Benji-GT
08-04-2010, 18:04
Hoi,
Wil het beestje weer een goede beurt geven (bwjr 85) . En heb daarnet al diverse topics doorgenomen over oliedruk problemen etc.
Zag bij verschillende vraagstukken dat het over het zelfde blok gaat als mij. Maar heb toch nog een ander verhaal erover, alsvolgt.
Teller geeft 220.000 km en ik rijd nu eigelijk al dik jaar rond met een olielampje dat bij een warme motor op stationair staat te knipperen. Als hij knippert en je geeft een klein beetje gas tot 1.000rpm dan gaat hij uit. Het probleem geeft hij alleen na een half uur rijden zeg maar. Er zit ook een Oliedruksensor in gebouwd van het merk VDO. Deze geeft op stationair ongv 2.5 á 3 Bar oliedruk. Verder als hij loopt(in toeren) dan zit ik op 6 á 7 Bar oliedruk.
Stationiar schommelt hij eigelijk ook in zijn toeren, goede beurt geven ( bougies-rotor-verdeler-olie-filters) en voorbij of iemand tips of opmerkingen wat er kapot zou kunnen zijn ?
Wil het liefst als ik nieuwe olie en filter etc erop zet, meteen kunnen kijken of me oliepomp zelf nog goed is maar hoe kan ik dit beoordelen. Liefst wacht ik met uitsluiten van de oliepomp als hij daadwerkelijk ook het euvel geeft. Alles in 1 klap goedmaken dus.
Beestje rijd verder prima, en is nog vlot voor ze leeftijd.
Zie antwoorden en opmerkingen graag tegemoet.
Gr Ben
Wil het beestje weer een goede beurt geven (bwjr 85) . En heb daarnet al diverse topics doorgenomen over oliedruk problemen etc.
Zag bij verschillende vraagstukken dat het over het zelfde blok gaat als mij. Maar heb toch nog een ander verhaal erover, alsvolgt.
Teller geeft 220.000 km en ik rijd nu eigelijk al dik jaar rond met een olielampje dat bij een warme motor op stationair staat te knipperen. Als hij knippert en je geeft een klein beetje gas tot 1.000rpm dan gaat hij uit. Het probleem geeft hij alleen na een half uur rijden zeg maar. Er zit ook een Oliedruksensor in gebouwd van het merk VDO. Deze geeft op stationair ongv 2.5 á 3 Bar oliedruk. Verder als hij loopt(in toeren) dan zit ik op 6 á 7 Bar oliedruk.
Stationiar schommelt hij eigelijk ook in zijn toeren, goede beurt geven ( bougies-rotor-verdeler-olie-filters) en voorbij of iemand tips of opmerkingen wat er kapot zou kunnen zijn ?
Wil het liefst als ik nieuwe olie en filter etc erop zet, meteen kunnen kijken of me oliepomp zelf nog goed is maar hoe kan ik dit beoordelen. Liefst wacht ik met uitsluiten van de oliepomp als hij daadwerkelijk ook het euvel geeft. Alles in 1 klap goedmaken dus.
Beestje rijd verder prima, en is nog vlot voor ze leeftijd.
Zie antwoorden en opmerkingen graag tegemoet.
Gr Ben