Log in

View Full Version : 1.3 nz kleppen krom?! riem gebroken


Mu!s
15-03-2010, 00:12
Bij een vriend van mij is de distributieriem geknapt van zijn 1.3 NZ
mijn vraag;

kunnen de kleppen krom getikt zijn? of is dit netzoals verschillende 8v motoren dat de zuigers de kleppen niet raken! wie o wie weet het :thumbup:

mijn dank is groot!

chris
15-03-2010, 00:24
Zover ik weet....heb je bij smallblocks (1.1-1.3) geen last van kromme kleppen als de riem knapt...

Mu!s
15-03-2010, 00:30
Zover ik weet....heb je bij smallblocks (1.1-1.3) geen last van kromme kleppen als de riem knapt...

iemand die dit zeker kan bevestigen?! en super jongens! :thumbup:

breadfan83
15-03-2010, 00:46
Niks raakt. Dus gewoon optijd zetten, nieuwe riem d'r op en gaan.

Mu!s
15-03-2010, 00:50
super! mooie meevaller. bedankt en deze kan dicht!

Madison
15-03-2010, 09:32
1.3 blokken zijn toch juist NIET vrij lopend?
Heb ik net ergens gelezen!
Wat is nu juist?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67313

SubdubberGT
15-03-2010, 10:09
Das ook geen NZ motor he!

breadfan83
15-03-2010, 11:04
Toen ik nog dacht dat ik hetzelfde had bij het blok waarvan ik toen nog dacht dat het een NZ was, kwam bericht dat de zuigers en kleppen elkaar niet konden raken. En zover ik zo snel kon zien is dit bij m'n 1.3 MH ook net zo.

martiepartie
15-03-2010, 11:08
1.3 MH/NZ/HK/3F/2G/HZ/AAV motoren zijn GEEN vrijlopers.

alleen de oude smallblockjes met verbrandingskamer in de cilinderkop zijn vrijlopers, de moderne versie met hydrostoters zijn altijd Rikketikkers.

Mu!s
15-03-2010, 11:25
aijjj dus wel klepjes krom waarschijnlijk

Stijn
15-03-2010, 11:26
Geen vrijloper idd, heb ook al eens een NZ met kromme kleppen gerepareerd.

golf mkII 16v
15-03-2010, 17:13
Eigen ervaring=geen vrijloper

Dexter
15-03-2010, 19:19
NZ 100% dat zuiger en klep elkaar raken.

Jorp
16-03-2010, 18:43
Jep, bij mij waren ook de kleppen krom na breuk dis. riem.

Madison
16-03-2010, 21:48
Da's duidelijk dus!
Veel succes Mu!s,hoop dat het goed komt!
Hou je ons op de hoogte?

breadfan83
16-03-2010, 22:23
Heb nog een complete 1.3 hier staan, een MH, dus als je daar wat van kunt gebruiken hoor ik 't wel. Hele blok kan natuurlijk ook.

Daarnaast staat d'r nog een KR hier die weg mag, heb je gelijk wat meer power. :D

Mu!s
16-03-2010, 22:52
Goedkomen zal het zeker jongens! wees maar niet bang haha! zal straks wel even wat foto's van de schade posten! haha... nu eerst opzoek naar een nz koppie! Broodfanaat, een MH kop past niet ofwel? i.c.m injectie? of zit dit in het inlaatspruitstuk?! (heb er zelf nog niet naar omgekeken :shades:

golf mkII 16v
16-03-2010, 22:53
Op de MH kop gat van de pomp dichtmaken en de spruitstukken over zetten
Dan moet het goed komen

breadfan83
16-03-2010, 22:54
Geen idee eerlijk gezegd of dit past. Heb ook eigenlijk geen idee waar de injectie zit. Martieparty, Dexter en T!m weten hier geloof ik meer van dan ik.

Zou wel leuk zijn om carbs op te zetten, dat is in ieder geval wel mogelijk. :D

golf mkII 16v
16-03-2010, 23:00
Injectoren zitten in het spruitstuk

Mu!s
17-03-2010, 15:05
kleppen zijn krom! helaas... nu gaat er een 1800RP motor in! Alleen weet iemand of het makkelijk is om een nieuw type kabelboom pas te maken is op een oud type zekeringskast. Of kan ik beter een nieuwe zekeringskast pakken en de oude interieur kabelboom pas gaan maken.

m.v.g Joost

Renegade
20-03-2010, 03:58
Oude type zekeringkast :confused: NZ heeft volgens mij gewoon de nieuwe hoor :)

Alberto
20-03-2010, 06:59
ik heb nog wel een kop liggen van een NZ
en met een week of 3 / 4 ook wel een compleete motor met 160d km ervaring

Mu!s
26-03-2010, 00:02
deze had nog oude type zekeringskast! weet iemand waar de 6 draden op de computer van een 1800 rp voor dienen? heb ook nog 1 losse gele/zwarte over! deze is voor de brandstofpomp?!

golf mkII 16v
27-03-2010, 07:38
Geel/rood is de brandstofpomp
Geel/zwart is meestal een schakeldraad voor ee relais

SubdubberGT
28-03-2010, 00:25
komt jou oude blokje erin ja ;)