View Full Version : Larsje 's rode Jetta GL 1986
Na een debacle met mijn Golf (Golf topic>afgebrand (http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=64411)), op zoek gegaan naar een vervanger.
Die heb ik gevonden!
Een Jetta GL uit 1986
4 deurs
1.8 injectie
Schuifdakje
Nauwelijks roest
En een super interieurtje! (op de hemel na)
golf grille met mistlampen (weet nog niet wat ik daarvan vind)
originele vw sportvelgen eronder (iemand info over deze?)
EEEN nadeel: hij is rood, maar hij is wel echt netjes (voor originele lak) en eigenlijk is de kleur in t echt ook heel mooi!
Naja, omdat foto's meer zeggen dan woorden:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/1_601945.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/2.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/4.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/5.JPG
Plannen:
Eigenlijk hetzelfde als met de Golf.. stukje zakken, teledials eronder, audio erin en goed verzorgen!
floris-jan1
17-03-2010, 22:26
Gefeliciteerd! Mooie autootje, van binnen is ie nog erg netjes!:D Zijn die velgen niet het type: Montreal? Volgens mij wel..
Gr.
koenjanssen
17-03-2010, 22:31
Mooie auto!
Zou wel zorgen voor een Jetta front, deze vind ik niet bij de auto passen...
Mooie auto!
Zou wel zorgen voor een Jetta front, deze vind ik niet bij de auto passen...
Jetta front komt er misschien wel weer in. Moet ik eens tegenaan lopen voor een net prijsje, dan kan ik kijken wat ik beter vind staan.
Nu moet ik hem eerst in Nederland zien te krijgen en op kenteken zetten. (woon tijdelijk voor stage in DLD).
En dan rustigaan dingen eraan doen.
alleen het hemeltje is slecht, dus als iemand een hemel weet voor een 4 deurs (golf past ook toch?) met schuifdak...
liefste zwart... (kleine kans)
nee golf hemeltje past niet,, jetta dak is korter.. golf is wel pas te maken maar bij de c-stijl blijf je het altijd zien.
martiepartie
18-03-2010, 08:45
leuk ding. Marsrood of tornadorood?
Jettameister
18-03-2010, 09:04
heel leuke jetta !!
jettafront erin en hetgene ja van plan bent = klaar !!
SubdubberGT
18-03-2010, 10:43
Hele nette Jetta, ik vind hem zo al wat hebben..
Gerard Polo MK2
18-03-2010, 11:06
Mooie vervanger gevonden :thumbup:
eerste accecoire ook al gekocht :D
weet nog niet of het gaat staan, maar dat zien we volgende week wel!
https://www.woelfeshop.de/merchandising-vfl1/images/original/11046.jpg
Uit mn golf topic:
Nope moet je ook zeker niet gaan doen..
Gaat deze in 2010 ook mee naar de meets ?
Ik ben tot juli in de grootste meeting/stad voor wat betreft volkswagens.
maar ook in NL staat e.e.a. op de planning...
- dubb in arnhem
- budel (misschien)
- nog wat andere aircooled meetings
en waar ik dan toevallig in de buurt ben...,
maar we gaan verder in het "jetta topic" (http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=67585) !!
Yoo stinkerd!
Ding ziet er wel 10 keer netter uit dan de Gulf. Wat heeft ie nou gelopen? Zal wel minder zuinig zijn, of heb je ook een E? :tongue: . Poetsen en vooral SLAMMEN die duikboot!
SubdubberGT
18-03-2010, 22:51
Zit ook een 4+E op waarschijnlijk ja ;)
Heey kleintje! Jij reageert ook anders nooit! (kunt ook op mn nl nr reaguuren)
Hij heeft een Extra snelle Energie sparmodus!
slammen weet ik nog niet, misschien komt er wel een echte goede schroefset onder (tweedehands dan). Dan duurt t wat langer.
maar voorlopig eerst eens in NL krijgen!
p.s. vfl wob is door in de europa league!!! :D
mooie jetta,frontje lekker laten zitten:thumbup:
bekleding ziet er ook nog super uit!
omdat ik nog geen stagevergoeding binnen heb, en dus ook eigenlijk het nog niet kan betalen, heb ik een tweedehandse koni schroefset gekocht :screwy: moet nog in goede staat zijn, maar dat zullen we zien. Anders wordt hij gewoon helemaal opgenknapt.
Ik heb misschien een zwarte met stof beklede hemel gevonden... wel voor een golf.
Iemand een foto van een golf hemel in een jetta (de plek waar je het blijft zien)?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/hemel.JPG
dit is de hemel, waarvoor is het middel-grootste gat? daar zit de hendel toch? hoort daar geen bekleding te zitten? of is dat een apart paneel?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/hemel.JPG
dit is de hemel, waarvoor is het middel-grootste gat? daar zit de hendel toch? hoort daar geen bekleding te zitten? of is dat een apart paneel?
daar zit jou draai meganiek onder , zit een kapje over heen
al lijkt dit gat kleiner ...
http://www.volksforum.com/albums/files/6/3/6/zwartehemel2.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/sneeuw011.JPG
golf 3 deurs hemel in een jetta 2 deurs
ik kijk wel ff, hoe duur hij wordt, tis een paar uur omrijden, dus moet even kijken of ik het doe.
de schuifdakbekleding mist, en dat kapje ook. Maar omdat het stof is, kan ik die natuurlijk ook zelf bekleden.
Hoe controleer ik hoe de staat is van de distributieriem?
De verkoper heeft geen idee wanneer deze voor t laatst is vervangen...
Is het vervangen in een middagje te doen, als je geen garage hebt en het buiten moet doen? Evt ergens een how to en een goedkoop adres voor de onderdelen?
ik kijk wel ff, hoe duur hij wordt, tis een paar uur omrijden, dus moet even kijken of ik het doe.
de schuifdakbekleding mist, en dat kapje ook. Maar omdat het stof is, kan ik die natuurlijk ook zelf bekleden.
orgineel kapje kan ik je evt wel aan helpen
maar als ik het gat zo zie lijkt me dat wat te groot
distrubutie moet je nooit op bezuinigen :D
koop een goeie , dingen koosten inc spanrol iets van 4 tientjes
en als alles los wil en je hebt het vaker gedaan , is het in een dik uurtje te doen ;)
orgineel kapje kan ik je evt wel aan helpen
maar als ik het gat zo zie lijkt me dat wat te groot
distrubutie moet je nooit op bezuinigen :D
koop een goeie , dingen koosten inc spanrol iets van 4 tientjes
en als alles los wil en je hebt het vaker gedaan , is het in een dik uurtje te doen ;)
Morgen de jetta afhalen :D
Hemeltje niet gekocht, toch te duur, te ver weg, en beschadigd..
dus als iemand een jetta hemeltje (4 deurs met schuifdak) over heeft :D
Distri wil ik eigenlijk wel vervangen voordat ik er echt km's mee ga maken (hij moet van WOB naar huis = 400 km). Maar nu heb ik hier maar beperkt gereedschap en staat hij buiten. Is dit goed te doen?
Zo! vandaag de auto opgehaald in Leipzig met een 5daags kenteken :D
Heb helaas geen fotocamera hier, en mn telefoon camera is deaud.
Maar hij rijd goed! 170 al even aangetikt op de teller (autobahn).
De distri heeft de vorige eigenaar nog vlak vantevoren nagespannen, hij wist niet hoeveel km hij erop heeft, maar hij zag er nog goed uit volgens hem (is automonteur bij vw garage).
Bij de verplichte tussenstop bij de mac, alle deuren dicht, controleren of de achterklep dicht zit.. kreeg ik de achterklep niet meer open...
blijk ik centrale vergrendeling te hebben.
En er zitten van binnen uit verstelbare spiegels op!
Hij rijd prima, en heb er al 200 km op gezet vanavond!
Zal morgen es kijken of ik iemand vind met een fatsoenlijke camera (op zn telefoon)
GRTZ!
als je dit dan ziet.... OMG (http://www.youtube.com/watch?v=tYHyULQOykU)
en een zonder schuifdak hemel ombouwen naar schuifdak? mogelijk?
mooie rooie jetta! :thumbup:
De vorm van de hemel is totaal anders door het dakje, dus die ombouw van zonder naar met gaat niet echt wat worden.
Dakhemel ligt denk ik 4cm lager in een schuifdak Golf/Jetta.
In ieder geval aan de voorzijde, waar het dakje zit.
Maar welke studie volg je, aangezien je stage loopt in WOB?
