PDA

View Full Version : Pompverstuiver defect Caddy SDI 2004 ?


tfive
08-03-2010, 22:58
Heb een probleem met de pompverstuiver.
Althans dat geeft de computer aan.
Pompverstuiver op cilinder 3 werkt niet goed.
Had afgelopen week op een ritje na ongeveer 40 km ineens de caddy op 3 cilinders lopen, na aan en uitzetten deed ie het weer voor een korte tijd op 4 cilinders.
Vanmiddag hetzelfde weer.
Als de motor is afgekoeld is ie weer goed voor een 15 - 20 km voor ie weer op 3 cilinders loopt.

Zijn er ervaringen met deze klacht?

Is het wel de pompverstuiver? lijkt mij persoonlijk niet de bedrading wat ook nogal eens storing geeft. :confused:

Zal binnenkort even foto's plaatsen in het voorstel gedeelte.
Heb de caddy bijna fotoklaar, hij gaf de geest net toen ik mijn nieuwe wielen was halen :(

Franklin
08-03-2010, 23:08
waarschijnlijk de kabelboom die tussen de verstuivers loopt,
kost geloof ik 45 euro.
groeten franklin

ronnie_v
09-03-2010, 07:57
inderdaad, 9 vd 10 de kabelboom. Pootjes vd stekker, kun je dacht ik ook proberen strakker te zetten?

tfive
09-03-2010, 08:09
Ik zal er eerst wel even een nieuwe kabelboom inzetten voor ik verdere kosten ga maken.
Vindt het zelf dan nog wel onwaarschijnlijk dat hij het na een flink aantal kilometers pas niet meer goed doet, bij warme motor een paar minuten na het starten al niet meer.
Dus de storing is temperatuur afhankelijk.

tfive
09-03-2010, 18:43
Probleem lijkt opgelost, vanmiddag de kabelboom gecheckt en de klemkracht op stekker 3 was minder dan bij de rest, pootjes wat aangeknepen en de auto uitgeprobeerd.
Hij liep iets beter als voorheen, dus het contact was blijkbaar constant al slecht.
Gelijk na de tijd de gehele kabelboom vervangen en een flinke proefrit gemaakt.
Tot op heden geen storing meer. :thumbup:
Bedankt voor de input. ;)