PDA

View Full Version : ZO, we gaan beginnen


Pages : [1] 2 3 4

Edward
29-12-2004, 16:33
afgelopen maandag de stoute schoenen aangetrokken, ik heb immers weinig te verliezen. Het zal een ieder niet ontgaan zijn na mijn bombardering van advertenties overal. Maandag lekker begonnen om het blok eruit te halen.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture231.jpg

Vandaag een beetje schoongemaakt en de bedrading uit gezocht.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture236.jpg

Vandaag blokkie verder ontleed, tot dit....zeer interessant allemaal.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture237.jpg

Ben toch wel heel wat rotte zooi tegen gekomen, van slangen en klemmen.
Koppeling is niet meer zo best als gedacht enzo. Ik denk dat deze 16V zijn tijd wel gehad heeft...... :(

Ik flikker zo nu en dan wel wat plaatjes over d egang van zaken.
Ik schiet niet op (heb mijzelf een deadline gegeven van ±2 jaar) zo kan ik alles eens rustig bekijken. Ik vertel niet wat er mogelijk in komt...kan het alleen maar tegen vallen :D Komt goed......

Tjaap
29-12-2004, 16:38
ik zag je al lonken naar die G60 in die ad ;)

Edward
29-12-2004, 16:39
welke ad?

Tjaap
29-12-2004, 16:40
je vroeg gister of de motor ook los te koop was in ik gellof de thread van Ruben.. nu alweer vergeten?? ;)

Edward
29-12-2004, 16:42
ow datte, was min of meer een geintje......maar ik sprak vandaag een oude bekende van ons allemaal die weer wat nieuwe kansen creeerd

Koen is sleeping
29-12-2004, 17:09
Deze week is een slechte week voor de 16V. Ook de mijne is bijna compleet gedemonteerd.... :frown:

Pedaalemmer
29-12-2004, 17:19
je auto 2 jaar uit elkaar laten staan lijkt me geen tof plan. dan blok erin laten zitten en pas als je een nieuwe hebt die erin hangen.

gooi nooit je oude schoenen weg als je nog geen nieuwe hebt :D

maar kweet natuurlijk ook niet wat je van plan bent

Edward
29-12-2004, 19:02
me ouwe schoenen heb ik ook nog, alleen de 16V gaat (is) eruit.

vwleusden
30-12-2004, 19:44
Houd jij wel van zoveel poetsen edje ?

OakgreenVR6
30-12-2004, 21:20
Hij wil juist geen bling bling, dat zegt ie net zelf!

Ron polo1f
31-12-2004, 09:52
zoiets ben ik naar op zoek alleen zonder die bling bling.

maar dan de mat-zwarte versie?? :biggrin:

Edward
08-01-2005, 17:23
right, het hele zaakje is er uit en bijna allemaal verkocht.
Ik heb, zo goed als, een kabelboom en zekering kast.
Aandrijfassen zijn ook vanuit meerdere bronnen beschikbaar.
En nu de schakel toren nog voor de kabel schakeling.

Het motorblok, ik ben al op zoek geweest en heb mij oog laten vallen op een G60 met revisie lader (0km) en revisie kop (zegt hij). Ik heb de persoon alleen nog maar pe telefoon gesproken, dus kan er niet zoveel over zeggen.

Het blok heeft 150dkm gelopen (zegt hij). Nu heb ik me laten vertellen dat een Corrado blok niet het beste is van de twee (golf vs corrado) ivm inlaat traject en het 'lopen' in het algemeen.

Voordat ik me weer wat aan laat naaien, de volgende vragen:

- wat zijn de roulerende motorcodes van beide type blokken?
- hoe kan je, zonder papieren controleren of iets is gereviseerd?
- hoeveel druk moet een revisie, of nieuwe, lader geven?
- hoeveel bar compressie moet een G60 blok geven?
- hoe kan je de staat bepalen van en onderblok? Wat valt er allmaal te meten?
- kost revisie onderblok 1100 euri? Goedkoop is duurkoop maar kan het anders?

MelG60
08-01-2005, 18:52
Corrado of Golf is allebei PG en hetzelfde behalve de kabelboom en de ic met traject.
Lader altijd open maken en bekijken, dit niet doen is een grote fout die heel veel mensen maken, druk zegt niet alles over een lader.
1100 voor een compleet gereviseerd onderblok incl alles is niet echt duur.

Marco
09-01-2005, 01:16
Wou net zeggen, als jij voor 1100 euro je blok HELEMAAL gereviseerd kan KRIJGEN (dus niet eens zelf doen) dan is dat absoluut niet duur.

DesertWind
09-01-2005, 03:00
en waarschijnlijk absoluut niet compleet gereviseerd!!!

Edward
09-01-2005, 10:23
@ Mel, dus er zijn geen codes op het blok aanwezig aanwezig om het ter plekke uit elkaar te halen? Gezien het kleinere front van een Corrado zal de ic wel een slag kleiner zijn? Kan ik er niet blind vanuit gaan als er papieren bij de lader zitten? Ik denk dat mijn inzicht niet voldoende zal zijn om die twee dan uit elkaar te halen.....

@ Marco, 1100 alleen voor onderblok...jammer he?

@Desertwind, compleet gereviseerd!

Bedankt zover, vanmiddag maar eens een telefoontje wagen dan.

Heeft iemand een schakeltunnel liggen voor G60?

MelG60
09-01-2005, 14:33
Er staat op het blok een code ja op het onderblok net onder de kop. Papieren zeggen niks maak de lader open anders blijft het gokken of maak goede afspraken met de eigenaar hierover.

Edward
09-01-2005, 15:20
net G60 blok gekocht, wordt van de week gebracht...wish me luck!!

Kompleet, G-lader 0km met garantie.

Iemand nog een intercooler van een merc Sprinter of rallye met slangen en bende?

vwleusden
09-01-2005, 19:04
Wel van een Golf G60 met slangen en de hele bende.

Edward
09-01-2005, 19:16
kep alles behalve de intecooler. Ik ga van de week een mercedes Sprinter intercooler halen, daarnaast moet ik nog een kabelboom hebben. Ik heb ook al een nieuwe chip en poelie besteld. Nu nog even een groep A scoren..... :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Bennie ADHD, wat wil jij voor die intercooler hebben?????

Edward
11-01-2005, 07:21
RIIIIIIIGHT....post hier uw schematische plaatjes van uw G60 blok.
Leuk zo een zak met onderdelen, ik had liever een blok gehad waar ik het zelf af moest halen, dan weet ik tenminste hoe het terug moest........godsamme :)

Marco
11-01-2005, 09:09
Schaf eerst maar eens een Bentley (werkplaatshandboek) aan, ik kan je eventueel wel een kopietje bezorgen (cd rom versie) plus een kopie van de bijbel is ook wel noodzakelijk

Edward
11-01-2005, 12:11
waar kan je die kopen eventueel?

Edward
22-01-2005, 17:39
dus, bijna al mijn spulletjes binnen. Druk in het gevaecht op de e-bay. Man wat kan je daar veel krijgen tegen relatief weinig geld.

