JHBonarius
13-04-2010, 15:45
Merk : Volkswagen
Type : Golf 3
Motorinhoud : 2.9l
Bouwjaar : 1996
Kilometerstand : ~180.000
Extra's : Zie onder
Omschrijving : Zie onder
Vraagprijs : 8999,95
Bieden mag (over PB) maar op onrealistische biedingen wordt niet gereageerd.
Heren,
Ik denk dat het nu de juiste tijd is om m'n Golf te koop te zetten. Ik ben we weer aan iets anders toe, al heb ik geen concrete plannen.
November 2008 heb ik deze auto van Theo (voor wie hem kent) gekocht als syncro compressor.
Ik heb afgelopen November (2009) omgebouwd naar turbo. Hij heeft sinds die tijd maar ~2000 km gereden.
Gegevens:
Volkswagen Golf 3 VR6 Syncro 2.9
Carrosserie: 5-Deurs
Bouwjaar: 06/1996
Kilometerstand: ~180.000 km
Transmissie: Handgeschakeld
Aandrijving: 4-wiel (syncro)
Kleur: Mystic Blue Pearl
Gewicht: 1299 kg
Opties:
- Climatronic
- Cruise control
- Electrisch Schuifkanteldak
- Zeldzame colour concept blauw/zwarte lederen bekleding (later geplaatst)
- Stoelverwarming (bestuurder kapot)
- Electrische ramen/spiegels
- ABS / airbag
Verder:
- wiellijsten, achterbumper en spoiler gevlakt en meegespoten in lakkleur
- Diverse interieurdelen blauw gespoten
Er is bij ~143.000 km een andere volledig gereviseerde motor ingegaan. Deze heb ik nog nooit hoeven bijvullen qua olie.
Er is ook een gereviseerde bak ingegaan bij ~166.000. Deze is toen gekocht bij AngelVR6.
Ik heb bij ~176.000 een andere achterdifferentieel syncrokoppeling geplaatst. Deze was door AngelVR6 nagekeken.
Onderstel:
- FK Sport Edition Plus schroefset (speciaal voor syncro). Deze is geschikt voor sportief gebruik! De demping is in 6 steppen in te stellen.
- Polyurethaan rubbers rondom: draagarmen voor en achter, achterbrug, veerpootrubbers.
- Audi TT 315 mm remconversie voor
- Staalomvlochten remleidingen
- Veerpootburg voor
- 17" lichtmetalen velgen met MERK voorbanden nieuw ~2000 km, achterbanden goed ~10.000 km
Audio:
- Caliber audioinstallatie
--- 3x versterker,
--- 6 x 60Wrms,
--- subwoofer,
--- condensator
Alles is er, moet alleen afgewerkt en aangesloten worden.
Er zit een klasse 3 Clifford alarm in met buiten Radar en Blackjax anti-carjack opties.
Turboset: (Syncro turbo is zeer zeldzaam. Turbo zit er pas ~2000 km op!)
- Garrett (echte) GT3076R 0.63 A/R ballbearing turbo
- TiAL 38mm Wastegate
- turboblanket/hitteschild en andere bescherming tegen de hoge temperaturen.
- 3" / 2*2" RVS uitlaat op maat
- Sport-/metaalkat
- Greddy Profec II spec B boostcontroller
- ATP clone utilaatspruitstuk
- 18 cm intercooler en 63mm pijpen en siliconen koppelingen
- 315cc Redtops Bosch injectoren
- C2 motorsport stage 1 turbosoftware, met 4" LMM en luchtfilter.
- Forge Blow Off Valve
- Forge Diverter Valve
- HGP style inlaatspruitstuk
- Gasklep is geflowd
- Bosch turbobougies
- heel veel kleine delen als olieleidingen, vacuumleidingen, vacuumverdeelblokken, schroefjes, boutjes. Van die dingen die je vergeet, maar echt nodig hebt.
Extra:
- Venair siliconen KVS slangenset
- redelijk nieuw KVShuis/buis/flensen
- redelijk nieuwe secondaire KVS pomp
- 70 graden thermostaat en koudere thermoswitch
- Racimex 16 rijen oliekoeler
- turbodruk en oliedrukmeter in de A-stijl
- Voorbereidingen voor Wideband Lambdasensor
- 10 mm bougiekabels
Geschat vermogen is zo'n 275 pk.
