Log in

View Full Version : Jetta mkI '84 met Scirocco 16V motor (onafgebouwde projectwagen)


OakgreenVR6
17-03-2010, 00:13
Met toch wel enige pijn in mijn hart, maar genoodzaakt door een chronisch groot tijdsgebrek en m’n andere auto’s, die ook onderhoud en aandacht nodig hebben bied ik bij deze toch maar aan:

mijn wegenbelastingvrije VW Jetta mkI ’84,
(deels) omgebouwd naar (Scirocco) 1.8 16V (KR) motor.
Van origine een Jetta C met 1.3 carburatiemotor, originele Nederlander.

Ik heb de auto nu sinds 2,5jaar en hij staat sindsdien geschorst en droog binnen in mijn loods.
De intentie was om de auto om te bouwen met de 16V motor en klaar te gaan maken voor circuitdagen.
De auto is overigens voorheen van een bekende Nederlandse autocoureur geweest, maar daar vertel ik meer over aan de nieuwe eigenaar van de auto. ;)

In de verlopen tijd heb ik het volgende aan de auto aangepast en de benodigde onderdelen verzameld:
- Interieur: Grotendeels kaalgemaakt, er zit nu alleen nog een dashboard, 2 Sparco kuipstoelen incl. 4-puntsgordels en de deurbekledingen in.
- Exterieur: Achter- en voorbumpers verwijderd. Voorbumper is overigens nog wel aanwezig, incl. mistlampen.
Het rotte linker voorscherm en kapotte knipperlichtglas zijn vervangen door goede 2e hands exemplaren.
Aan de achterzijde is nog een beetje werk te verrichten vanwege een eerdere, deels herstelde achterschade. Hierbij heb ik ook de kofferklep vervangen door een nette 2e hands.
Voor de rest heeft de auto, uiteraard door zijn leeftijd, wel wat plekjes, zie ook de vele foto’s hieronder, maar in zijn geheel maakt de auto een mooie, harde indruk. Bodem is ook absoluut hard!
Tevens heeft de auto een origineel stalen schuifdak. Deze werkt nog, is vrij van lekkages en zover ik weet vrij van roestplekken.
- Motor: Scirocco 16V – KR, incl. het veelgevraagde dikke (50mm) inlaatspruitstuk. Motor zou licht gekieteld zijn, is mij echter niet precies duidelijk wat er mee gedaan is (door Michiel Bosma, wellicht bij sommigen bekend). Sowieso is het vliegwiel afgedraaid. De motor heb ik lopend uit een auto gehaald.
- Versnellingsbak: Golf mkI GTI 5-bak, incl. bijbehorend schakelmechanisme.
- Uitlaat: ‘Custom made’ spaghetti spruitstuk t.b.v. Golf/Jetta mkI. Goed Supersprint GroepA uitlaatsysteem van een Golf mkI, moet dus nog pas gemaakt worden voor gebruik onder een Jetta mkI.
- Ophanging: Schroefset, rondom. Merk: onbekend.

Naast bovengemelde heb ik ook nog de volgende extra, oorspronkelijke of reserve onderdelen bij de auto:
- Sportstuur, 3-spaaks, merk: Victor
- Grille en de 2 koplamplijsten
- Scirocco 16V radiateur (laag en breed model)
- Scirocco spinnekop incl. brandstofleidingen
- Scirocco brandstofpomp
- oorspronkelijke kabelboom
- oorspronkelijke brandstoftank
- isolatiematten interieur-bodem
- stabilisator-stang voor-onder

Wat er nog aan de auto gedaan moet worden om deze rijdend te krijgen met de huidige motor, in een notedop:
- rechter motorsteun op z’n nieuwe locatie vastlassen
- brandstofleidingen aanleggen/aansluiten aan motorzijde en tankzijde
- steun maken voor bevestiging schakelmechanisme, of een stuurhuis met zo’n steuntje plaatsen
- kabelboom verder aansluiten (is 50% klaar), stroomloopschema kan ik er bij geven.
- uitlaat passend maken
En dan gaaaaaan met die banaan, lichte wagen (minder dan 800kg!) met relatief veel vermogen (ca. 150pk, grove schatting). Kg/pk-verhouding van 5,3, dikke fun dus ! :)

De auto wordt zonder wielen verkocht.

Vraagprijs voor dit alles: € 1.350,=

Mocht iemand interesse hebben in alleen het chassis met plaatwerk incl. het kenteken dan hoor ik het ook graag! Serieuze biedingen worden in overweging genomen.

De auto is te bezichtigen in de omgeving van Hilversum.
Reacties en vragen graag via PB, of direct per e-mail.


De foto’s, meer dan voldoende lijkt me (klik om te vergroten):

Voorzijde:
http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Voorzijde_1.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Voorzijde_1.jpg)
http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Voorzijde_2.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Voorzijde_2.jpg)


Achterzijde:
http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Achterzijde.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Achterzijde.jpg)

Linkerzijde:
http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Links-voor_1.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Links-voor_1.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Links-voor_2.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Links-voor_2.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Links-voor_3.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Links-voor_3.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Links-voor_4.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Links-voor_4.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Links-voor_5.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Links-voor_5.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Links-voor_6.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Links-voor_6.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_links-achter_1.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=links-achter_1.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Links-achter_2.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Links-achter_2.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Links-achter_3.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Links-achter_3.jpg)


Rechterzijde:
http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Rechts-voor_1.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Rechts-voor_1.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Rechts-voor_2.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Rechts-voor_2.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Rechts-achter_1.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Rechts-achter_1.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Rechts-achter_2.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Rechts-achter_2.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Rechts-achter_3.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Rechts-achter_3.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Rechts-achter_4.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Rechts-achter_4.jpg)


Motorruimte:
http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Motorruimte_0.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Motorruimte_0.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Motorruimte_1.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Motorruimte_1.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Motorruimte_2.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Motorruimte_2.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Motorruimte_3.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Motorruimte_3.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Motorruimte_4.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Motorruimte_4.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Motorruimte_5.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Motorruimte_5.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Motorruimte_Cabrio.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Motorruimte_Cabrio.jpg)


Interieur:
http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Interieur_1.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Interieur_1.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Interieur_2.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Interieur_2.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Interieur_3.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Interieur_3.jpg)

http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Interieur_4.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Interieur_4.jpg)


Schuifdak:
http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Schuifdak.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Schuifdak.jpg)


Isolatiematten:
http://i671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/th_Isolatiematten.jpg (http://s671.photobucket.com/albums/vv73/OakgreenVR6/?action=view&current=Isolatiematten.jpg)

OakgreenVR6
07-05-2010, 21:31
Eens tijd voor een UP!

Vragen? Stel ze gerust!
Vraagprijs te hoog? Doe gerust een bod, maar kom liefst eerst eens kijken voor je een bod uitbrengt.

Voor de liefhebber;
de prijs van het chassis incl. plaatwerkdelen + kenteken is 600euro.

Alles tussen die optie en de complete auto met alle onderdelen overnemen is bespreekbaar!