41
Zo dat is toch niet slecht lijkt mij zo :thumbup: geeft weer een beetje hoop voor mijn ABA orgineel 115PK Injectie dan moet 135PK zeker haalbaar zijn.
Ik heb een 279Gr nokkenstok met schrick stoters en veren,complete Groep N van Simons met een supersprint groep A einddemper :screwy:
En dan 40mm carbs van de R1 :cool:

Dat moet een heel fijn motortje worden geloof ik :thumbup: :D

Style
29-01-2014, 18:49
Dat moet nog blijken Guus ;) tot nu toe moet iedereen na de eerste keer na Tovami weer terug :D

hallo ik heb al een tijdje een setje carbs op een ABU alleen wil die niet stationair draaien.
nu is mijn vraag het volgende.
de twee pijpjes die tussen de carbs zitten hebben die een functie?
ik had op men vorige auto 1.3 polo ook een setje carbs waar van die pijpjes op zaten.
nu heb ik een setje waar alleen een benzine aanvoer op zit.
de polo draaide altijd mooi stationair en de ABU wil in wat voor mogelijkheid niet blijven lopen.

Zou ik echt niet weten sorry ,maar met een beetje mazzel leest Sjon mee misschien dat hij het weet ;)

sander_beer
29-01-2014, 19:23
mijn aee (ook een 1.6 uit een polo) wilde eerst ook niet goed stationair blijven draaien heb er toen een maatje groter stationairsproeiers ingezet en opnieuw afgestelt , weet natuurlijk niet of het bij jou hetzelfde gaat zijn maar je kan het eens proberen

hansiebaba
29-01-2014, 20:11
mijn aee (ook een 1.6 uit een polo) wilde eerst ook niet goed stationair blijven draaien heb er toen een maatje groter stationairsproeiers ingezet en opnieuw afgestelt , weet natuurlijk niet of het bij jou hetzelfde gaat zijn maar je kan het eens proberen

had ik al geprobeerd maar dat heeft geen functie. het blijft het zelfde probleem.

Sjon
30-01-2014, 09:10
,

Sjon
30-01-2014, 09:21
.

Sjon
30-01-2014, 09:28
.

hansiebaba
30-01-2014, 09:47
Tsja, kan ik vanaf 't toetsenbord ook niet ruiken.
Een fotootje kan h.e.e.a. ophelderen.
2 pijpjes, een tussen 1 & 2 en de ander tussen 3 & 4, vrij hoog op de carb's?
Zo ja: zullen de overloopjes zijn, sluit ik niet aan.

Brandstoftoevoer in orde? Deze carb's houden niet van druk, max. 0,15 bar.

Voor de rest kan 't van alles, onlangs nog een afstelsessie gestaakt
omdat de rotor speling had: liep wel (beroerd), maar ook niet stationair.

Indd ik bedoelde die twee pijpjes die net even iets hoger zitten.
Alleen hebben deze carbs die pijpje helemaal niet.
De brandstofdruk is helemaal goed want dr pomp die ik gebruik komt van men vorige auto en dat liep heel goed.

Sjon
30-01-2014, 11:29
.

hansiebaba
30-01-2014, 12:13
Er verschillende soorten carb's, ontluchting vlotterkamers / overloop zal elders zitten.

En welke brandstofpomp is dat?
Heb ik zelf al eens gehad: ene set carb's liep op zich prima, monteer ik een ander set:
beroerd starten en niet stationair willen => bleek een te hoge brandstofdruk.

Oke dan moet ik eens een andere set proberen. Ik gebruiken een hardi pomp.

Style
30-01-2014, 12:46
Nou nee. 3x geweest en tot nog toe alle keren slechts 1 bezoekje per motorblok.

Was ook mijn bedoeling :D zo goed als mogelijk voor bereid daar
na toe gaan ;)

Sjon
30-01-2014, 13:14
.

guusvandevenne
31-01-2014, 19:03
Nou nee. 3x geweest en tot nog toe alle keren slechts 1 bezoekje per motorblok.