In welk huis zit je? Ik heb er ook een half jaar gezeten, erg gezellig met z'n allen. De inwoners zijn echter klote (niks aan).
Ik studeer HTS-Autotechniek in Arnhem,
En woon nu in Sandkamp.
Ah, dan ben je niet de enige HTS-er hier.
Heb ik ook gestudeerd. Ik zou na mijn stage ook direct gaan afstuderen bij VW. van Son heeft hier helaas voor mij het een en ander om zeep geholpen. Dus dat afstuderen (had twee factures dus kon zelfs kiezen!) is niet doorgegaan.
Gelukkig heeft hij nu een andere functie binnen de HTS.
Sandkamp, zit je bij Schreinecke (Schweinecke)? Zo ja, loopt die vader van z'n vrouw er ook nog steeds rond? Die met de hersenbloeding, arme man.
Waar loop je precies stage? Als je nog met Nederlanders bier wilt drinken zou je eens contact moeten leggen met OakgreenVR6 die komt regelmatig in WOB.
Ik zit er af en toe nog wel eens over te denken om in WOB te solliciteren...
Ah, dan ben je niet de enige HTS-er hier.
Heb ik ook gestudeerd. Ik zou na mijn stage ook direct gaan afstuderen bij VW. van Son heeft hier helaas voor mij het een en ander om zeep geholpen. Dus dat afstuderen (had twee factures dus kon zelfs kiezen!) is niet doorgegaan.
Gelukkig heeft hij nu een andere functie binnen de HTS.
Sandkamp, zit je bij Schreinecke (Schweinecke)? Zo ja, loopt die vader van z'n vrouw er ook nog steeds rond? Die met de hersenbloeding, arme man.
Waar loop je precies stage? Als je nog met Nederlanders bier wilt drinken zou je eens contact moeten leggen met OakgreenVR6 die komt regelmatig in WOB.
Ik zit er af en toe nog wel eens over te denken om in WOB te solliciteren...
Haha, van son is nu coordinator van de buitenlandse stagaires (mij dus).
Tot nu toe alles prima hierzo! Het gaat hier op een speciale manier zo te zeggen.
Ik zit inderdaad bij Schreinecke, alleen loopt hier geen man met hersenbloeding rond. (zal dan helaas wel niet meer hier zijn)
HTS verhaal
Van Son
WOB verhaal.
Staat die beruchte man nou ook al op een forum? Het schijnt dat hij wel dingen verpest voor meer mensen op school. Vooral vroeger toen hij nog wat te zeggen had over alle stages. Zo ook bij mijn vorige, recentelijk afgestudeerde stagebegeleider.
Lars, hoeveel heeft je kanon eigenlijk gelopen? Ik heb het je over msn al 100 keer gevraagd, maar volgens mij durf je het niet te zeggen :tongue: . Kom nou gewoon naar de STKD met dat ding. Ff de Duiven McDrive test doen.
HMMM... mn kofferklep gaat niet open.. met de centrale vergrendeling erop niet en eraf ook niet..
Iemand een idee?? De "slot knop" zit erg losjes wel..
En weet iemand of en zoja waar ik reserveonderdelen kan krijgen voor koni schroefsets? (stelringen bijv.)
ohja botje, hij heeft 193 miljoen miljard km eropstaan :D
Ik had ook niet minder verwacht.. :tongue:
Wat hoorde ik nou? Start ie maar half?
hij start anderhalf kerel :D
alleen soms duurt het wat langer voordat hij dat doet.. paar keer pompen en dan gaat ie :D
Nu alweer een ruime week zonder kenteken op de jetta :(
Volgende week maandag hopelijk weer een kenteken, en dan over 2 weekjes naar NL met dat ding!
De kofferbak gaat ook weer open trouwens!
het slot was kapot (drukslot) en de klep ging alleen nog maar open dmv de CV.
Mocht het niet zijn dat de luchtservo van de CV voor de achterklep maar met 1 schroefje (ipv 2) vast zat.
Hierdoor draaide dus de servo, ipv dat het slot ontgrendeld werd.
Schroefje in de servo erbij en klaar is kees :D
Deze week een paar kentekenverlichting-lampkapjes halen en een nieuw slot (krijg ik wel een nieuwe sleutel apart voor t slot maar die heb ik toch alleen nodig in noodgevallen, voor als de cv t niet doet en ik in de achterbak moet zijn. Deze hoeft dus niet aan mn sleutelbos).
Ben benieuwd wat de apk ervan zegt!
Even een to-do lijstje gemaakt.
Is nog niet compleet, maar wel een inschatting van het werk wat er nog aan zit.
- Slotje achterklep vervangen
- Kenteken lamp-kapjes vervangen
- Nieuwe schuifdak bies
- Chrome bies voor- en achterruit vervangen
- Ruitenwisserarmen spuiten
- Jetta grille en lampen monteren
- Dakgootrubber vervangen of verven (kan dat? Zoja waarmee?)
- Uitlaat delen vervangen (kat weg & einddemper)
- Trekhaak netjes zwart spuiten
- Deurgrepen zwart maken (kan dat? Zoja waamee?)
- Chrome deurgreepkapjes polijsten
- Lak polijsten
- Sterretje in voorruit fixen
- Teledials bandjes geven en onder de auto schroeven
- Roest achterklep bijwerken & bijspuiten
- Roest voorspatbord bijwerken
- Roest antennegat bijwerken
- Verlagen
- Audio kopen & inbouwen
- Hemel netjes maken (opnieuw bekleden?)
Ook nog een paar vraagjes:
1. kun je het rubber in de dakgoot verven (zoja, waarmee?) of is het makkelijker (en goedkoper) deze compleet te vervangen?
2. Kun je de deurgrepen verven? (zoja, waarmee? heb nog bumperspray liggen, maar geeft dit niet af?)
3. Kun je de hemel opnieuw bekleden (plastic hemel)?
dus het huidige plastic van de schaal aftrekken en het met een stof of een kunstleer bekleden
4. Onder de voorruit, op het dash zitten een stuk of 8 gaten, het lijken wel bevestigingsgaten.. Waarvoor zijn deze gaten?
Ondertussen ook het lek in de uitlaat gevonden!
Zonet even de auto gestart *voorlopig het enige wat ik er echt mee kan* en eronder gekeken, er pruttelde gewoon water uit de uitlaat ergens in t midden!!
er zit een soort van dubbele klem, hierlangs lekt hij. Is deze origineel?? (die klem)
Hij zit ter hoogte van de voorstoelen ongeveer..
Verder als ik de auto start, dan moet ik een flinke dot gas bijgeven...dan start hij wel, maar dan loopt hij heel onregelmatig. Na een paar keer gasgeven is dit voorbij. Iemand een idee?
Ben aan het kijken op ebay voor een complete uitlaat.
Is er verschil tussen de uitlaten voor dunne en dikke bumpers? (einddempers)
Om er maar even op terug te komen:
1. kun je het rubber in de dakgoot verven (zoja, waarmee?) of is het makkelijker (en goedkoper) deze compleet te vervangen?
2. Kun je de deurgrepen verven? (zoja, waarmee? heb nog bumperspray liggen, maar geeft dit niet af?)
3. Kun je de hemel opnieuw bekleden (plastic hemel)?
dus het huidige plastic van de schaal aftrekken en het met een stof of een kunstleer bekleden
4. Onder de voorruit, op het dash zitten een stuk of 8 gaten, het lijken wel bevestigingsgaten.. Waarvoor zijn deze gaten?
5. Verder als ik de auto start, dan moet ik een flinke dot gas bijgeven...dan start hij wel, maar dan loopt hij heel onregelmatig. Na een paar keer gasgeven is dit voorbij. Iemand een idee?
6.Ben aan het kijken op ebay voor een complete uitlaat.
Is er verschil tussen de uitlaten voor dunne en dikke bumpers? (einddempers)
Zo, de vragen van bovenstaand lijstje zijn eigenlijk van ondergeschikt belang geworden :(
Ik wil de wagen namelijk zover als mogelijk apk klaar krijgen de volgende twee weken.
Het enige wat ik zeker weet dat er mis is zijn:
- uitlaat lek, hiervoor heb ik misschien een brug geregeld, zodat ik goed kan kijken wat mis is
- hele kentekenverlichting aan de achterkant mist. Ik heb dus 2 units nodig met glaasje, pakking en lampjes! (heeft iemand die toevallig liggen?)
vwjohnny
13-04-2010, 20:25
Zo, de vragen van bovenstaand lijstje zijn eigenlijk van ondergeschikt belang geworden :(
Ik wil de wagen namelijk zover als mogelijk apk klaar krijgen de volgende twee weken.