De syncro rijdt met turbo stukken beter dan met compressor. Ook heb je geen last van wielspin, zoals vr6 turbo's zonder syncro.
De turbo kan tot 450 pk gebruikt worden, maar de syncroaandrijving kan max 350 pk aan. Om de boost te verhogen is decompressie van de motor nodig.
Hij is met de achterkant tegen een paal gekomen. Achterbumper is toen vervangen, maar carrosserie is onder de bumper wat verbogen en er is verf weg. Dat zal nog behandeld moeten worden. Ook de achterklep is met filler gerepareerd, wat niet optimaal glad is geworden. Maar ja, je hebt een tweedehands achterklep voor ~€125.
Vraagprijs voor dit alles 8999,95 euro. (Huidige vraagprijs van syncro's zit rond €5000 en en is afgelopen jaar ~€7600 aan de auto versleuteld.)
Bieden mag (over PB) maar op onrealistische biedingen wordt niet gereageerd.
AUB geen testpiloten of stuntrijders.
Foto's:
Foto's:
http://lh3.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S8HZ15GWF1I/AAAAAAAACXg/Nv4HOOpsf9U/s800/S8301287.JPG
http://lh6.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S8HZ2shuLcI/AAAAAAAACXk/iv3Vx5ij_z8/s800/S8301288.JPG
http://lh4.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S8HZ24ELXuI/AAAAAAAACXo/gfWuOzqReUQ/s800/S8301289.JPG
http://lh4.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S8HZ3nSofII/AAAAAAAACXs/NWP0RKVZ7ns/s800/S8301290.JPG
http://lh4.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S8HZ3xuvLTI/AAAAAAAACXw/GRoZ3DVDgsU/s800/S8301291.JPG
http://lh6.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S8HZ4v-CW2I/AAAAAAAACX0/3o1LG4Xgq7c/s800/S8301292.JPG
http://lh4.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S27MLfkknaI/AAAAAAAACQg/g75KEYFtA0k/s800/S8301253.JPG
Type : Golf 3
Motorinhoud : 2.9l
Bouwjaar : 1996
Kilometerstand : ~180.000
Extra's : Zie onder
Omschrijving : Zie onder
Vraagprijs : 8999,95
Bieden mag (over PB) maar op onrealistische biedingen wordt niet gereageerd.
Heren,
Ik denk dat het nu de juiste tijd is om m'n Golf te koop te zetten. Ik ben we weer aan iets anders toe, al heb ik geen concrete plannen.
November 2008 heb ik deze auto van Theo (voor wie hem kent) gekocht als syncro compressor.
Ik heb afgelopen November (2009) omgebouwd naar turbo. Hij heeft sinds die tijd maar ~2000 km gereden.
Gegevens:
Volkswagen Golf 3 VR6 Syncro 2.9
Carrosserie: 5-Deurs
Bouwjaar: 06/1996
Kilometerstand: ~180.000 km
Transmissie: Handgeschakeld
Aandrijving: 4-wiel (syncro)
Kleur: Mystic Blue Pearl
Gewicht: 1299 kg
Opties:
- Climatronic
- Cruise control
- Electrisch Schuifkanteldak
- Zeldzame colour concept blauw/zwarte lederen bekleding (later geplaatst)
- Stoelverwarming (bestuurder kapot)
- Electrische ramen/spiegels
- ABS / airbag
Verder:
- wiellijsten, achterbumper en spoiler gevlakt en meegespoten in lakkleur
- Diverse interieurdelen blauw gespoten
Er is bij ~143.000 km een andere volledig gereviseerde motor ingegaan. Deze heb ik nog nooit hoeven bijvullen qua olie.
Er is ook een gereviseerde bak ingegaan bij ~166.000. Deze is toen gekocht bij AngelVR6.
Ik heb bij ~176.000 een andere achterdifferentieel syncrokoppeling geplaatst. Deze was door AngelVR6 nagekeken.
Onderstel:
- FK Sport Edition Plus schroefset (speciaal voor syncro). Deze is geschikt voor sportief gebruik! De demping is in 6 steppen in te stellen.
