PDA

View Full Version : Inbouwen olietemperatuurmeter


GTImark
11-03-2010, 17:23
Heeft iemand hier wel eens een olietemp. meter ingebouwd in een golf v gti?

Als het goed is hebben deze auto's een olieinzetfilter, waar dus geen adapter tussen kan. Hoe en waar kan ik dan wel de sensor installeren?

roverd
12-03-2010, 13:26
Olieaftap in het carter. Zo heb ik het ook bij mijn Golf IV gedaan. Je beht daarvoor sensors van VDO met een lange of een korte stift.

ik heb pas nog het ee besteld via ebay Duitsland. Scheelt veel in vergelijking met bv een Biesheuvel (een procentje of 30).

bv. hier: http://stores.shop.ebay.de/TW-Autoteile__W0QQ_armrsZ1QQ_fsubZ214993013

Heeft iemand hier wel eens een olietemp. meter ingebouwd in een golf v gti?

Als het goed is hebben deze auto's een olieinzetfilter, waar dus geen adapter tussen kan. Hoe en waar kan ik dan wel de sensor installeren?

GTImark
12-03-2010, 16:42
mmm, ik zie het niet zo zitten om een gat te tappen in het carter. Ik ben aan het kijken naar een adapter van NewSouthPerformance.com

Hiervoor hoef je niets te tappen of te boren, gewoon een bout vervangen voor een andere.

roverd
12-03-2010, 20:51
Ik bedoel ook de olieaftapplug (bout) te gebruiken. Dat gat zit al in het carter. Deze bout vervangen door de zender en klaar is klara. Nix boren of zo.....

mmm, ik zie het niet zo zitten om een gat te tappen in het carter. Ik ben aan het kijken naar een adapter van NewSouthPerformance.com

Hiervoor hoef je niets te tappen of te boren, gewoon een bout vervangen voor een andere.

GTImark
13-03-2010, 15:20
Ah, op die manier. Ik heb nog niet gekeken, maar waar zit die plug precies? Als deze helemaal onderop zit dan wordt het alsnog tricky. Auto is verlaagd en dan kan het zijn dat de sensor snel geraakt wordt.

ids
14-03-2010, 21:34
je weet toch wel waar de aftap plug zit?

GTImark
15-03-2010, 10:35
Ja duh. Maar ik ga het toch niet doen via de aftapplug. Zie mijn eerdere post.