PDA

View Full Version : Golf MK2 VR6 welke motor?


Jeffg60
18-03-2010, 21:25
Mannen ik zit in een dilemma ik wil binnenkort een nieuw hartje
in m'n golf gaan leggen en heb gekozen voor een vr6 maar zit nu
te twijflen tussen een rotor of een dis.
mijn voorkeur gaat uit naar een dis omdat dan mijn toerenteller in
de orginele golf 2 teller makkelijker aan te sluiten is , maar las net ergens
dat de dis motor meer problemen heeft als de rotor. Wat is hier nu van waar?
En welke is dus eigenlijk beter? :D

knedel16vweber
18-03-2010, 21:28
aaa

maniacmark
18-03-2010, 21:37
ik naam aan dat knedel de motor met motorcode AAA bedoeld
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_124_VW-Golf-Motoren.html

Jeffg60
18-03-2010, 21:38
ja dat dacht ik ook :) zou niet weten wat hij anders bedoelt of het is een kreet van aaaaa weer een tje ;)

knedel16vweber
18-03-2010, 21:41
AAA motorcode inderdaad :tongue:

Jeffg60
18-03-2010, 21:46
De AAA is met rotor begrijp ik uit het plaatje op doppel? mijn eerste voorkeur ging uit
naar een 2.9 met dis ontsteking maar vraag me dus af wat met met de "problemen" bedoelt die een dis motor heeft ten opzichte van een rotor. :)

Vains
18-03-2010, 22:00
Ik zou voor een 2.9 ABV met DIS ontsteking gaan, blokje loopt een stuk beter dan een AAA. En voor zover ik weet hebben blokken met rotor meer problemen dan diegene met DIS :rolleyes:

breadfan83
18-03-2010, 22:07
Wat ik vaker heb gehoord is dat de 2.9 Euro98 moet hebben, terwijl de 2.8 Euro95 drinkt. Als dit zo is, scheelt het aardig in de kosten een 2.8 te nemen (en die eventueel op te boren).

Jeffg60
18-03-2010, 22:44
alvast bedankt voor de reacties en meer info is natuurlijk welkom :)

Turbo-Variant
19-03-2010, 00:14
AAA zegt niets over rotor of dis ontsteking.

Daarnaast hebben ze beiden zo hun probleempjes. Denk dus dat het om het even is, wat je pakt.


mijn voorkeur gaat uit naar een dis omdat dan mijn toerenteller in
de orginele golf 2 teller makkelijker aan te sluiten is ,

Want? :confused:

Vains
19-03-2010, 11:17
Wat ik vaker heb gehoord is dat de 2.9 Euro98 moet hebben, terwijl de 2.8 Euro95 drinkt. Als dit zo is, scheelt het aardig in de kosten een 2.8 te nemen (en die eventueel op te boren).

Als je al gaat bezuinigen op benzine dan moet je geen snelle auto gaan rijden... De V8 rijdt ook alleen maar op 98 of vpower, bij de corrado is dat hetzelfde verhaal...

martiepartie
19-03-2010, 11:24
wat een poepredenering.. Je blok opboren omdat er dan geen euro98 in moet. :D

aan de andere kant, je motorkeuze bepalen omdat je dan de toerenteller makkelijker kan aansluiten lijkt me niet echt logisch.. Ik denk dat je grotere problemen tegen gaat komen bij het inbouwen van een VRoem6..

breadfan83
19-03-2010, 11:29
Als je al gaat bezuinigen op benzine dan moet je geen snelle auto gaan rijden... De V8 rijdt ook alleen maar op 98 of vpower, bij de corrado is dat hetzelfde verhaal...

Daar gaat 't niet meteen om, maar ik weet maar een pompstation hier in de buurt waar Euro 98 verkocht wordt.

Dat Euro 98 beter is voor een 2.8 dan Euro 95 zal best, maar je kunt zonder problemen bij elke pomp aanrollen en de boel volgooien. Als de 2.9 echt alleen maar Euro 98 mag hebben wordt dat lastig.

En een revisie voor een motor waar je wat power mee wil maken is nooit verkeerd, en als je het dan gelijk even laat opboren kost het ook geen drol. Bedoel daarmee alleen dat als het je om die 100 cc zou gaan, dat geen probleem moet zijn. Maar als ik telkens km's om moet rijden om een geschikt pompstation te vinden, vergaat me de zin aan het autorijden vroeg of laat wel.

martiepartie
19-03-2010, 11:37
Omrijden is toch juist dé zin van het autorijden? In een VR6 lijkt me dat helemaal geen probleem.

Vains
19-03-2010, 11:52
Omrijden is toch juist dé zin van het autorijden? In een VR6 lijkt me dat helemaal geen probleem.

Jij snapt het :D

@Chris: De vr6 kan ik ook op 95 laten lopen hoor, dat is niet zo'n groot probleem. Je merkt gewoon dat hij stukken lekkerder loopt op 98, het aller beste is gewoon de vpower 100 octaan uit duitsland :thumbup:
Je weet toch waar in jouw omgeving 98 verkocht wordt, als dat wat verder rijden is dan zorg je dat je nog genoeg in jouw tank hebt om daarheen te kunnen rijden :)

breadfan83
19-03-2010, 13:16
Omrijden is toch juist dé zin van het autorijden? In een VR6 lijkt me dat helemaal geen probleem.

Dan heb je nog nooit in de auto van m'n pa gereden, wat momenteel mijn vervoer is... :screwy:

Kopen?

Roy-16VT
19-03-2010, 16:28
Jij snapt het :D

@Chris: De vr6 kan ik ook op 95 laten lopen hoor, dat is niet zo'n groot probleem. Je merkt gewoon dat hij stukken lekkerder loopt op 98, het aller beste is gewoon de vpower 100 octaan uit duitsland :thumbup:
Je weet toch waar in jouw omgeving 98 verkocht wordt, als dat wat verder rijden is dan zorg je dat je nog genoeg in jouw tank hebt om daarheen te kunnen rijden :)


de mijne vond de gulf challenger heerlijk :D heeft octaan >100 is trouwens een 2.8 AAA met DIS ontsteking en die voldoet me prima.

en ja wat het verschil is met een rotor :confused:

wiljan
19-03-2010, 20:11
een aaa is er ook met dis hoor, gewoon zelf bekijken welke motor je het liefst wilt.in mijn golf 2 ligt ook een vr6 van bouwjaar 94 met dis