PDA

View Full Version : golf begint te branden?

De Pul
13-04-2010, 18:05
ik sta op dit moment langs de a50,de golf begon ineens gigantisch te roken achter/onder het stuur in de hoek van de zekering kast,de motor sputterde en alles in de auto viel uit.....snel in de berm gezet en de accuklem losgeslagen.
zo op het oog niks te zien dus,maar wat kan dit wezen?

dekilo
13-04-2010, 18:09
kortsluiting in de kabelboom?

De Pul
13-04-2010, 18:28
zou kunnen idd....niemand dit vaker meegemaakt die een directe oorzaak weet?

stopt een agent bij me,heeft u pech?
nee ik sta hier om m'n dagelijkse portie uitlaatgassen op te snuiven,L&L!

ik sta praktisch op een praatpaal,zegt ie,als je lid van de anwb bent kun je ze daar mee oproepen....
ja maar ik ben geen lid...
o,hoe kom je hier weg dan?
maat van me is onderweg met een autoambulance...
heeft je vriend wel een rijbewijs B&E dan?

gast,donder op!

Typ 81
13-04-2010, 19:31
Zure bananen, Gerben!

maniacmark
13-04-2010, 19:33
lekker hulpzame diender als ik dat zo hoor.

Ik meen me wel uit het verleden te herinneren dat kortsluiting in de handels achter het stuur een kortsluiting in de stuurkolom konden veroorzaken. Bij het openen van de kappen achter het stuur zag je dan aan elkaar geschroeide draden. Het fijne weet ik er echter helaas niet van.

heel veel succes!

breadfan83
13-04-2010, 19:49
Denk inderdaad dat ergens wat draadjes kortgesloten hebben of ergens wat bloot ligt ofzo.

Die smeris... vriend en helper... "heej, je auto staat af te fikken in een niet-stoppen-zone!" :rolleyes:

sanderz
13-04-2010, 21:30
al thuisgeraakt gerben? is kloote als je zoiets meemaakt

knedel16vweber
13-04-2010, 21:33
zit niet mee hè, damn!

zou even je plastic werk verweideren en even kijken wat er gebeurt is...

De Pul
13-04-2010, 21:36
die verrekte kut moest ook alle gegevens hebben??
hij heeft een heel a4-tje volgepend,die mafkees....
ik ben gewoon weggelopen,werd strontziek van um.

probleem is gevonden en opgelost,de constante + die de radio e.d. van stroom voorziet
is ingesleten op de radio en is tot aan de zekeringkast en richting contactslot weggefikt,door de hitte waren er nog wat kabels gesmolten.heb even wat nieuwe kabels ertussen gesoldeerd en de boel goed dik ingetaped.enige schade zijn de stuurkolomkappen,die zijn gesmolten.zal morgen even kijken of ik toevallig ooit een mk3 met stuurverstelling heb gesloopt anders moet ik het ergens anders opduikelen.

knedel16vweber
13-04-2010, 21:39
zal morgen even kijken of ik toevallig ooit een mk3 met stuurverstelling heb gesloopt anders moet ik het ergens anders opduikelen.
:rolleyes:

Mitta
13-04-2010, 21:40
Baluh man! Politie Flevoland hebt denk ik geld nodig, hier zitten zo ook om elk dingetje te zeiken...

De Pul
13-04-2010, 21:41
ben door de baas opgehaald,mercedes G-klasse met karretje erachter;)
maar het was niet zo'n hele fijne ervaring,reed ong. 170km/u op de l.baan en wou richting vluchtstrook,maar damn,zie dan maar eens tussen die vrachtwagens door te komen....
ben iig blij dat het mij toevallig overkwam,en niet m'n vrouwtje die er dagelijks mee rijd.
dan was ie denk tot de grond afgefikt......

breadfan83
13-04-2010, 21:41
Geweldig, is al helemaal bijzonder dat ie je geen boete heeft uitgeschreven terwijl je auto stond te fikken...

De Pul
13-04-2010, 21:45
Geweldig, is al helemaal bijzonder dat ie je geen boete heeft uitgeschreven terwijl je auto stond te fikken...
idd,heeft iemand trouwens een idee waarom ze dan gegevens van je moeten hebben?
ik bedoel,ik stond er al minstens 5 minuten en er was niks meer aan de hand?

breadfan83
13-04-2010, 21:47
idd,heeft iemand trouwens een idee waarom ze dan gegevens van je moeten hebben?
ik bedoel,ik stond er al minstens 5 minuten en er was niks meer aan de hand?

Omdat ze het kunnen. Gewoon effe laten zien dat ze de "baas" zijn. :rolleyes:

Iets met strakke leren broekjes en kleine....

De Pul
13-04-2010, 21:59
Omdat ze het kunnen. Gewoon effe laten zien dat ze de "baas" zijn. :rolleyes:

Iets met strakke leren broekjes en kleine....
ik wil voor geen goud met um ruilen iig,met z'n grote gele helm op de schedel met een witte sticker waar de bloedgroep op staat :screwy: voor het geval onze held neergehaald word in een wilde driveby-shooting :D

maargoed,ontopic...
let er bij een mk3 bij het inbouwen van een radio dus op dat de radiokabels ONDER de radio doorlopen vanaf de kachel en niet bovenlangs,want dat heeft dit als gevolg.