Een goede voorbereiding is natuurlijk het halve werk!
Ik had me geconcentreerd op vanalles maar schijnbaar niet op m'n ontsteking. Feit dat ik een tweede keer moest lag echt volledig aan mijzelf helaas :rolleyes:

Style
31-01-2014, 19:04
Uiteindelijk gaat het om het eind resultaat :thumbup:

guusvandevenne
31-01-2014, 19:05
Polo 2 of 2f? Bouwjaar?
Zoals gezegd zegt GT voornamelijk wat over de uitvoering in NL, wel min. 1.3
Qua bruikbare ontstekingen blijft er dan over: motorcode MH en NZ.
Beide werkt prima, mijn voorkeur heeft MH.

Ontsteking kwam van een 2f. met halgever en een losse ontstekingsmodule (?) werkte heel behoorlijk volgens Ruud.

Waarom gaat jou voorkeur uit naar een MH ontsteking?

Sjon
31-01-2014, 21:28
.

Yukio
14-04-2014, 15:45
9 mei staat mijn afspraak bij Ruud :)

Polo 2 Coupe met 1.6 AEE, 268gr nokkenas, S.Pot bewerkte cilinderkop, R6 Carbs, NZ ontsteking, NZ vliegwiel en volledige open RVS uitlaat met een Powersprint einddemper.

Loopt nu al een beetje, maar totaal niet goed. In ieder geval voldoende om door de APK te komen.

Style
14-04-2014, 18:13
Ik ga na het weekend ook mijn afspraak maken ,hoop daar voor ook nog even door de apk te lopen ;)

jellehier
14-04-2014, 21:26
9 mei staat mijn afspraak bij Ruud :)

Polo 2 Coupe met 1.6 AEE, 268gr nokkenas, S.Pot bewerkte cilinderkop, R6 Carbs, NZ ontsteking, NZ vliegwiel en volledige open RVS uitlaat met een Powersprint einddemper.

Loopt nu al een beetje, maar totaal niet goed. In ieder geval voldoende om door de APK te komen.

NZ ontsteking droppen voor een andere, schijnt dat dat beter is (al weet ik niet meet exact hoe en wat maar heeft te maken met de mechanische vervroeging ofzo in het ontstekingshuis, meneer Pot weet dat wel)

Sjon
15-04-2014, 07:38
.

jellehier
15-04-2014, 09:07
Dat is zo maar meneer pot was toendertijd heel duidelijk

Dump de NZ ontsteking voor beter

Dub-Detail
15-04-2014, 16:39
Ze zijn er weer!!!

Spruitstukken voor CV-carbs.
Na enige ontwikkeling hebben wij een nieuwe lijn producten kunnen bewerkstelligen.

-Vervaardigd uit aluminium.
-Snellere levertijd en perfecte pasvorm door cnc-techniek.
-Wordt geleverd met een passende inlaatpakking.

Prijzen (standaard versie):
Smallblock 8v:
€275,-

Smallblock 16v:
€275,-

Bigblock 8v + adapter plaat + pakkingset:
€375,-

Bigblock 16v:
€275,-

Opties:
-Enkele aansluiting voor rembekrachtiger
€15,-

-4x Vacuüm aansluiting
-€30,-

-4x Vacuüm aansluiting en enkele aansluiting voor rembekrachtiger
-€34,-

Naast de spruitstukken kun je bij ons ook voor de carburateurs terecht.
Een carbset is bij ons volledig nagezien en waar nodig gereviseerd.
Prijzen vanaf €175,-

Om het feest compleet te maken hebben wij ook talloze accessoires leverbaar
-Nodiz Pro 3D onstekings ECU en draadboom. €400,-
-Brandstofpompen vanaf €60,-
-Gaskabel mechanisme €45,-
-Pipercross PX600 & baseplate €150,-
-Balance bar om betrouwbaar de rembekrachtiger of MAP sensor te kunnen aansluiten €100,-
-Synchroonmeter €75,-
-Hoofdsproeiers €40,- per set
-Kelken Custom made specifiek voor jou set-up €175,-

Ook spruitstukken voor motor-itb's en maatwerk spruitstukken behoren nog steeds tot de mogelijkheden.

