View Full Version : tellers golf3 in golf2?
MauSeR35
23-12-2004, 12:38
wat moet ik vervangen als ik in mijn golf 2 (1.3i NZ van 12-89) een golf 3 teller unit wil plaatsen? is dit heel veel werk of niet?
(ik wil namelijk op basis van een golf2 dash zelf een nieuw dashboard gaan bouwen en dan bekleden dus als daar op een enigzins redelijke manier nieuwere tellers in te zetten zijn dan vind ik dat toch wat mooier natuurlijk... en nee t word geen glimmend polyshit maar netjes bekleed met zwart skai ofzo.)
MauSeR35
23-12-2004, 23:07
niemand?
Jurgen Santana
23-12-2004, 23:30
niemand?
Wat wil je weten?
Je moet de tellerkabel vervangen door een traject sensor.
De knipperlicht lampjes moet je anders aansluiten. Golf 2 heeft een ledje voor L en R, bij Golf drie is dat gescheiden.
En voor de rest, heb jij het nieuwe of oude type zekeringkast. Ofwel heb jij de alarmlichtschakelaar bovenop je stuurgebeuren of in je dashboard zitten?
Zittie in het dashboard is het wat lastiger namelijk.
MauSeR35
23-12-2004, 23:41
alarmlichschakelaar zit op mijn stuurgebeuren idd. dat ledje voor de knippers is ook niet echt een probleem denk ik maar hoe zit het precies met die trajectsnesor? en wat kost da?
Jurgen Santana
23-12-2004, 23:45
alarmlichschakelaar zit op mijn stuurgebeuren idd. dat ledje voor de knippers is ook niet echt een probleem denk ik maar hoe zit het precies met die trajectsnesor? en wat kost da?
Of op de sloop halen of bij de dealer. Wattie kost moet ik FF nakijken.
MauSeR35
24-12-2004, 17:49
ok bedankt al vast!
Wat kost het??? voor niks gaat de zon op :biggrin:
MauSeR35
01-01-2005, 16:06
zal van de week eens onderdelen gaan zoeken, kan ik al vast een begin maken met een opstelling waar t dash op staat en tellers kan ik ook al wel gaan zoeken. nu nog iets verzinnen over welke schakellaars ik ga gebruiken en hoe t zit met al die kleurtjes van de verlichting..
MauSeR35
03-01-2005, 23:33
ben vanmiddag naar de sloop geweest om te kijken voor onderdelen, die hadden ze wel maar ze vertelde me dat ik dat het makkelijkste aan kon sluiten als ik een zekeringen kast had met ronde pinnen aan de achterkant en natuurlijk heb ik die weer niet..
weet iemand of dit verhaal klopt? want dan moest ik voglens de betreffende man de hele kabelboom zowat ombouwen etc..
wil best wel wat verbouwingen doen maar t moet wel gewoon rijdbaar blijven want ik heb maar 1 auto en die kan ik dus niet ff een paar weken missen.
Als dit je enige auto is en je hem niet kan missen waarom begin je dan aan zo'n verbouwing??
Doe maar gewoon dat is al gek genoeg
wat zijn coilovers? (signature van emiel)
MauSeR35
05-01-2005, 20:09
Als dit je enige auto is en je hem niet kan missen waarom begin je dan aan zo'n verbouwing??
Doe maar gewoon dat is al gek genoeg
ach je wil wel eens wat anders he :tongue:
standaard golfjes zijn er al zoveel, maar mijn project gaat toch door alleen dan met verbouwde mk2 teller unit, moet ook wel wat van te maken zijn denk ik, ben nu op zoek naar onderdelen voor mijn verbouwde dashboard.
dash kan ik helemaal opbouwen voordat ik het er in zet dus dat moet wel te doen zijn denk ik op een dagje of hooguit 2 dan. ik neem gewoon een mk2 dash al basis en dan houd ik alle buiten maten en aansluitpunten het zelfde.
ach je wil wel eens wat anders he :tongue:
standaard golfjes zijn er al zoveel, maar mijn project gaat toch door alleen dan met verbouwde mk2 teller unit, moet ook wel wat van te maken zijn denk ik, ben nu op zoek naar onderdelen voor mijn verbouwde dashboard.
dash kan ik helemaal opbouwen voordat ik het er in zet dus dat moet wel te doen zijn denk ik op een dagje of hooguit 2 dan. ik neem gewoon een mk2 dash al basis en dan houd ik alle buiten maten en aansluitpunten het zelfde.
