Log in

View Full Version : Wat doen die dempers?...

Matheo
27-12-2004, 23:13
...dempen natuurlijk! duh :biggrin:
maar ik heb dus een G2 16v kr sinds kort (foto's komen eraan, fototoestel wil alleen wazige foto's maken).
nu zitten daar dus 3 dempers onder (en geen kat dus).
- als eerste zo'n klein dempertje in die rechte pijp, ik heb geen idee wat deze doet. wat gebeurt er als ik er een rechte pijp onder knal?
- middendemper dempt het meeste geluid (en blijft dus zitten..)
- einddemper, wat doet die eigenlijk. bij mijn 1300 was ik hem ooit een verloren, geen ene k*t verschil. is dit bij een 16v ook zo??
wie kan mij dit eens uitleggen? ben er wel benieuwd naar.
alvast bedankt voor de reacties!!

Black Devil
27-12-2004, 23:46
kep misschien wel een leuk uitlaatsysteempje voor je compleet incl spruitstuk......maar ben er nog mee bezig, fotos zal ik gelijk toevoegen ;)

Black Devil
27-12-2004, 23:47
oja t zijn een samenstelling van Romax en Supersprint dacht ik....

Koen is sleeping
28-12-2004, 00:26
Haal die grote koektrommel net voor de achteras maar eens weg. Dan weet je wat een demper doet. :D

Interesse in een dubbele vierkante Reesmus? Wel met laswerk aan de voorpijp, maar voor 20 Euro kun je niet sukkelen.

Matheo
28-12-2004, 09:56
Haal die grote koektrommel net voor de achteras maar eens weg. Dan weet je wat een demper doet. :D

- middendemper dempt het meeste geluid (en blijft dus zitten..) ;) die wist ik al :biggrin:
kzal die remus eens in overweging nemen.

Matheo
28-12-2004, 09:57
kep misschien wel een leuk uitlaatsysteempje voor je compleet incl spruitstuk......maar ben er nog mee bezig, fotos zal ik gelijk toevoegen ;)
ben benieuwd

Marco
28-12-2004, 16:12
1 ervan (diegene net na het spruitstuk) is in elk geval je vlamdover, deze dooft eventuele vlammen die uit je motor komen, denk daarbij niet aan steekvlammen van 5 meter, maar restjes onverbrande benzine die in je uitlaat tot ontbranding komen.

De dempers die erna zitten dempen idd het geluid.

Pedaalemmer
28-12-2004, 23:16
1 ervan (diegene net na het spruitstuk) is in elk geval je vlamdover, deze dooft eventuele vlammen die uit je motor komen, denk daarbij niet aan steekvlammen van 5 meter, maar restjes onverbrande benzine die in je uitlaat tot ontbranding komen.

De dempers die erna zitten dempen idd het geluid.

is dat de vlammen dover? dat is dus een cilindervormige demper?....dies bij mij namelijk weg..aangezien hij lek was.

kheb geen problemen..maar kan dit kwaad?

Black Devil
29-12-2004, 00:00
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6842 ;)

MauSeR35
29-12-2004, 18:34
die hange daar maar een beetje ;)

lowghia
29-12-2004, 19:01
ik had bij mijn golf een buis recht streeks naar mijn remus einddemper (vonden mijn buren leuk, vooral omdat ik hem s'ochtens om 6 uur starte volgas omdat hij anders niet liep :biggrin: :biggrin: )

Marco
30-12-2004, 09:32
is dat de vlammen dover? dat is dus een cilindervormige demper?....dies bij mij namelijk weg..aangezien hij lek was.

kheb geen problemen..maar kan dit kwaad?

Die is dat idd, kan ook geen kwaad, zal wel resulteren in wat meer geluid.