Inmiddels het hele blok uit elkaar genomen, behalve de krukas, die heb ik laten zitten. http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture241.jpg

Afgelopen week alle verwijderbare onderdelen verwijdert en in een mooi aluminium lakje gezet. En nee, je gaat er niet harder van.....
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture246.jpg

Koppie eraf gehaald, nieuwe stoters besteld (zijn onderweg) en de kop gaat zondag naar Serge toe. Doe je best ouwe :wink:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture249.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture250.jpg
Van de week naar de echte dealert geweest voor een dikke zak pakkingen doppies, snaren en andere bende. Mag wat kosten btw...kanonne. :(

Vanmorgen lekker aan het bouwen geslagen. Moet nog wel een hoop gebeuren maar ik kan echt niet wachten tot ik de sleutel om mag draaien en hij het uiteindelijk ook doet zeg maar.....
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture247.jpg

Gelukkig zat er een totaal koppelings pakket in waarvan de druk groep nagenoeg nieuw was. De plaat moet wel even vervangen worden.

Mijn excuses voor de bout-kwaliteit van sommige foto's :)

René
22-01-2005, 18:29
ziet er alweer mooi uit!! het onderblok heb je niet geverfd?
keep up the good work! :)

Edward
28-01-2005, 19:25
nee, geen geverft onderblok. dat ging me iets te ver.
Hopelijk zaterdag koppie terug, kan ik verder.

vwleusden
28-01-2005, 19:42
die is wel klaar voor de Wörthersee :D

Matheo
28-01-2005, 20:02
goed bezig! ga je wel redden binnen 2 jaar toch?

Richard
28-01-2005, 20:16
lees het voor het eerst..dus g60 edje?...veel succes en komt wel goed als ik het zo ziet..

Marco
28-01-2005, 21:04
Edward, wil je aub toch zo verstandig zijn om toch even je lagerschalen en je krukas keeringen te vervangen. Dit is echt peanuts, ook jij kunt dat, geen speciaal gereedschap nodig.

2 Keeringen kosten je bij elkaar 30 euro en de drijfstang lagerschalen koop je voor 70 a 80 euro per set.

Verder, keep up the good work, ziet er leuk uit allemaal

Raymond
28-01-2005, 22:10
Edje, kabelboom al gevonden?

Edward
28-01-2005, 22:57
het geld is ff op, na de aankoop van koppeling, drukgroep, slangen, buizen, hydaulische koppeling, schakeltoren, klepstoters, pakkingen enzo. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet.

Hoe lang gaan die keringen bij de krukas mee dan Marco? Het probleem is dat als de golf rijd, ik geen hobby meer heb (ik zou de jet kunnen oppeppen). Zou toch perfect zijn als die kering er uit liep? Heb ik weer wat te doen....ik hoop op geen tot weinig schade.

kan ik net zo goed ff nieuwe zuigerveren monteren.

Raymond
28-01-2005, 23:01
Je kunt ze ook verkeerd monteren. Dan heb je ze in ieder geval vervangen maar lopen ze er toch weer uit ;-)

Richard
28-01-2005, 23:03
zou de drijfstangen ff meepikken edje....ff van die glyco sputterlagers halen...

Edward
28-01-2005, 23:03
dat scheelt zeg

Richard
28-01-2005, 23:04
hoezo?...is goed spul hoor...

Edward
28-01-2005, 23:06
was @ Ray, dat ze er net zo goed uit kunnen lopen :)

ik weet gewoon zeker als ik eigenwijs ben en ik het niet doe ik problemen krijg binnen niet al te lange tijd (lees: ervaring). Dus ik zal maandag es informeren bij de dealert. 30 euri de keerkring en 70 - 80 de set lagerschalen?

vereist de namier van monteren nog enige slimme handelingen?

Richard
28-01-2005, 23:09
ooh ok... maar wat zijn je toekomstplannen.... mechanisch kopje erop met een extreem nokstokje?

Richard
28-01-2005, 23:11
glyco kan je beter nemen..kost iets van 10 euro meer en heb je meer plezier van...

dus merk is glyco...onder vermelding van sputter ...sommigen noemen het ook wel rs2 lagers..

Edward
28-01-2005, 23:12
toekomst plannen zijn lekker toeren, zonder al die kut herrie van die utilaat en al dat gekloot wat ik had met dat 16V blok. Niks geen 250pk en ieder jaar alles reviseren.
Ik zal hooguit 10dkm rijden per jaar rijden.

Edward
28-01-2005, 23:46
ik had het liefst zelfs een 2 liter onderblok gehad.....

Edward
30-01-2005, 09:44
ideaal, ik maakte me zorgen over de aansluiting van de hydraulische koppeling maar er is hoop voor mensen zoals ik: een VW Transporter heeft een zelfde bak en alleen de koppeling bediening is mechanisch (02B 141 708 A). Fantastisch, geen gekloot met de padalen unit! Hoera:)

vwleusden
30-01-2005, 14:49
Dus nu ziet men je weer rond waggelen met een smile op uw gezichtwerk.

Edward
30-01-2005, 17:00
ik schat de kans op slagen hoger in ja.
Ik was niet down door die koppeling Hoogglans

Edward
10-02-2005, 19:07
update,

ben nog steeds aan de gang en ben bijna bij montage van het blok in de auto zelf. Morgen kabelboom, druklager en wat ander klein grut halen, dan kan ik zaterdag weer aan de bak.

Gisteren nieuwe koppeling en drukgroep binnen samen met de felbegeerde dikke-intercooler-lader-uitlaat-bocht. Was wel de hoofdprijs maar niet zo duur als bij de Echte Dealert. Helaas was de waterpomp poelie zo krom als een malle, ff kijken waar ik die kan scoren.

Voor het nageslacht wat plaatjes geschoten met mijn zeer slechtedigicam:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture253.jpg

Even een opstelling gemaakt om globaal te bekijken hoe het moet komen te zitten, die Sprintercooler heeft ooit iets op zijn bak gehad, ik hoop dat ie dicht is. Leuk dat die lader uitaat bocht 70mm is en de inlaat van de cooler 60mm.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture254.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture259.jpg

Greetz Ed

Raymond
10-02-2005, 19:40
Ik dacht dat je er 2 jaar voor uit had getrokken? :-)

Christiaan
10-02-2005, 20:29
Edje gaat gewoon naar oostenrijk rijden met de G60!! :p

Edward
10-02-2005, 21:37
Ik dacht dat je er 2 jaar voor uit had getrokken? :-)

die 2 jaar werd 2 maanden zowat.
Morgen ga ik de motor kabelboom halen, klusje voor Ray?

Marco
11-02-2005, 00:36
Van 70 naar 60 is toch geen probleem, je zult toch met slangen meten gaan werken. Er bestaan ook verloop slangen, kost wat maar dan heb je wel wat

Edward
13-02-2005, 20:15
eehhhh probleempje: kep een draadboom van na '90 en een zekering kast van voor 90'. Iemand een G60 kabelboom van voor '90 in de aanbieding?

vwleusden
13-02-2005, 20:31
Edje... mail ron21 even, hij heeft een schema hoe je die draadboom op je eigen kast kan aansluiten, is niet veel werk !

