PDA

View Full Version : Luchtmassa meter defect? (Caddy 3)


Pro FM
21-03-2010, 22:07
Sinds kort heb ik wat problemen met mijn caddy 3 TDI.
Een paar weken geleden ging ik door een redelijk diepe kuil en ging er een lampje branden op het dashboard. Aan de auto zelf was niets te merken, reed gewoon prima. Volgens de garage gaf de luchtmassa meter een storing (bij uilezen ) De boel werd gereset.
Sinds twee weken schiet de auto af en toe in noodloop en heb ik geen vermogen meer. Toen dit een keer onderweg gebeurde ben ik bij de dichtsbij zijnde VW garage wedrom de boel laten uitlezen. Toen een dubbele foutcode, 1 op de luchtmassa meter, en een latere op de turbo druk. De foutmelding van de turbo kan echter worden veroorzaakt door de eerder fout volgens hun.
Volgens die garage zou de luchtmassa meter of de turbo defect kunnen zijn.
Gezien de eerdere foutmelding op de luchtmassa meter denk (en hoop ) ik natuurlijk dan toch de luchtmassameter.

Ik moet er wellicht bijvertellen dat de auto is gechipt tot ongeveer 150 pk.
Wat denken jullie?

SubdubberGT
21-03-2010, 22:31
LMM maar eens vervangen..

neoninside
21-03-2010, 22:50
LMM kan de oorzaak zijn maar is het ook het probleem
Wat doet de lmm aangeven tijdens stationair
Veranderd de luchtstroom continu of heeft deze een vaste waarde
En wat geeft hij aan kwa inlaat lucht temp.

Misschien is er wel gewoon een luchtbuis gescheurt en haald deze valse lucht naar binnen wat uiteindelijk een valse aanduiding op de lmm aan geeft en evt ook rare dingen kan veroorzaken op je turbo druk sensor

Pro FM
22-03-2010, 00:32
Ok voor je laatse vragen moet ik weer even langs de garage denk ik.
Ik moet zeggen dat de laatste dagen er geen noodloop meer is, maar toch heb ik het gevoel dat ik iets aan vermogen mis. Het kan zijn dat ik me het verbeeld,maar hij lijkt minder fel. (of ik ben voorzichtiger..kan ook..;) )
Zal proberen eerdaags even bij de garage langs te gaan

neoninside
28-03-2010, 16:44
Ben benieuwd

Pro FM
28-03-2010, 23:28
een paar dagen later en alles is weer normaal. Probleem heeft zich niet meer voorgedaan....vaag!

neoninside
29-03-2010, 10:35
Als hij het weer eens doet
Geef dan eens een paar flinke tikken op de EGR klep

Als die open blijft staan komt er via de lmm te weinig lucht binnen en dan denkt het mm dat hij stuk is
Hij gaat dan inspuiten op de hoeveelheid lucht die hij binnen krijgt en dat betekend dat hij veel te weinig brandstof ingespoten krijgt

Omdat het een tijdelijk probleem is geweest zou dit een hele goede oorzaak kunnen zijn
Ik weet niet hoe handig je zelf bent anders zou je dat ding eens kunnen demonteren
En proberen schoon te maken

Hoop dat je er wat aan hebt

Pro FM
31-03-2010, 23:31
Toch weer een probleem, lampje op dashboard aan (auto rijdt prima) Melding op de board computer "Äbgas Werkstatt"
Ik was aan het werk aan de andere kant van het land...dichtsbijzijnde VW dealer gezocht en laten uitlezen...toch weer een melding op de luchtmassa meter en korte tijd later op de laaddruk volgens mij. Aan de auto zelf was niets te merken, reed gewoon normaal.
Ook daar hadden ze niet echt een duidelijk atwoord, Turbo? kan, Luchtmassa meter? kan...slangen, kan...ja leuk maar wat is het echt??
Wat neoninside zegt kan dus ook. Het lullige is dus dat het soms dagen goedgaat en het dan dus lastig zoeken is?

neoninside
01-04-2010, 16:31
Vraag eens aan een monteur waar de EGR zit en als je er weer last van heb geef daar dan eens een paar tikken tegen met een wiel sleutel
Niet te hard maar net genoeg om de eventueele kool aanslag af te laten brokkelen

steven80
10-05-2010, 22:41
:wow: