View Full Version : montage 3 delige spoiler (zender)
voordat mijn bolide na de spuiter ga, ben ik alles aan het passen en meten.
Zo ook de 3 delige zender achterspoiler monteer ik eerst, en dan demonteer ik hem weer voordat hij gespoten wordt.
de zijkanten die op de watergoot, hoe bevestigen jullie die?
met gewone parkers? of popnagels?
waar moet ik op letten bij montage?
Mijne zaten gewoon vast met parkers, maar was niet orgineel (imitatie dingen die de vorige eigenaar er op geschroefd had :D )
waar zitten die dan wel origineel mee vast?
Parkers is de meest voor de hand liggende manier ja. Zou eerst de delen passen en de gaatjes maken.En als die van de spuiter komt,kan je voordat je de delen terug monteert,er ook nog een randje zwarte kit achter doen,houd het allemaal net weer een beetje beter op zn plek icm de parkers.
zagen jullie de puntjes van de parkers af in de watergoot? of verzwakt dat?
Als de gaatjes in de watergoot komen...monteer je hem niet goed hoor!
Zit vast onder de watergoot,in het achterscherm zelf.
oettinger_18
03-03-2010, 20:34
Gewoon niet monteren is mijn mening zonde tog om gaatjes te boren in je carroserie? Wil je hem later eraf halen zit je altijd met de gaatjes. En je auto wordt ook nog gespoten dus gewoon lekker zonder spoiler
@ oettinger 18. dit is een questie van smaak :).
@ Chris das waar ook.. die kwamen net onder de watergoot.
oettinger_18
03-03-2010, 20:47
Jah dat weet ik wel :)Daarom zet ik erbij dat het me mening is. Gelukkig heeft niet iedereen de zelfde smaak straks rijden er allemaal opelkaar lijkende golfjes rond moeten we ook niet hebben. woeiiiinggggggggg hey zelfde golf als de mijne kijk nog 1 bijna zelfde :P
breadfan83
03-03-2010, 21:37
Als je auto nog gespoten moet worden, zou ik gewoon een schroefdraadje op de C-stijl lassen, en daar die spoiler overheen monteren.
Parkers vind ik toch echt niks te zoeken hebben in een auto, tenzij je een houten kofferbak inbouw maakt voor je audio.
Golf 1 GX
04-03-2010, 19:16
Ik heb hem vastgezeten met roestvrij stalen plaatschroefen
Michaelknight
04-03-2010, 21:18
Parkers vind ik toch echt niks te zoeken hebben in een auto, tenzij je een houten kofferbak inbouw maakt voor je audio.
:goodpost:
:screwy:
er bestaan busjes welke je met een soort popnageltang vast trekt in het plaatwerk.
In dit busje zit schroefdraad en dan kan je dus met de montage een mooi boutje erin draaien om de spoiler op zijn plek te houden. Kun je tenminste ook nog eens fatsoenlijk aandraaien , want die parker schieten met te vast draaien ook nog er doorheen ook en houd ie niks meer.
ScareMercy
05-03-2010, 00:05
waarom niet plakken? het gaat tenslotte alleen om de zijkantjes. Het grote gedeelte waar echt krachten op komen te staan zit vast bij de achterruit, dus moet geen probleem zijn. De a-stijl kapjes van een gti zitten zo ook vast.
Ik heb hem bij mijn GTD ook gewoon gelijmd met spoilerlijm, soort van ruitenkit.
Halfjaartje terug, zit er nog steeds op...
corrado-usa
05-03-2010, 10:38
dus er gewoon opkitten kan ook wel dus is wel jammer als die is gespoten en strak is er weer gaten in te doen.maar vindt het wel mooi staan op een mk1.
Sjoerd-mkI
05-03-2010, 20:33
er bestaan busjes welke je met een soort popnageltang vast trekt in het plaatwerk.
In dit busje zit schroefdraad en dan kan je dus met de montage een mooi boutje erin draaien om de spoiler op zijn plek te houden. Kun je tenminste ook nog eens fatsoenlijk aandraaien , want die parker schieten met te vast draaien ook nog er doorheen ook en houd ie niks meer.
Blindklinkmoeren
perfecte dingetjes zeker als je een zeskant gat hebt maar de ronde werken ook goed als je ze goed vast trekt.
Blindklinkmoeren
perfecte dingetjes zeker als je een zeskant gat hebt maar de ronde werken ook goed als je ze goed vast trekt.
Zeskant werkt zeker goed ja...alleen weet jij waar je een zeskant boortje kan kopen?
:)
Vreet die 'spoilerlijm niet teveel in de lak?
Als de lak goed uitgehard is,kan je die spoiler deeltjes met verlijmende ruitenkit vast zetten.Die vreet niet in de lak.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.