View Full Version : Type carb. 1.6 EW 75 pk
Zou iemand mij kunnen vertellen welk type carburateur er op een 1.6 EW 75 pk uit een cabrio zit?
Op de carburateur die er af komt kan ik alleen vinden Pierburg 3 171.
Alvast bedankt!
Sjeesbeest
12-04-2010, 16:14
ast goed is moet daar zo'n ellendige pierburg 2E opzitten..... (heb ik er namelijk ook opzitten)
Oke, na wat lezen op internet dacht ik dat ook al, maar nu een bevestiging :thumbup:
Heb jij, of weet jij er nog een te koop?
Of kan er ook een andere carburateur op, een solex 1b3 of 2b5? Iemand? :D
Sjeesbeest
12-04-2010, 20:07
een goede vervanger is een Weber, maar dan moet je er ook een montageplaat bij hebben. Bolku (Tuning) in Angeren kan je hier wel meer info over geven.
Wat is er mis met je huidige carb dan?
Ik weet dat er vervangingscarbs zijn, die zijn alleen een flink stuk duurder. Overigens is het niet voor mijn eigen auto, ik heb een 1.5 met een solex ;).
Vandaag bezig geweest met een 1.6 met 2e, stelschroeven reageerden niet echt, automatische choke deed het niet, die hadden we omgebouwd naar handchoke enz. maar het mocht allemaal niet baten. Op een gegeven moment besloten dat het beter zou zijn om te zoeken naar een andere carb.
Sjeesbeest
12-04-2010, 21:15
euhm....... wat was/is er dan aan de hand? Bij een 2e moet je niet teveel stellen !!!
voor de choke zit er een waxelement aan de zijkant, deze kun je ook nog een beetje stellen.
Het belangrijkste voor zo'n 2e carb zijn de vacuum aansluitingen deze moeten in zeer goede conditie zijn als er 1 slangetje is die niet geheel afsluit, dan kun je al heelveel probbies krijgen bij zo'n carb.
Blok is een tweedehandse en de motor liep niet lekker. Onder andere niet stationair lopen, automatische choke ging er niet op.
Iemand die veel golf 1 projecten doet heeft er al naar gekeken, die kreeg hem ook niet lekker gesteld. Hij zei dat er wat dingen krom waren in de carburateur, maar het fijne weet ik er verder ook niet van. Hij adviseerde in ieder geval om opzoek te gaan naar een andere carburateur.
Sjeesbeest
13-04-2010, 16:35
aha ok......... succes met de zoektocht
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.