Het enige wat ik zeker weet dat er mis is zijn:
- uitlaat lek, hiervoor heb ik misschien een brug geregeld, zodat ik goed kan kijken wat mis is
- hele kentekenverlichting aan de achterkant mist. Ik heb dus 2 units nodig met glaasje, pakking en lampjes! (heeft iemand die toevallig liggen?)
als die kentekenplaat verlichting het zelfde is als van een golf heb ik waarschijnlijk nog wel 2 complete over weet zo de staat niet zou ik even moeten kijken want ze zitten in mn sloper ;)
als die kentekenplaat verlichting het zelfde is als van een golf heb ik waarschijnlijk nog wel 2 complete over weet zo de staat niet zou ik even moeten kijken want ze zitten in mn sloper ;)
die schijnen inderdaad hetzelfde te zijn
Via t werk een brug geregeld :) bij een collega kan ik m erop zetten :D
Volgende week dinsdag komt er een tijdelijk (export) kenteken op voor 2 weken (gotta love germany :D ).
Aan het eind van die twee weken wil ik m rdw gekeurd hebben eigenlijk (kan t niet zelf doen, dus gaat mn pa)
Tegen die tijd wil ik ook de uitlaat lekvrij hebben.
EN nog een vraag. Ik zal hier ook nog een apart topic voor aanmaken,
Kun je de kat weghalen bij een gx (geregelde kat?)?????
Zoja, als je hem dan naar de apk brengt, krijg je m er dan nog door?
En dan nogwat.. als ik de kat weghaal voor ik naar de rdw ga, mag ik dan meer co% hebben?
GX heeft geen geregelde katalysator toch, is compleet mechanische injectie dus met een lambda valt er niks af te regelen..
Ik zou de kat eronder halen.
Tot 30 september 1986 mag ie dan 4,5% CO hebben, daarna 3,5% (tot een bepaald jaartal, maar dat maakt voor jou dan niet uit)
KE-Jetronic met geregelde Kat volgens mijn "R.H. Olving Vraagbaak Golf/Jetta KATALYSATORMODELLEN 1996-1991"
Edit: hoeveel mag hij met kat hebben, auto is van 4-86
Hier gaat het katverhaal verder:
Kat topic (http://volksforum.com/forum/showthread.php?p=909564#post909564)
Zo, het verhaal van de jetta gaat natuurlijk verder!
Een tijdje terug heb ik een tweedehands koni schroefset gekocht :D
De verkoper wist er niets vanaf, had er zincspray op gespoten (ook op de draad :mad: ) omdat ze iets verroest waren. Blijken ze ook nog eens regelbaar te zijn ook!
Ondertussen weet ik dat 1 stelring aluminiumafval is. Deze probeer ik nu dus te regelen.
Zie hier: koni stelringen topic (http://volksforum.com/forum/showthread.php?p=913304#post913304)
Zoals ook al gezegd in dat forum,
Ik ben er nog niet uit welke kleur ze worden. Maar opgeknapt zullen ze worden!
Verder zit er een uitvoerkenteken op sinds gisteren, dus gaat ie volgende week het weekend mee naar NL voor een kenteken :D
Foto's heb ik nog niet, omdat ik geen camera heb, maar ze zullen zsm komen!
Als alles goed loopt wordt de uitlaat deze of volgende week gefixed. Ik hoop ervanaf te komen met zo'n tussenbuisje en firegum en evt. nog wat gungum.
SubdubberGT
21-04-2010, 19:48
Je mag je kat er tussen uithalen ook voor de APK. Ik heb het ook bij m'n Jetta, geen problemen.. Als je U9 op je kenteken krijgt moet je hem wel behouden, maar aangezien je een K-Jetronic erin hebt liggen zal dit K6 worden op je kenteken ;)
Je mag je kat er tussen uithalen ook voor de APK. Ik heb het ook bij m'n Jetta, geen problemen.. Als je U9 op je kenteken krijgt moet je hem wel behouden, maar aangezien je een K-Jetronic erin hebt liggen zal dit K6 worden op je kenteken ;)
Dus ookal heb ik een kat eronder, krijg ik geen U9 bij invoer?
@#$%$^#$@!$$%^
De achterklep gaat WEER niet open!
Ik denk dat de cv het palletje niet verschuift, maar alleen t stangetje (dus dat t palletje los is van het cv stangetje.
Normaal zou je dan met de sleutel hem nog open krijgen, maar dat slot is kaput :(
edit: wat leuk is.. mn gereedschap ligt erin... dus dat wordt improviseren :shake:
mn achterklep gaat weer open, het probleem was wat ik dacht dat t was. Heb het palletje iets samengeknepen, hoop dat t nu goed blijft. Ben ondertussen PRO in jetta achterklep openen zonder sleutel :P
verder nog een vrij dringende vraag:
Weet iemand of dit kan??
Bij een GX motor met KE-Jetronic de katalysator weghalen,
en daarvoor in de plaats de "hosenrohr" en vlammendover van een model zonder kat. verbouwen.
'T is vrij dringend, wil de spullen vanmiddag/vanavond bestellen!!!
JIPPY!!!
Voor luttele 50 euro (en een stukje rijden, maar dat is onder het mom van testkilometers met de jetta geen straf) een oude-school jetta front, met slotvanger en lampen gescoord!
Helaas nog steeds geen fotocamera (morgen maar eens gaan kopen ofzo) dus heb alleen een foto van de adverteerder:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/grille.jpg
Paar keer goed op zn staart getrapt op de autobahn (180-185 op de teller) en rijd prima! ook op hogere snelheden, zelfs bij t decellereren (bij t remmen een beetje trilling in t stuur)
Alleen op 140 km een kwart tank leggetrokken... ben benieuwd wat er weer in gaat (morgen ff proberen) :P
Jammergenoeg zijn de lampen die bij het jettafront zaten onbruikbaar.
Ook zijn er een paar clipjes (aan de bovenkant v.d. grille) afgebroken.
Weet iemand hier een goede oplossing voor?
Mn uitlaat is onderweg. Het wordt een stock "zonder kat" model, tot aan de middendemper.
De middendemper wordt vervangen door buis, en de einddemper blijft voorlopig zitten. Hier komen wel 2 rvs buizen (diam. 60mm) aan ipv het normale pijpje.
onbruikbaar?waarom?
De stelschroef-moeren waren bijna allemaal kapot (dat is op zich nog goed te fixen) en de reflectoren waren helemaal mat-geoxideerd. Daarnaast zaten er in de opnamepunten van de stelschroeven flinke scheuren (braken al af als je ernaar keek).
Maar hier op t forum al een vervangend setje gevonden (voor alleen verzendkosten :D ). Maar hiervan schijnen de stelschroeven ook niet meer 100 te zijn. Eens kijken of we dat gemaakt krijgen!
p.s. Ik krijg van t weekend mn nieuwe camera, dus binnenkort komen er eindelijk foto's!
Imitatie-Duitser!
Hoe staat het nou met de Jet? Frontje er al in en al op APK of wat?
Foto's!!
Imitatie-Duitser!
Hoe staat het nou met de Jet? Frontje er al in en al op APK of wat?
Foto's!!
Nee kerel, sorry...
heb donderdag de homokineten vervangen en t voorste deel van de uitlaat.
Nu is t wachten tot pa naar de RDW met t ding gaat (zelf geen tijd voor).
Daarna klaarmaken voor de APK (middendempert vervangen en nog wat kleine dingetjes hopelijk).
Maak me alleen zorgen over de schokbrekers, maar dat zien we dan wel..
fotokes hier!!, alleen slecht belicht enzo maar voor de indruk ist prima!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/P513011404.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/P513013306.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/P513013207.jpg
Mijn lijst:
- Slotje achterklep vervangen *moet nogsteeds, nog niet besteld/gekocht*
- Kenteken lamp-kapjes vervangen *gefixed :) tnx stijn*
- Nieuwe schuifdak bies *niet meer nodig, na inspectie bleek hij nog 100 te zijn*
- Chrome bies voor- en achterruit vervangen
- Ruitenwisserarmen spuiten
- Jetta grille en lampen monteren *al gekocht, moet alleen nog opgeknapt*
- Dakgootrubber vervangen of verven (kan dat? Zoja waarmee?)