- Polyurethaan rubbers rondom: draagarmen voor en achter, achterbrug, veerpootrubbers.
- Audi TT 315 mm remconversie voor
- Staalomvlochten remleidingen
- Veerpootburg voor
- 17" lichtmetalen velgen met MERK voorbanden nieuw ~2000 km, achterbanden goed ~10.000 km
Audio:
- Caliber audioinstallatie
--- 3x versterker,
--- 6 x 60Wrms,
--- subwoofer,
--- condensator
Alles is er, moet alleen afgewerkt en aangesloten worden.
Er zit een klasse 3 Clifford alarm in met buiten Radar en Blackjax anti-carjack opties.
Turboset: (Syncro turbo is zeer zeldzaam. Turbo zit er pas ~2000 km op!)
- Garrett (echte) GT3076R 0.63 A/R ballbearing turbo
- TiAL 38mm Wastegate
- turboblanket/hitteschild en andere bescherming tegen de hoge temperaturen.
- 3" / 2*2" RVS uitlaat op maat
- Sport-/metaalkat
- Greddy Profec II spec B boostcontroller
- ATP clone utilaatspruitstuk
- 18 cm intercooler en 63mm pijpen en siliconen koppelingen
- 315cc Redtops Bosch injectoren
- C2 motorsport stage 1 turbosoftware, met 4" LMM en luchtfilter.
- Forge Blow Off Valve
- Forge Diverter Valve
- HGP style inlaatspruitstuk
- Gasklep is geflowd
- Bosch turbobougies
- heel veel kleine delen als olieleidingen, vacuumleidingen, vacuumverdeelblokken, schroefjes, boutjes. Van die dingen die je vergeet, maar echt nodig hebt.
Extra:
- Venair siliconen KVS slangenset
- redelijk nieuw KVShuis/buis/flensen
- redelijk nieuwe secondaire KVS pomp
- 70 graden thermostaat en koudere thermoswitch
- Racimex 16 rijen oliekoeler
- turbodruk en oliedrukmeter in de A-stijl
- Voorbereidingen voor Wideband Lambdasensor
- 10 mm bougiekabels
Geschat vermogen is zo'n 275 pk.
De syncro rijdt met turbo stukken beter dan met compressor. Ook heb je geen last van wielspin, zoals vr6 turbo's zonder syncro.
De turbo kan tot 450 pk gebruikt worden, maar de syncroaandrijving kan max 350 pk aan. Om de boost te verhogen is decompressie van de motor nodig.
Hij is met de achterkant tegen een paal gekomen. Achterbumper is toen vervangen, maar carrosserie is onder de bumper wat verbogen en er is verf weg. Dat zal nog behandeld moeten worden. Ook de achterklep is met filler gerepareerd, wat niet optimaal glad is geworden. Maar ja, je hebt een tweedehands achterklep voor ~€125.
Vraagprijs voor dit alles 8999,95 euro. (Huidige vraagprijs van syncro's zit rond €5000 en en is afgelopen jaar ~€7600 aan de auto versleuteld.)
Bieden mag (over PB) maar op onrealistische biedingen wordt niet gereageerd.
AUB geen testpiloten of stuntrijders.
Foto's:
Foto's:
http://lh3.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S8HZ15GWF1I/AAAAAAAACXg/Nv4HOOpsf9U/s800/S8301287.JPG
http://lh6.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S8HZ2shuLcI/AAAAAAAACXk/iv3Vx5ij_z8/s800/S8301288.JPG
http://lh4.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S8HZ24ELXuI/AAAAAAAACXo/gfWuOzqReUQ/s800/S8301289.JPG
http://lh4.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S8HZ3nSofII/AAAAAAAACXs/NWP0RKVZ7ns/s800/S8301290.JPG
http://lh4.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S8HZ3xuvLTI/AAAAAAAACXw/GRoZ3DVDgsU/s800/S8301291.JPG
http://lh6.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S8HZ4v-CW2I/AAAAAAAACX0/3o1LG4Xgq7c/s800/S8301292.JPG
http://lh4.ggpht.com/_Sxdk7FWbkjM/S27MLfkknaI/AAAAAAAACQg/g75KEYFtA0k/s800/S8301253.JPG