Edward
13-02-2005, 20:39
done, thanx Hoogglans

Pedaalemmer
13-02-2005, 20:43
dikke respect! niet normaal hoe snel het gaat :D

Edward
13-02-2005, 20:47
?

Christiaan
13-02-2005, 22:37
Nou, heb vanmiddag de bende bij Ed gezien :D maar dat gaat helemaal goedkomen hoor!!

Ron21
14-02-2005, 12:20
Edje... mail ron21 even, hij heeft een schema hoe je die draadboom op je eigen kast kan aansluiten, is niet veel werk !

Hoe weet jij dat ? :biggrin:

Edward
14-02-2005, 17:10
FUK, iemand een motor kabelboom van een 16V in de aanbieding? in goede staat als het ff kan, het liefst ook nog passend op een oude zekering kast (voor '90). Enne, niet allemaal tegelijk he ......

Ron21
14-02-2005, 17:39
je hebt mail :wink:

Edward
14-02-2005, 17:45
jij ook sjef, weer!!

vwleusden
14-02-2005, 17:56
Hoe weet jij dat ? :biggrin:

van een of andere gast :D

sixpack
14-02-2005, 19:15
wordt snel project ed :cool:

vwbullit
14-02-2005, 21:44
Corrado of Golf is allebei PG en hetzelfde behalve de kabelboom en de ic met traject.
Lader altijd open maken en bekijken, dit niet doen is een grote fout die heel veel mensen maken, druk zegt niet alles over een lader.
1100 voor een compleet gereviseerd onderblok incl alles is niet echt duur.


ff vraagje tussendoor??
Ik ben ook bezig met een g60 blok van een corr in mn type 2.
Eigenlijk zelfde verhaal als in dit topic.

Maar wat is het verschil van kabelboom van corrado en golf dan??

Ikheb die van de corrado , is die niet werkend te krijgen dan??
Ik hoor het wel en voor die jongen met dit project!!!!!! super.
Pakt het goed aan zoals het hoort...

Allart-Ghetta
15-02-2005, 01:27
was @ Ray, dat ze er net zo goed uit kunnen lopen :)

ik weet gewoon zeker als ik eigenwijs ben en ik het niet doe ik problemen krijg binnen niet al te lange tijd (lees: ervaring). Dus ik zal maandag es informeren bij de dealert. 30 euri de keerkring en 70 - 80 de set lagerschalen?

vereist de namier van monteren nog enige slimme handelingen?

90 en weinig euro voor de keerringen. De bakkant is alleen nog maar compleet met huis te krijgen bij de dealer.... Deze keer ga ik er ook aan geloven, heb nu al 2X een losse keerring erin gezet maar die gaan na een jaar toch weer lekken.

Allart-Ghetta
15-02-2005, 01:28
ff vraagje tussendoor??
Ik ben ook bezig met een g60 blok van een corr in mn type 2.
Eigenlijk zelfde verhaal als in dit topic.

Maar wat is het verschil van kabelboom van corrado en golf dan??

Ikheb die van de corrado , is die niet werkend te krijgen dan??
Ik hoor het wel en voor die jongen met dit project!!!!!! super.
Pakt het goed aan zoals het hoort...

Is zeker wel werkend te krijgen maar past van geen kant, je moet + - alle draden op lengte maken/solderen.

Ron21
15-02-2005, 08:17
ff vraagje tussendoor??
Ik ben ook bezig met een g60 blok van een corr in mn type 2.
Eigenlijk zelfde verhaal als in dit topic.

Maar wat is het verschil van kabelboom van corrado en golf dan??



Het verschil bij edward is dat hij een oud model zekeringkast heeft en een corrado boom is voor een nw model kast :wink: De golf en corrado boom verschillen op sommige delen in lengte.

vwbullit
15-02-2005, 17:13
dus de boom is het zelfde alleen de lengte in sommige delen???

Dus alle stekkers e.d zijn gelijk??

Als dat zo is is het geen probleem nee.

Edward
15-02-2005, 19:08
dude, vergeet de stekkers aan de zekering kast niet, draadje is zo verlengd, stekker is niet zomaar vervangen (als je een leek bent op dit gebied, ik dus). Kan wel, maar het liefst moet ie nog werken ook. Het zou HEEL fijn zijn als ik de sleutel omdraai en hij loopt, dat is mijn grootste zorg.

vwbullit
15-02-2005, 22:38
dus die zijn ook nog anders??
De stekkers dan bedoel ik/ Of weet je dat niet zeker.

Die stekkers heb ik wel liggen en ook ombouwen is geen punt maar als er teveelaan gekloot moet worden heb ik toch liever een g60 boom van een golfie.
Wie o wie heeft die dan ??
Ik wil ook geen kabelschoentje gebakje hebben moet strak in die pakkie zijn

Edward
16-02-2005, 05:56
in mijn geval zijn die anders ja, ik heb een voor '90 zekering kast.
Boom corrado / golf zijn identiek, misschien is de lengte anders van de bedrading.

Ik wil ook geen gekloot met allerlei rare zaken, boom moet netjes zijn!
Dat gaat wel goed komen geloof ik. :)

vwleusden
16-02-2005, 17:53
Ik heb er nog wel 1 maar die krijg je niet en is ook niet te koop :D

Bel anders dit nummer: 033 2537111, Ham heet die sloperij en Johan moet je hebben, hij is de vw mafketel daar.

Pedaalemmer
16-02-2005, 18:01
zekeringkasten zijn toch of voor 89 of van na 89 verschillend?? heeft toch niks met 90 te maken :S

vwbullit
17-02-2005, 17:34
zekeringkast na 89 is het zelfde als golf 3 uit 96 bijv. dus de corrado .

Ik heb een 2 liter van een seat toledo een agg motor is zelde als golf 3 gti en daar zit namelijk dezelfde kast op.
Gr ben

vwleusden
17-02-2005, 17:46
zekeringkasten zijn toch of voor 89 of van na 89 verschillend?? heeft toch niks met 90 te maken :S

wat zit er dan in auto's die in 1989 gemaakt zijn ? :D

Pedaalemmer
17-02-2005, 18:08
http://www.gcparts.nl/

heeft een zekeringkast voor een golf 2 van na 89 voor 15 euro

zoek je die?

vwbullit
20-02-2005, 14:20
glyco kan je beter nemen..kost iets van 10 euro meer en heb je meer plezier van...

dus merk is glyco...onder vermelding van sputter ...sommigen noemen het ook wel rs2 lagers..


Heey richard die glyco lagers kan je die ook bij de dealer bestellen of zijn die weer ergens anders te verkrijgen.
Ik ben met soort gelijk project bezig , je weet wel wat ik bedoel je had ook al daar gereageerd.

Wat houd dat psies in dan glyco lagers??
gr ben

Marco
20-02-2005, 15:45
glyco is een merk, verkrijgbaar bij de betere tuning zaken, Biesheuvel heeft ze waarschijnlijk wel, anders bij Roma of Kronenburg

Pedaalemmer
21-02-2005, 12:01
is dat een huismerk van audi?

serge pot
21-02-2005, 20:37
glyco is zo te verkrijgen bij revisie bedrijven .plaats zelf ook niks anders

Edward
21-02-2005, 20:43
ugh, blok hangt erin, zonder motortakel

serge pot
21-02-2005, 20:47
is goed te doen als je een pallet wagenb hebt

Edward
21-02-2005, 20:54
of een houten bok, 3 man en een krik.