- Uitlaat delen vervangen (kat weg & einddemper) *kat is vervangen, rest komt*
- Trekhaak netjes zwart spuiten
- Deurgrepen zwart maken (kan dat? Zoja waamee?)
- Chrome deurgreepkapjes polijsten
- Lak polijsten
- Sterretje in voorruit fixen
- Teledials bandjes geven en onder de auto schroeven
- Roest achterklep bijwerken & bijspuiten
- Roest voorspatbord bijwerken
- Roest antennegat bijwerken
- Verlagen
- Audio kopen & inbouwen
- Hemel netjes maken (opnieuw bekleden?)
ik zou het golf-front laten zitten;)
vind het wel leuk staan...
goed bezig!
ik zou het golf-front laten zitten;)
vind het wel leuk staan...
goed bezig!
Kopen??
Vindt het net een bmw lijken.. de kleur, de kont, de dubbele lampen...
JIPPY!!
ondanks dat ik geen tijd heb voor de auto (door stage in WOB) heb ik een update!
3 juni wordt hij op kenteken gezet! ben benieuwd wat mn kenteken wordt!
(is iemand toevallig dat een beetje aan t volgen, hoe dat allemaal verloopt en over wat voor een tijd?)
Hoop de week erna hem apk te kunnen keuren en dan rijden na Budel!
Middendempervervanger is ook binnen, dus de uitlaat kan ook helemaal gefixed worden!
Volgend weekend weer eraan werken! (uitlaat io maken en ff apk punten controleren)
Vandaag is de Jetta (begeleid door mn Pa) naar de RDW gegaan :D
Alles was okee (kan weinig mis gaan) bij de kentekenkeuring!
Nu op naar de APK! maar eerst kenteken binnen krijgen, platen laten maken enz.
EN ik heb vandaag hier in WOB bij "autohaus-wolfsburg" een setje kentekenplaathouders kunnen ontfrutselen (oftewel, netjes vragen en gratis meekrijgen)!
Precies op tijd dus:)
Hier de kentekenplaathouders..
met het welbekende wolfje helemaal rechts (beetje slecht te zien door reflectie)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/kentekenplaathouderswolfsburg.jpg
ziet er netjes uit! qua ophanging en wielen nog plannen? ;)
en oh ja.... wat zie ik daar rechtsachter staan (ook very nice!!!!) :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/P513011404.jpg
Leuke kentekenplaathouders, ik heb zelf nog 2 van die wolfje stickers liggen !!!
Kopen??
Vindt het net een bmw lijken.. de kleur, de kont, de dubbele lampen...
ik heb op m'n jet al een golf-front steken;)
mooi dat je een kenteken hebt:thumbup:
en oh ja.... wat zie ik daar rechtsachter staan (ook very nice!!!!) :cool:
[img]http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/P513011404.jpg[img]
Pa heeft ook zo zn hobby (dezelfde als ik, alleen heeft hij wat meer te besteden :rolleyes: )
Gti-er, tnx voor t compliment..
Ophaning: Een nog op te knappen tweedehands KONI schroefsetje met hardheidsverstelling!
Wielen: Mat zwart gepoedercoate Teledials 6j voor en 7j achter met K&W adapters!
Banden: Voor Potenza's 165/50/15, achter 185/55/15 (bandenmaat kan nog veranderen als t niet mocht staan)
Foto's van de RDW!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/SNC10617.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/SNC10618.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/SNC10619.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/SNC10620.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/SNC10621.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/SNC10622.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/SNC10623.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/SNC10624.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/SNC10625.JPG
Is dus aan de onderkant nog ff wat werk om hem netjes te krijgen (zijn die banden van de brandstoftank, zijn die ergens nog vers te krijgen?)
En hier en daar wat plekjes..
Nu wachten op de papieren (duurt nu al een week en een dag!), en dan kan hij op voor de APK!
even demonteren,schuren en in de zwarte hammerite zetten.zien er nog heel niet zo slecht uit.gefeli met je kenteken!
even demonteren,schuren en in de zwarte hammerite zetten.zien er nog heel niet zo slecht uit.gefeli met je kenteken!
TNX!
Vind het alleen supervervelend dat ik helemaal geen tijd heb voor de auto..
I.v.m. stage.. Maar dat duurt nog 3 weken, en dan heb ik heel veel tijd voor de auto's (jetta en allebei de kevers krijgen aandacht hopelijk).. en een zomerbaantje (dus als iemand nog iets leuks weet voor de zomer omg. roermond)
Vandaag de radio besteld, en een compo setje, en radioroosters!
Morgen gaat hij op APK keuring, ik ben benieuwd!! :cool:
Watvoor audio heb je besteld? Toch niet weer die blaupunkt sheiss he? :tongue:
Onderkant van de Jet kan idd nog wel wat verf gebruiken, maar als je straks draagarmen scraped, dan maakt het ook niet uit! :tongue:
Fusion Scheisse heb ik besteld :D alleen subke nogniet, maar dat komt nog wel (doekoe probleem)
Maar..
De Jetta is afgekeurd..
En nadat mn pa zo lief was een achterwiellager te vervangen, ook goedgekeurd!!!
:jacks: :jacks: :woowoo: :woowoo: :wee: :wee: :cheers: :cheers: :dance: :dance: :drive: :drive: :drive: :drive:
En deze voor mn pa (ook omdat ik de 912 mag lenen om luchtgekoeld naar budel te cruisen)
:own:
SubdubberGT
16-06-2010, 21:27
Zo en wat is je kentekennummer geworden?
Gerard Polo MK2
16-06-2010, 21:57
:thumbup:
Dat je er maar meer kilometers mee mag maken als je vorige bolide!
Zo en wat is je kentekennummer geworden?
Ik zit in de LRG serie... nu is de Jetta wel wat groter dan de Golf, dus L(a)RG(e) past er wel bij.. en heeft vooral betrekking op de kofferbak (kun je in kamperen volgens mij)
:thumbup:
Dat je er maar meer kilometers mee mag maken als je vorige bolide!
Zeker weten, dat dat de bedoeling is!
En er komen een paar (zichtbare en onzichtbare) diefstalbeveiligingen op! Dit gebeurt me geen tweede keer!
Armourplates zijn al binnen!
Wat er voor de rest aan beveiliging op komt houd ik voor mezelf! :cool:
Volgende week rijd ik ermee naar die Heimatt! En gaat een deel van de audio erin!
En dan hopelijk net voor de volksdubb de porsche wielen eronder!
Pic's komen zodra ik bij de auto ben en foto's kan maken!
Hij staat goed en wel hier thuis :D
Nu wil ik alleen ori. sleutels laten namaken, en heb de sleutelcode nodig. Waar vind ik die precies (weet ergens op de handgreep.. maar waar?)
Ben nu de audio en de armour plates in aan t bouwen.
In de loop van deze week of volgende week eens kijken naar de schroefset (tis de vraag of ik t red voor de Volksdubb)
Nu weer gauw draan! :thumbup:
Fotokes komen wel!
Niemand die mij kan helpen bij het vinden van de sleutelcode???
dan kan ik vanmiddag ff bij classic parts sleuteltjes laten maken!!!!
Echt niemand?? dat geloof ik niet :rolleyes: :D
please help me!! ik wil die vanmiddag gaan bestellen...
Als je naar je sleutel kijkt, heb je het zwarte plastic rondje met het VW logo erin als het goed is. Daaronder de daadwerkelijke sleutel (steel?) staat iets op, bij mij AH. Dat is de sleutelcode. Zo eentje kun bestellen (mits je er een andere code hebt uiteraard) en dan naar de slotenmaker om ze na te maken van het origineel! Succes
Als je naar je sleutel kijkt, heb je het zwarte plastic rondje met het VW logo erin als het goed is. Daaronder de daadwerkelijke sleutel (steel?) staat iets op, bij mij AH. Dat is de sleutelcode. Zo eentje kun bestellen (mits je er een andere code hebt uiteraard) en dan naar de slotenmaker om ze na te maken van het origineel! Succes
Dat weet ik, maar ik wil bij vw-classic-parts.de een setje sleutels bestellen, die slijpen het dan naar het originele profiel. En daar heb je een sleutelcode voor nodig (zeg maar wat de sleutelmaker kopieert, halen zij uit de computer dmv die code)
op internet iets gevonden dat het op de slotcilinders staat, daar vanmiddag maar eens kijken.. Niemand die in dit topic leest die het toevallig weet?
