PDA

View Full Version : Koppelings probleem


Fred
21-12-2004, 13:07
Zoals ik van de week al aangaf, was ik bezig met een Golf 3 met naar ik dacht een defect druklager. Bij demontage bleek dat daar niks mee aan de hand was. Maar wel was de drukstang die door de bak heen loopt behoorlijk afgesleten aan de kant die tegen de drukplaat in de koppeling aanzit...

Waarschijnlijk is de drukplaat zelf ook flink aangevreten, want plaatsing van een andere drukstang helpt niks.

Heeft iemand al eens iets dergelijks meegemaakt?? Ik bedoel dat de stang en drukplaat zover opgevreten zijn dat de koppeling niet meer werkt??

Ik ben namelijk bang dat de eigenaar van de auto een persoon is die met de voet op de koppeling rondrijdt...

In ieder geval word het dus slopen om te zien wat er nou precies aan de hand is, en in ieder geval een nieuwe drukplaat inbouwen ....

:mad:

Stijn
21-12-2004, 14:54
ja, ik heb dat ooit meegemaakt. Golf 2 16v waar de drukstang zich door de plaat heen gevreten had! Kan dus....

Fred
21-12-2004, 20:07
Nou ik weet inmiddels dat het bij een CL 1.8 ook kan ;-)))

Nieuwe drukplaats is inmiddels besteld

Stijn
21-12-2004, 21:23
Denk dat het zich voordoet waneer een druklager vastloopt, waardoor de pen niet meer kan draaien wanneer hij opgeklemd wordt.

Allart-Ghetta
21-12-2004, 22:03
Ik heb ook gehad dat de (nieuwe) stang door het niet vervangen drukplaatje heen ging, weeer de bak eraf. Dus evt. een tip vervang het liefst alles als er een onderdeel van de koppeling versleten is.

Fred
21-12-2004, 22:30
Ik heb geen idee waardoor het komt in dit geval, het druklager was niet kapot, en liep gewoon soepel, de stang zelf ging er ook heel soepel uit.

In ieder geval was de plaat grootendeels *doorboort* zeg maar door de als, terwijl aan de as zelf een punt was geslepen net als een potlood zeg maar. De kop van de as is normaal bol.

Verder is er aan de rest van de koppeling niks te vinden, ik denk dat de vorige eigenaar al het een en ander heeft ingeleid, de huidige eigenaar is in ieder geval geen *continu voet op het koppelings pedaal* figuur

Hoop dat de druk plaat snel geleverd word, dan kan ie weer de weg op

In ieder geval bedankt voor de info heren !

Marco
21-12-2004, 22:43
Dennis (vwleusden) heeft het onlangs met zn 16v ook nog gehad.

Suc6 Fred