PDA

View Full Version : Vaagje verlaging steilheck


neoninside
09-03-2010, 22:00
Heb al meerdere topics over gezien maar het is me niet helemaal duidelijk

Is de ophanging bij een steilheck nou precies hetzelfde als bij een coupe ?
En wat zijn de opties om de stabilisatie te verbeteren

Ik heb nu een beetje het idee dat hij was zweverig stuurt als je met enige snelheid over de weg heen rijdt

Er zitten nu G40 veren voor en achter gewoon origineel standaard

Kan natuurlijk ook gewoon een kwestie van nieuwe dempers en uitlijnen zijn
Maar als ik dat doe dan wil ik wel meteen dempers hebben die verlaagd kunnen worden en eventueel ingesteld kunnen worden zoals bij koni geel of rood
Want hij mag van mij een tikkeltje lager

Wie kan me daar een helder verhaal over vertellen

Dennis@polo86c.nl
10-03-2010, 00:49
Polo steilheck heeft dezelfde ophanging als coupe.

Zweverig? kan van alles zijn:
- wiellagers
- draagarmen (rubbers of fuseekogel)
- rubbers achteras
- toplagers veerpoten voor
- spoorstangen
- stuurhuis
- uitlijnen
- combi dempers/veren

Koni rood is niet verstelbaar. Koni geel wel. Types met 60mm rebound (verkort) zijn ingebouwd verstelbaar, andere zijn wat lastiger instelbaar (door zuigerstang helemaal in te duwen).

Mijn tip: controleer de gehele ophanging op slijtage en zet er een goede set onder + uitlijnen. Anders blijf je bezig.

Der Ghopmeister
10-03-2010, 06:31
De koni rood die ik heb kun je alleen de hardheid iets instellen in uitgebouwde toe stand, maar dat is meer bedoelt voor als je ze nieuw monteert als zijnde vervangers voor de orginele schokbrekers en als ze dan door de tijd heen wat slapper worden kun je ze weer iets harder instellen als je ze der ff afpakt. Maar goed dat heb ik dus niet gedaan heb ze gelijk max in gesteld in combinatie met H&R veren stuitert dat best :D

P.K.
10-03-2010, 10:36
Polo steilheck heeft dezelfde ophanging als coupe.

Geldt dat ook voor de sedan?

martiepartie
10-03-2010, 11:03
jep

patrick 86c
13-03-2010, 09:25
De koni rood die ik heb kun je alleen de hardheid iets instellen in uitgebouwde toe stand, maar dat is meer bedoelt voor als je ze nieuw monteert als zijnde vervangers voor de orginele schokbrekers en als ze dan door de tijd heen wat slapper worden kun je ze weer iets harder instellen als je ze der ff afpakt. Maar goed dat heb ik dus niet gedaan heb ze gelijk max in gesteld in combinatie met H&R veren stuitert dat best :D
Zo heb ik het onder me 1e steilheck gehad,i.c.m Dramex 70mm veren. :D