Pro FM
21-03-2010, 22:07
Sinds kort heb ik wat problemen met mijn caddy 3 TDI.
Een paar weken geleden ging ik door een redelijk diepe kuil en ging er een lampje branden op het dashboard. Aan de auto zelf was niets te merken, reed gewoon prima. Volgens de garage gaf de luchtmassa meter een storing (bij uilezen ) De boel werd gereset.
Sinds twee weken schiet de auto af en toe in noodloop en heb ik geen vermogen meer. Toen dit een keer onderweg gebeurde ben ik bij de dichtsbij zijnde VW garage wedrom de boel laten uitlezen. Toen een dubbele foutcode, 1 op de luchtmassa meter, en een latere op de turbo druk. De foutmelding van de turbo kan echter worden veroorzaakt door de eerder fout volgens hun.
Volgens die garage zou de luchtmassa meter of de turbo defect kunnen zijn.
Gezien de eerdere foutmelding op de luchtmassa meter denk (en hoop ) ik natuurlijk dan toch de luchtmassameter.
Ik moet er wellicht bijvertellen dat de auto is gechipt tot ongeveer 150 pk.
Wat denken jullie?
Een paar weken geleden ging ik door een redelijk diepe kuil en ging er een lampje branden op het dashboard. Aan de auto zelf was niets te merken, reed gewoon prima. Volgens de garage gaf de luchtmassa meter een storing (bij uilezen ) De boel werd gereset.
Sinds twee weken schiet de auto af en toe in noodloop en heb ik geen vermogen meer. Toen dit een keer onderweg gebeurde ben ik bij de dichtsbij zijnde VW garage wedrom de boel laten uitlezen. Toen een dubbele foutcode, 1 op de luchtmassa meter, en een latere op de turbo druk. De foutmelding van de turbo kan echter worden veroorzaakt door de eerder fout volgens hun.
Volgens die garage zou de luchtmassa meter of de turbo defect kunnen zijn.
Gezien de eerdere foutmelding op de luchtmassa meter denk (en hoop ) ik natuurlijk dan toch de luchtmassameter.
Ik moet er wellicht bijvertellen dat de auto is gechipt tot ongeveer 150 pk.
Wat denken jullie?