Mvg, Pim Bonne
Dub-Detail

Yukio
16-04-2014, 05:28
NZ ontsteking droppen voor een andere, schijnt dat dat beter is (al weet ik niet meet exact hoe en wat maar heeft te maken met de mechanische vervroeging ofzo in het ontstekingshuis, meneer Pot weet dat wel)

Het feit waardoor hij nu nog niet goed loopt is dat ik er nog moeite voor heb gedaan om hem aftestellen. Misschien dat ik van het weekend eens een poging waag.

Yukio
10-05-2014, 08:23
Resultaat van gisteren:
http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/Tovami-uitdraai-2014-05-09.jpeg

Meer dan tevreden :)

Style
10-05-2014, 16:16
Mijn afspraak staat ook vast bij Ruud van Tovami 20 Mei :thumbup:

guusvandevenne
10-05-2014, 16:49
Resultaat van gisteren:
http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/Tovami-uitdraai-2014-05-09.jpeg

Meer dan tevreden :)

Netjes man, moet zeker lekker rijden! ik kan het niet helemaal aflezen, maar iets over de 100 pk?

Wat voor bewerking zit er op het blokje? ik zat op 93 met een bewerkte kop uitlaat etc voor een 1.4. Jou waardes lijken mee heel netjes dus!

Veel plezier er mee

Yukio
11-05-2014, 09:25
Ik ben ook echt heel tevreden met dit resultaat! 101.9 wielpk's is ongeveer 117 krukaspk's, dat vind ik toch behoorlijk. Het rijdt super met 149.6 Nm aan het wiel in een Polo coupe :)

93pk uit een 1.4 is ook netjes! Hoeveel koppel heb je daar uit gekregen?

Mijn specs:
1.6 AEE
Cilinderkop is door Serge behandeld
268gr Cat cams nokkenas
38mm R6 carburateurs
38mm Zelfbouw RVS inlaat
NZ ontsteking
42mm RVS uitlaatsysteem met: 4-2-1 spruitstuk, powersprint middendempervervanger en einddemper
NZ vliegwiel met AEE drukgroep en koppelingsplaat
8P versnellingsbak

Bunkerratje
06-06-2014, 19:18
Hallo,

rijden er hier mensen met een 1.5 op cv carbs? Kan er weinig over vinden of ik zoek niet goed genoeg. Ik heb een Golf 1 cabrio met een 1.5 motor en heb nog 36mm CBR carbs liggen.

Gr. Jorin

Dub-Detail
07-06-2014, 07:57
Hallo,

rijden er hier mensen met een 1.5 op cv carbs? Kan er weinig over vinden of ik zoek niet goed genoeg. Ik heb een Golf 1 cabrio met een 1.5 motor en heb nog 36mm CBR carbs liggen.

Gr. Jorin

Ja Erik van Bilsen hier op het forum rijdt met een 1.5 8v met cv-carbs en spruitstuk.

Mvg, Pim Bonne

Dub-Detail

Dub-Detail
06-07-2014, 10:05
Ze zijn klaar.

De nieuwe VW 8v Counterflow spruitstukken.
Voor 1500cc - 2000cc 8v motoren.

http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/VW8VPB-ZX6R1.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/VW8VPB-ZX6R2.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/VW8VPB-ZX6R3.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/VW8VPB-ZX6R4.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/VW8VPB-ZX6R5.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/VW8VPB-ZX6R6.jpg

Style
06-07-2014, 10:23
Nice Pim !!!! Gisteren voor het eerst na 500km de bougies er uit getrokken en ze zijn zo goed als schoon.
Dan staat de boel te arm toch en moet ik grotere sproeiers nemen of de naalden omhoog.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/20140705_110620Large.jpg

Audi1981
06-07-2014, 10:37
Gewoon weer terug naar Ruud :D

Dub-Detail
06-07-2014, 12:03
Ik zou ook effe terug naar Ruud gaan.
Die hangt een Lambda meter in de uitlaat denk ik zo. En dan kun je het zo zien.

Opzich is de kleur niet erg verkeerd. Als alles wit is dan moet je uit gaan kijken.
Ideaal is een beetje zwart bruinig.

Style
06-07-2014, 12:08
Ga ik ook wel maar ben een gewaarschuwd man ;)
Ik rij van de week wel even langs de garage waar ik hem keurde die hebben ook zo'n meter voor in de uitlaat.

Audi1981
06-07-2014, 13:46
Ik zou ook effe terug naar Ruud gaan.
Die hangt een Lambda meter in de uitlaat denk ik zo. En dan kun je het zo zien.

Opzich is de kleur niet erg verkeerd. Als alles wit is dan moet je uit gaan kijken.
Ideaal is een beetje zwart bruinig.

Maar da's ook nog uit de tijd dat we alles met een carb op dik 4,5% co mochten afstellen (vroegah :D )

iroc53
04-02-2015, 20:16
beste

ik heb intresse voor een inlaatspruitstuk voor 34 mm carburators voor op men 1100 cc motortje hoe kan ik die bekomen

Style
04-02-2015, 20:39
Dub-Detail 😉

selder
13-04-2015, 04:43
hey

heb deze topic ff doorgelezen maar niet echt een antwoord gevonden op het volgende,
hoe maak je dat koelkanaal dicht op je blok dat naar het originele inlaatspruitstuk gaat?
blok is een 1800 8v uit een mk2

mvg
Selder

Kevert
28-04-2015, 12:19
Nice Pim !!!! Gisteren voor het eerst na 500km de bougies er uit getrokken en ze zijn zo goed als schoon.
Dan staat de boel te arm toch en moet ik grotere sproeiers nemen of de naalden omhoog.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/20140705_110620Large.jpg

Toevallig had ik het er laatst over met een van me vrienden van jouw motorblokje , ik vroeg me eigenlijk af welke maat sproeiers je nu in de carbs hebt zitten.
Ik las laatst bij een advertentie van bedrijfje uit de uk die complete sets motorcarbs incl inlaat verkopen dat ze er sproeiers maat 160 in doen omdat dit een goede maat is om mee te beginnen.
Hoe draait je blok trouwens hoog in de toeren , smoort ie niet een beetje dan ?
Een maat grotere sproeiers zou ik mee beginnen afgaande op de foto, volgens mij hoef je de naalden nog niets mee te doen.

Kevert
28-04-2015, 12:25
hey

heb deze topic ff doorgelezen maar niet echt een antwoord gevonden op het volgende,
hoe maak je dat koelkanaal dicht op je blok dat naar het originele inlaatspruitstuk gaat?
blok is een 1800 8v uit een mk2

mvg
Selder

Als je een cilinderkop hebt met een koelwater kanaal kun je met het maken van de flens een dicht deel eraan laten maken die over dat kanaal valt.
Dan is dat kanaal gewoon dicht en heb je er geen last meer van.
Dit bovenste gat kun je dan gewoon dicht laten.
Voor zover ik weet verwarmde je hiermee je inlaat spruitstuk wat natuurlijk na een motorcarb setup helemaal niet meer nodig is.
http://i.ebayimg.com/00/s/ODk5WDE2MDA=/z/AoEAAOxyxSNRneRR/$T2eC16FHJHYFFkH7(H!dBRneRRdBFg~~60_12.JPG

Style
28-04-2015, 14:46
Ik heb er volgens mij maar zeker weten doe ik het niet meer 155 sproeiers in.
De 160 hebben we op de bank geprobeerd was te veel.
Als ik de naald nu om hoog doe verzuipt hij al gelijk in elke versnelling wanneer ik meer toeren wil draaien al vanaf 3000.
Vol gas smoort hij niet trekt helemaal netjes door zonder problemen.

Wat me wel van de week op viel is als de auto stationair loopt en de filters er niet op zitten.
Zie ik bij de gas naalden van van cilinder 4,3,en 2 benzine sijpelen langs de naald.
Maar bij cilinder 1 niet.

SYQ7MbsFuy8

Audi1981
28-04-2015, 20:02
Gewoon weer een keer langs Ruud ;)