Oudelut
13-04-2010, 22:13
Omdat het verboden is om op/langs de snelweg stil te staan (zonder noodzaak). Goed, jij kon niet verder, maar er was niet echt iets zichtbaars aan de hand, en je leek geen aanstalten te maken om actie te ondernemen (bv richting praatpaal).
Ik weet het, het is lastig, en vervelend, en zeker op zo'n moment, maar je wil niet weten hoeveel er in dit land gebeurt waarbij je blij kunt zijn dat ze toch ook niet met een simpel knikje doorrijden. Uiteindelijk doet het jou geen centje pijn, toch?

Gelukkig heb je kunnen voorkomen dat de auto écht compleet in de fik is gevlogen (zelf al wel eens meegemaakt), én heb je inmiddels gevonden waar het aan ligt?! En dat -als je de Polo nog niet verkocht hebt- in ieder geval een betrouwbaar alternatief hebt staan... :D

sanderz
13-04-2010, 22:14
gelukkig verder geen schade. voor wat betreft die agent die heeft je vast voorbij zien scheuren=p

De Pul
13-04-2010, 22:16
hmmm,als je het zo bekijkt;)

:D:D

polootje komt sander trouwens donderdag halen:thumbup:

De Pul
13-04-2010, 22:18
gelukkig verder geen schade. voor wat betreft die agent die heeft je vast voorbij zien scheuren=p
heb je het over de duivel,trap je op z'n staart....;)

Thomas
14-04-2010, 00:05
Het is niet alleen in Nederland dat je te kampen krijgt met dergelijke agenten, heb het in België ook al vaak meegemaakt...

indewarre
14-04-2010, 07:55
ik heb een keer meegemaakt met een 6n dat ie vanaf de lichtschakelaar wegbrande hele kabelboom toen vervangen was niet meer te redden

The Clauw
14-04-2010, 08:09
Toen ik net probleem net zat te lezen moest ik gelijk aan de plus kabel denken.

Niet omdat ik er zoveel verstand van heb, maar omdat ik er van het weekend achter ben gekomen door een audiodealer dat ik een VEEL te dunne kabel van de accu naar de versterker had liggen. Blijkt dat ik een 100 amp versterker heb en ze zeggen dat dat nogal veel is.

Terwijl de kabel die ik had toch best wel dik was... dacht ik..
Zoiets als dit ( effe van internet geplukt hoor ) http://www.debbieharry.net/audio/wiring/main_fuse.jpg

Ik dacht al ergens eens te zien dat mijn kabeltje een beetje in de tectil gesmolten was maar dacht van ja... zal wel druk op hebben gestaan ofzo....

Niet dus ! De hele wagen had af kunnen fikken en nu heb ik een kabel zo dik als een flinke sigaar door de audi lopen. Staat 0.5 op ? Geen idee wat het betekent maar gelukkig wel veilig nu :)

Heb trouwens nog nooit zo,n dikke kabel in een auto gezien....

En natuurlijk de zakken leeg haha

Split52
14-04-2010, 08:31
Je beste vriend de politie (http://www.youtube.com/watch?v=aPAI8eJHV5w)

Thomas
14-04-2010, 09:42
Je beste vriend de politie (http://www.youtube.com/watch?v=aPAI8eJHV5w)
:goodpost:

joostvw
14-04-2010, 09:53
welke kappen moet je precies hebben? heb hier nog een donor staan waar ik het zo voor je uit kan trekken he gerben.

en vet nummer, jammer dat neuk! is gestopt

Split52
14-04-2010, 10:30

???

Vrijdag nog naar concert geweest en 3 juli komen ze ook in Drachten

Steilheck
14-04-2010, 13:01
Neuk! doet me denken aan Human Alert:

http://www.youtube.com/watch?v=OkW103iYbp4

Dus leuk.

De Pul
14-04-2010, 18:34
welke kappen moet je precies hebben? heb hier nog een donor staan waar ik het zo voor je uit kan trekken he gerben.

de stuurkolomafdekkappen :rolleyes:
maar ga eerst even in m'n schuurtje zoeken als ik tijd heb,vermoed dat ik ze nog wel heb(ergens).
tot die tijd rijd ie prima zonder ;)

joostvw
14-04-2010, 23:08
oke, ik hoor het wel.

ik dacht echt dat neuk nietmeer bestond joh, heb er 2 albums van: tot de scheidt ons dood en nog 1.

De Pul
15-04-2010, 20:45
mocht ik ze zelf niet hebben,als die van jou stuurverstelling had wil ik ze graag overnemen.heb nog geen tijd gehad om te zoeken,zolang de vrouw er niet om zeurt vind ik het eigenlijk wel prima:D:D

maar mocht ik ze niet hebben bel ik jou;):thumbup:

De Pul
21-04-2010, 12:08
500km later,geen rook meer gezien.
de lucht is er ook aardig uit,stuurkapjes heb ik gevonden in 'n schuur,moet ik er alleen nog even opzetten:D:D