View Full Version : Koelvloeistof probleem..??
Heb voor een paar weken geleden m'n koppakking vervangen en het is me nu opgevallen dat als de motor koud is en het KVS niveau op min. staat dat na gebruik en de motor goed warm is dat deze dan op max. staat op zich lijkt 't me logisch omdat warmte uit zet, maar het lijkt me ook logisch dat dit niveau gelijkt blijft omdat de KVS toch rond gepompt word of heb ik nog steeds een probleem met m'n koppakking, wie weet antwoord.
Is trouwens een 1.3 NZ van 1989.
Thanx.
Mk2_power
28-03-2010, 15:26
bij mij is dit net hetzelfde, mijn teller staat niet volledig int midden heb daarom thermostaat vervangen maar helpt niet. hij koelt ook onmiddellijk via expansievat daarom dat ik dacht dat het met thermostaat te maken had maar blijkbaar niet
Heb je de thermostaat getest? Ik heb ook weleens een thermostaat vervangen. Bleek de nieuwe ook kapot te zijn. Dan zoek je je dus kapot als je niet test :rolleyes:
Mk2_power
28-03-2010, 15:36
Heb je de thermostaat getest? Ik heb ook weleens een thermostaat vervangen. Bleek de nieuwe ook kapot te zijn. Dan zoek je je dus kapot als je niet test :rolleyes:
heb speciaal één weesten halen bij de dealer omdat mij vertelt was dat die uit autozaken wel eens kapot waren. bij het vervangen bleek dat de thermostaat niet stuk was hield mooi het water tegen, heb voor de zekerheid toch maar de nieuwe erin gestoken
zit al een nieuwe thermostaat in, motor loopt niet warm ofzo maar kan maar tot min. vullen met KVS, want vul je h'm toto max. dan loopt ie over.
Laat je m wel warm draaien zonder dop, en vul je dan nogmaals bij? Anders staat je thermostaat dicht en is t nogal logisch dat er niet meer in kan.
en vergeet niet de kachel op warm te zetten met ontluchten ;)
Heb hem wel laten warm lopen lopen zonder dop en de kachel op max. Ook rookt 'ie nog wel een beetje maar naar een tijdje gereden te hebben word dit ook minder dus ik twijfel over m'n koppakking.
Mijn koppakking is ook pas geleden vervangen,
en bij mijn Golf komt er ook nog witte rook uit de uitlaat.
Vooral bij koude motor.
KVS pijl blijft bij mij ook hetzelfde.
Ja idd, heb het zelfde en hoe warmer de motor word hoe minder dat ie begint te roken.
Dus jij zegt niks aan de hand.
Vind 't ook gek dat als ik s'morgens naar het werk ga dat de kachel ook meteen warm word, het duurt ook een heletijd dat de fan eindelijk aanslaat en als de motor warm word het KVS peil met een centimeter stijgt en de onderste slang van de radiateur lauw blijft :confused: .
Normaal gesproken moet eerst de KVS rond de motor toch warm worden en dan gaat de thermostaat toch los, word de kachel warm en loopt 't via de radiateur.
Wie weet de oorzaak of de oplossing?
Is je (druk)dop nog wel goed?
Want als hij druk doorlaat stijgt het peil ook..
Mk2_power
29-03-2010, 16:17
als de dop goed is maar toch geen druk opbouwt wil dit zeggen dat dit enkel lek kan zijn of zijn er nog andere mogelijkheden want bij mij zit er geen druk op maar is er geen verlies van koelvloeistof
Heb net even gekeken, en begin te twijfelen of er niet een brede ronde ring onder de dop hoort of dat de o-ring iets onder de dop voldoende is.
Als ik in de onderste radiateur slang knijp hoor je wel lucht onsnappen via de overloop van het KVS reservoir maar dit is toch normaal?
Heb mss wel iets anders ondekt, lijkt wel of dat er wat KVS op de balk onder de radiateur ligt maar weet 't nog niet zeker.
golf mkII 16v
29-03-2010, 20:10
en vergeet niet de kachel op warm te zetten met ontluchten ;)
Is bij golf2 niet nodig :thumbup:
Onder de dop hoort ind een rubber O ring
Sissen door de dop is niet goed,of expansievat lekt
Is je waterpomp wel in orde?
Ik controleerde bij mijn Golf 2x per dag het KVS pijl,maar bleef netjes hetzelfde.
Hij verbruikt dus niks,bij jouw Golf ook?Of raak je juist wat kwijt.
Nee tot nu toe blijft het peil het zelfde heb h'm nog wel een x ontlucht maar op een of andere manier stijgt het peil in het reservoir toch met een centimeter :confused:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.