Shenkie, kan je die sleutels daar niet laten copy-paste-en op zo'n gangster sleutel?
Shenkie, kan je die sleutels daar niet laten copy-paste-en op zo'n gangster sleutel?
Jawel, maar mijn sleutel is haast recht.. en buigt al elke keer als ik m in t slot duw.. heb t idee dat ie ook niet echt helemaal meer past in de cilinder.. echt een afgesleten dropl*l
ps: waarschijnlijk komen Remko(g40 boii) en ik de zondag wel naar volksdub. Zn g40 was gesneuveld, dus heeft ie voor de gelegenheid maar een bone stock alpinweiss mk2 gti gekocht! Dunne bumper crew.
Maaar.. je sleutel is dus net zo krom als mijn hamer? ahum!! :tongue:
ps: waarschijnlijk komen Remko(g40 boii) en ik de zondag wel naar volksdub. Zn g40 was gesneuveld, dus heeft ie voor de gelegenheid maar een bone stock alpinweiss mk2 gti gekocht! Dunne bumper crew.
Maaar.. je sleutel is dus net zo krom als mijn hamer? ahum!! :tongue:
Nee gewoon flink afgesleten...
Je hamer... dat is me wat..
Kunnen ook onze hamers aan de spiegel hangen..
ohnee, dan kun jij niet meedoen.. ;) :D
Ik ga zo met de handgreep naar classic, en leg dat ding daar op tafel.. ik kan geen nr (behalve onderdeelnummer, althans zo ziet t uit)
Dat heeft dus niet gewerkt..
er staat geen sleutelcode op mijn slot :rolleyes:
Ergens in de 24 jaar dat hij oud is, zijn er waarschlijnlijk andere klinken op gekomen, zonder nummer.
Nu dus maar 2 ori. sleutels gehaald, zodat ik ze na kan laten maken. Beter dan niets....
Onder het mom van.. Pic's or it didn't happen:
Schroefset tjoening!
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f313030373136204a65747461207665726c61616764&name=3130303731364a65747461207665726c6161676430312e6a7067&type=1&v=0
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f313030373136204a65747461207665726c61616764&name=3130303731364a65747461207665726c6161676430322e6a7067&type=1&v=0
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f313030373136204a65747461207665726c61616764&name=3130303731364a65747461207665726c6161676430332e6a7067&type=1&v=0
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f313030373136204a65747461207665726c61616764&name=3130303731364a65747461207665726c6161676430342e6a7067&type=1&v=0
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f313030373136204a65747461207665726c61616764&name=3130303731364a65747461207665726c6161676430352e6a7067&type=1&v=0
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f313030373136204a65747461207665726c61616764&name=3130303731364a65747461207665726c6161676430362e6a7067&type=1&v=0
Vind het zelf erg mooi geworden. Ondertussen de naafkapjes er (helaas nog niet gepolijst) opgezet, en dat staat ook heel netjes (vind ik zelf)!
Volgende wat gedaan moet worden:
- Jetta Front, al went dit ook wel eigenlijk..
- andere banden achter (deze zijn TE ballon, ja Gamble, ik weet het you told me so) maar dat komt vandaag goed, dankzij Gamble!
- Er MOET een nieuwe hemel in (ga ik zelf proberen te bekleden)
- En ik ga mn subwoofer bouwen, want t is me nu een bass van nix.
Morgen eerst naar MIVW! Daar is hij te bewonderen :rolleyes: :)
Zo, dat was me weer een leuk weekend :D
Allereerst bij Gamble de achterbanden gefixed!
(foto @ MIVW)
**Rest van mijn foto's @ MIVW HIER (https://ronny.dynalias.net/photo/photo_thumb.php?dir=466f746f2773204c6172732f313030373138204d495657206576656e74)
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f313030373138204d495657206576656e74&name=3130303731383130302e6a7067&type=1&v=0
Hier samen met Gamble, hij moet aan de voorkant nog iets omlaag dus :D
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f31303037313720676f6c6620656e206a65747461&name=313030373137676f6c6620656e206a657474612030312e6a7067&type=1&v=0
Iets minder positief is dat vrijdagavond op een parkeerplaats een onverlaat een goeie deuk in de zijkant van mn jetta heeft gebutst met zijn deur.
Dader onbekend, niet all risk verzekerd..
Ik ga het waarborgfonds proberen, maar die hebben een eigen risico van 250 euro :rolleyes:
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f53636861646520646575722077616172626f7267666f6e6473&name=3130303731382030382e6a7067&type=1&v=0
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f53636861646520646575722077616172626f7267666f6e6473&name=3130303731382030352e6a7067&type=1&v=0
Het zit me ook nooit mee met auto's.. :mad:
vwjohnny
21-07-2010, 16:22
buiten de deur verzekering al geprobeerd ?:P
buiten de deur verzekering al geprobeerd ?:P
wat bedoel je?
ik ben WA (oldtimer) verzekerd, dus helaas via mn eigen verzekering gaat het niet lukken.
En omdat mevrouw (of meneer) door is gereden en niet even netjes het afgehandeld heeft met mij, moet ik het dus maar zelf uitzoeken en een eigen risico van 250 euro ophoesten.. Maar die deuk gaat eruit!! (sponsoren gezocht!)
Zo, de deuk zit er nog steeds, morgen komt de expert kijken of t een geldige waarborgfondsschade is en dan heb ik alsnog een eigen risico van 250 euro's...
sponsoren zijn welkom! :D
Vandaag wel een iets goedkoper klusje gedaan. Was er al een paar dagen mee aan de gang geweest enkele uurtjes, maar vandaag de eindspurt gemaakt.
Heb niet overal foto's van, maar hier is een indruk:
Eerst alles eruit!
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f31303038303620736c657574656c656e2068656d656c&name=3130303830362030303268656d656c206a657474612e6a7067&type=1&v=0
Hemeltje dus ook!
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f31303038303620736c657574656c656e2068656d656c&name=3130303830362030303368656d656c206a657474612e6a7067&type=1&v=0
Roest + gat links en rechts in de afwatering!
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f31303038303620736c657574656c656e2068656d656c&name=3130303830362030303468656d656c206a657474612e6a7067&type=1&v=0
Toen het hemeltje beplakt met originele vw stof! :D
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f31303038303620736c657574656c656e2068656d656c&name=50383035303430342e4a5047&type=1&v=1
Deze was echt lastig!!! ( is ook niet zo heel netjes geworden, maar je ziet het toch nauwelijks)
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f31303038303620736c657574656c656e2068656d656c&name=3130303830362030313068656d656c206a657474612e6a7067&type=1&v=0
De flitser maakt het af en toe wat grijzig, maar t is toch echt een superzwart ding geworden :D (c-kap en raamlijst zijn gespoten)
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f3130303831302068656d656c2067656d6f6e7465657264&name=313030383130206a657474612068656d656c206572696e2030312e6a7067&type=1&v=0
Hier had ik de stof rondom t schuifdak nog niet afgewerkt
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f3130303831302068656d656c2067656d6f6e7465657264&name=313030383130206a657474612068656d656c206572696e2030392e6a7067&type=1&v=0
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f3130303831302068656d656c2067656d6f6e7465657264&name=313030383130206a657474612068656d656c206572696e2031312e6a7067&type=1&v=0
En hier wel :D
https://ronny.dynalias.net/photo/convert.php?dir=466f746f2773204c6172732f3130303831302068656d656c2067656d6f6e7465657264&name=313030383130206a657474612068656d656c206572696e2031342e6a7067&type=1&v=0
Resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf :D :D :D zeker voor "de eerste keer".
dat ziet er goed uit!
(hele auto trouwens;) )
dat ziet er goed uit!
(hele auto trouwens;) )
Doe mn best... k vind t leuk om te doen (aan mn eigen auto's) dat scheelt :D
Hey Ish( ´imma hook you up with the finest leather´) , de mijne wil ook wel zo´n hemel! Ziet er prima uit! Ben benieuwd naar de insta!
Hej german engineer, ziet er goed uit! zowel van buiten als van binnen! goede oplossing die hemelbekleding zeg, veel tijd gekost?
Hier geen motivatie, dus vraag maar niks :P
Mich
ps. wanneer vakantie en wanneer richting arnhem? :D
Hey, ziet er leuk uit man!
Ik zat er zelf aan te denken om mijn hemel zwart te spuiten, maar hoe heb jij dit nou gedaan? Waar heb je de stof vandaan, evt lijm? Dit lijkt me namelijk veel mooier!
