PDA

View Full Version : HURST voorbumper


Peter - Belgium
24-12-2004, 19:17
Ik zit met nog een nieuw projectje in mijn kop, maar heb er eigenlijk nog nooit een voorbeeld van in het echt gezien.

Ik wil namelijk een HURST voorbumper maken. Ik vind die wel super cool en uiterst zeldzaam in Europa. Ik kan me niet herinneren er ooit al een in europa tegen gekomen te zijn?? Iemand van jullie wel?

Kleine kans, maar is er niemand die er eentje weet liggen?? Ik zou graag nog wat details hebben van de zaken die je niet kan zien op fotos van gemonteerde bumpers.

Thanks,

Peter
www.vwsamba.tk

ploon
24-12-2004, 19:24
een gozer op de thesamba.com maakt ze tegenwoordig na
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=88305
echt mooi vind ik zet niet en de ophangingsbeugels steken zo'n 5cm onder de bumper uit, is dus niet echt handig op een verlaagde bus

Peter - Belgium
24-12-2004, 19:55
Inderdaad Jeremy maakt ze na en hij heeft al wat fotos en tekeningen opgestuurd toen hij zelf nog in de ontwikkelingsfase van zijn project was.
(Coole kerel trouwens waarmee ik al een tijdje contact heb om ideeen uit te wisselen.)

Ik zou ze echter graag eens in detail bekijken of detailfotos zien van een originele.

ikzelf ga ze wel wat aanpassen want anders ga ik inderdaad problemen hebben op mijn verlaagde bus. Echt mooi vind ik ze ook niet, maar ik vond ze wel super cool staan op een bus. vooral in een beetje een veroeste versie :)

Peter
www.vwsamba.tk

ploon
25-12-2004, 13:21
cool, in europa heb ik er nog nooit een gezien
ga je de bijbehorende achter 'bumpers' (zijn meer 2 losse hoekbeschermers) ook maken ??

chrisjuh
25-12-2004, 14:31
En wat is dit dan (slap aftreksel van zon Hurst bumper?)
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10149&mode=fullsize

ploon
25-12-2004, 15:58
dat is inderdaad een of ander doe het zelf ding

Peter - Belgium
26-12-2004, 17:37
Ik zou enkel de voorste bumper willen namaken. Ik denk dat die van achteraan iets te moeilijk is (en trouwens degoutant lelijk).

Ik ben nog aan het zoeken achter een firma die de buizen voor mij kan plooien want dat blijkt nog niet evident te zijn.

Het zou gemaakt moeten worden uit buis van 1 duim, maar de plooistraal van 175 mm en de hoek van 135 graden is een beetje een probleem waarvoor je een speciaal toestel nodig hebt welke ik tot nu toe nog niet gevonden heb...
Ik heb al een 15tal bedrijfjes gebeld, maar nog niet veel succes tot nu toe :frown:

Heeft er iemand een idee waar ik dat wel zou kunnen laten doen?

Thanks,

Peter
www.vwsamba.tk

ploon
26-12-2004, 18:32
een (staal) constructie bedrijf zou dat toch moeten kunnen ?

vlaams woord van de week: "degoutant" :-)

Peter - Belgium
26-12-2004, 19:12
Ik dacht ook dat elk staalconstructie bedrijf dat zou kunnen, maar er is er geen enkele die die bochten zo kort kan plooien. Als ze dat wel zouden doen op hun machine zou het materiaal verrimpelen en ovaal worden in plaats van rond blijven. Ook niet goed dus.

Ik zal wel eens iemand vinden zeker?

Peter
www.vwsamba.tk

PS: Ik kan hier anders gezwind nog wel een paar woordjes uit m'n botten slaan :) :)

Bussie komt zo
27-12-2004, 10:02
Zelf doen. een mal maken op een stalen tafel en dan met een grote brander warm stoken en rondtrekken. je moet het alleen even met zijn 2en doen.

Peter - Belgium
27-12-2004, 19:33
Zou dat lukken denk je om dat gewoon rond te trekken door de buis wat op te warmen? Nog nooit geprobeerd, maar lijkt me nogal straf??

Misschien wel een idee voor als ik niemand vind die me kan helpen!

Thanks

Peter
www.vwsamba.tk

ploon
27-12-2004, 19:48
deden ze vorige week bij OCC ook, moet je hem natuurlijk wel goed warm maken

Bussie komt zo
27-12-2004, 20:09
Zou dat lukken denk je om dat gewoon rond te trekken door de buis wat op te warmen? Nog nooit geprobeerd, maar lijkt me nogal straf??

Misschien wel een idee voor als ik niemand vind die me kan helpen!


Dat is goed te doen hoor. maar dan wel met een grote brander en een losse zuurstof en acetyleen fles. op het werk een met een 2" pijp gedaan en ook dat is ook gelukt.

scumbag
27-12-2004, 23:18
Zelf doen. een mal maken op een stalen tafel en dan met een grote brander warm stoken en rondtrekken. je moet het alleen even met zijn 2en doen.

Jij moet niet zo vaak naar de boys van OCC kijken

scumbag
27-12-2004, 23:20
Jij moet niet zo vaak naar de boys van OCC kijken
..en als IK dan in de tussentijd wat beter oplet...Sorry!

Bussie komt zo
28-12-2004, 10:39
Jij moet niet zo vaak naar de boys van OCC kijken

Leuk programma. maar ik sta al wat langer op de wereld om dat van de OCC boys te leren.