Log in

View Full Version : vr6 startonderbreker

indewarre
18-03-2010, 22:52
heeft een vr6 van 94 ook een startonderbreker. blok ingebouwd in een 93 van een 94 motorkabelboom omgezet wel vonk maar geen brandstof

er zit geen chip in de sleutel en ging ring om het stuur
kan ik dit ook omzeilen?

kan dit in de branstofpomp zittenin de tank? die heb ik nog niet overgezet.

indewarre
19-03-2010, 18:25
pomp rechtstreeks aangesloten en lopen dus ff op kontakt zetten het volgende punt is dat de tankmeter het niet doet en de stekker zit er goed in

iemand met ervaring?

neoninside
19-03-2010, 19:27
Volkswagen gebruikt pas na augustus 95 transponder herkenning

indewarre
19-03-2010, 21:49
dacht ik al heeeft de mijne nl wel het punt is dat de auto waar de motor uit komt is een 94er en waar ie nu in zit is een 93er ben er al wel achter dat als ik de tankmeter van de oude erin zit geeft ie wel aan dus deze is uit te wisselen alleen ik krijg geen stroom op de draad van de pomp en dit snap ik niet zit hier dan toch een of ander startonderbreker in?

neoninside
19-03-2010, 23:49
Transponder grijpt in in het motor management en stuurd de injectoren niet aan enz
Eventueel ook het pomp relais niet maar als jij een voeding zet op de pomp en hij loopt dan wel dan heb je daar geen problemen mee mocht hij dit hebben

Je kan een auto met transponder herkenning herkennen aan als je de stuurkappen verwijderd dan zie je een rink om je contactslot zien zitten

indewarre
20-03-2010, 00:14
ik weet wel hoe dat zit met die transponder heb men tdi ook het rare is dat ik gwoon geen stroom krijg op de draad van de pomp en met de oude kabelboom was dit niet het geval daar pompte die gewoon benzine maar die boom past niet op het blok

neoninside
20-03-2010, 12:53
Ik kan het wel uitzoeken waar de aansturing van je pomp uit de computer komt
Heb je al gekeken naar relais 67 of 167 67 geeft aan dat dat je brandstof pomp relais is
Deze moet op 2 aansluitingen een plus krijgen als het contact aanstaat op aansluiting 87 en 86
Op 85 moet je als je het contact heel even aanzet eventjes een massa aansturing krijgen vanuit de computer dit gebeurt ook tijdens het starten
De brandstofpomp zelf en eventuele andere aansturing zitten op 30

Kijk maar eens of je dit na kan meten
Als dit allemaal klopt zou je eens een ander relais kunnen proberen

Doe anders even de oude en nieuwe motor code geven dan kan ik wel even uitzoeken wat er aan de hand kan zijn

indewarre
20-03-2010, 18:10
ik heb het al opgelost niet orgineel maar het werkt wel die kabel die normaal naar de massa van het relais loopt heb ik tussen de het relais en de ecu aan de massa bevestigd als ie nu op kontakt staat blijft de pomp wel draaien maar dit lijkt me geen probleem

indewarre
25-03-2010, 11:20
Ik kan het wel uitzoeken waar de aansturing van je pomp uit de computer komt
Heb je al gekeken naar relais 67 of 167 67 geeft aan dat dat je brandstof pomp relais is
Deze moet op 2 aansluitingen een plus krijgen als het contact aanstaat op aansluiting 87 en 86
Op 85 moet je als je het contact heel even aanzet eventjes een massa aansturing krijgen vanuit de computer dit gebeurt ook tijdens het starten
De brandstofpomp zelf en eventuele andere aansturing zitten op 30

Kijk maar eens of je dit na kan meten
Als dit allemaal klopt zou je eens een ander relais kunnen proberen

Doe anders even de oude en nieuwe motor code geven dan kan ik wel even uitzoeken wat er aan de hand kan zijn

het zijn beide aaa motoren, welke code ben je nodig ik heb de massa van het relais doorgelust naar de auto en nu draait de pomp als je em op contact zet het probleem is dat ie nu onderin de toeren iets inhoud ik wil het wel graag orgineel aansluiten als je voor me wilt uitzoeken hoe ik het kan oplossen.

ik krijg geen massa op het relais dit wordt denk ik gestuurd door de cpu, moet dit opnieuw ingeleerd worden ofzo?

ik heb trouwens de motorkabelboom ook overgezet dus daarom snap ik het niet. alvast bedankt.