Hee Lars mooie Jetta!! Nu weet ik welke auto bij het gezicht hoort :thumbup:
Je hebt laatst bij mij die achterbank gekocht ;)
tnx allen! Nu hopen dat ik rap wat hoor van de schadevergoeding, want beter wordt het er zo niet op..
SubdubberGT
11-09-2010, 22:17
lars kwam jou tegen gisteravond op de a2 bij stein!!! wij reden in een mb spinter oprijwagen, ik seinde nog met grootlicht en haalde je in!!!
weet zeker dat je het gezien hebt :D:D:D
lars kwam jou tegen gisteravond op de a2 bij stein!!! wij reden in een mb spinter oprijwagen, ik seinde nog met grootlicht en haalde je in!!!
weet zeker dat je het gezien hebt :D:D:D
Haha zeker gezien! toppie :D Dacht al.. dat moet er eentje van VF zijn :cool:
Ik heb alleen een "klein" probleempje met de jetta, symptomen als volgt:
- eerst bij remmen en grootlicht tegelijk viel de radio uit, en begon het temperatuurlampje te knipperen, dit gebeurde kort daarna nog een keer, zonder het grootlicht op een hobbeltje.
- hierna heb ik de auto thuis geparkeerd, 5 min later wou ik hem verplaatsen en ging de digitale klok langzaam uit, en toen ik hem probeerde te starten helemaal niets. Het leek alsof de accu losgekoppeld was.
naderhand realiseerde ik me dat de twee keer onderweg precies hetzelfde gebeurde (dus dat er helemaal geen stroom meer was).
Op aanraden van "Gamble" de massapunten goed schoongemaakt en weer stevig vastgezet.
Hij startte weer, probleem leek opgelost. Toen mn tweede subwoofer aangesloten en het probleem bleef gelukkig weg.
Toen kwam ik dus SubdubberGT tegen, die als een malloot met zn grootlicht was aan het knipperen, dus ik dacht dat er wat mis was alweer.. Tot ik de :thumbup: zag :tongue:.
Maarrrr.. gisternacht (05.00) op terugweg van Q-base, had ik de eerste symptomen weer, een keer of 6-7, van fracties van seconden dat alles weg valt tot enkele seconden! (verlichting, ontsteking,.. alles).
Dit is natuurlijk niet de bedoeling, en zeker niet midden in de nacht op een onverlichte snelweg!
Het was buiten erg vochtig (auto stond daar geparkeerd in een nat veld).
Het gebeurt naar mijn idee meestal bij een combinatie bocht en hobbel, of hevig schakelen/remmen.
Ik ga dalijk nog even de massastrip nog maar een keer extra schoonmaken en vastzetten met kopervet.
Heeft iemand anders nog idee-en? Zelf zit ik te denken aan de accu die ergens iets fout doet.
pff, wat een verhaal!
VwJarnoGT
12-09-2010, 14:53
Heb je de accu al doorgemeten?
Die moet rond de 12v aangeven daarna met draaiende motor dan moet ie zo'n 13,8 aangeven.
Zo niet,dan is de dynamo/spanningsregelaar gaar.
Dan wordt de accu niet/of slecht bijgeladen..
Heb je de accu al doorgemeten?
Die moet rond de 12v aangeven daarna met draaiende motor dan moet ie zo'n 13,8 aangeven.
Zo niet,dan is de dynamo/spanningsregelaar gaar.
Dan wordt de accu niet/of slecht bijgeladen..
De accu wordt bijgeladen (12,5-13V normaal, 14V stationair).. dat wist ik trouwens al, omdat het dynamolampje niet aanging. De accu laad dus bij.
Anders zou hij ook eerst nog een tijdje op de batterij rijden, en daarna helemaal uitgaan en uit blijven.
Het is echt een heel kortstondig optredend, vervelend probleem!
VwJarnoGT
12-09-2010, 15:49
De accu wordt bijgeladen (12,5-13V normaal, 14V stationair).. dat wist ik trouwens al, omdat het dynamolampje niet aanging. De accu laad dus bij.
Anders zou hij ook eerst nog een tijdje op de batterij rijden, en daarna helemaal uitgaan en uit blijven.
Het is echt een heel kortstondig optredend, vervelend probleem!
Ja,das waar idd.
Ik zou het zo ook niet weten.. Veel succes iig! :thumbup:
waarschijnlijk gevonden, vanavond update!
Mooie Jetta. Zit het Golf front er nog steeds op? Dat zou ik zo laten, vind het wel net staan zo. :) Toch wel grappig dat mensen met een Golf een Jetta front willen en mensen met een Jetta een Golf front willen. :D
Die wielen die erop zitten/zaten van toen je hem net kocht vind ik ook erg leuk.
Kabeltje tussen de rode en de zwarte dikke zit een beetje losjes in zijn kabeloog... dit is dus de draad die eigenlijk alles van stroom voorziet behalve de startmotor (dat is de dikke zwarte)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/100912probleempluskabel03.jpg
En ik kwam er even aan en dan heb je dit:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/100912probleempluskabel04.jpg
Hier de boosdoener, na 24 jaar helemaal niets meer van over!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/100912probleempluskabel01.jpg
Motorruimte moet nog een keer helemaal opgeknapt worden... al die roest enzo, gelukkig alleen maar oppervlaktezooi...
Mooie Jetta. Zit het Golf front er nog steeds op? Dat zou ik zo laten, vind het wel net staan zo. :) Toch wel grappig dat mensen met een Golf een Jetta front willen en mensen met een Jetta een Golf front willen. :D
Die wielen die erop zitten/zaten van toen je hem net kocht vind ik ook erg leuk.
Bedankt voor de complimenten!
Het golf front begint steeds meer te wennen, denk dat het voorlopig gewoon zo blijft, heb wel al het spul al liggen voor een ombouw.
een jettafront op een golf vind ik helemaal geen porum!
De wielen (montreal, ori 16v wintervelgen zover ik weet) mogen weg tegen een goede prijs. Anders gaan er winterbanden omheen, ben nogal vaker in Duitsland en daar is het min of meer verplicht! Anders koop ik van het geld wat ik ervoor krijg een setje staal met winterbanden.
Voor de mensen die niet weten wat voor velgen we het over hebben:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/100829montrealvelgen03.jpg
De wielen (montreal, ori 16v wintervelgen zover ik weet) mogen weg tegen een goede prijs. Anders gaan er winterbanden omheen, ben nogal vaker in Duitsland en daar is het min of meer verplicht! Anders koop ik van het geld wat ik ervoor krijg een setje staal met winterbanden.
Voor de mensen die niet weten wat voor velgen we het over hebben:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/100829montrealvelgen03.jpg
Welke prijs had je in gedachten? :)
Dikke rustbucket jongen! Ik denk dat dit één van de vele electrische faal acties wordt in een reeks :tongue: . Oude bende!
Nee, massa punten zijn nou netjes en plus ook weer, dus je zou weer een hele tijd kunnen hobbelen op je mieten set! (comfy nonsens :tongue: )
Ga eens bier halen, want je hebt alles op gezopen! :eek:
Dikke rustbucket jongen! Ik denk dat dit één van de vele electrische faal acties wordt in een reeks :tongue: . Oude bende!
Nee, massa punten zijn nou netjes en plus ook weer, dus je zou weer een hele tijd kunnen hobbelen op je mieten set! (comfy nonsens :tongue: )
Ga eens bier halen, want je hebt alles op gezopen! :eek:
Hopelijk wordt het geen reeks, aangezien ik Automotive Electronica ook nog moet herkansen :tongue:
Ik drink wel Vodka.... ook geen prob's... Gaan jullie nog sporten? Ga ik huiswerk maken
Winterlook:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/2010-11-2514.48.22.jpg
Verder klein probleempje met de CV gefixed (kabelbreuk) en verder vooral km's zetten
Zo.. dat was dus bijna einde Jetta!
Ik kom dus zondag thuis bij mijn appartement, draai de sleutel terug. Komt opeens rook onder het dashboard vandaan. Daarna opeens zelfs vlammen achter het stuur!
Toen het kapje onder de stuurkolom met geweld losgetrokken en de vlammen uitgeslagen.
Waarschijnlijk een slijtage in mijn knipperlicht/parkeerlicht schakelaar waardoor mijn nieuwe stuurnaaf kortsluitte met iets daarin! van 1 kabel is de isolatie helemaal weggebrand!
