PDA

View Full Version : hallo beste mensen

harry24
08-04-2010, 17:27
ik zit met een probleem heb een golf 2 uit 85 heb er een nieuwe stuur in zitten maar ik zit nu met het probleem dat de kabels niet passen van de ruitenwisser en de gevarenlicht nu is mijn vraag is het mogelijk om die kabels gewoon over te zetten is het een kwestie van kleur bij kleur alvastl bedankt

breadfan83
08-04-2010, 17:40
Wat heb je precies vervangen?
Enkel het stuur? Of heel je stuurkolom?

Enne... welkom.

harry24
08-04-2010, 17:47
ik heb de stuurkolom vervangen zonder die frame moet ook nog die ringetje aanpassen die het contactslot vast houd

breadfan83
08-04-2010, 17:54
Probeer aub even wat leestekens te plaatsen in je posts, dat maakt het een stuk beter leesbaar.

Als ik het een beetje goed begrijp heb je het huis van het contactslot ook mee omgezet. Als je daarvoor een nieuwe variant hebt genomen past het inderdaad voor geen meter meer. De montagepunten van de hendeltjes zitten op een andere plaats waardoor je ze niet meer vast gemakt krijgt, en eentje daarvan komt precies voor een aansluiting van een van de stekkertjes te zitten... toch?

Neem aan dat je oude sleutel nu ook niet meer past?

Mag ik vragen waarom je dit eigenlijk gedaan hebt?

harry24
08-04-2010, 18:00
ik leg het even van het begin uit dan weet je precies waarvoor iik het doe ik heb namelijk een golf van een 1985 waarvan ik een andere donor auto heb gekocht die van 91 was daarvan heb ik dus alle belangrijke dingen eraf gehaald zoals deuren intriieur stoelen enzv ik heb gewoon een sleutel waardoor ik gewoon alle deuren mee kan openen toen ik de stuur ook wou aanpassen paste die niet tot dat ik gewoon dat contactslot gedeeelte met die ijzer heb veranderd nu wilde ik ook de stekkers aanpassen anders is het geen gezicht snap je het ongeveer een beetje

breadfan83
08-04-2010, 18:08
Je wilt koste wat kost die dunne oude hendeltjes behouden?

Dus je hebt een '85 waar je een motor van na '88 in hebt gezet. De kabelboom hiervan is van een nieuw model, logisch voor 'n '91-er, waardoor deze niet op de aansluitingen past in het oude stuurhuis.

Nu wil je persee de oude hendeltjes gebruiken op een nieuw model omdat dat mooier uitziet, en moet hierdoor de stekkers gaan aanpassen...

Nogmaals, als je af en toe even adem haalt en gewoon leestekens (punten, komma's, etc.) gebruikt, wordt het een stuk makkelijker te lezen. ;)

Je kunt die stekkers van het oude model best aanpassen. Hou er alleen rekening mee dat de kleuren van oude draadbomen veelal anders zijn dan die van nieuwe. Het is dus niet simpelweg rood-op-rood en bruin-op-bruin.

Neem je een stroomschema bij de hand, en begin rustig aan alles om te bouwen. Ik heb gelukkig een manier hieromheen gevonden, maar dat werkt enkel bij de dikke nieuwe hendels, niet bij de dunne oude. De hendeltjes overzetten had ik al geprobeerd, maar het binnenwerk is heel anders. Dat gaat dus ook niet werken.

breadfan83
08-04-2010, 18:09
Past trouwens dat binnenwerk van je stuurhuis gewoon weer in het huis? Komt het huisje van 't contactslot niet tegen zo'n palletje op het zwarte stuurhuis aan?

Dat had ik wel namelijk.

harry24
08-04-2010, 18:13
je snapt het niet helemaal, ik heb gewoon de normale motor inzitten. Nu wil ik alleen de dikke hendels erin zetten zoals de ruitenwisser hendel en knipperlichthendel de 85 had gewoon die ouwe dunne hendels de stekkers zijn gewoon van de ouwe dunne hendel. ik heb ook gewoon de kabels van die 91 geknipt.

breadfan83
08-04-2010, 18:16
Dan zul je inderdaad gewoon de stekkers moeten omzetten...

harry24
08-04-2010, 18:22
dus als ik het goed begrijp. Kan ik gewoon van die ouwe stekkers, van de 85er met die gevarenlicht die in de dachboard zit naast de radio ook gewoon omzetten op die andere stekkers van 91

Dan zul je inderdaad gewoon de stekkers moeten omzetten...

breadfan83
08-04-2010, 19:20
Gewoon overzetten... ik zou er wel even een stroomschema bij nemen. De kleuren van de oude draden verschillen namelijk nogal eens met die van de nieuwe.

Weet ook zo even niet zeker of het aantal draden gelijk is, in verband met de alarmlichtschakelaar. Als die verplaatst moet worden, zul je kabels langer of korter moeten maken.

harry24
08-04-2010, 21:15
oke, kan je me misschien helpen hoe ik aan die stroomschema kan komen ?

Gewoon overzetten... ik zou er wel even een stroomschema bij nemen. De kleuren van de oude draden verschillen namelijk nogal eens met die van de nieuwe.

Weet ook zo even niet zeker of het aantal draden gelijk is, in verband met de alarmlichtschakelaar. Als die verplaatst moet worden, zul je kabels langer of korter moeten maken.

breadfan83
08-04-2010, 21:26
Kijk eens in een topic dat ik gisteren ofzo ergens geopend heb over stroomschema's van de KR, de PL en de Digifiz. Daarin vind je ongetwijfeld wat je nodig hebt.

Anders kun je altijd dingen opzoeken in een vraagbaak en doormeten in het echie.

gti_power
08-04-2010, 21:48
http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html

breadfan83
08-04-2010, 21:54
Dat bedoel ik....

Nja, sommige mensen vinden vier keer voorkauwen nog te lastig happen. ;)