PDA

View Full Version : vraag bedrijfstemperatuur


Mk2_power
15-03-2010, 14:40
mijn temperatuur teller komt nooit verder of 1/4 zoals op onderstaande foto, is dit normaal of is mijn thermostaat stuk?
de koelvloeistof heeft een bruine kleur ipv blauw hoe zou dit komen?

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/4/7/foto21.jpg

ArjenE
15-03-2010, 14:53
werk jij in je auto? :D

Jel Golf 2 GTI
15-03-2010, 16:37
wss thermostaat kapot.

Kuis heel je koelsysteem is uit.

De bruine kleur zal wel komen doordat er ergens wat roest in het systeem zit en daardoor zal 9/10 je thermostaat wel dicht zitten.

Grtz Jel

Mk2_power
15-03-2010, 17:50
heeft er hier iemand thermostaat liggen voor 1.8 (90pk)

heb het eens even opgezocht en een nieuwe kost 20,4 euro met pakking (merk Vernet)

patjetta
15-03-2010, 17:53
Een nieuwe thermostaat kost ongeveer 10 euro.
Dus ik zou niet lopen klooien met een 2e hands ding.
Het bruine koelvloeistof kan ook komen door verschillende koelvloeistoffen door elkaar heen.

Mk2_power
15-03-2010, 17:54
Een nieuwe thermostaat kost ongeveer 10 euro.
Dus ik zou niet lopen klooien met een 2e hands ding.
Het bruine koelvloeistof kan ook komen door verschillende koelvloeistoffen door elkaar heen.

was al bruin sinds vorige eigenaar, ga eens alles eruit laten en nieuwe insteken samen met nieuwe thermostaat en zien wat het geeft

golf mkII 16v
15-03-2010, 18:28
Thermostaat die open blijft staan
Kost rond de 15 euro
Kleur is roest doordat er wss water in zit ipv koelvloeistof
Kan ook de ouderdom zijn[normaal om de +-2 jaar vervangen

Mk2_power
15-03-2010, 18:31
Thermostaat die open blijft staan
Kost rond de 15 euro
Kleur is roest doordat er wss water in zit ipv koelvloeistof
Kan ook de ouderdom zijn[normaal om de +-2 jaar vervangen

de sensoren kunnen mss stuk zijn, hoe controleer ik dit best?
bij het starten heb ik eens aan temperatuur gevoeld van expansievat en die werd zeer snel warmer dus thermostaat staat wrs gans de tijd open

golf mkII 16v
15-03-2010, 22:07
En dan loopt het koelwater gelijk door de radiateur
Dat is de reden dat de temp niet omhoog komt

Mk2_power
15-03-2010, 22:25
En dan loopt het koelwater gelijk door de radiateur
Dat is de reden dat de temp niet omhoog komt

ja denk het ook dat het dat is. morgen bij de eerste start nog is voelen aan beide buizen van radiator als onderste wat kouder staat is het idd de thermostaat

Madison
15-03-2010, 23:47
Gewoon eerst thermostaat en KV vervangen,kan nooit kwaad!
Ik heb wat het koelsysteem betreft nu bijna alles wel vervangen.
Waterpomp,koppakking,kleppendekselpakking,thermostaat,
alle sensoren met huis,(bijna)alle flensen en slangen.
Nu blijft het wijzertje wel mooi in het midden staan :)
Het is vaak erg zoeken waarom de temp. ontregeld is!

Mk2_power
16-03-2010, 11:03
Gewoon eerst thermostaat en KV vervangen,kan nooit kwaad!
Ik heb wat het koelsysteem betreft nu bijna alles wel vervangen.
Waterpomp,koppakking,kleppendekselpakking,thermostaat,
alle sensoren met huis,(bijna)alle flensen en slangen.
Nu blijft het wijzertje wel mooi in het midden staan :)
Het is vaak erg zoeken waarom de temp. ontregeld is!

hehe. het zijn heel toffe auto's maar als je er zelf niet kunt aan werken ruïneer jezelf :tongue:

Madison
16-03-2010, 12:41
hehe. het zijn heel toffe auto's maar als je er zelf niet kunt aan werken ruïneer jezelf :tongue:
Valt best mee,spul gaat lang mee!
Er zijn ook mensen die het wel zelf doen en de auto naar de kloten helpen.

Mk2_power
16-03-2010, 18:28
Valt best mee,spul gaat lang mee!
Er zijn ook mensen die het wel zelf doen en de auto naar de kloten helpen.

spul gaat idd lang mee anders zou je er zoveel niet meer zien rijden.
heb nu al een paar kleine dingen gehad door slijtage wat normaal is en beetje slecht onderhouden door vorige eigenaar doet er ook veel aan.

ik vind het eigenlijk wel leuk om eraan te werken dus zo erg is het niet

Mk2_power
18-03-2010, 18:41
thermostaat was niet stuk, heb hem toch vervangen toen alles open lag.
expansievat warmt onmiddellijk op en zit geen druk op, weet er iemand waar het probleem kan liggen?

Mk2_power
19-03-2010, 17:27
niemand die nog iets weet? zit er ergens nog een klepje. lek kan het niet echt zijn want vloeistofpeil blijft constant

Madison
19-03-2010, 17:36
Ik weet het ook niet,bij een lek stijgt de temp.meestal juist heel erg,
dat is wat ik vaak meegemaakt heb.

Mk2_power
19-03-2010, 17:38
Ik weet het ook niet,bij een lek stijgt de temp.meestal juist heel erg,
dat is wat ik vaak meegemaakt heb.

ja idd, ik vind het ook heel raar.

mk2 td driver
19-03-2010, 18:36
is je temperatuursensor niet gewoon vies/kapot?

die zit als het goed is op het watermondje dat op je kop zit gemonteerd tussen de 3e en 4e cilinder, zit een blauwe en een oranje op, 1 van die beide is de temp sensor voor je tellerbak :thumbup:

Madison
19-03-2010, 20:17
is je temperatuursensor niet gewoon vies/kapot?

die zit als het goed is op het watermondje dat op je kop zit gemonteerd tussen de 3e en 4e cilinder, zit een blauwe en een oranje op, 1 van die beide is de temp sensor voor je tellerbak :thumbup:
Klopt!
Bij mij is die vervangen,alleen...welke was nou waarvoor?
Bij mij bleef het naaldje van de meter namelijk stil liggen,of hij werkte maar heel even.
Dat is ook niet fijn,weet je nooit of er wat mis is.

golf mkII 16v
20-03-2010, 09:16
De zwarte is van de tempmeter

Mk2_power
20-03-2010, 11:41
Klopt!
Bij mij is die vervangen,alleen...welke was nou waarvoor?
Bij mij bleef het naaldje van de meter namelijk stil liggen,of hij werkte maar heel even.
Dat is ook niet fijn,weet je nooit of er wat mis is.

bij mij slaat de naald altijd uit, nu met nieuwe thermostaat komt hij bij file rijde zelf tot 2de pijltje dus als sensor kapot zou zijn zou hij zoals bij jou niets moeten doen of af en toe is werken.

als ik de motor stationair laat warm draaien warmt het expansievat snel op, normaal zou die toch maar mogen warm worden eens die wat op temperatuur is of ben ik fout?