View Full Version : Verschil portierrubbers VR6 contra orgineel
Zat net ff op een ander forum (www.motor-talk.de) te neuzen en las daar dat de VR6 zgn. dubbele portierrubbers heeft. Hoe moet ik me dat voorstellen en heeft iemand er misschien een plaatje van. :confused:
Ik word namelijk gek van het gesuis van de wind bij mijn deuren. En dan vooral aan de voorkant bij de voorruitstijl.
Ik heb inmiddels de deuren opnieuw laten afhangen en de slotvangers iets naar binnen versteld. Heeft iets geholpen maar nog niet genoeg.:( Tevens heb ik mijn rubbers destijds 'opgevuld' dmv er een kabel doorheen te voeren.
Zijn er meer mensen die last van windgeruis hebben en er eventueel een -goedkope- do-it-yourself oplossing voor hebben gevonden? Dan hoor ik het graag!
Thnx!
supersprint
09-03-2010, 22:05
ik weet wat je bedoeld, ik weet wel dat in de binnenkant onder aan de A-stijl richting voorscherm n rubber zit die volgens mij alleen op de vr6 is geleverd
Zat net ff op een ander forum (www.motor-talk.de) te neuzen en las daar dat de VR6 zgn. dubbele portierrubbers heeft. Hoe moet ik me dat voorstellen en heeft iemand er misschien een plaatje van. :confused:
Ik word namelijk gek van het gesuis van de wind bij mijn deuren. En dan vooral aan de voorkant bij de voorruitstijl.
Ik heb inmiddels de deuren opnieuw laten afhangen en de slotvangers iets naar binnen versteld. Heeft iets geholpen maar nog niet genoeg.:( Tevens heb ik mijn rubbers destijds 'opgevuld' dmv er een kabel doorheen te voeren.
Zijn er meer mensen die last van windgeruis hebben en er eventueel een -goedkope- do-it-yourself oplossing voor hebben gevonden? Dan hoor ik het graag!
Thnx!
Bij de golf 3 cabrio geeft dit fenomeen nog meer problemen.
Daar heb je niet alleen last van het gesuis van de wind, bij regenweer kan het ook wel gaan binnen druppen.
Er is hier ooit een hersteller van cabrio daken thuis geweest voor een naad terug opnieuw te stikken.
Hij rade aan een mousse achtig materiaal in de juiste reepjes en diktes te snijden en dat er vervolgens in te schuiven.
De man kocht zelden of nooit nieuwe rubbers omdat deze gewoon belachelijk duur waren en soms het probleem nog niet eens verholpen.
Hij had toen een soort mousse op rol bij dat aan de achterzijde kleefband had zodat het bleef zitten in de rubbers.
Succes ermee & Gegroet.
Heb het destijds met TESA tochtstrip geprobeerd...en dat zag er A) niet uit en B) hielp niets...beetje kansloze actie was dat. Dat van die kabel in de rubbers hielp overigens wel een tijd lang.
En bij een cabrio kan ik het me goed voorstellen dat het nog meer herrie maakt. Die heeft natuurljk frameloze portieren. Maar heb je misschien een naam van die mousse?? Kan ik eens kijken of het te krijgen is voor particulieren...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.