Log in

View Full Version : Onderhoud 1.3 MPI (NZ)


Nick Mattheus
05-04-2010, 20:26
Aangezien ik mijn Golfke aan de praat heb gekregen wil ik het zeker voor het onzekere nemen, daarom wil ik hier een groot onderhoud op uitvoeren. ;)

Nu is mijn vraag hierbij:
-Welk type bougies moeten hier in,
-Welk type olie,
-Hoeveel olie hier juist ingaat (met oliefilter)
-En met welke dingen ik nog zeker rekening moet houden?

Tips zijn zeker welkom! :thumbup:

Gerard Polo MK2
05-04-2010, 20:48
Nu is mijn vraag hierbij:
-Welk type bougies moeten hier in BP6ET
-Welk type olie Normaal 10w40
-Hoeveel olie hier juist ingaat (met oliefilter) Met 3,5 liter zonder 3 (haynes)
-En met welke dingen ik nog zeker rekening moet houden?
Bougiekabels, rotor, verdelerkap, luchtfilter, benzinefilter?



Olie en bougies = klein beurtje volgens mij :D

Nick Mattheus
05-04-2010, 20:50
Met riemen en heel de nest die mee moet vervangen worden natuurlijk... :D

Wordt de waterpomp door de distributie mee aangedreven?
Dan is het hoogstwaarschijnlijk het beste deze mee te vervangen?

Gerard Polo MK2
05-04-2010, 20:54
Met riemen en heel de nest die mee moet vervangen worden natuurlijk... :D

Wordt de waterpomp door de distributie mee aangedreven?
Dan is het hoogstwaarschijnlijk het beste deze mee te vervangen?

Ja en.. Ja!

Nick Mattheus
05-04-2010, 21:08
Thanx voor het snelle antwoord! :thumbup:

Gerard Polo MK2
05-04-2010, 21:53
Geen dank :thumbup:

Renegade
06-04-2010, 12:49
Waterpomp is zelfs de spanner van de distributieriem, dus die MOET je mee vervangen als je er lang plezier van wilt hebben :thumbup:

golf mkII 16v
06-04-2010, 22:11
Neem de oude mee
Er zijn nl 2 verschillende
Had nl ook de verkeerde

Nick Mattheus
06-04-2010, 22:19
Ok, thanx voor de reacties :thumbup:
Wel, zit nu met een nieuw probleem...
Zit denk ik met olieverbruik bij het blok in de rode Golf, iets of wat blauwe rook uit de uitlaat. Dit gebeurt niet constant maar soms begint deze te stotteren en begint er iets te tikken aan de moter. Vermoed zelf een injector die wat hapert. Dacht dat bij blauwe rook er olie verbruikt werd, of zou het ook onverbrande benzine kunnen zijn?

Als deze niet tikt gaat deze goed in toeren, komt er niets van rook uit de uitlaat...
Misschien het motorblokje van de blauwe Golf hier in steken of eerst eens de injectoren overzetten?

Tips zijn altijd welkom! ;)