Raymond
21-02-2005, 21:18
Ik heb binnenkort een 16v kabelboom over.
Gisteravond was het zo ver: auto opengebroken en bijna gejat.
Snel dus mijn alarm inbouwen die ik al klaar heb liggen, inclusief geprepareerde digifiz kabelboom!

Edward
24-02-2005, 19:39
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture290.jpg

hangen kreng!

serge pot
24-02-2005, 22:26
mooi handtekening is goed zichtbaar(SpotTuning):D

vwleusden
24-02-2005, 23:22
je bent echt hard aan de beun jij Edje ... goeie zaak !

Marco
25-02-2005, 00:21
Gaat ie zn sprintercooler verkope, das beetje dom

verder wel goed bezig ed

OakgreenVR6
25-02-2005, 10:44
We praten hier niet over 'dom', maar liever over 'niet zo slim' Marco ;)

vwleusden
25-02-2005, 21:59
Wel slim, als ie hem nou voor de hoofdprijs verkoopt weet ik nog wel een intercooler van een golf g60 met slangen en al.

Edward
25-02-2005, 22:07
Marco, ik ben zeker niet dom bezig, ik zal het nog eens uitleggen: in het huidige koel element zitten gebruiks sporen. Ik ben alles netjes aan het maken en zou dan een gedeukte cooler plaatsen? Beetje schraal vind je niet? Hij is wel dicht maar er zitten wat deukjes in. Laat mij maar prutsen...komt goed.

Nee Hoogglans, die cooler van jou vind ik te duur, zeker voor 550 pleuro's, klaar. Op de ebay vind je een zelfde cooler als jij hebt voor 160 eutjes (wel zonder slangen en alu bocht). Ik koop wel een nieuwe Sprintercooler maar zonder deuk. Jouw "hoofdprijs" slaat zeker op mijn vraag prijs? Die dingen kosten nieuw 130 - 140 euri? Zag ze bij een lijp 2e hands staan op marktplaats voor 125 en ik vraag 75. Kan best, wat de gek ervoor geeft. Raak ik hem niet kwijt, jammer dan. Komt vanzelf voor elkaar.


>>>>>>>>>>>

voor de fans hieroo, maakt iemand een G60 in en heeft geen zin in het plaatsen van ABS en hydraulische koppeling, dan is daar een simpel antwoord op. Schaf de volgende onderdelen aan:
02B 141 708 A = mechanishe koppeling bediening van een '93 T4
357 199 356 = baksteun van '91 passat 4 clinder
7D1 721 335 = koppelings kabel van T4 (1300 kan ook (even lang) T4 kabel is dikker). Klaar is peppie, succes.

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture322.jpg

vwleusden
25-02-2005, 22:35
heb je advertentie niet eens gezien... maar als je hem nou verkoopt voor 550 ;)... 500 mag ook ;)

Edward
06-03-2005, 10:37
...licht ff stil....te koud....

Christiaan
06-03-2005, 10:55
te koud?? MIETJE :p

Ben gister met Marco ook de een aantal uren aan de klus geweest...... als je hard werkt, heb je het niet koud :D

Edward
06-03-2005, 11:01
ja erg he, daarnaast kan ik ff niet meer zoveel doen.
Moet nog een aantal onderdelen aanschaffen, kan dan pas weer verder.
Einde van de maand = dubbele maand, dat scheelt altijd.

sixpack
06-03-2005, 12:26
enne ..kan ie mee naar austria ?
:)

Edward
06-03-2005, 12:52
dat niet nee, ik zit nog met vervoer.....heb jij een plekkie als Chris vol zit? :)

sixpack
06-03-2005, 12:54
denk ut nie , maar je weet maar nooit

Edward
06-03-2005, 13:11
ok dan, dat wordt nog leuk

Marco
06-03-2005, 19:48
Ga je niet met de jetta edward? Kan toch goed?

Edward
06-03-2005, 21:37
ik vertrouw hem niet op dat lange stuk. Als ie stuk gaat, dan heb ik geen auto meer. Daarbij zijn 4 versnellingen op 1000 km niet zo fijn.

Pedaalemmer
07-03-2005, 08:03
ik vertrouw hem niet op dat lange stuk. Als ie stuk gaat, dan heb ik geen auto meer. Daarbij zijn 4 versnellingen op 1000 km niet zo fijn.

no guts no glory :D

Edward
07-03-2005, 17:20
dude, hep geen klote met guts te maken. als ik harder ga dan 100km/h gaat ie tikken als een malle. Te weinig olie op een of andere manier. Zit al 5W40 in en andere klepstoters.

Marco
07-03-2005, 19:36
Denk dat je er maar eens 10W40 in moet gooien, mijn ervaring is dat 5W40 voor een standaard 1600 of 1800 vw motortje een beetje aan de dunne kant is. Met de GTI ook overgestapt destijds naar 10W40, dat gaat een stuk beter.

Aangezien ze die ook in Vol synteeth hebben, is er geen probleem om over te stappen

Edward
07-03-2005, 20:18
ik had op advies van iemand hier 5W40 erin gedaan, ff de naam kwijt.

Allart-Ghetta
07-03-2005, 20:23
Als je zeker weet dat het oliedruk tekort is zou ik er maar eens een ander oliepompje in doen.

Edward
07-03-2005, 20:34
kep der an zitten denken, is de oliepomp van me 16V een optie?
Past dat in jou ouwe 1600?

Allart-Ghetta
07-03-2005, 20:50
Volgens mij heeft een 16V als enige motor splines op de oliepompas en alle 8Vtjes een meeneemvlakje bovenop de as, omdat er ook nog een ontstekingsverdeler aangedreven wordt door het tandwieltje.

Edward
07-03-2005, 21:05
ow kut ja. Misschien dat het zeefje voor de inlaat van de pomp wat vies is.
wanneer kom je nu eens je vliegwiel halen?

Pedaalemmer
08-03-2005, 17:39
dude, hep geen klote met guts te maken. als ik harder ga dan 100km/h gaat ie tikken als een malle. Te weinig olie op een of andere manier. Zit al 5W40 in en andere klepstoters.

wtf rij je dan in godsnaam met dat ding rond :S

Edward
08-03-2005, 19:15
omdat het naast die ene afwijking een heerlijk wagentje is!!

Pedaalemmer
09-03-2005, 15:35
omdat het naast die ene afwijking een heerlijk wagentje is!!

Ik bedoelde meer...waarom blijf je zo rijden en fix je het niet... :confused:

Edward
10-03-2005, 20:01
godverdomme, ik WIST het.

mijn koplampen zijn te breed voor die intercooler. Kan iemand mij laten zien of vertellen hoe hij of zij een Sprinter intercooler combineerd met Corrado koplampen in een golf 2 (of uberhaupt pas maakt in een golf 2)??????????? Ik zou graag willen weten wat er allemaal aangepast moet worden voordat ik mijn sleepoog weg haal, andere grill koop of iets anders gek op mijn hoofd haal. Kanonne............... Ja, of ik koop een passende IC.

