PDA

View Full Version : vw uit usa op nl. kenteken?


supersprint
16-03-2010, 21:00
Wie weet welke documenten er nodig zijn om een volkswagen uit de usa op nl. kenteken te krijgen en welke (technische ) aanpassingen er nog gedaan moeten worden voor de EU regels.
en zijn er nog bijkomende kosten omdat de auto niet uit een EU land komt?

Bedankt alvast voor jullie info

Tjaap
16-03-2010, 21:12
ja btw over de aankoopprijs betaal je zowieso

Jurgen Santana
16-03-2010, 21:42
Is bouwjaar afhankelijk, hij moet door de APK heenkomen iig.

Bij mijn auto zijn de sidelights uitgeschakeld en zijn er stadslampen in de koplampen gemaakt.

supersprint
17-03-2010, 22:55
De auto is al in Nederland en staat op onderstaand kenteken,is een Bora van 2001
http://i28.photobucket.com/albums/c201/1976kever/usa.jpg

SHReK
17-03-2010, 22:59
Wie weet welke documenten er nodig zijn om een volkswagen uit de usa op nl. kenteken te krijgen en welke (technische ) aanpassingen er nog gedaan moeten worden voor de EU regels.
en zijn er nog bijkomende kosten omdat de auto niet uit een EU land komt?

Bedankt alvast voor jullie info

Je hebt een ECC europees type goed keuring nodig!
als de bora ook in europa is gemaakt is deze ECC er en kun jij hem zo invoeren!

Grtz

RubenD
17-03-2010, 23:04
Als je perse voor en achter amerikaanse platen wilt voeren dan moet je ook zorgen dat er geen normale NL plaat past.

Dus een achterklep met usa kentekenplaat uitsparing aan de achterzijde (neem aan dat die er gewoon op zit). Aan de voorzijde heb je die bumperstrip zitten. Die heb je volgens mij ook in amerikaanse uitvoering.

Bij een amerikaanse mk2 passen de normale platen gewoon. Dus dan zou je ook geen code op je kentekenbewijs krijgen.

hajee
18-03-2010, 08:10
vaak branden de voorste stadslichten oranje mee, dat mag niet,
ook moeten de banden een europese typegoedkeuring hebben,
en ontbreekt vaak een mistlamp aan de achterzijde.
de zijmarkeringslichten is geen probleem meer.
als de achterzijde alleen ruimte heeft voor een kleine plaat,
dan krijg je de ontheffing voor 18.2 platen.
bij een auto van voor '98 is de keuring geen probleem bij een lokaal rdw station, ná 1998 gaat de keuring via lelystad, omdat een amerikaanse bora nou eenmaal geen europese typegoedkeuring heeft(daar moet je een cvo bij hebben, en die krijg je er niet bij..=certificaat van overeenstemming)

bij een usa auto moet je invoerrechten betalen, en btw over het totaal bedrag.
en reken bij de keuringskosten op lelystad ergens rond de €1000,-
groeten hj

Marcski
18-03-2010, 11:51
De auto is al in Nederland en staat op onderstaand kenteken,is een Bora van 2001
http://i28.photobucket.com/albums/c201/1976kever/usa.jpg

hey, die heeft een tijd in den haag gestaan. Kan me over de staat niet zo veel herinneren, maar aan de kade waar hij stond worden regelmatig ruitjes ingetikt...