View Full Version : polo g40 probleem
golf mk2 90
12-03-2010, 18:12
ik heb een probleem met mijn polo,
als ik hard rem begint hij te trillen in het stuurwiel, enige dat ik weet is dat het van voor komt. Remschijf krom?
en mijn temperatuurmeter komt amper van z'n plek af af en toe gaat de naald een millimeter of 2 omhoog? is dat normaal?
mvg michel.
Dennis@polo86c.nl
12-03-2010, 22:32
Trillen kan van alles zijn. Kromme schijf, speling in ophanging.
Voel eens of de schijf onregelmatig aanloopt met het wiel van de grond en dan ronddraaien.
Tussen naaf en schijf moet ook geen vuil zitten.
Temperatuur: loopt de meter bij langer stationair wel hoger op? Dan is waarschijnlijk de thermostaat stuk (blijft open).
Anders eventueel de sensor voor de meter. Dat is de zwarte sensor in het thermostaathuis.
golf mk2 90
13-03-2010, 10:25
ik heb het wiel er van de week afgehaald en de schijf rond gedraait met m'n handen, weerstand is niet aanwezig.
ik merk wel, als ik het stuur helemaal omdraai als ik bijvoorbeeld uit het parkeervak draai, dat ik een luid geknak hoor.
Wat de temperatuur betreft, stationair of rijdend maakt niets uit, hij blijft 2 mm boven het nulpunt.
ik zal beide even vervangen!
bedankt alvast.
PatrickG40
13-03-2010, 14:29
Kijk eens of de moer van de aandrijfas nog vast zit en daarna naar je homokineet.
En het wiellager ook ff checken.
Hoe dat knakken komt bij het insturen? Geen id.. sorry
golf mk2 90
14-03-2010, 10:07
super!
ik zal de hele mik maar vervangen, dan weet ik dat het goed zit.
bedankt voor de reacties.
PatrickG40
15-03-2010, 15:59
Al een oplossing voor het knakken bij het insturen?
golf mk2 90
16-03-2010, 18:05
nee nog niet,
ik heb wel de remschijf met blokken vervangen. ( meteen andere kant ook mee genomen)
ik heb geen idee waar het vandaan komt :(
het viel mij wel op dat als ik via het gat van de stuurstang naar binnen keek, dat er een bout miste in de stabi stang.
het knakken is niet verholpen hiermee.
misschien moet ik het zoeken bij de veerpoot? toplager?
iemand tips? :rolleyes:
polonick
18-03-2010, 19:27
kan toplager zijn dat je veer knakt of metaal tegen metaal
haal je veer eraf en vervang je toplager denk dat je dan van het probleem af ben.
ik had verlaagde veerpoot schotels nou die kraakte zo erg die waren er binnen 2 dagen weer vanaf
golf mk2 90
22-03-2010, 22:50
super!
bedankt voor de tip! het knakken met sturen kwam inderdaad door een rot toplager, beide kanten vervangen en het rijd prima!
groet
golf mk2 90
29-03-2010, 20:13
weer een probleem erbij :(
ik had zo'n vermoeden dat mijn koppakking er een beetje aan was,
toen mijn vader een stukje ging rijden en de Lader erbij kwam deed de auto alleen nog maar pruttel en uit!
hij start helemaal niet meer, als ik in het expansie vaatje kijk zie ik allemaal gele drap door de kvs.
wat de vraag eigenlijk is,
is de koppakking er nu helemaal aan waardoor hij ook niet meer start?
bedankt maar weer, goede hulp op dit forum trouwens :thumbup:
Dennis@polo86c.nl
29-03-2010, 22:45
Gele drap -> grote kans dat de koppakking stuk is idd.
Hij wil nu helemaal niet meer rond op de startmotor? Dan zou er wel eens koelvloeistof in de cylinders kunnen staan. En dat laat zich nu eenmaal niet samenpersen.
is duidelijk een koppakking.
er zal koelvloeistof in je cilinders staan. hierdoor draait de motor niet rond. (wat hiervoor al gezegt is). word dus inderdaad koppaking vervangen en de motor spoelen.
succes er mee
golf mk2 90
30-03-2010, 14:35
thnx,
kan ik spullen gaan bestellen. bedankt weer!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.