View Full Version : Carburateurs glasparelstralen veilig?
Mister Cool
24-03-2010, 22:20
Ik vroeg me af hoe veilig het is om carbs te laten glasparelen. Heb namelijk een hele knappe set met spruitstukken op de kop getikt, maar ze zijn grijs gespoten, en dat vind ik niet passen bij mijn motor. Nu vroeg ik me af hoe veilig het iso m ze te laten glasparelen. Heb al meer rondgevraagd, maar wilde hier ook even wat ervaringen horen. Zou een ultrasoon reinigingsbad genoeg zijn na het stralen, of moeten ze echt helemaal uit elkaar??
zou ik niet doen,zou ze gewoon in een bakje thinner schoon laten weken.
trouwens,als je toch met ultrasoon in de weer gaat,met ehet juiste schoonmaakmiddel heb je ze dan ook gelijk verfvrij.
Mister Cool
24-03-2010, 23:31
zou ik niet doen,zou ze gewoon in een bakje thinner schoon laten weken.
trouwens,als je toch met ultrasoon in de weer gaat,met ehet juiste schoonmaakmiddel heb je ze dan ook gelijk verfvrij.
Ja dat snap ik. Thinner lijkt mij dan ook weer niet slim ivm. dichtingen. Maar het gaat mij erom dat ik een hoop andere delen wel laat glasparelen, en dus ook de spruitstukken. En ik wil niet dat mijn carbs en spruitstukken er beide anders uitzien :redface:. Je kijkt er tenslotte ook altijd tegenaan, en je ziet het ook wel vaker dat mensen hun carbs hebben laten glasparelen. Vroeg me alleen af hoe die het na de tijd aangepakt hebben, omdat ik persoonlijk niet zoveel zin heb om de carbs volledig uit elkaar te halen. Zeker niet omdat ze nog supergoed zijn en ik dat graag zo wil houden ;)
Maar wat voor schoonmaakmiddel zou je evt. bij zo'n ultrasoon bad moeten gooien dan?
ik heb geen idee,wij gebruiken het wel maar ik kom niet verder als het mandje laten zakken en de 0/1 switch:D
Jel Golf 2 GTI
25-03-2010, 01:01
ik heb geen idee,wij gebruiken het wel maar ik kom niet verder als het mandje laten zakken en de 0/1 switch:D
is te doen met gewoon ontvetter (dreft of iets dergelijks).
Grtz Jel
Der Ghopmeister
25-03-2010, 07:27
De Solex C40 ADDHE carbs die ik toen gekocht heb waren ook geglaspareld en daarna ultrasoon gereinigt met nieuwe pakkingen etc dus t kan wel ;) Tenminste ik ga er vanuit dat Mient van der Zaag wel weet wat ie doet want daar heb ik ze weg
na het parelen zeker laten reinigen en liefst uitelkaar.
Als er nog wat achterblijft dan zit je met de problemen.
Je kunt ze ook heel goed afplakken en dan voorzichtig parelen bijv een lange krimpkous om de openingen en die goed dubbelvouwen en afplakken die komen toch uit het zicht.
Maar ook rondom je gasstangen enzo goed afplakken.
carbreaker de autosloper
25-03-2010, 16:03
amen ,,,ik heb de mijne goed afgedopt,,,en afgeplakt ..mooi geworden ik zo het wel zelf doen met een beetje liefde..
Mister Cool
25-03-2010, 18:23
Ik laat ze doen, maar tot nu toe dus nog niemand die z'n carbs uit elkaar gehaald heeft na 't glasparelen. Een ultrasoon badje is gauw geregeld :)
Bij beide opties lijkt het me het beste als je de carbs gewoon uit elkaar haalt. Als je gaat parelen komt er ALTIJD zooi in. Dan zul je ze alsnog uit elkaar moeten halen. Bij ultrasoon reinigen komt er volgens mij ook troep in, en zul je ze ook schoon moeten maken.
Maar dat uit elkaar halen is toch niet zoveel werk? Daarna kun je gewoon weer dezelfde dichtingen en rubbertjes gebruiken lijkt me....
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.