Sloop uw golf en plaats ff een foto.

Richard
10-03-2005, 20:03
edje...
lees dit maar ff door..
http://www.slook.nl/corrado/main.php?option=1&forum_id=436062

Edward
10-03-2005, 20:06
hij past niet tussen slotplaat,. sleepoog en koplamp.
wtf is een RS opstelling? Klinkt errug prijzig

vwleusden
10-03-2005, 20:07
kort je de intercooler toch in :D

Edward
10-03-2005, 20:09
of ik ontvoer je moeder en vraag als losprijs je intercooler, zonder slangen en zonder 180° bocht. Zo ben ik ook wel weer.

Richard
10-03-2005, 20:12
rs.. rs bumper ala audi rs2

Edward
10-03-2005, 20:14
ow die herrie. IS er iemand op de hoogte van soorten en maten IC die mogelijk bruikbaar zijn? Behalve dus die van de rallye en Sprinter. Andere opties?

Richard
10-03-2005, 20:15
jawel..
laguna intercooler..

Richard
10-03-2005, 20:16
saab..

vwleusden
10-03-2005, 20:16
anders ff goegelen naar een leverancier van intercoolers... die kunnen denk ik behoorlijk wat informatie geven.

Richard
10-03-2005, 20:17
http://www.slook.nl/corrado/main.php?option=1&forum_id=372678

Richard
10-03-2005, 20:18
http://www.slook.nl/corrado/main.php?option=1&forum_id=361118

Richard
10-03-2005, 20:18
ff wat leesvoer voor je

Richard
10-03-2005, 20:19
ohja..asjeblieft..

Edward
10-03-2005, 21:53
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/Intercooler.html

Marco
10-03-2005, 22:21
Heel goed bezig edward, dat zijn nog es pagina's !!

polopower
22-03-2005, 12:56
Die had ik ook al ooit eens gevonden. Van iemand een opnieuw opgetrokken 205 toch?

Edward
22-03-2005, 17:27
jep

En van de week nieuwe Intercooler gekocht. Hoop dat die wel past.
Zelfde formaat als die van de sprinter alleen de aansluitingen liggen op de zelfde "hoogte". Niet diagonaal als op die Sprintercooler. Meer mogelijkheden nu! Vanmiddag wezen kijken naar groep A, volgende week ff aanschaffen. Wordt er een van Simmons, 63,5mm, met kat vervanger, vlamdovert, pannenkoek en normale einddemper. Helaas, geen kanker herrie meer voor Ed.

Dan nog kabelboompje naar Rol21 brengen voor aanpassing, radiator ophalen en dan heb ik alles wel compleet. Even wat ATV opnemen volgende maand!

sixpack
22-03-2005, 17:42
gelukkig ...... weer 1 minder met die tering herrie :)

Edward
22-03-2005, 17:46
nou zeg, dat viel toch wel mee?

OakgreenVR6
22-03-2005, 17:59
Nee

:D

Ron21
22-03-2005, 19:09
jep

Dan nog kabelboompje naar Rol21 brengen voor aanpassing,

Omdat ik ietwat overgewicht heb maken we er maar rol van :frown:

Griffin
23-03-2005, 10:06
nou zeg, dat viel toch wel mee?

Kom op Ed, t was best n hoop herrie... :wink:

vwleusden
23-03-2005, 18:03
nou zeg, dat viel toch wel mee?

Deed gewoon pijn aan de oren man :p dus was echte teringherrie !

serge pot
23-03-2005, 22:08
he wat ?

Pedaalemmer
24-03-2005, 09:25
Had hij eerst helemaal geen dempers dan??

Griffin
24-03-2005, 10:09
Euhm, volgens mij gaat t over die Sebring zonder middendemper... maar dat mag Ed zelf uitleggen als ie weer ns online is... :D

Edward
24-03-2005, 16:27
@ Griffin, identify yourself! :)

hmm, idd, ik reed eerst met spagetti, totaal demperloos en een joekie-jakkie holle DTM demper van NL Power, op den duur wordt je ECHT knettergek.
Toen: dempertje er tussen, fatsoenlijke einddemper. Nu ben ik op zoek naar een geluidloos systeem als het ff kan: beschaafd vlammen!

Griffin
24-03-2005, 17:16
geluidloos? mwah...
en jij beschaafd, t moet niet gekker worden :D

Edward
24-03-2005, 18:17
griffin, identify yourself.

Edward
24-03-2005, 18:36
aha, eindelijk aangemeld mevrouwtje?

vwleusden
24-03-2005, 23:25
nu moeten wij ook weten wie het is Edje !

Heb nog wel een originele uitlaat zonder demping erin :) maakt geen extra geluid als je nog een kat en 2 dempers eronder heb ;)

Griffin
25-03-2005, 10:20
aha, eindelijk aangemeld mevrouwtje?

yep, eindelijk aangemeld. En je weet blijkbaar toch al wie ik ben, dus...

@vwleusden: Leusden, da's vlak bij mij. Andere kant van de A30. komt die gifgroene bug ook niet uit Leusden? (sorry off-topic)

vwleusden
25-03-2005, 11:21
Jij bedoeld niels... die woont idd in Leusden ja. Zijn er nog 2 hier die uit Leusden komen. Maar ontmasker u zelf :D

Griffin
25-03-2005, 11:39
maakt niet uit, je kent me toch niet. :o Ben n oud-collega van Edward.

Edward
25-03-2005, 15:33
on topic, leusden, groep A maakt toch geen herrie man?

Griffin
25-03-2005, 17:42
idd zo glijden we off topic. waarom wil je eigenlijk geluidloos Ed?

vwbullit
25-03-2005, 17:52
is edje niet de enige.
Ik wil iik niet zo veel herrie meer als mijn g60 klaar is..
Weinig geluid maximaal gaan en foto komt er aan edjooo..

Edward
25-03-2005, 18:29
zo is dat pik, wij worden ook een dagje ouder. Daarnaast trek te veel lawaai de smeris aan, en die wil je nu eenmaal niet al te vaak spreken.

Griffin
25-03-2005, 18:46
mmm, dat snap ik wel, ik hoef ook niet veel lawaai. En t was ook a bit much, maar helemaal stil is ook zo wat...
smeris? nooit last van, lach altijd vriendelijk terug ;)

vwbullit
25-03-2005, 18:52
mmm, dat snap ik wel, ik hoef ook niet veel lawaai. En t was ook a bit much, maar helemaal stil is ook zo wat...
smeris? nooit last van, lach altijd vriendelijk terug ;)



hahahaha ja sommige hebben altijd geluk.
Als ik terug lach naar onze vrouwelijke smerissen komt niet goed wat die zijn pot.
En zo sjagie gatver de gatver..
maar lach zo wie zo niet tegen een smeris. of zei moet in de boeien hahahha

vwleusden
25-03-2005, 18:54
zo'n g-lader maakt ook echt geen geluid he ? :D

OakgreenVR6
25-03-2005, 20:15
G60 = continue herrie!