Na bijgekomen te zijn van de schrik, de auto de parkeerplaats opgeduwd en gezorgd voor een andere auto om naar mn stage te komen.
Nu dus dikke chaos in de auto (overal kabels en kappen enzo) en om het te maken zoek ik nog:
- stuurschakelhendels (allebei, omdat bij de ruitenwisserhendel een veertje eruit is gesprongen) zonder mfa, oud model.
- stuk kabelboom wat op het contactslot en de hendels zit (vooral voor de stekkers)
T was echt schrikken niet normaal!
SubdubberGT
03-02-2011, 22:07
oh mooi kut man zeker schrikken!!!!!
Morgen naar de sloop, de hendeltjes hebben ze sowieso, en ik mag een stuk kabelboom afknippen :)
waarschijnlijk hadden ze ook een deur nog! ik ben benieuwd.. kan eindelijk die deur ook gefixed worden!
Hey ouwe beunhaas,
Die auto is van binnen toch al een rotzooi, dus een paar kapjes en draadjes meer of minder maakt toch niet uit he... ;)
Nee zonder grappen. Wel linke shit natuurlijk. Geluk dat het niet zo geëindigd is als met de KFR. Beter fix je die deur! Anders kan je het altijd nog zo doen als met de wc deur ;)
Leeterr
Oohja..: Ik zal geen voorspellingen meer doen over electrische faalacties. Blijkt weer dat ik toch een 6e zintuig heb... :tongue:
Hey ouwe beunhaas,
Die auto is van binnen toch al een rotzooi, dus een paar kapjes en draadjes meer of minder maakt toch niet uit he... ;)
Nee zonder grappen. Wel linke shit natuurlijk. Geluk dat het niet zo geëindigd is als met de KFR. Beter fix je die deur! Anders kan je het altijd nog zo doen als met de wc deur ;)
Leeterr
Oohja..: Ik zal geen voorspellingen meer doen over electrische faalacties. Blijkt weer dat ik toch een 6e zintuig heb... :tongue:
Deur is t niet geworden :( ik dacht een heilige graal gevonden te hebben.. een oude rechter deur, goede kleur, zelfs de stickerband zat erop!
maar helaas voor een 3deurs :(
Wel een schakelmodule kunnen scoren! Helaas had niemand meer stekkers/deel kabelboom voor hierop. Dit zoek ik dus nog vrij dringend!
groetjes!
Nog altijd geen stekkers of kabelboom gevonden. Maar een maat van me doet zn best en denkt een hele dashboard-kabelboom gevonden te hebben!
Ik ben benieuwd!
Verder nieuw radiotje gekocht.. gewoon omdat ik die oude zat was :D
Ondertussen een stuk kabelboom wat ik nodig had gevonden, niet via een forum of internet maar via via. Valt toch zwaar tegen dat oude spul te vinden (ben ook nog steeds op zoek naar een rechtervoordeur)!!
Mijn kabelboom en het stuk wat nieuw is ondertussen al samen met pa in elkaar gevlochten, door flink wat stekkers om te steken en niet domweg te knippen hebben we maar 6 of 7 soldeerverbindingen hoeven maken! Wel gelijk ff een iso stekker eraan gemaakt op de nette manier, dus dalijk weer wat minder kroonsteentjes en andere zooi achter mn radio!
Deel van de kabelboom zit er ook alweer in, deze week verder (heb nog een tentamen dus schiet niet op) en hopelijk tegen het eind van de week weer rijden!
Vandaag ook maar een fatsoenlijke 2L schuimblusser gekocht. Hopelijk een investering die zich niet uitbetaald maargoed, better be safe than sorry! :rolleyes:
En ik heb weer gereden! dalijk nog de nieuwe radio inbouwen en opruimen!
Zucht......
2 dagen met de jetta naar t werk geweest, na 4 weken stilstand verdiende hij wel een wasbeurtje.
Dus naar de wasbox gereden (hier in dld mag je niet met een emmertje op straat) waar een leuke helling lag. Helling was geen probleem, de uitstekende putdeksel precies bovenaan (die ik dus door de helling niet had gezien) wel!!
BAM, uitlaat eronderuit, de C-klemmen waren losgeschoten.
Op de grond achter mijn auto lag er 1, de ander heb ik nog niet gevonden (misschien al eerder verloren???).
ANWB gebeld (ben ik ff blij met mn europa-service), afgesleept naar de dichtbijzijnste garage (parkeerplaats voor mijn huis dus) en nu is t wachten op de veerklem-tool die ik net besteld heb op evilbay, zal donderdag arriveren. Klemmen haal ik bij de onderdelenboer naast mijn werk morgen.
Dat wordt dus met de bus naar werken :(.
Zit me niet echt mee de laatste tijd op autogebied... Maar we krijgen t wel weer gefixed!!
Quattro_38
25-03-2011, 17:57
Kop op!
Er komen betere tijden aan! Ik zal in de buurt trouwens nog ff speuren of ik een goede deur voor je kan vinden:). Mooi dat hij elektronisch gezien rijklaar is in ieder geval, is de uitlaat ook weer gefixed?
Emile.
Heey Emile! Ja hij rijd weer hoor! :D
Ik had het gereedschapje voor die klemmen aan t uitlaatspruitstuk besteld, maar dan moet je toch eigenlijk met 2 man zijn om die klem eromheen te krijgen. Gelukkig wou de buurjongen wel even helpen :thumbup:
Ondertussen zitten de helft van de zomerbandjes er weer op, de achterkant komt als mijn nieuwe adapters binnen zijn. Van de oude adapters ben ik 1 schroef kwijt en is de draad uit een paar gaten (bij eentje zelfs al een grotere bout er in en nu weer kapot). Toch gek bij 10 jaar oude alu delen waar staal ingedraaid wordt :shake: :tongue: .
volgend weekend komt er een nieuw uitlaatsysteem onder, nu heb ik:
voorpijp van model zonder kat - vlammendover van model zonder kat - middendempervervanger - einddemper
nu komt:
voorpijp van model zonder kat - tussenpijp van model met kat - middendemper - einddemper van golf met 2 rvs 60mm pijpen naar achteren toe
Quattro_38
28-03-2011, 17:13
Heey Emile! Ja hij rijd weer hoor! :D
Ik had het gereedschapje voor die klemmen aan t uitlaatspruitstuk besteld, maar dan moet je toch eigenlijk met 2 man zijn om die klem eromheen te krijgen. Gelukkig wou de buurjongen wel even helpen :thumbup:
Ondertussen zitten de helft van de zomerbandjes er weer op, de achterkant komt als mijn nieuwe adapters binnen zijn. Van de oude adapters ben ik 1 schroef kwijt en is de draad uit een paar gaten (bij eentje zelfs al een grotere bout er in en nu weer kapot). Toch gek bij 10 jaar oude alu delen waar staal ingedraaid wordt :shake: :tongue: .
volgend weekend komt er een nieuw uitlaatsysteem onder, nu heb ik:
voorpijp van model zonder kat - vlammendover van model zonder kat - middendempervervanger - einddemper
nu komt:
voorpijp van model zonder kat - tussenpijp van model met kat - middendemper - einddemper van golf met 2 rvs 60mm pijpen naar achteren toe
Klinkt goed allemaal! De Corrado doet het ook nog steeds, ben alleen nog ff bezig met de uitlaatophanging, zodat hij de achteras niet meer raakt. Ga je nog naar een meeting ofzo dit jaar?
Emile
Hey, is dat manni?
Lars: Ga je nou eindelijk die dubbele vlammers erop maken? Neem gewoon weer zo´n middendemper vervanger! Kan je lekker brullen :)
Nee, wordt wel eens tijd dat er een gepast geluidje uit het beeste komt. Had je nog gekeken voor die potenza´s?
Klinkt goed allemaal! De Corrado doet het ook nog steeds, ben alleen nog ff bezig met de uitlaatophanging, zodat hij de achteras niet meer raakt. Ga je nog naar een meeting ofzo dit jaar?
Emile
Ik moet nog ff kijken op welke meetings ik aanwezig ben, maar probeer wel ergens heen te gaan, al zal het merendeel luchtgekoelde meetings zijn. :cool:
Hey, is dat manni?
Lars: Ga je nou eindelijk die dubbele vlammers erop maken? Neem gewoon weer zo´n middendemper vervanger! Kan je lekker brullen :)
Nee, wordt wel eens tijd dat er een gepast geluidje uit het beeste komt. Had je nog gekeken voor die potenza´s?
