PDA

View Full Version : Lekt

Annie
19-03-2010, 19:09
Haai!

ik zit met een olie lek...jeej! De olie lekt uit men blok ter hoogte van een { denk ik } pakking. Als je het blok hebt van een 1.6 Dsl, dan heb je eerst de naad met het kleppendeksel, daar lekt hij {nu toch} niet, MAAR de naad eronder wel! Is dit optelossen door het een en het ander bij aan te spannen? Of beter pakking vervangen? Enig id Wat de kostprijs zal zijn? t Ziet er heel wat werk uit dus denk dat ik er niet goedkoop vanaf ga zijn, wat klte is want heb de wagen nog geen 2 maand... Mss iemand geinterreseerd om wat bij te verdienen buiten de uren?

Madison
19-03-2010, 20:24
Je bedoelt de koppakking?
Dat is de 2e naad,dus onder de naad van de kleppendekselpakking,
Dat is een dure grap,mijne is pas vervangen.
Wordt je Golf erg warm?(koelvloeistof temp.meter)
Of heb je andere problemen?

Typ 81
19-03-2010, 20:42
Je koppakking kan op 5 manieren of meer lek zijn. Het kan zijn dat ie alleen door is bij een oliekanaal naar buiten toe. Dan 'zeikt' de olie gewoon uit de 'naad'. Moe dat wel verrvangen worden, kop eraf, nieuwe kopbouten, etc. etc. Ik denk dat je bij een universeelgarage al gauw 300 euro kwijt bent. En als de kop krom blijkt te zijn, ben je nog verder van huis ;)

Annie
19-03-2010, 21:46
momenteel heb ik geen andere problemen nu geloof ik. Niet echt overhitte motor pijltje staat iets verder dan het midden.

300EUR kan ik nog aan, hopen maar dat er niks krom staat!

Enig id wat de oorzaak kan zijn? Of is het gewoon slijtage?

tjx voor de replies!

EelcoB
19-03-2010, 22:23
momenteel heb ik geen andere problemen nu geloof ik. Niet echt overhitte motor pijltje staat iets verder dan het midden.

300EUR kan ik nog aan, hopen maar dat er niks krom staat!

Enig id wat de oorzaak kan zijn? Of is het gewoon slijtage?

tjx voor de replies!

Koppakking is gewoon slijtage. Gebeurt vaker.. ;)

Annie
19-03-2010, 22:31
owke dus ik moet niet zoeken naar een mogelijke oorzaak?
Ik heb hier op het forum wat rondgeneusd naar een eventuele DIY, maar las dat je voor een diesel de koppen moest afvlakken E.d. dus lijkt mij toch een behoorlijk karwei dat ik niet voor elkaar zal krijgen vrees ik...
Verder er sijpelt olie over gans de breedte aan de voorkant van het blok, dit is zo goed als zeker koppaking?

en dan nog even tussendoor, nu het wat beter weer is rij ik vaker met de ruit open en ik hoor echt een gekletter als ik over een drempel rij, even onedr auto gelegen maar ik zie niet meteen iets loshangen aan de ophangen ofzo, wel zit er veel bewegeging in het paneel dat onder de motor hangt, mijn voruge golf had dit paneel niet {of niet meer} welk nut heeft dit paneel?

Madison
20-03-2010, 00:54
paneel...hitteschild?
Bij mijn Golf moest naast de koppakking de kop ook gevlakt worden etc. kostte me 740 Euro incl.btw :(

golf mkII 16v
20-03-2010, 09:31
Kost

+- 400 euro inc

Annie
20-03-2010, 13:11
@ madison, ik las het in je topic, maar ik heb begrepen dat je meteen ook je distributie riem had laten vervangen ook, of niet? Dan nog lijkt het me veel, maar kga hier op zoek gaan naar de prijzen die "golf mk 2 16v" vermeld!
Deze lijken me al iets aantrekkelijker!

thx voor de replies, ik laat jullie weten wat het mij gekost heeft

golf mkII 16v
20-03-2010, 18:56
Kom maar langs

Annie
20-03-2010, 20:01
Kom maar langs
Hoe bedoel je? Kan ik men koppaking bij jou laten herstellen?

breadfan83
20-03-2010, 20:35
Jan kan dat inderdaad voor je doen, Golf mkII 16v dus.

En Madison heeft waarschijnlijk inderdaad de distributie laten doen. Als je de koppaking laat doen moet de kop van het onderblok af, en de distributieriem moet er dus ook van af.

Normaal is het vervangen van de distributie bij een garage erg prijzig, dus als ie er toch af is, kun je beter gelijk een nieuwe er op zetten dan de oude. Op tijd zetten moet je hoe dan ook. Dus geen extra werk, alleen effe een paar tientjes extra voor een nieuwe riem en spanrol. Maar je weet dan wel dat je daar de eerst komende tijd geen omkijken meer naar hebt.

Annie
20-03-2010, 20:40
Wel als jan dan geen duizend mijl van me af woont, doe ik hem graag bij hem binnen!
thx breadfan was inderdaad een vraag waar ik nog mee zat!!!

breadfan83
20-03-2010, 20:52
Jan woont in Dussen. In Noord Brabant, vanuit Turnhout 'n half uurtje naar 't noorden rijden.

golf mkII 16v
21-03-2010, 11:49
Jan woont in Dussen. In Noord Brabant, vanuit Turnhout 'n half uurtje naar 't noorden rijden.
:thumbup:
Klopt helemaal
Als het kan het weekeind van goedevrijdag
Heb nl nu al iets onderhande