Griffin
26-03-2005, 11:52
g-lader maakt n mooi geluid. zo bedoelde ik t ook niet, t was eigenlijk gewoon n normale vraag. ik heb vaak zat discussies gehad over hoeveel en wat voor geluid (@Ed als je nu zegt 'oh ja?' kijk ik je nooit meer aan! :D ). De stap van die Sebring zonder middendemper naar n stil systeem is groot. Da's al, t was geen kritiek ofzo

Crosne
26-03-2005, 13:58
G60 = continue herrie!


G60 = continu MUZIEK :biggrin: :D

Edward
27-03-2005, 01:41
...al met al moet er iemand nu ff een foto maken van zijn of haar G60 die duidelijk laat zien hoe de vacuumslangen zitten, het actieve kool filter aangesloten zit en de slang van de rembekrachtiger. Het gedeelte bij het inlaat spruitstuk wordt me ook niet echt duidelijk. Ik ben er ook nog niet echt uit welke van de 3 leidingen nu de benzine toevoer is en welke de retour leiding.

Edward
27-03-2005, 01:42
G60 = continu MUZIEK :biggrin: :D

I definately agree Chris, maar Piet heb 70mm Hartmann :frown:

Griffin
27-03-2005, 11:24
prima, succes met je blok jongen. ik hoop dat ie straks in 1 keer start.

Edward
27-03-2005, 21:18
ik heb het volgende nog nodig aan los spul:

vacuum slang gedeelte van inlaat spruitstuk naar rem.
diverse vacuum slangen en wat spul wat op en aan het inlaat spruitstuk zit. Heeft er iemand nog een G60 in delen te koop? Ik zou graag even langs komen dan!!!

Bedankt
edward

Edward
31-03-2005, 20:56
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3066&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3067&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3068&stc=1

Christiaan
31-03-2005, 21:38
schiet al lekker op Edje!! Kom op, ff doorwerken en naar oostenrijk met dat ding!

Edward
26-04-2005, 18:17
zit er niet in pik, ik moet nog een IC en de rest van het uitlaatsysteem halen vanaf de kat vervanger. Die schaf ik na de vakantie aan.

Christiaan
26-04-2005, 18:39
jammer....maar dan kun je wel in oostenrijk nog wat inspiratie opdoen, voordat je kar helemaal klaar is....

Dan maar met de astra naar de See :D

Edward
14-05-2005, 19:12
inspiratie genoeg.

btw, voor je radiator: kan ik de sensor (thermostaat schakelaar ofzo) gebruiken van me 16V voor in de G60 radiator? Heeft er iemand nog een G60 blok staan waar ik ff wat vanaf kan halen? Toevallig? :) CO potentiometer met bijbehorende buis, misschien die schakelaar hierboven, labda sonde.....

Edward
15-05-2005, 10:50
affijn, ff wezen struinen op e-bay. Intercooler is onderweg.

Intercooler uitgezocht op de beschikbare ruimte, ik kon er een kwijt van maxmaal 71 cm breed. Dees is 63 cm breed en 30cm hoog, moet nog wat buizen werk omheen enzo....
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture334.jpg

aluminium 90° bochten, zijn al binnen
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb011_230656.jpg

verbindingsstukken, zijnonderweg, waarschijnlijk kwijt geraakt. Nieuwe onderweg....ik was zo slim o een verzekering van 1$ toe te voegen.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb012_553699.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb013_309896.jpg

wat zijn de regels van diameter van de af en aanvoerbuizen? Maakt het uit dat je halverwege het stuk van IC naar gasklephuis een stapje dunnere buis creeert? Ik geloof dat de rallye IC ook een grotere inlaat heeft dan de uitlaat, klopt dit?

Edward
17-05-2005, 14:07
ehm, hallo? Mag ik weer van de negeer knop? Ik wilde ff wat dingen weten.....zie 2 berichten terug. Dank u

vwleusden
17-05-2005, 16:42
die sensor kan je overzetten. POTmeter heb ik zelf in gebruik.

VeeDubber
17-05-2005, 20:13
Intercoolerbuis zo dik mogelijk houden Ed, zeker niet dunner gaan, alleen als het echt, maar dan ook echt niet anders kan

Edward
17-05-2005, 20:29
hhmmmmm, aanvoer vanaf lader is 76mm, IC ingang is 76mm, IC uitgang is 76mm, langs radiator past 76mm, naar boven ook wel en dan je gasklephuis. Die is dat niet.
Maar bedankt voor de antwoorden.

Momenteel de lagerkappen van de drijfstangen eraf gehaald, morgen nieuwe lagerschalen halen, 4 normale onder, 4 glyco sputter lagers boven. Zo was het toch?

VeeDubber
18-05-2005, 21:33
je moet je intercoolerbuizen zo lang mogelijk dik houden, hoe dikker, hoe lager de stromingsweerstand. Bij je gasklep mag de diameter uiteraard terug.

En bij een benzine inderdaad de sterkste lagers boven.

Suc7

Edward
19-05-2005, 06:15
is hier dan iemand die aluminium kan lassen? Ik moet dan nog een aansluiting hebben voor een CO potentiometer op die buis (en aansluiting voor afblaasklep).

OakgreenVR6
19-05-2005, 12:07
Nico Leeflang?

Griffin
19-05-2005, 12:49
aluminium wordt CO2 gelast toch? Kennis van me deed wel maar weet niet of die zn apparatuur nog heeft. Bovendien is dat wel in Brabant. Kan t ns vragen...

Je ken t ook solderen he (Alutite?)...hehehe. Maar denk nie dat dat zo'n beste oplossing is in dit geval :D

vwleusden
19-05-2005, 17:10
Edward, eerste loodgietersbedrijf wat je tegen komt... ff naar binnen hobbelen en ze kunnen het lassen voor je ;)

serge pot
19-05-2005, 20:47
alu doe je het mooiste en beste met tig

vwleusden
20-05-2005, 00:47
Moest zelf een watermondje laten verlassen voor de ITB's. Ben naar zo'n cv boer gegaan uit het dorp..... voor een paar eurie was ie verlast :)

Allart-Ghetta
20-05-2005, 01:02
Nog CO potmeters nodig Edward?

Edward
20-05-2005, 11:19
nog wel ja, hebbie der een voor de G60?

Edward
22-05-2005, 16:48
Intercooler zit....nu de buizen nog.

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4046&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4047&stc=1

Marco
22-05-2005, 18:49
En daar past nog een normale bumper voor???

Hoe heb je em trouwens aan de onderzijde vast gemaakt? Just Curious

René
22-05-2005, 18:52
das een beste intercooler ofnie!

Edward
22-05-2005, 18:54
@ marco: op zijn ed's: met duck-tape en ti-rips!

eehhh uiteraard niet, schroefgat gebruikt waar je keienvanger op zit (die middelste), dan alu strip genomen, verwarmd, gebogen zodat ie van dat schroefgat naar onderste ophang punt van de IC loopt. Netjes met bouten vast gezet. Geen beweging at all.

