PDA

View Full Version : Vraagje over touran van 2007


Der Ghopmeister
10-03-2010, 19:02
Er vroeg mij iemand van m'n werk of er op een touran zonder voorruit verwarming de voorbereidingen zoals kabels etc al aanwezig waren zodat er wel een ruit in kan met verwarming

En of er voor verwarmde buitenspiegels ook al kabels aanwezig waren zodat die er eventueel ook op konden

Wie kan mij daar meer over vertellen en wat er aanwezig is en wat niet zodat ik m ff een lijstje kan maken voor wat nodig is en eventuele kosten

BVD :thumbup:

Der Ghopmeister
11-03-2010, 09:54
Zie net pas dat ik het nogal in de verkeerde rubriek geplaatst heb zou een van de mods dit topic kunnen verplaatsen? BVD!

En voorruit verwarming is niet leverbaar op een touran dus dat is niet belangrijk meer!

Der Ghopmeister
11-03-2010, 19:03
THNX :thumbup: voor t verplaatsen!

Weet niemand hoe het zit met die tourans? qua voorbereiding van de verwarmde spiegels?

En hoe zit t met de orginele navigatie kun je die zo plaatsen of ben je er meer voor nodig?

Arnaud
11-03-2010, 19:12
Het vreemde vind ik dat de spiegels niet verwarmd zijn, ik ga er vanuit dat ze wel elektrisch bediend zijn; bij mijn weten zijn ze dan ook verwarmd! Werkt meestal via de achteruitverwarming, bij sommige VW's zoals de T5 via een aparte stand van de knop van de spiegelbediening. De verwarmingselementjes in de spiegelglazen willen makkelijk kapot trouwens, 3 jaar levensduur is niet ongebruikelijk.

Mocht hij trouwens in de markt zijn voor ombouw naar full-factory-options: ik heb nog een originele set xenon in de aanbieding. Klik maar eens. (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67044&referrerid=3563) :thumbup:

Jurgen Santana
11-03-2010, 19:14
Ik wist niet dat je Tourans zonder verwarmde spiegels had.

Maar als vuistregel kun je aanhouden, dat wat er af fabriek niet in zat ook niet voorbereid is qua bekabeling.

Originele navigatie heb je een antenne en soms een antenne adapter bij nodig. En bij de RNS510 kan het zijn dat je de stekkerbezetting moet wijzigen.

Der Ghopmeister
11-03-2010, 19:30
:thumbup: :thumbup:

Hier ga ik in ieder geval eens even mee stoeien volgens de optielijst heeft ie wel verwarmde spiegels (pr nummer 6XN) dus dan zullen ze wel niet meer werken

Black Devil
12-03-2010, 10:20
-Alle Tourans hebben verwarmde buitenspiegels
-Niet in alle modellen kan een RNS510 navi ivm verschillende Can-bus systemen, kan eventueel probelemen ivm lekstroom.

Der Ghopmeister
12-03-2010, 18:45
Thnx :thumbup:

Wilfrank
18-04-2010, 15:54
Ik heb nog een set spiegels liggen inc. verwarming en ell. inklapbaar is ook een leuke optie zie je niet veel.

jellehier
22-04-2010, 21:57
-Niet in alle modellen kan een RNS510 navi ivm verschillende Can-bus systemen, kan eventueel probelemen ivm lekstroom.

ook daar is een oplossing voor... andere gateway geloof ik...