View Full Version : golf 1 motor in golf 2
heej
vraagje:
past de 1.6 motor uit mijn golf 1 `82 in een 88er golf 2 met hetzelfde blok?
de gofl 1 is een automaat...dan is het vliegwiel toch lichter/zwaarder??
anders zet ik wel alleen de carb en de ontsteking over
en nee, ik ga niet de automaat in de golf 2 zetten :)
als dat wel zou passen dan :D
blok pas, je bouwt gewoon alle accesoires van het golf 2 blok over op het golf 1 blok (past allemaal, dus inc vliegwiel, steunen, carb etc.)
carb van de golf 1 past die ook gewoon op de golf 2 dan? probeer ik dat eerst eventjes, misschien dat hij dan al beter draait.
vliegwiel is dus niet hetzelfde?
groet`n rene
Vliegwiel van automaat en handbak is totaal verschillend, maar gewoon over te schroeven.
Carb van die Golf 1 past niet zomaar op de Golf 2, omdat het een automaat carb is met allerei rare kabeltjes :p
shit... ja op zich is het blok van de golf 2 nog goed..het onderblok tenminste, er zit nog heel erg veel pit in maar waarschijnlijk is er een klepsteelrubber kapot ofzo...
hmm...denk er nog ff over na...ook kut dat de carb niet gaat passen...ding is aan revisie ofzo toe denk ik :(
ontsteking dan??? die wel!?!???? :D
ja dat past wel. Maar je gaat toch het golf 1 blok in de golf 2 hangen? Dan heb je op een bepaald moment 2 motorblokjes op de stoep liggen, naast elkaar...dan is alles toch zo eventjes overgeschroefd?
ja, valt dat wel mee?? hoe krijg je dat vliegwiel eraf dan, moet toch speciaal gereedschap voor hebb`n?
nee hoor, zitten 6(?) zware fijndradige bouten waarmee het vliegwiel (eigenlijk drukgroep) op de krukas gebout zit. Deze zitten wel met locktite vast en moeten ook weer met locktite vastgezet worden (tegen lostrillen EN olielekkage).
motten we dat maar eem` gaan proberen van`t zomer/voorjaar!
komt toch 1.6 GTi in de golf 1 :D
thanks
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.