Grotere (bredere) intercooler kon der niet tussen, af en aanvoer zijn 3"

Met de grill iig geen problemen, valt er net onder. Ik heb nog niet naar de bumpert gekeken, er valt wel eea in te stellen, qua hoogte van de IC. Gelukkig is de onderkant niet het laagste punt van de auto, carter vangt de eerste klappen op.

Marco
22-05-2005, 19:02
Ziet er echt erg netjes uit ed, toppie

Edward
22-05-2005, 19:04
zal wel wat aan de krappen kant worden met die alu buizen enzo. Maar als die homo zijn pakket niet binnen komt kan ik dat niet bekijken. Lang leve air mail.

Christiaan
22-05-2005, 19:04
goed bezig edje..... ziet er netjes uit!

vwleusden
22-05-2005, 20:18
ziet er goed uit, maar heb dezelfde bedenkingen als Marco. Jij krijgt daar nooit meer een originele bumper op.... lijkt mij zo.

Marco
22-05-2005, 22:34
Niet zonder flink te zagen idd, maar had van Ed begrepen dat ie al wat weg gezaagd had, maar zal nog wel wat meer af moeten denk ik zo. 1 ding weet ik wel, als het straks allemaal zit, ziet het er wel erg gaaf uit

Edward
23-05-2005, 06:10
ik zal dat deze week eens bekijken en afmaken.

vwleusden
23-05-2005, 16:59
Dat is zeker waar, ziet er allemaal lekker fris uit. Geen bling bling enz enz

Edward
23-05-2005, 17:36
alles is wel schoongemaakt, los of uit elkaar geweest. Nu dus de drijfstangen tussendoor. idd geen bling bling. Wat zei Marco nou zo mooi? Rennmotoren tragen kein chroom

vwleusden
23-05-2005, 18:05
zeker een mooie uitspraak, vind bling bling leuk om te zien maar moet er niet aan denken om het te hebben, zou er snel op uit gekeken zijn.

Allart-Ghetta
23-05-2005, 18:10
nog wel ja, hebbie der een voor de G60?

2 LOL, kom je nog eens in de buurt van Alkmaar ofzo? Er ligt nog een vliegwiel van mij bij jou.

serge pot
23-05-2005, 19:10
bling bling ,leuk om te poetsen ..............................NOT

Allart-Ghetta
23-05-2005, 22:48
Niet om Ed's thread the Hijacken maar voor een intercooler moet je plaats MAKEN!

http://img.photobucket.com/albums/v85/allart_ghetta/Turbo%20GT30R/IM001425.jpg

Dit komt er bij mij in.

Edward
24-05-2005, 16:36
kan net langs je radiator denk ik.....

Allart-Ghetta
25-05-2005, 11:42
Past net tussen de kokerbalken, radiator moet als de intercooler zit gepast worden, moet een grotere in, denk alleen dat een TD radateur net niet past helaas.

Edward
26-05-2005, 20:40
sputter lagers zitten erin, koppelstukken oook binnen, deel uitlaat zaterdag ophalen....jeuj....enne die bumpert: komt helemaal goed, past zo!

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4107&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4108&stc=1

Richard
26-05-2005, 22:04
edje..waarom een bumper? dit is toch super zo...

paddygti
26-05-2005, 22:42
edje..waarom een bumper? dit is toch super zo...

bumper oke maar dan puur om de hoekjes af twerken midden mooi open laten :)

Edward
27-05-2005, 04:56
als keienvanger

Richard
27-05-2005, 08:46
ja.....dikke keien hier ook op de weg he.....:D:D

paddygti
27-05-2005, 09:00
iedereen die vw rijd is toch een kei op de weg:D :D :D :D :D

OakgreenVR6
27-05-2005, 11:58
Goddome Ed, das een flinke jetsert! :D Ziet er goed uit kan ik wel zeggen. Binnenkort nog maar eens ff komen buurten dan ;)

vwbullit
28-05-2005, 19:58
waarom heb je geen sprinter ic gekozen ed? reden gehad??

Ziet er zeker vet uit hoor.

Christiaan
28-05-2005, 21:14
waarom heb je geen sprinter ic gekozen ed? reden gehad??

Ja, als je het hele topic zou lezen :wink:

Edward
29-05-2005, 10:20
waarom heb je geen sprinter ic gekozen ed? reden gehad??

Ziet er zeker vet uit hoor.

die zou er scheef in moeten ivm sleepoog, daarnaast wilde mijn oog iets anders

Edward
29-05-2005, 10:21
ja.....dikke keien hier ook op de weg he.....:D:D

klein steentje is genoeg pik..... :)

vwbullit
29-05-2005, 22:46
Ja, als je het hele topic zou lezen :wink:

SHAME ON ME


heb erover gelezen

maar goed vragen mag omdat ik wel een sprinter cooler heb

Marco
29-05-2005, 22:55
die zou er scheef in moeten ivm sleepoog, daarnaast wilde mijn oog iets anders

Helemaal met je eens Ed, zo'n sprintercooler heeft iedereen al.

vwbullit
29-05-2005, 23:38
heb je dr veel problemen mee dan.
Ik hem hem bij mn g60 erbij gekocht vandaar.
Wat is verder aaan te raden dan??

Edward
30-05-2005, 06:08
www.ebay.com

zoeken op intercooler, zoekt u der maar een uit. Je kan er een kwijt van max 60cm breed zonder veelo aan je carosserie te zagen.

vwbullit
01-06-2005, 20:06
maar ik heb eenmaal die sprinter. hoeft alleen sleepoog weg dus dan??

Edward
01-06-2005, 20:36
geen idee, niet eens geprobeerd. Zal wel passen hoor, bij Speed Equipment staat er een met een Sprintercooler.

vwbullit
02-06-2005, 20:28
ahaaaaaaaa. kijk wel hoe het gaat anders plof ik er wel een ander tussen.
Heb jij ook een extra externe oliekoler erbij geplaatst>??

Edward
03-06-2005, 06:18
Hoe dat zit? wat denk je van: achter je grill, van links naar rechts! :)

Nee, die zit er niet tussen. Had ik wel liggen trouwens. Even afwachten wat de gemiddelde olie temperatuur doet tijdens gooi en smijtwerk.

Ik moet ff stoeien met de aanvoer buizen trouwens, mogelijk drama coming up.....

Edward
19-06-2005, 08:26
probem solved.

Volgende week wordt de achterklep dicht gelast, dan afbijten en op mijn werk ff net in de lak hoesten.

Kabelboom, CO Potentiometer en labda sonde moeten hun plaats nog krijgen.

vwleusden
19-06-2005, 10:26
man man man, loopt dat ding nou nog niet :p

hoe ziet het er nu uit met die IC erin enz enz ?

Edward
19-06-2005, 16:18
nee sorry, baal der wel van...ik wil RIJDEN!!!
de laatste dingen nog.

Edward
21-06-2005, 15:04
@ Hoogglans: zo ziet het er nu uit :wink:
Wederom hier en daar een vage foto, de groeten van me Jostie camera.

in het motorruim:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture343.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture344.jpg

het past eigenlijk net niet, ik had denk ik 2,5" pijperij moeten nemen.

