Log in

View Full Version : Snelheidssignaal 02M bak aanpassen

ries
05-03-2010, 13:23
Ik rijd met een 20V Audi TT motor met bijbehorende TT tellerunit i.c.m. een 02M 6bak in een golf 2.

Doordat ik met kleinere wielen dan origineel rijd wijkt de snelheidsmeter nogal af (110 op teller is ongeveer 100).

Zou het mogelijk zijn om de waarde van het snelheidssignaal (afkomstig van de sensor in de bak) aan te passen?
Ik zit dan te denken aan een weerstand in de draad die van de sensor naar de ecu gaat.

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?

Turbo-Variant
06-03-2010, 02:16
Is naar mijn weten ook in de kombi te programmeren. Hoe precies, kan ik je echter niet zeggen.

Rallyegolf20vt
06-03-2010, 08:17
Bijna alle auto`s wijken wel een km of 6 á 7 af ,zelfs nieuwe. :mad:
Die van jou nu iets meer.Het heeft wel het voordeel dat je(bijna) nooit te hard rijdt :D
Maar ik kan me voorstellen dat je je er aan ergert.
Helaas weet ik niet hoe je dat moet aanpassen.
Iets wat er 10 % van de snelheidspulsen uit filtert?
Misschien een elektronica man hier die het weet?
Of zoals hierboven beschreven, aanpassen in het instrumentenpaneel.

ries
06-03-2010, 17:00
Je kan via vag-com wel iets doen met de wegimpuls teller.
Hier heb ik ook al eens mee geexperimenteerd maar ik merkte toen geen verschil.

Dat niet te hard rijden gaat niet op want inmiddels weet je wel een beetje hoe hard je op de teller moet rijden. Zou het alleen prettig vinden als de afwijking een stuk kleiner zou zijn.

vwmk2driver
26-03-2010, 09:04
je kunt niet met en weerstand het signaal manipuleren.
het is een pulserend signaal, door er een weerstand tussen te zetten zorg je er alleen maar voor dat het signaal zwakker word, maar het pulseren blijft gelijk.

als je het echt persee verholpen wil hebben,moet je als je het niet kunt programmeren,
een tandwiel verhouding maken tussen je bak en de sensor.
met een vertraging.

Joy_Goessens
04-05-2010, 14:21
Je moet wel even opletten hoe je dit gemeten hebt, mocht je dit met een navigatie gedaan hebben kan het best zijn dattie zo veel afwijkt want dit is bij veel auto's zo. Als je hem nl op de navi afsteld kan het zijn dat je boetes binnenkrijgt omdat de lasers en flitsers van de lamme arm afgesteld zijn op gemiddeldes van de autotellers.
suc6.

RitchieVR6
19-06-2010, 12:37
Er zijn bedrijven die een tellerunit tot 260km/uur ombouwen naar 300km/uur.
Daarbij komt volgens mij ook kijken dat je het signaal aanpast.
Als ik jouw was zou ik eens gaan zoeken naar zo'n bedrijf (zoek ff in Duitsland) en ff emailen wat er mogelijk is.

Marcski
22-06-2010, 10:54
Je moet wel even opletten hoe je dit gemeten hebt, mocht je dit met een navigatie gedaan hebben kan het best zijn dattie zo veel afwijkt want dit is bij veel auto's zo. Als je hem nl op de navi afsteld kan het zijn dat je boetes binnenkrijgt omdat de lasers en flitsers van de lamme arm afgesteld zijn op gemiddeldes van de autotellers.
suc6.

wat een onzin, meetapparatuur van "de lamme arm" is altijd geëikt

BeRt_16VT
27-07-2010, 17:08
klok kan opnieuw ge eikt worden.
heb mijn golf 2 klok tot 320 laten maken en opnieuw laten eiken,
was ook geen probleem voor digitale klokken.
is bij neutec gedaan http://www.neutec-tacho-design.de/