PDA

View Full Version : 16v blok met 8v boite????

Jel Golf 2 GTI
17-03-2010, 01:23
Hej iedereen,

Ff een vraagje. Mijn maat is een 1.8 16V aan het restaureren.

Zijn blok is helemaal gereviseerd door een erkend bedrijf.

Toen hij zen 16V boite binnen deed was deze helemaal aan gort.

Firma heeft toen een 8V boite gereviseerd en ook een nieuwe 8v koppeling erop gezet.

Nu hebben wij gemerkt dat de "piet" ding dat uit je boite komt en in je koppeling gaat verschild in grote bij een 16V en een 8V.

Dit zal wss wel ergens goed voor zijn, dus is onze vraag of de 8V boite + koppeling voldoet voor de 16V.

Of dat we beter een 16V boite zoeken en deze laten reviseren + een nieuwe 16V koppeling erop.

ik hoor het wel van jullie.

Ps als er nog iemand een 16V boite of volledige motor heeft liggen die verkocht word mag je het altijd laten weten.

ik ga binnekort aan men maat uitleggen hoe het forum hier werkt en dan kan hij zen vragen zelf posten.

Grtz Jel

EelcoB
17-03-2010, 16:49
Boite dat was toch belgs voor versn. bak? ;)

PimVW
17-03-2010, 16:50
Boite dat was toch belgs voor versn. bak? ;)

Ja klopt, is n versnellingsbak :thumbup:

Jel Golf 2 GTI
17-03-2010, 18:54
Ja klopt, is n versnellingsbak :thumbup:

Ja soory een boite is een versnellingsbak :D :D

Grtz Jel

bivw 16vg60
17-03-2010, 19:31
Ja soory een boite is een versnellingsbak :D :D

Grtz Jel

haha blijft een mooie woord een meid die ik ken heet boite
als ik haar nu zie denk ik voortaan aan een versnelings bak :D

maaru effe ontopic maakt geen reed uit gaat met een orginele 16v echt niet slippen of kapot gewoon over zetten en gas erop

RubenD
17-03-2010, 23:30
Wat je nodig hebt om een 8V bak pas te maken op een 16V KR/PL motor:

- Koppelingsplaat voor de 8V bak;
- Het deksel van de 16V drukgroep (dat is het plaatje waar je met de drukvinger, die door de ingaande bakas heen loopt, tegen aan drukt).

Volgens mij kun je zo het lengte verschil afvangen wat je krijgt door het lengte verschil van de drukvingers.

Zelf heb ik een klein jaar geleden ook een nieuwe koppeling en drukgroep geplaatst. Deze keer beide voor een 8V gti bak. Nu moet ik echter het pedaal tot op de bodem trappen om volledig te ontkoppelen.

Door de andere schotel in de drukgroep te monteren ondervang je dit probleem. Dit is mijn theorie daarover, durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Jel Golf 2 GTI
18-03-2010, 01:08
Wat je nodig hebt om een 8V bak pas te maken op een 16V KR/PL motor:

- Koppelingsplaat voor de 8V bak;
- Het deksel van de 16V drukgroep (dat is het plaatje waar je met de drukvinger, die door de ingaande bakas heen loopt, tegen aan drukt).

Volgens mij kun je zo het lengte verschil afvangen wat je krijgt door het lengte verschil van de drukvingers.

Zelf heb ik een klein jaar geleden ook een nieuwe koppeling en drukgroep geplaatst. Deze keer beide voor een 8V gti bak. Nu moet ik echter het pedaal tot op de bodem trappen om volledig te ontkoppelen.

Door de andere schotel in de drukgroep te monteren ondervang je dit probleem. Dit is mijn theorie daarover, durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Hej , merci voor de uitleg.

Ik laat men maat dit morge wel ff lezen want ik weet niet 100% welke drukgroep erin zit.

Ik post het wel :thumbup:

Grtz Jel

DeeDub
18-03-2010, 17:24
haha blijft een mooie woord een meid die ik ken heet boite
als ik haar nu zie denk ik voortaan aan een versnelings bak :D

daar kun je ook in roeren :D

bivw 16vg60
18-03-2010, 18:50
daar kun je ook in roeren :D

ja is meer een klauwbak dus geen koppeling nodig gewoon ramme !! :D