View Full Version : importeren vanuit Belgie
Hallo weet iemand wat ik nodig heb en moet doen om een oltimer vanuit belgie naar nederland te importeren ?
mag ik met die auto met handels platen naar nederland rijden ?
of moet ie op een ambulance ?
en wat moet je meenemen naar de rdw
iemand ervaring hiermee ?
gr Arno
je mag alleen met handels platen rijden, als de auto ook in de bedrijfsvoorraad staat van, waar je platen vandaan komen zeg maar...
en wat voor papieren heb je nodig om in nederland in tevoeren ?
je mag alleen met handels platen rijden, als de auto ook in de bedrijfsvoorraad staat van, waar je platen vandaan komen zeg maar...
weet je zeker dat je die in het buitenland mag voeren>?
en wat voor papieren heb je nodig om in nederland in tevoeren ?Platen staan in Belgie op persoonsnaam, niet op voertuig. Als je hem exporteert heb je een transit kenteken nodig en een exportkeuring in België.
Ik heb een auto ingevoerd die al gestald/geschorst stond in België. Bij de RDW had ik alleen het certificaat van overenstemming nodig en het kentekenbewijs. Deze heb ik overigens op een auto ambulance gehaald.
quote van een ander forum van een belg:
Certificaat van overeenstemming is normaal het "Europees gelijkvormigheidsattest", bij oudere wagens is dit meestal een klein kaartje (deze zijn meestal niet Europees) met daarop het chassisnummer en een stempel/handtekening van de constructeur/invoerder. Bij nieuwere wagens is dit meestal een dubbel bedrukt A4 blad met alle technische gegevens v/d wagen en ook chassisnr en stempel/handtekening.
Dit document moet bij de wagen zijn als jij hem koopt, de verkoper moet dit dus hebben. Heeft ie dit niet moet ie een bewijs van verlies bij de politie halen, en een nieuw document aanvragen bij de importeur/constructeur.
KOOP NOOIT EEN WAGEN WAAR DIT DOCUMENT NIET BIJ IS !
Je hebt inderdaad alleen een certificaat van overenstemming nodig en uiteraard de papieren van de auto zelf!
Ik heb de mijne toendertijd gewoon op de ambulance vervoerd... Administratief ook wat gunstiger!
Platen staan in Belgie op persoonsnaam, niet op voertuig. Als je hem exporteert heb je een transit kenteken nodig en een exportkeuring in België.
Ik heb een auto ingevoerd die al gestald/geschorst stond in België. Bij de RDW had ik alleen het certificaat van overenstemming nodig en het kentekenbewijs. Deze heb ik overigens op een auto ambulance gehaald.
quote van een ander forum van een belg:
transitplaten bekomen in België is helemaal niet zo simpel, omdat de wagen eerst moet gekeurd worden voor verkoop zodat er een nieuw roze inschrijvingsformulier moet zijn
met dat inschrijvingsformulier moet je dan naar bureau in Brussel gaan voor transitplaten (ben je zeker een ganse dag kwijt, want is maar 1 bureau voor gans land)
gemakkelijkste gaat dus zijn om hem te halen met autotransporter en zo invoeren bij jullie
Precies, heb ik ook gedaan. Ambulance huren voor een dag is ook maar 35eu, je hebt alleen wel een BE rijbewijs + een redelijke auto met voldoende trekkracht nodig :)
Precies, heb ik ook gedaan. Ambulance huren voor een dag is ook maar 35eu, je hebt alleen wel een BE rijbewijs + een redelijke auto met voldoende trekkracht nodig :)
Ik mocht niet klagen!!! :cool:
http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-JUZE8H3M.jpg
oke het wordt een stuk duidelijker !
thanks
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.