Log in

View Full Version : nieuwtype Kabelboom op Oude kast/boom

Mu!s
26-03-2010, 22:05
Hallo,

Ik ben nu bezig met een 1800 RP motor afkomstig uit een 91er golf, in een golfje uit 89 (orgine 1.3NZ)te leggen. nu heb ik het volgende,

-achteruitverlichting
-oliesensors
-koelsensor voor dash
-zwarte draad naar bobine
-startmotorstartdraad
is allemaal blijven liggen uit de oude kabelboom! waaraan een oud type zekeringskast zit.

nu heb ik de motor kabelboom met ecu er ook in liggen, van de `1800 rp motor die op een nieuw type zekeringskast hoort er ook in liggen...

van de ecu komen 6 draden af! die normaal naar de zekeringskast gaan...(1800 rp)
paars-witte
rood-gele
zwart-witte
rode (dit is een plus die ook naar de voorverwarming-relais van inlaat loopt)
zwarte
bruine
en dan nog 1 losse stekker, dat is een zwart gele.

nu heb ik van het oude type nog de volgende aansluitingen liggen bij de ecu(oude kabelboompje van de zekeringskast naar ecu)
zwarte
zwart gele
rood witte
rood gele

nu wil ik de ecu dus aansluiten, dus die 4 draden aan die 6 knopen?! :rolleyes: maar naar verschillende schema's gekeken te hebben kom ik er maar niet uit... en overal in dergelijke topics zijn er mensen die zeggen PB die PB die.. maar nergens staat concrete info...

kan iemand me uit de nood redden :(

Mu!s
27-03-2010, 06:02
iemand...... :(

Mu!s
27-03-2010, 20:16
Aangezien niemand het weet...

is er ook een kabelboom die plug and play werkt op een 1800 RP motor?! en past opp oude type zekeringskast...

ik heb tot nu toe geen vonk! de brandstofpomp draait... motor alles draait! alleen geen vonk:(

Mu!s
28-03-2010, 22:40
heel klein subtiel tikje :P

RitchieVR6
19-06-2010, 12:52
Je zou in het schema van de 1800RP de stekker van de ECU moeten kunnen vinden.
Daarbij staan pinnummers en draadkleuren. Aan de hand daarvan kun je achterhalen welke draad wat doet.
Ditzelfde moet je dus doen van de originele bekabeling (de 1300).
Aan de hand hiervan kom je er wel achter wat je aan elkaar kunt knopen, of dat er eventueel ergens nog een relais of zekering tussen moet en of je nog bekabeling over houd.
Werk met schilderstape (dat witte waar je op kunt schrijven) en label alles.
Dan kun je alles uit elkaar houden. Schrijf op waar het van is, en waar het op aangesloten moet worden, hoeveel amp zekering er tussen hoort te zitten en of het eventueel via een relais loopt. Elk relais in een kabelschema heeft een appart nummer, schrijf dat erbij.
Ook moet je weten welke op constante plus of via contact massa krijgen.

Als je beide schema's hebt dan moet je er wel uit kunnen komen.
Suc6 :D

joske2
19-06-2010, 19:18
ik denk dat je hier wel wat aan hebt:

http://www.a2resource.com/electrical/systems.html

succes!