Wat denk jij dan, dat is manni de enige echte :tongue:
Nee, denk dat t wel beschaafd is zoals het in de planning staat.
Potenza's waren niet leverbaar :rolleyes:
bandjes kunnen nog wel hoor (halve mm tot t slijtagedingetje) en anders met de winters naar apk :redface:
Quattro_38
28-03-2011, 21:05
Dat ben ik, de enige echte.
Nou Larsje als hij zon mooi geluid als die van mij maakt zit je goed :tongue: .
Laat het even weten, lijkt me gezellig.
Gerard Polo MK2
01-04-2011, 10:37
He Lars, weet niet of je echt een deur in kleur wil hebben, anders staat hier nog 1 te koop! (http://link.marktplaats.nl/436597216)
Robin9N3
01-04-2011, 12:07
Mooi project! knappe recaro's !
Bedankt voor de tip!
Bedankt voor t compliment, maar k wou dat ik recaro's had!!
Quattro_38
01-04-2011, 20:43
En wordt de deur wat? Desnoods (moet ik ff lief vragen) kank m wellicht wel voor je van een kleurtje laten voorzien?
Nog niets terug gehoord, k heb meer delen die gespoten moeten worden (en roest die aangepakt gaat worden vooral!)
Maar eerst het project uitlaat (wordt helaas volgende week :( )
Ben ook nu de onderdelen aan t verzamelen voor subframe en draagarmen te vervangen (is nodig, subframe flink verroest en kromgebashed, draagarmen ook roest, rubbers zijn versleten en nieuwe kogels nodig), subframe heb ik al thuis liggen en draagarmen zijn in bestelling.
als dat klaar is (en t ding heeft weer verse apk) hoop ik dat ik alles bij elkaar heb (+geld) om de zichtbare roestplekken en de verse deur te laten doen (eerst polijsten en dan die kleur mengen). De niet zichtbare plekken (onder rubbers etc) doe ik met een spuitbusje.
En ik ben ook nog bezig met mn kever.. Ofja.. daar had ik graag ook nog geld aan uitgegeven :cool:
Maar dat komt allemaal wel ooit :screwy:
Robin9N3
02-04-2011, 11:57
Bedankt voor de tip!
Bedankt voor t compliment, maar k wou dat ik recaro's had!!
Ah dacht van wel met de foto op de eerste pagina te zien ...
Nee, maar ik wil er wel nog gti stoeltjes in (recaro's ga ik niet doen, veel te duur voor deze auto)
Gerard Polo MK2 Bedankt! Maat van me heeft vandaag het deurtje opgehaald in Arnhem :D voor luttele 15 euro! Slechts aan 1 hoekje lichte roest (heeft mn deur nu ook, dus dat scheelt)!
Binnenkort maar eens afspraak maken met iemand die m wil polijsten voor me (viavia) en daarna op roestjacht gaan en een afspraak maken met de spuiter :cool:
Wat is de deadline voor alle bovengenoemde miniprojectjes? :tongue:
Binnenkort maar eens een meeting bezoeken ouwe! Bovendien: Aangezien ze niet hadden opgelet bij het stagebureau is onze afstudeerpresentatie verplaatst naar.... tromgeroffel..... 17 juni.. Wie moet er dan nog meer? ;)
Wat is de deadline voor alle bovengenoemde miniprojectjes? :tongue:
Binnenkort maar eens een meeting bezoeken ouwe! Bovendien: Aangezien ze niet hadden opgelet bij het stagebureau is onze afstudeerpresentatie verplaatst naar.... tromgeroffel..... 17 juni.. Wie moet er dan nog meer? ;)
Ik niet :rolleyes: Dan kan mn begeleider niet, maar nu hebben ze me verplaatst naar de 31e... en dan kan mn begeleider niet...
Maar ze verplaatsen t niet meer, dan maar zonder :shake:
Deadline? Heb ik die ooit gehad met iets? Of als ik die had me er iets van aangetrokken? Weet je nog hoelang die deur op de hanze heeft geduurt???? :thumbup:
Edit: Afspraak met polijst-djude is gemaakt :) 29 mei.. 2 dagen voor afstudeerzitting dus...:D
Maar komt allemaal goed!
Gerard Polo MK2
05-04-2011, 23:08
Gerard Polo MK2 Bedankt! Maat van me heeft vandaag het deurtje opgehaald in Arnhem :D voor luttele 15 euro! Slechts aan 1 hoekje lichte roest (heeft mn deur nu ook, dus dat scheelt)!
Binnenkort maar eens afspraak maken met iemand die m wil polijsten voor me (viavia) en daarna op roestjacht gaan en een afspraak maken met de spuiter :cool:
Geen geld :thumbup:
Komt wel goed met deze Jetta zo te zien, mijn inziens verdient hij dan ook zen originele neusje terug :D
Mijn bescheiden mening ;)
Vandaag op "le bug stuff" kevermeeting op Spa-Francorchamps stoelen gekocht voor in de jetta :)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/2011-04-0911.10.05.jpg
Iemand enig idee waar ik hier onderstellen voor kan krijgen?
zijn opel kadett stoelen :D
zijn opel kadett stoelen :D
Ja, dus?? neem aan dat daar toch ook onderstellen voor bestaan die op vw passen, zijn door recaro gemaakt volgens mij, de stoelen.
Of moet ik hier zelf aan de gang?
Quattro_38
11-04-2011, 13:50
Ja, dus?? neem aan dat daar toch ook onderstellen voor bestaan die op vw passen, zijn door recaro gemaakt volgens mij, de stoelen.
Of moet ik hier zelf aan de gang?
Niet gewoon makkelijker om Corrado-stoelen erin te zette? Golf 1 passen ze in, golf 2 ook?
Gerard Polo MK2
11-04-2011, 20:24
Niet gewoon makkelijker om Corrado-stoelen erin te zette? Golf 1 passen ze in, golf 2 ook?
Yep, rij ik ook mee.
Vind het wel mooie stoelen, alleen zou de achterbank ook in dat motief willen dan!
Heb ik ooit iets makkelijk gedaan??? :cool:
Subframe en draagarmen zitten er onder! Na een goed middagje werk...
Subframe was licht verroest, uiteindelijk niet echt nodig het te vervangen, was ook niet scheef zoals ik dacht (alleen de stabi bevestiging). Maar toch maar vervangen voor de mooi..
de bout bij 1 fuseekogel zat zo los als het maar kon, snel daar maar een nieuwe bout en borgmoer voor halen en vervangen, en dan uitlijnen! Maar hij stuurt en remt recht, dus hoeft niet morgen.
Quattro_38
13-05-2011, 23:03
Subframe en draagarmen zitten er onder! Na een goed middagje werk...
Subframe was licht verroest, uiteindelijk niet echt nodig het te vervangen, was ook niet scheef zoals ik dacht (alleen de stabi bevestiging). Maar toch maar vervangen voor de mooi..
de bout bij 1 fuseekogel zat zo los als het maar kon, snel daar maar een nieuwe bout en borgmoer voor halen en vervangen, en dan uitlijnen! Maar hij stuurt en remt recht, dus hoeft niet morgen.
Klinkt goed man, goed mee bezig! Hoe is het met je deur?
Ik laat m van de week restylen, dus dan ben ik wat deukjes kwijt hopelijk. Nog 300km inrijden en dan kan hij er weer tegen!
Binnenkort toch maar weer is wat afspreken!
Leuke hobby he...
Jazeker :D
Alleen gaat hij misschien weg :( Omdat ik voor werk ver weg zal moeten en dus een moderner (cruisecontrol, zuiniger etc) vervoer nodig heb...
Maar misschien blijft hij ook wel... T is zon leuk ding :D
Beunhaas. Ding kost niks man! Gewoon bij je pa stallen!
Quattro_38
15-05-2011, 18:31
Beunhaas. Ding kost niks man! Gewoon bij je pa stallen!
Precies, van zulke dingen krijg je spijt!
En weer een jaar APK!! Enige dingetje was de remkrachtverdeler, die stond onder teveel spanning. Na deze afgesteld te hebben (M8 boutje los, veer spanningsloos duwen in t slotgat terwijl de auto is ingeveerd en weer vast zetten) was er helemaal niets meer op aan te merken :D
Sub-golfje
17-07-2011, 11:24
Winterlook:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/5/0/6/2010-11-2514.48.22.jpg
Is dit op de Hanzestraat in Arnhem?
Is dit op de Hanzestraat in Arnhem?
jup, maar daar vind je hem nu niet meer :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.