PDA

View Full Version : Gewoon licht doet 't niet

Henk_Pigo
25-12-2004, 08:28
Ik zit met n probleempje...

Nou had ik laatst van René de slotenset van zn vorige golfje gekocht. Heel mooi en leuk, maar nu wil ik gisteravond wegrijden (moest gewoon, had al 3 week niet meer in mn gti-tje gereden :tongue: ) kom ik erachter dat mn gewone licht t niet meer doet.
Dus de wagen maar weer de schuur in gedrukt. Alle zekeringen zijn nog heel, lampen zijn ook okee (ze doen t in mn golf 2). Het enige wat ik kon bedenken was iets met 't contactslot. Dus puzzelen en zoeken.
Er zit ergens een foutje in de grootlicht-schakelaar, zodra ik de hendel ietsje aandruk dan gaat het gewone licht weer aan, soms echter blijft ie niet aan, dan moet je drukken totdat ie wel aanblijft.
Dus ik die grootlicht schakelaar heel voorzichtig opengemaakt en alle koperen contactjes opgeschuurd en schoongemaakt, daarna het geheel weer inelkaar gezet.
Maar nu krijg ik mn gewone licht helemaal niet meer aan :confused:

Marcski
25-12-2004, 14:59
kijk eens of je ruitenwisser het nog wel doet..

waarom?
als het schakelblokje van je contactslot defect is (gebeurt nogal eens) werken deze allemaal niet meer..
Het is het blokje achter je contactslotcilinder (in het gietijzeren gedeelte van je stuurkolom)

ik had dit probleem 2 jaar geleden op Worthersee, en heb me daar een breuk gezocht naar het probleem!!
Door Marco een nieuwe mee laten nemen, en het probleem was binnen een kwartier opgelost

Henk_Pigo
25-12-2004, 18:08
Nou, alles werkt perfect, dashboard, ruitenwissers, tellerbak enz.!! Het is puur het normale licht dat niet aangaat. Stadslicht en groot licht is niks mis mee...

vwleusden
25-12-2004, 18:33
het zal hem toch in je contactslot moeten zitten omdat je daar heb zitten "prutsen".

Henk_Pigo
25-12-2004, 22:43
Idd, ik zal overmorgen de brut eens nalopen.. het zal niet de eerste keer zijn dat t aan slechte contactjes ligt... mn toeter deed t om dezelfde reden ook niet, stekkertjes opschuren en hoppa.

Btw, is er niet een manier om achter de aansluitingen te komen voor de grootlichtschakelaar? Omdat mn gewone licht t eerst wel deed als ik die hendel aandrukte. Er zitten 4 stekkertjes op (zal wel 12V, massa, groot licht en gewoon licht zijn?)

Henk_Pigo
27-12-2004, 17:49
Hehe!! Ik ben eruit. In het binnenwerkje van de schakelaar zit een wit 'heen-en-weer' ding :D, deze schakelt tussen normaal en groot licht, en die was een beetje slapjes dwz hij drukte niet goed op de contactjes. Vervangen en klaar!! Wou ik ff kwijt!

LRR
27-12-2004, 19:47
Wat kun je soms ook wat aan moeten klooien, he Henk ?? Leuke hobby, maar het drijft je soms tot waanzin..

Grtz................ LRR

Henk_Pigo
29-12-2004, 00:48
Klopt maar hoe meer je zoekt en hoe groter de wanhoop wordt... hoe groter de opluchting en het plezier erna als het klaar is ;)