PDA

View Full Version : Electrisch probleem betreft toeter en starten

LuukGTI
09-03-2010, 15:31
Beste forummers,

Zoals jullie weten heb ik een aantal dagen terug mijn kachelkleppen vervangen ivm roken. Hele dash is er uit geweest en de auto starte nog prima, alles ingebouwd, ook nog prima. Maar van het ene op het andere moment wilde de auto niet meer starten! Als ik contact omdraai hoor ik gewoon de brandstof pomp even en de stationairklep trilt en zoemt, als ik dan doordraai om te starten gebeurt er niets! Ik hoor alleen een relais schakelen en als ik de sleutel zegmaar ingedrukt(gedraaid) hou, dan blijft de brandstof pomp zoemen tot ik los laat.
Heb ook al geprobeerd de accu klemmen even los en weer vast te maken.

Zekering van de startmotor gecontroleerd, relais hoor ik ook gewoon schakelen., Wat kan er mis zijn? Is van het een op het andere moment, binnen 5 minuten.

Probleem 2, Waarvoor dient de veer op de stuur as? Heb het stuur los gehad om een randje van dat alu weg te slijpen, daarna weer terug gezet en nu doet mijn toeter het alleen als ik het stuur in zijn geheel indruk (dat hoort dus niet :screwy: ) En wanneer ik op het toeterknopje druk gebeurt er helemaal niks!! :( :confused:

Help! :redface: Wat heeft mijn golfje?! Gaat trouwens om de GTI 8V uit 89

golf mkII 16v
10-03-2010, 19:17
1: De startmotor gaat wel rond??
2:Het messing lipje op de schakelaars omhoog buigen

LuukGTI
06-04-2010, 09:52
Opgelost, stekkertje was compleet gecorrodeerd... beetje schoonborstelen en contactspray was voldoende..

DeeDub
06-04-2010, 17:27
misschien is je accu op zijn eind