PDA

View Full Version : past 1600 6N motor in polo 2F


blackpolo
23-12-2004, 18:35
Ik heb op marktplaats een 1600 motor zien staan met bak voor 200 euro.
Dit is echter wel een mono-motronic motor.
Nu is mijn vraag: past deze motor in een polo 2F. En is het mogelijk om de multipoint injectie van mijn NZ motor over te zetten zodat ik met mijn eigen ECU en kabelboom kan blijven rijden.

serge pot
23-12-2004, 19:20
ja hij past in je polo.
maar er moet dan wel het een en ander aangepast worden .
om te beginnen zul je zelf een inlaat moeten maken.aangezien de boutgaten van de 1.6 aea niet over een komen met die van je nz .
of je neemt een 4 mm koperen koppakking en plaatst op de 1.6 jopuw nz kop samen met de nokkenas pouly van de aea en de nokkenas van de 1.6 .

blackpolo
23-12-2004, 23:42
Past die kop dan zonder problemen op de 1600? Zelfde boring? En past nokkenas wel weer gewoon in mijn kop? En weet waar ze zo'n koperen koppakking leveren (prijs?)?
Zal mijn injectiesysteem niet te weinig benzine inspuiten voor een 1600? Dus zal hij wel de 75 pk halen. Of misschien is chippen dan een oplossing zodat hij niet te mager gaat lopen?
En past de uitlaat van mijn polo onder die carterpan door? Want mijn auto is behoorlijk laag en die carterpan is groter, of kan er ook een pan van een ander blok onder?
Heel wat vraagjes maar wil graag weten waar ik aan begin :D
Dit blok leek me verder wel een goede oplossing om En meer vermogen En een 5-bak te krijgen.

MauSeR35
23-12-2004, 23:46
je kunt volgens mij altijd de benzine druk nog verhogen toch?
hoe zit dat nou eigenlijk met die inlaat, bedoel, hoeveel moeten de injectors eigenlijk zitten enzo dan? zelfde als bv. bij de nz? of maakt dat niet zo veel uit?

blackpolo
24-12-2004, 17:19
Ik heb de motor met bak gekocht voor 180 euro. Dat lijkt me geen verkeerde prijs aangezien ik dat anders al kwijt was voor een bak.
Nu kan de ombouw beginnen.

serge pot
24-12-2004, 19:40
injectoren van g40 of g60 pakken .benzine druk verhogen(drukpotje op injectie rail aan vacuumslangetje een 2 mm indrukken ) .kristal van 8mhz plaatsen pakking kan ik je leveren voor 90 euro.kop kan er zonder problemen op .originele uitlaat past net .zou wel eff je kat leegstoten aangezien deze te klein is .
je lucht massa meter vanm een exemplaar van een golf 2 nemen .
mmoiste is een nokkenas van een 3f motor van polo2f gt

serge pot
24-12-2004, 19:40
75 pk haal je echt wel zo met die combi met 3f nokker ,meer ook nog wel

blackpolo
27-12-2004, 18:59
De ombouw gaat niet door.
Heb de G40 van mijn broer overgekocht.