Log in

View Full Version : Mk2 mfa teller -> diesel toerenteller.


ScareMercy
14-03-2010, 15:36
Hallo,

Ik heb achter in de schuur nog een paar tellers gevonden, oa een gti teller met mfa en een turbodiesel teller met toerenteller. Nu vroeg ik me af of ik deze 2 kon combineren. Dus een Mfa teller met dieseltoerenteller?

Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is en wat ik dan moet aanpassen?

Alvast bedankt,

Mvg, Maikel

ScareMercy
15-03-2010, 02:04
Ik ben er al achter, een keer goed kijken naar de schema's. En het blijkt dat je de printplaat en het achtergrondplaatje gewoon kunt uitwissellen :)

Jetta MaNiA
15-03-2010, 08:28
Krijg het dan maar eens werkend:D

Turbo-Variant
15-03-2010, 10:00
Waar zit het probleem precies om dit werkend te krijgen, Jetta Mania?

Jetta MaNiA
15-03-2010, 10:32
Vacuum volgens mij, volgens mij is het wel vaker geprobeerd?

Niet gehoord of het uiteindelijk ook gelukt is...

ScareMercy
15-03-2010, 11:03
Vacuum volgens mij, volgens mij is het wel vaker geprobeerd?

Niet gehoord of het uiteindelijk ook gelukt is...

Vacuum staat los van de toerenteller.. is alleen nodig voor de verbruiksmeter toch? Die gebruik ik dan ook niet :thumbup:

Turbo-Variant
15-03-2010, 12:25
Precies, vacuüm is alleen voor de verbruiktsmeter. Kenveld van deze meter komt niet overeen met die van een diesel, en motorvacuüm kan je sowieso lang zoeken bij een diesel.

Ik ben vooral benieuwd of je de MFA print kan combineren met de diesel-toerenteller. Ik heb namelijk hetzelfde voor in de teller van mijn Golf 2 TDI.

Iemand overigens een idee of de MFA uit een Golf 3 klok ook in de GOlf 2 klok te maken is? ;)

neoninside
16-03-2010, 12:01
Je hebt toch GTD versies gehad die een MFA hebben in de teller ?

Turbo-Variant
16-03-2010, 14:55
Nee.

inferno-gwc
22-08-2012, 14:01
Is het iemand nog gelukt een om een Golf 2 GTD klok te voorzien van MFA?

sikke aant
22-08-2012, 16:36
ik heb er een bezine teller met mfa inzitten die omgebouwd is naar diesel maar hoe ze het gedaan hebben weet ik niet.

heb dat ding toen zo gekocht maar het is wel mogenlijk dus :thumbup:

storm
23-08-2012, 08:10
Precies, vacuüm is alleen voor de verbruiktsmeter. Kenveld van deze meter komt niet overeen met die van een diesel, en motorvacuüm kan je sowieso lang zoeken bij een diesel.

Ik ben vooral benieuwd of je de MFA print kan combineren met de diesel-toerenteller. Ik heb namelijk hetzelfde voor in de teller van mijn Golf 2 TDI.

Iemand overigens een idee of de MFA uit een Golf 3 klok ook in de GOlf 2 klok te maken is? ;)


Er is ooit iemand geweest die het gelukt is, ben er destijds achteraan gegaan maar die geeft het geen prijs. Ik ben wel van plan om het te proberen, ik loop straks tegen hetzelfde probleem aan denk ik wel. Wil ook mfa erin maar bij de tdi komt er geen vacuumslang aan te pas achter het cockpit. Wil straks de teller ook loshalen om te kijken of het in een mk2 cockpit behuizing pas te maken is.
Gr

Turbo-Variant
23-08-2012, 11:03
Wat ik ondertussen weet, is dat de toerentellerunit + de print van de toerenteller, geheel anders is bij een diesel.

De 2 zijn maar zeer moeizaam te combineren voor zover ik kon zien. Ook een Toledo tacho is niet heel veel mee te doen. Heb er een liggen van een TDI + MFA.