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture345.jpg


Motorkap der weer op en ik ben binnen in even wezen ruimen.
Pook even afstellen nog. Zijn er afstel maten bekend met kabel geschakelde bakken? Of is het een kwestie van proberen?

Pedaalemmer
21-06-2005, 15:42
En de voorbumpert...:(

Marco
21-06-2005, 22:22
Ed, je bak afstellen is een kwestie bak een stukkie speciaal gereedschap gebruiken. Heb zo'n plaatje, alleen is die voor de stangenbak.... sorry

Marcski
22-06-2005, 08:19
dat plaatje komt toch op je pook? dan lijkt mij dat het niet uitmaakt of het een stangen- of kabelschakeling is, als je de bak eerst in zijn versnelling zet, en dan de pook afstelt..

Christiaan
22-06-2005, 08:42
Ziet er in ieder geval goed uit!!

OakgreenVR6
22-06-2005, 18:40
Het gaat de goede kant op sjaak! :) Kabelgeschakelde bak afstellen heb ik voorheen een aantal keren gewoon op gevoel gedaan, ben er niet ontevreden over, maar zo'n VW-tool verdient natuurlijk de voorkeur he ;)

Marco
22-06-2005, 22:26
dat plaatje komt toch op je pook? dan lijkt mij dat het niet uitmaakt of het een stangen- of kabelschakeling is, als je de bak eerst in zijn versnelling zet, en dan de pook afstelt..

Volgens mij juist wel, ik kan het mis hebben maar ik meen me te herinneren dat er voor de kabel bak andere waren. Maar misschien werkt het wel gewoon.

Het gereedschapsnummer van het plaatje dat ik heb is in elk geval 3104, er is zo snel niks over te vinden. Anders ff naar de dealer Ed, vragen of ze em daar ff voor je stellen.

Edward
28-06-2005, 17:13
moet ik hem helemaal daar heen duwen zeker...HA

vwleusden
28-06-2005, 20:33
ziet er goed aus Edje ! ff nieuw expansievat kopen... kost dan wel 40E en een nieuwe dop 7E maar staat wel zo netjes ;)

Edward
28-06-2005, 20:35
want? ga ik dan harder? hij is nog functioneel pik..... :)

Allart-Ghetta
28-06-2005, 20:41
Als je geen speling op je schakelmechanisme hebt kan je hem gewoon in vrij zetten en spanningsloos afstellen. Kan je dan soepel in 3 schakelen dan is ie goed is mij verteld door de dealer, maar dit zijn over het algemeen prutsers dus.........

vwleusden
28-06-2005, 20:43
want? ga ik dan harder? hij is nog functioneel pik..... :)

hele mooie motor en dan zo'n verkleurd ding onder de kap :p

Marco
28-06-2005, 22:16
Dennis, rennmotoren tragen kein chrom :)

OakgreenVR6
28-06-2005, 22:23
Heb er nog wel eentje (zo'n mooie ronde) voor je liggen hoor Ed ;)

Edward
02-07-2005, 12:30
@ hoogglans, maakt mij verder niet uit.
@ piet, neuj bedank!

En YES, laatste stukkie IC pijp is klaar. Maar waar plaatsen we de luchtmeter nu weer... Maakt het uit dat je van diameter verwisseld?

Marco
03-07-2005, 20:15
Slangetje van drukmeter naar je inlaatspruitstuk.

Edward
04-07-2005, 15:35
?

Edward
05-07-2005, 21:05
bak is ok nu, bedankt Piet!

Edward
16-07-2005, 08:52
kabelboom gaat maandag naar Ron21...........

Edward
16-07-2005, 16:42
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS, MORGEN NIEUWE WIELEN OPHALEN.....WOEAAAAAAAHHHHHHHHH. Ben benieuwd in welke staat ze zijn.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/IMG_2046_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/IMG_2050_original.jpg

Vandaag nieuwe achterklep der op zonder wisser en sproeier, nieuwe achterbumper. Helaas ietsie kleurverschil. Uiteraard is mijn klep beter dan de auto...ahum. Metallic effect is fijner dan de rest van de auto, ook wat grijzer.
Uitlaat systeem is nu compleet en gemonteerd. Marco gaat ff slotloos kofferklep lijstje maken...jeuj.... Kan niet op.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture362.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Picture352_430241.jpg

vwleusden
16-07-2005, 20:13
ziet er goud aus die hoepels....

Geloof dat marco er ook 1 voor mij zou maken... althans, dat heb ik hem vorig jaar gevraagd in Oostenrijk en toen zei ie dat hem zou maken.

Edward
17-07-2005, 19:24
hoppa!

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4992&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4993&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4994&stc=1

Marco
17-07-2005, 20:43
Dat klopt dennis, komt ook in orde, ik weet dat ik dat al lang roep, maar heb nu 2 weken vakantie :) Mijn streven is om em dan klaar te hebben

vwleusden
17-07-2005, 21:28
helemaal goud Marco.... kan die er ook nog ff op voor mania... ff laten spuiten en klaar :)

Christiaan
17-07-2005, 23:44
Edje, ziet er gped uit!!

Vorige week alles in "real life" gezien....

Worden de wielen ook volledig gepolijst???

sixpack
17-07-2005, 23:50
ja hij sms'te me al ........ leg jij het even uit chris ?

Edward
18-07-2005, 07:17
Ik had al iets gehoord van Chris. Die wielen zijn nu in mijn bezit alleen zal het nog wel even gaan duren voordat er geld is voor het pimpen en een setje Dunlopjes.

Het is uiteindelijk de bedoeling dat de wielen volledig gepolijst worden ja, ik heb al even gekeken naar de laklaag: ziet er niet uit en is in no-time verwijderd. Geen afbijt of etsbaden dus. Dat scheelt al, verder weet ik niet hoe peter in zijn tijd zit.

OakgreenVR6
18-07-2005, 08:39
kabelboom gaat maandag naar Ron21...........

Raymond kwam er niet uit ?

Ron21
18-07-2005, 12:09
Raymond was een heel eind op de goede weg. Had het anders gedaan zoals ik het normaal doe maar er zijn meerdere wegen die naar rome leiden. :biggrin: Heb als het ware zijn werk afgemaakt en nu maar hopen dat alles werkt. :)

Edward
20-07-2005, 21:29
RIGHT...de moto gaat rond maar uiteraard slaat hij niet aan. Mijn benzine pomp maakt een razend geluidje. Misschien omdat deze een behoorlijke tijd stil heeft gestaan.

De volgende vragen komen bij me boven: ik kan nergens de volgorde van de bogiekabels vinden. Bij deze dus de vraag hoe ze moeten zitten. Kan je de ontsteking manipuleren zonder dat je met de distririem aan de gang gaat??? De motor gaat heel zwaar rond, zit nieuw accu in maar het lijkt wel of deze leeg is, met start kabels gebeurt er niet veel. Polen aan de bobine zitten goed, en vast.

Iemand enige suggesties?
Goeroe's kom rustig eens kijken en spui uw ideeen :biggrin: :rolleyes:

Edward
20-07-2005, 21:51
wie heeft er komende zaterdag tijd om eens te komen kijken?

OakgreenVR6
20-07-2005, 21:54
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2