Succes!!
johangolf1
10-01-2005, 21:47
ik heb nog een nieuwe traject sensor liggen...
weet niet precies welke het is maar als je interesse heb dan kan ik het nummer wel effe nakijken voor je...
MauSeR35
10-01-2005, 21:49
bedankt voor t aanbod, maar ik wacht ff met die tellers verbouwen nu, tis mijn dagelijkse vervoer en die ken ik niet echt lang missen en als er kabelbomen verbouwd moeten worden dan duurt dat meestal wel wat langer denk ik..
johangolf1
10-01-2005, 22:29
mwah dat duurt meest wel effies ja als je het niet altijd doet...
Jurgen Santana
10-01-2005, 22:39
Succes!!
@Mauser: Inderdaad, het klinkt heel mooi zo als je het zegt maar zo is het in het eggie niet.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb mijn Jetta 2 dashboard naar Golf 3 en een half cabrio omgebouwd en elke dag er nog meegereden. Welliswaar met een complete kabelboom op schoot en de tellerbak overdwars op de stuurkolom, maar gereden heb ik ermee :D
MauSeR35
11-01-2005, 18:55
hmm, ga t nog wel eens doen, maar dan als ik werk heb (zit nu nog op school met bijbeunbaantje) verder ben ik geen elektronica brein enzo. maar ik doe t nog wel eens als ik er een 2e autotje bij kan kopen, dan gaat deze misschien helemaal uit elkaar en dan alles opknappen om er vervolgens mijn long lasting dailydriver van te maken.
@carlos: vet dat t bij jou wel gelukt is, maar voor mij is dit momenteel ff iets te veel.
maar ik ga nu ff een dashboard ophalen bij koen ook hier van t forum.
Pedaalemmer
18-01-2005, 16:38
@Mauser: Inderdaad, het klinkt heel mooi zo als je het zegt maar zo is het in het eggie niet.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb mijn Jetta 2 dashboard naar Golf 3 en een half cabrio omgebouwd en elke dag er nog meegereden. Welliswaar met een complete kabelboom op schoot en de tellerbak overdwars op de stuurkolom, maar gereden heb ik ermee :D
op jullie site op mivw staat dat je dashboard uit een golf 4 cabrio komt....voor zover ik weet bestaan die niet.
golf 3/4 cabrio...bestaat wel forumfreak....dash was iets anders...blauwe tellers etc..
MauSeR35
18-01-2005, 18:29
en natuurlijk een ander neusje, maar das de buitenkant, net als de iets andere achterpartij.
Pedaalemmer
18-01-2005, 18:57
golf 3/4 cabrio...bestaat wel forumfreak....dash was iets anders...blauwe tellers etc..
is toch gewoon een type 3 facelift model
yup...maar werd als typ 4 cabrio verkocht...neusje was alla type 4 en kont was anders...interieur was verschillend met de normale type 3...dus je praat over een type 3/4... maar het dashboard is alla type 4 maar passend voor 3..
Pedaalemmer
18-01-2005, 19:25
yup...maar werd als typ 4 cabrio verkocht...neusje was alla type 4 en kont was anders...interieur was verschillend met de normale type 3...dus je praat over een type 3/4... maar het dashboard is alla type 4 maar passend voor 3..
volgens mij bedoel je..het dashboard is alla type 3
lijkt namelijk als 2 druppels water op een type 3 op de ribbels na of bedoel je het tellerhuis?
volgens mij bedoel je..het dashboard is alla type 3
lijkt namelijk als 2 druppels water op een type 3 op de ribbels na of bedoel je het tellerhuis?
Tellers zijn blauw verlicht en alle schakelaars rood.gevaren schakelaar zit ook niet meer op het stuurcolom maar in het dashboard boven de asbak.
Stiekem toch heel veel anders dan op het eerste gezicht lijkt.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.